Συνάδελφoι,
το Εκλογοαπολογιστικό Συνέδριό μας βρίσκει όλους τους αυτοκινητιστές ταξί της χώρας, αλλά και τη δική
μας ΠΑΡΑΤΑΞΗ στις επάλξεις ενός πολύ κρίσιμου και πολύπλευρου αγώνα για τον κλάδο μας, μιας και αυτή τη στιγμή φτάσαμε να μιλάμε αφενός για αγώνα επιβίωσης και αφετέρου ύπαρξης του κλάδου και του ταξί ως ειδικό μέσο μεταφοράς προσώπων.
Στόχος μας ήταν και παραμένει ο ίδιος, σταθερός και αδιαπραγμάτευτος: μέσα από την διεκδίκηση να εξασφαλιστεί η διαφύλαξη και η προαγωγή των κοινών οικονομικών, κοινωνικών & επαγγελματικών συμφερόντων του κλάδου μας, οι οποίες θα επιτευχθούν μέσα από ένα ισχυρό, ανεξάρτητο Συνδικαλιστικό κίνημα, ανανεωμένο και απαλλαγμένο από κομματικές και άλλες εξαρτήσεις.
Η απομόνωση του κλάδου, η παντελής απουσία από τα κέντρα λήψης αποφάσεων και η έλλειψη συνεργασίας με τους κοινωνικούς μας εταίρους, καθιστά το Συνδικαλιστικό κίνημα ανεπαρκές και αναποτελεσματικό και άρα περιορισμένης απόδοσης και ευθύνης.
Τη σύγχρονη τεχνολογία και τις καινοτόμες εφαρμογές, το διαδίκτυο και τις τεράστιες δυνατότητες που μας δίνει, πρέπει σαν επαγγελματίες να τα χρησιμοποιήσουμε προς όφελος μας και σαν συνδικαλιστές προς όφελος αυτών που εκπροσωπούμε.
Να μην τα χρησιμοποιούμε για να εκτονώνουμε τα πάθη μας, αφού έτσι αδρανοποιούμαστε, εξαντλούμε την ενεργητικότητά μας και προωθούμε την προσωπική μας προπαγάνδα, με αποτέλεσμα η τεχνολογία να γίνεται εχθρός και να καταστρέφει εμάς τους ίδιους, αλλά κυρίως αυτούς που εκπροσωπούμε. Γίνεται όπλο σε αυτούς που επιβουλεύονται το έργο μας, που όχι μόνο μας το παίρνουν, αλλά μας μετατρέπουν και σε όργανά τους και εργαλεία πλουτισμού τους, αφού χρησιμοποιούν και εμάς τους ίδιους αλλά και τα οχήματά μας, για την επίτευξη των στόχων τους.
ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ, ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ:
Διατήρηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και εξασφάλιση της μικρής επιχείρησης μας, η οποία είναι οικογενειακή περιουσία που θα κληρονομείται και θα μεταβιβάζεται.
Απαγόρευση με νόμο της έκδοσης Νέων Αδειών Ταξί–κατάργηση της Βιομηχανίας έκδοσης αδειών λόγω κορεσμού.
Περιφρούρηση και θωράκιση των ορίων της Επαγγελματικής μας δραστηριότητας, διευρύνοντάς την προς νέες αγορές με σύγχρονες μορφές οργάνωσης, που δεν θα θέτουν όμως σε κίνδυνο τη μορφή του επαγγέλματος μας, δηλαδή την ειδική μεταφορά προσώπων που είμαστε ο μόνος Νόμιμος Φορέας δραστηριοποίησης, απωθώντας τους Διαμεσολαβητές, οι οποίοι διεισδύουν επικίνδυνα στον κλάδο των TAXI.
Εξασφάλιση ενός ικανοποιητικού εισοδήματος που θα παρέχει τη δυνατότητα αξιοπρεπούς διαβίωσης της οικογενείας μας.
Προστασία από αυτούς που επιβουλεύονται τον κλάδο και το έργο μας, από τα γεράκια του Νεοφιλελευθερισμού και της Θεοποίησης της Αγοράς, που μας απωθούν σαν μικροεπαγγελματίες μέχρι τον πλήρη αφανισμό μας και την επικράτησή τους, δημιουργώντας μονοπώλια που θα μας μετατρέψουν σε εξαθλιωμένους εργάτες χωρίς προοπτική και μέλλον και τελικά θα μας οδηγήσουν στην πλήρη ανεργία και τον αφανισμό.
Νέες μορφές οργάνωσης π.χ. Μεταφορικοί Συνεταιρισμοί - Κοινοπραξίες που θα μας δίνουν την δυνατότητα διεκδίκησης μεταφορικού έργου εξειδικευμένων υπηρεσιών (μεταφορά μαθητών-περιηγήσεις-μεταφορά ειδικών κοινωνικών ομάδων, Θρησκευτικός τουρισμός, Συνεδριακός τουρισμός κ.λπ.-εκμετάλλευση ειδικών οχημάτων ΕΙΔΜΙΣΘ, επταθέσια εννιαθέσια, λιμουζίνες). –Κατά την τυχόν δημιουργία Ο.Ε., Ε.Π.Ε. από συναδέλφους, προϋπόθεση να παραμένουν Άδεια & όχημα στους ιδιοκτήτες και να παραχωρείται μόνο η χρήση.
Απώθηση των «αεριτζίδηκων» παρασιτικών «εταιρειών» τύπου TAXI PLON, TAXI BEAT, UBER κτλ.
Βασική αρχή η προαιρετικότητα συμμετοχής σε νέες μορφές οργάνωσης μέσα από τις απεριόριστες δυνατότητες που δίνει η σύγχρονη τεχνολογία. Στόχος η αποφυγή δημιουργίας Α.Ε.
Βασική προϋπόθεση ο συνδυασμός της χρήσης Νέας τεχνολογίας, Καινοτόμων πρακτικών και ειδικών οχημάτων μέσα από τα απαραίτητα κίνητρα που πρέπει η πολιτεία να δώσει με τον Αναπτυξιακό Νόμο, Ε.Σ.Π.Α. κλπ. Π.χ. Ειδικές Μεταφορές– Συνδυασμένες Μεταφορές σε συνεργασία με άλλους Μεταφορικούς και Αυτοδιοικητικούς Οργανισμούς.
Συνεργασία με τουριστικές επιχειρήσεις.
Συνεργασία με Επιστημονικούς και Ερευνητικούς φορείς π.χ. Επιστημονικός – Συνεδριακός – Θρησκευτικός Τουρισμός κλπ εκμεταλλευόμενοι τον ειδικό στόλο, που θα πρέπει να παραμείνει αποκλειστικά στον κλάδο, όπως άλλωστε προβλέπεται από τον Ν.3109/2003 με κάποιες βελτιώσεις και εξειδικεύσεις. Να αντιμετωπιστούν οι ανταγωνιστές που θεσμοθέτησε ο Ν.4093/12.
Ισόρροπη ανάπτυξη του κλάδου μας σε όλη την Ελλάδα, δίχως εξαιρέσεις και ανισότητες.
Εκσυγχρονισμό όλων των Ραδιοδικτύων & των Μεταφορικών Συνεταιρισμών με ισόρροπη πρόσβαση στο Ε.Σ.Π.Α. (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Ανάπτυξης) με στόχο την εκμετάλλευση των επιδοτούμενων προγραμμάτων για σταθερή επιδότηση αντικατάστασης αυτοκινήτων, επιδότησης για απόκτηση σύγχρονων συστημάτων διαχείρισης στόλου (τηλεματική, αυτόματα συστήματα πλοήγησης, επιδότηση για επιμόρφωση κλπ). Σημειώνεται ότι μόνο οι μεταφορές εξαιρούνται. Στόχος η ένταξή μας στα προγράμματα. Τέρμα στην απομόνωση.
Θωράκιση του κλάδου έναντι των επιβουλών και της άλωσης του από το μεγάλο κεφάλαιο, τις Α.Ε. και τις παράνομες παρασιτικές επιχειρήσεις ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ, που όπου έχουν επικρατήσει έχουν αφανίσει τη μικρομεσαία επιχείρηση όλων των κλάδων, εγκαθιστώντας τα Μονοπώλια, μετατρέποντας τους μικροεπαγγελματίες σε εργάτες του αποκλεισμού και της μιζέριας.
Δρομολόγηση του ειδικού στόλου βάσει του Ν.4070/12 (επταθέσιων, εννιαθέσιων και λιμουζινών) προς αποφυγή απώλειας έργου που μας ανήκει, εκμεταλλευόμενοι τη νέα νομοθεσία (Ν.4070 & 4093 κλπ) με βελτίωση του Ν.4093/12 υπέρ του κλάδου με σαφείς κανόνες.
Κατάργηση των Νόμων που δια της πλαγίας οδού παραχωρούν την Ειδική Μίσθωση σε τρίτους (Γραφεία ενοικιάσεων – Τουριστικές Επιχειρήσεις – Ξενοδοχειακές μονάδες κλπ.).
Εξομοίωση της εισοδηματικής πολιτικής με εκείνη της Ε.Ε. που θα εξασφαλίσει αξιοπρεπή διαβίωση των επαγγελματιών του κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη κάθε φορά τις συγκυρίες, όπως την οικονομική κρίση που διανύουμε την τελευταία 7ετία.
Επεξεργασία μέσω ΠΟΕΙΑΤΑ νέας τιμολογιακής πολιτικής, αναλόγως των συγκυριών, για να αποφευχθεί η απομάκρυνση των πελατών μας και η κατεύθυνση τους προς άλλους συγκοινωνιακούς οργανισμούς ή παράνομων και αεριτζίδικων δήθεν σύγχρονων καινοτόμων επιχειρήσεων διαμεσολάβησης, τύπου ΤΑXI PLON, TAXI BEAT, UBER κλπ.
Ελεύθερη διαπραγμάτευση όταν η διαδρομή περιέχει δύσβατους δρόμους και αφορά άγονες γραμμές.
Πάταξη της παρασυγκοινωνίας από 7θέσια ή 9θέσια Ι.Χ., εγχώρια ή ξένα πειρατικά.
Περιορισμό της κλοπής του έργου που ανήκει στο ΤΑΞΙ από αλεξιπτωτιστές στο επάγγελμα π.χ. ενοικιαζόμενα μετά οδηγού, τουριστικών, ΙΧ πουλμανάκια ξενοδοχείων, ανοιχτά λεωφορεία, πουλμανάκια με ξένες πινακίδες (αλβανικές, βουλγαρικές κλπ) που συνεργάζονται με νόμιμα δρομολογημένες γραμμές εξωτερικού. Αντικατάσταση του νεφελώδους θεσμικού πλαισίου που ευνοεί την παρανομία.
Φρένο στην εκμετάλλευση του κλάδου από τις ασφαλιστικές εταιρίες που απομυζούν τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ με την δημιουργία δικών μας αυτασφαλιστικών συνεταιρισμών ή μαζικών ασφαλίσεων.
Καταπολέμηση της παρασυγκοινωνίας από όπου αυτή και αν προέρχεται π.χ. Μεταφορά εργατών από επιχειρήσεις, Ξενοδοχειακές μονάδες. Παράνομες μισθώσεις Αστικών λεωφορείων σε ειδικές εκδηλώσεις και διαδρομές.
Οριοθέτηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων και δραστηριοτήτων κάθε Μεταφορικού Κλάδου.
Καταπολέμηση της ασυδοσίας και αδιαφορίας των Περιφερειαρχών και Δημάρχων σε ότι αφορά την ανάθεση έργου και την δημιουργία υποδομών για τα ΤΑΞΙ π.χ. σταθμών ΤΑΞΙ-τοποθέτηση Στεγάστρων κ.λπ. εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία.
Άρση των περιορισμών κατά του ΤΑΞΙ, όπως των απαγορεύσεων κίνησης στις λεωφορειολωρίδες, στάσης στις κίτρινες διαγραμμίσεις, κίνησης-εισόδου στα λιμάνια-αεροδρόμια κ.λπ.
Μείωση των εξοντωτικών ποινών και προσαρμογή τους σύμφωνα με το υπόλοιπο κοινωνικό Δίκαιο, για ίση και δίκαιη απονομή δικαιοσύνης σε ό,τι αφορά μεταφορά λαθρομεταναστών κλπ.
Κατάργηση της κατάσχεσης του οχήματος και αφαίρεσης άδειας κυκλοφορίας καταργώντας την ρατσιστική εξοντωτική πολιτική εναντίον μας.
Εξυγίανση του κλάδου και απομάκρυνση των παράνομα εργαζομένων στα ταξί. Περιφρούρηση του έργου προς όφελος των ιδιοκτητών και των νόμιμα εργαζομένων.
Επιδότηση καυσίμου στα πρότυπα της Γαλλίας.
Για το ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ:
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ:
Απλό και κατανοητό φορολογικό σύστημα με μεγάλη χρονική ισχύ –περιορισμός της γραφειοκρατίας και της αντιφατικότητας μεταξύ νόμων και εγκυκλίων.
Μείωση των φορολογικών συντελεστών και του Φ.Π.Α.
Φορολόγηση ανάλογα με τη φοροδοτική ικανότητα του καθενός.
Καθιέρωση αφορολόγητου για έσοδα από επαγγελματική δραστηριότητα/ισότιμη μεταχείριση φορολογουμένων.
Επαναφορά και αύξηση του αφορολόγητου ορίου (12.000 ευρώ) - είναι άδικο να επιβάλλεται φόρος σε πολύ χαμηλά εισοδήματα ή ακόμα και μηδενικά, μέσω των τεκμηρίων.
Επέκταση του μέτρου της συλλογής αποδείξεων για όλα τα φυσικά πρόσωπα και τους επαγγελματίες/επιτηδευματίες.
Να αφαιρούνται οι ασφαλιστικές εισφορές – ασφάλιστρα αυτοκινήτων κλπ.
Απλοποίηση του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Να τεθεί –και να τηρείται– ένα συγκεκριμένο όριο φορολογικής “μνήμης”. Προτείνεται να είναι η 3ετία όπως είχε νομοθετηθεί στο παρελθόν (2004) ώστε να μην υπάρχει “ομηρεία” των επιχειρήσεων από τη συσσώρευση ανέλεγκτων χρήσεων.
Εξορθολογισμός των έμμεσων φόρων (ΦΠΑ και ειδικών φόρων κατανάλωσης) που όχι μόνο είναι κοινωνικά άδικοι, αλλά επιπλέον αυξάνουν σε μεγάλο βαθμό και το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων.
Κατάργηση κάθε μορφής χαρατσιών.
Ευνοϊκές ρυθμίσεις για αποπληρωμή φόρου χωρίς επιβαρύνσεις (πρόστιμα και τόκοι). Λύση των αγκυλώσεων για την ένταξη των ελεύθερων επαγγελματικών στην εξωδικαστική ρύθμιση των 120 δόσεων.
Βελτίωση του πλαισίου υπαγωγής στο Ν.4469/2017 για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, καθώς οι μικρές επιχειρήσεις αδυνατούν να διεκπεραιώσουν μόνες τους όλο τον όγκο της γραφειοκρατίας και να καλύψουν το κόστος υποβολής ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης.
Κατάργηση των νόμων αναγκαστικών εισπράξεων (ΚΕΑΟ), καθώς και της προσωποκράτησης και των κατασχέσεων.
Προσπάθεια μη αναγκαστικής ένταξης των κοστοβόρων POS στα ταξί, που ελλοχεύουν τον κίνδυνο του αφανισμού του ισχνού εισοδήματός μας, αλλά να δίνεται η δυνατότητα χρήσης τους προαιρετικά.
Θεσμοθέτηση ενός μοναδικού ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού, ο οποίος θα εξυπηρετεί όλες τις οικονομικές λειτουργίες της επιχείρησης.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ- ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ:
• Συμμετοχή μέσω της ΓΣΕΒΕΕ σε δικαστικούς αγώνες για θέματα ΟΑΕΕ, όπως η προσφυγή για τα χρήματα που είχαν συγκεντρωθεί στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας υπέρ των ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ που συστάθηκε στον ΟΑΕΔ με το Ν.3986/2011 και δεν έχουν αποδοθεί για το σκοπό αυτό.
• Διεκδίκηση ενός συνολικού προγράμματος αναδιάρθρωσης οφειλών, με καταβολή των τρεχουσών εισφορών και πάγωμα παλαιότερων, με δυνατότητα εξαγοράς ασφαλιστικού χρόνου.
• Συμμετοχή στη δημιουργία του κινήματος “ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ Ο.Α.Ε.Ε.”
Η προσπάθεια της ομάδας αυτής έχει ξεκινήσει πανελλαδικά μέσω του διαδικτύου και έρχεται σε επαφή με όλους τους κλάδους των ελευθέρων επαγγελματιών. Σκοπός των “Ανασφάλιστων του Ο.Α.Ε.Ε.” είναι να ενεργοποιήσει τον κόσμο μέσω ενημερωτικών ημερίδων κλπ. ώστε να διεκδικήσει τα συμφέροντά του με τα κατάλληλα νομικά μέσα (εξώδικες, δικαστικές ενέργειες, κλπ).
Μερικές από τις ενέργειες που έχουν γίνει σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομάδα Ελεύθερων Επαγγελματιών του ΟΑΕΕ και με το συντονιστή στην περιοχή μας –μέλος της παράταξής μας είναι:
Κατάθεση επιστολών διαμαρτυρίας στον ΟΑΕΕ και τον Συνήγορο του Πολίτη
Ενημέρωση όλων των συναδέλφων.
Συναντήσεις σε πόλεις της Περιφέρειας όπου έγιναν ημερίδες με καλεσμένους νομικούς και δόθηκαν συμβουλές ΔΩΡΕΑΝ.
Ενημέρωση για το τι ισχύει σε όλη την Ευρώπη (ασφαλιστικό – φορολογικό).
Παρεμβάσεις στον τύπο (ραδιόφωνο–τηλεόραση) για τα προβλήματα του κλάδου (φορολογικό – ασφαλιστικό).
Συνεντεύξεις στα περιφερειακά κανάλια και στο internet.
Επιστολές στην Περιφέρεια και στην κεντρική εξουσία.
Μαζική διαμαρτυρία μαζί με εκπροσώπους άλλων κλάδων στο ΚΕΑΟ.
Μπλοκάρισμα και αποτροπή κατασχέσεων με επιστολές ένστασης οφειλών για οφειλές στον ΟΑΕΕ μέσω νομικού επιτελείου ΔΩΡΕΑΝ.
Αποτροπή κατασχέσεων με φυσική παρουσία-παραστάσεις σε αίθουσες πλειστηριασμών.
Βοήθεια σε όλους τους συναδέλφους για ασφαλιστικά θέματα.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
• Ισχυρό και βιώσιμο φορέα ασφάλισης ΟΑΕΕ απαλλαγμένο από χρέη και βάρη που του φόρτωσαν, αφού καταχράστηκε το ίδιο το κράτος την περιουσία του κινητή και ακίνητη (ομόλογα κλπ).
• Κατάργηση του εκβιαστικού Νόμου 4172/23-7-2013 που θεσμοθέτησε το ΚΕΑΟ -ότι πιο αναχρονιστικό και οπισθοδρομικό νομοθέτημα της νεότερης ιστορίας της χώρας.
• Κεφαλαιοποίηση, πάγωμα και μετατροπή των οφειλών για τους ενεργούς οφειλέτες σε ασφαλιστικό χρόνο. Με το πέρας του εργασιακού-ασφαλιστικού του βίου ο κάθε οφειλέτης να έχει το δικαίωμα εξαγοράς αυτού του ασφαλιστικού χρόνου. Σε αντίθετη περίπτωση λαμβάνει μειωμένη κατά το ποσό της κεφαλαιοποιημένης οφειλής σύνταξη.
• Κατάργηση τόκων & προσαυξήσεων. Ένταξη στην εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών 120 δόσεις.
• Na εφαρμοστεί απόλυτα η απόδοση σ’ ότι αφορά το ταμείο ανεργίας των ελεύθερων επαγγελματιών και να αποδοθούν τα 150 εκατ. που έχουν συγκεντρωθεί στον ειδικό λογαριασμό και τα οποία διατέθηκαν για άλλους σκοπούς.
• Οι αυτοκινητιστές που έχουν ως έδρα πόλη κάτω των 3.000 κατοίκων να ασφαλίζονται στον ΟΓΑ όπως οι άλλοι επιχειρηματίες.
• Μεταβίβαση των ταξί χωρίς Ασφαλιστική ενημερότητα, όπως άλλες επιχειρήσεις.
• Κατάργηση της αναγκαστικής είσπραξης και προσωποκράτησης.
ΣΥΝΕΠΩΣ
Η εφαρμογή των Καινοτόμων Πρακτικών και η Σύγχρονη Τεχνολογία είναι απαραίτητα εργαλεία, τα οποία πρέπει να εκμεταλλευτεί ο κλάδος, ούτως ώστε να καλύψει όλες τις Σύγχρονες και Ειδικές Μεταφορικές Ανάγκες που έχουν προκύψει.
Εκσυγχρονίζοντας τις Υπηρεσίες μας, τις προσαρμόζουμε στη Σύγχρονη Μεταφορά, αποκλείοντας και βάζοντας έτσι φραγμό στις παράνομες, παρασιτικές επιχειρήσεις, που ως μεσάζοντες και κοτζαμπάσηδες μας γυρίζουν πίσω στον Επαγγελματικό Μεσαίωνα.
Για την επιτυχή έκβαση όλων των παραπάνω στόχων, βασική προϋπόθεση είναι η ενότητα των θεσμοθετημένων οργάνων του κλάδου, καθώς και η από κοινού προσπάθεια και ο συντονισμός των ενεργειών μας υπό την αιγίδα της κλαδικής μας Ομοσπονδίας.
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ
Παναγιώτης ΣΚΕΝΤΖΟΣ
το Εκλογοαπολογιστικό Συνέδριό μας βρίσκει όλους τους αυτοκινητιστές ταξί της χώρας, αλλά και τη δική
μας ΠΑΡΑΤΑΞΗ στις επάλξεις ενός πολύ κρίσιμου και πολύπλευρου αγώνα για τον κλάδο μας, μιας και αυτή τη στιγμή φτάσαμε να μιλάμε αφενός για αγώνα επιβίωσης και αφετέρου ύπαρξης του κλάδου και του ταξί ως ειδικό μέσο μεταφοράς προσώπων.
Στόχος μας ήταν και παραμένει ο ίδιος, σταθερός και αδιαπραγμάτευτος: μέσα από την διεκδίκηση να εξασφαλιστεί η διαφύλαξη και η προαγωγή των κοινών οικονομικών, κοινωνικών & επαγγελματικών συμφερόντων του κλάδου μας, οι οποίες θα επιτευχθούν μέσα από ένα ισχυρό, ανεξάρτητο Συνδικαλιστικό κίνημα, ανανεωμένο και απαλλαγμένο από κομματικές και άλλες εξαρτήσεις.
Η απομόνωση του κλάδου, η παντελής απουσία από τα κέντρα λήψης αποφάσεων και η έλλειψη συνεργασίας με τους κοινωνικούς μας εταίρους, καθιστά το Συνδικαλιστικό κίνημα ανεπαρκές και αναποτελεσματικό και άρα περιορισμένης απόδοσης και ευθύνης.
Τη σύγχρονη τεχνολογία και τις καινοτόμες εφαρμογές, το διαδίκτυο και τις τεράστιες δυνατότητες που μας δίνει, πρέπει σαν επαγγελματίες να τα χρησιμοποιήσουμε προς όφελος μας και σαν συνδικαλιστές προς όφελος αυτών που εκπροσωπούμε.
Να μην τα χρησιμοποιούμε για να εκτονώνουμε τα πάθη μας, αφού έτσι αδρανοποιούμαστε, εξαντλούμε την ενεργητικότητά μας και προωθούμε την προσωπική μας προπαγάνδα, με αποτέλεσμα η τεχνολογία να γίνεται εχθρός και να καταστρέφει εμάς τους ίδιους, αλλά κυρίως αυτούς που εκπροσωπούμε. Γίνεται όπλο σε αυτούς που επιβουλεύονται το έργο μας, που όχι μόνο μας το παίρνουν, αλλά μας μετατρέπουν και σε όργανά τους και εργαλεία πλουτισμού τους, αφού χρησιμοποιούν και εμάς τους ίδιους αλλά και τα οχήματά μας, για την επίτευξη των στόχων τους.
ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ, ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ:
Διατήρηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και εξασφάλιση της μικρής επιχείρησης μας, η οποία είναι οικογενειακή περιουσία που θα κληρονομείται και θα μεταβιβάζεται.
Απαγόρευση με νόμο της έκδοσης Νέων Αδειών Ταξί–κατάργηση της Βιομηχανίας έκδοσης αδειών λόγω κορεσμού.
Περιφρούρηση και θωράκιση των ορίων της Επαγγελματικής μας δραστηριότητας, διευρύνοντάς την προς νέες αγορές με σύγχρονες μορφές οργάνωσης, που δεν θα θέτουν όμως σε κίνδυνο τη μορφή του επαγγέλματος μας, δηλαδή την ειδική μεταφορά προσώπων που είμαστε ο μόνος Νόμιμος Φορέας δραστηριοποίησης, απωθώντας τους Διαμεσολαβητές, οι οποίοι διεισδύουν επικίνδυνα στον κλάδο των TAXI.
Εξασφάλιση ενός ικανοποιητικού εισοδήματος που θα παρέχει τη δυνατότητα αξιοπρεπούς διαβίωσης της οικογενείας μας.
Προστασία από αυτούς που επιβουλεύονται τον κλάδο και το έργο μας, από τα γεράκια του Νεοφιλελευθερισμού και της Θεοποίησης της Αγοράς, που μας απωθούν σαν μικροεπαγγελματίες μέχρι τον πλήρη αφανισμό μας και την επικράτησή τους, δημιουργώντας μονοπώλια που θα μας μετατρέψουν σε εξαθλιωμένους εργάτες χωρίς προοπτική και μέλλον και τελικά θα μας οδηγήσουν στην πλήρη ανεργία και τον αφανισμό.
Νέες μορφές οργάνωσης π.χ. Μεταφορικοί Συνεταιρισμοί - Κοινοπραξίες που θα μας δίνουν την δυνατότητα διεκδίκησης μεταφορικού έργου εξειδικευμένων υπηρεσιών (μεταφορά μαθητών-περιηγήσεις-μεταφορά ειδικών κοινωνικών ομάδων, Θρησκευτικός τουρισμός, Συνεδριακός τουρισμός κ.λπ.-εκμετάλλευση ειδικών οχημάτων ΕΙΔΜΙΣΘ, επταθέσια εννιαθέσια, λιμουζίνες). –Κατά την τυχόν δημιουργία Ο.Ε., Ε.Π.Ε. από συναδέλφους, προϋπόθεση να παραμένουν Άδεια & όχημα στους ιδιοκτήτες και να παραχωρείται μόνο η χρήση.
Απώθηση των «αεριτζίδηκων» παρασιτικών «εταιρειών» τύπου TAXI PLON, TAXI BEAT, UBER κτλ.
Βασική αρχή η προαιρετικότητα συμμετοχής σε νέες μορφές οργάνωσης μέσα από τις απεριόριστες δυνατότητες που δίνει η σύγχρονη τεχνολογία. Στόχος η αποφυγή δημιουργίας Α.Ε.
Βασική προϋπόθεση ο συνδυασμός της χρήσης Νέας τεχνολογίας, Καινοτόμων πρακτικών και ειδικών οχημάτων μέσα από τα απαραίτητα κίνητρα που πρέπει η πολιτεία να δώσει με τον Αναπτυξιακό Νόμο, Ε.Σ.Π.Α. κλπ. Π.χ. Ειδικές Μεταφορές– Συνδυασμένες Μεταφορές σε συνεργασία με άλλους Μεταφορικούς και Αυτοδιοικητικούς Οργανισμούς.
Συνεργασία με τουριστικές επιχειρήσεις.
Συνεργασία με Επιστημονικούς και Ερευνητικούς φορείς π.χ. Επιστημονικός – Συνεδριακός – Θρησκευτικός Τουρισμός κλπ εκμεταλλευόμενοι τον ειδικό στόλο, που θα πρέπει να παραμείνει αποκλειστικά στον κλάδο, όπως άλλωστε προβλέπεται από τον Ν.3109/2003 με κάποιες βελτιώσεις και εξειδικεύσεις. Να αντιμετωπιστούν οι ανταγωνιστές που θεσμοθέτησε ο Ν.4093/12.
Ισόρροπη ανάπτυξη του κλάδου μας σε όλη την Ελλάδα, δίχως εξαιρέσεις και ανισότητες.
Εκσυγχρονισμό όλων των Ραδιοδικτύων & των Μεταφορικών Συνεταιρισμών με ισόρροπη πρόσβαση στο Ε.Σ.Π.Α. (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Ανάπτυξης) με στόχο την εκμετάλλευση των επιδοτούμενων προγραμμάτων για σταθερή επιδότηση αντικατάστασης αυτοκινήτων, επιδότησης για απόκτηση σύγχρονων συστημάτων διαχείρισης στόλου (τηλεματική, αυτόματα συστήματα πλοήγησης, επιδότηση για επιμόρφωση κλπ). Σημειώνεται ότι μόνο οι μεταφορές εξαιρούνται. Στόχος η ένταξή μας στα προγράμματα. Τέρμα στην απομόνωση.
Θωράκιση του κλάδου έναντι των επιβουλών και της άλωσης του από το μεγάλο κεφάλαιο, τις Α.Ε. και τις παράνομες παρασιτικές επιχειρήσεις ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ, που όπου έχουν επικρατήσει έχουν αφανίσει τη μικρομεσαία επιχείρηση όλων των κλάδων, εγκαθιστώντας τα Μονοπώλια, μετατρέποντας τους μικροεπαγγελματίες σε εργάτες του αποκλεισμού και της μιζέριας.
Δρομολόγηση του ειδικού στόλου βάσει του Ν.4070/12 (επταθέσιων, εννιαθέσιων και λιμουζινών) προς αποφυγή απώλειας έργου που μας ανήκει, εκμεταλλευόμενοι τη νέα νομοθεσία (Ν.4070 & 4093 κλπ) με βελτίωση του Ν.4093/12 υπέρ του κλάδου με σαφείς κανόνες.
Κατάργηση των Νόμων που δια της πλαγίας οδού παραχωρούν την Ειδική Μίσθωση σε τρίτους (Γραφεία ενοικιάσεων – Τουριστικές Επιχειρήσεις – Ξενοδοχειακές μονάδες κλπ.).
Εξομοίωση της εισοδηματικής πολιτικής με εκείνη της Ε.Ε. που θα εξασφαλίσει αξιοπρεπή διαβίωση των επαγγελματιών του κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη κάθε φορά τις συγκυρίες, όπως την οικονομική κρίση που διανύουμε την τελευταία 7ετία.
Επεξεργασία μέσω ΠΟΕΙΑΤΑ νέας τιμολογιακής πολιτικής, αναλόγως των συγκυριών, για να αποφευχθεί η απομάκρυνση των πελατών μας και η κατεύθυνση τους προς άλλους συγκοινωνιακούς οργανισμούς ή παράνομων και αεριτζίδικων δήθεν σύγχρονων καινοτόμων επιχειρήσεων διαμεσολάβησης, τύπου ΤΑXI PLON, TAXI BEAT, UBER κλπ.
Ελεύθερη διαπραγμάτευση όταν η διαδρομή περιέχει δύσβατους δρόμους και αφορά άγονες γραμμές.
Πάταξη της παρασυγκοινωνίας από 7θέσια ή 9θέσια Ι.Χ., εγχώρια ή ξένα πειρατικά.
Περιορισμό της κλοπής του έργου που ανήκει στο ΤΑΞΙ από αλεξιπτωτιστές στο επάγγελμα π.χ. ενοικιαζόμενα μετά οδηγού, τουριστικών, ΙΧ πουλμανάκια ξενοδοχείων, ανοιχτά λεωφορεία, πουλμανάκια με ξένες πινακίδες (αλβανικές, βουλγαρικές κλπ) που συνεργάζονται με νόμιμα δρομολογημένες γραμμές εξωτερικού. Αντικατάσταση του νεφελώδους θεσμικού πλαισίου που ευνοεί την παρανομία.
Φρένο στην εκμετάλλευση του κλάδου από τις ασφαλιστικές εταιρίες που απομυζούν τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ με την δημιουργία δικών μας αυτασφαλιστικών συνεταιρισμών ή μαζικών ασφαλίσεων.
Καταπολέμηση της παρασυγκοινωνίας από όπου αυτή και αν προέρχεται π.χ. Μεταφορά εργατών από επιχειρήσεις, Ξενοδοχειακές μονάδες. Παράνομες μισθώσεις Αστικών λεωφορείων σε ειδικές εκδηλώσεις και διαδρομές.
Οριοθέτηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων και δραστηριοτήτων κάθε Μεταφορικού Κλάδου.
Καταπολέμηση της ασυδοσίας και αδιαφορίας των Περιφερειαρχών και Δημάρχων σε ότι αφορά την ανάθεση έργου και την δημιουργία υποδομών για τα ΤΑΞΙ π.χ. σταθμών ΤΑΞΙ-τοποθέτηση Στεγάστρων κ.λπ. εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία.
Άρση των περιορισμών κατά του ΤΑΞΙ, όπως των απαγορεύσεων κίνησης στις λεωφορειολωρίδες, στάσης στις κίτρινες διαγραμμίσεις, κίνησης-εισόδου στα λιμάνια-αεροδρόμια κ.λπ.
Μείωση των εξοντωτικών ποινών και προσαρμογή τους σύμφωνα με το υπόλοιπο κοινωνικό Δίκαιο, για ίση και δίκαιη απονομή δικαιοσύνης σε ό,τι αφορά μεταφορά λαθρομεταναστών κλπ.
Κατάργηση της κατάσχεσης του οχήματος και αφαίρεσης άδειας κυκλοφορίας καταργώντας την ρατσιστική εξοντωτική πολιτική εναντίον μας.
Εξυγίανση του κλάδου και απομάκρυνση των παράνομα εργαζομένων στα ταξί. Περιφρούρηση του έργου προς όφελος των ιδιοκτητών και των νόμιμα εργαζομένων.
Επιδότηση καυσίμου στα πρότυπα της Γαλλίας.
Για το ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ:
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ:
Απλό και κατανοητό φορολογικό σύστημα με μεγάλη χρονική ισχύ –περιορισμός της γραφειοκρατίας και της αντιφατικότητας μεταξύ νόμων και εγκυκλίων.
Μείωση των φορολογικών συντελεστών και του Φ.Π.Α.
Φορολόγηση ανάλογα με τη φοροδοτική ικανότητα του καθενός.
Καθιέρωση αφορολόγητου για έσοδα από επαγγελματική δραστηριότητα/ισότιμη μεταχείριση φορολογουμένων.
Επαναφορά και αύξηση του αφορολόγητου ορίου (12.000 ευρώ) - είναι άδικο να επιβάλλεται φόρος σε πολύ χαμηλά εισοδήματα ή ακόμα και μηδενικά, μέσω των τεκμηρίων.
Επέκταση του μέτρου της συλλογής αποδείξεων για όλα τα φυσικά πρόσωπα και τους επαγγελματίες/επιτηδευματίες.
Να αφαιρούνται οι ασφαλιστικές εισφορές – ασφάλιστρα αυτοκινήτων κλπ.
Απλοποίηση του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Να τεθεί –και να τηρείται– ένα συγκεκριμένο όριο φορολογικής “μνήμης”. Προτείνεται να είναι η 3ετία όπως είχε νομοθετηθεί στο παρελθόν (2004) ώστε να μην υπάρχει “ομηρεία” των επιχειρήσεων από τη συσσώρευση ανέλεγκτων χρήσεων.
Εξορθολογισμός των έμμεσων φόρων (ΦΠΑ και ειδικών φόρων κατανάλωσης) που όχι μόνο είναι κοινωνικά άδικοι, αλλά επιπλέον αυξάνουν σε μεγάλο βαθμό και το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων.
Κατάργηση κάθε μορφής χαρατσιών.
Ευνοϊκές ρυθμίσεις για αποπληρωμή φόρου χωρίς επιβαρύνσεις (πρόστιμα και τόκοι). Λύση των αγκυλώσεων για την ένταξη των ελεύθερων επαγγελματικών στην εξωδικαστική ρύθμιση των 120 δόσεων.
Βελτίωση του πλαισίου υπαγωγής στο Ν.4469/2017 για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, καθώς οι μικρές επιχειρήσεις αδυνατούν να διεκπεραιώσουν μόνες τους όλο τον όγκο της γραφειοκρατίας και να καλύψουν το κόστος υποβολής ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης.
Κατάργηση των νόμων αναγκαστικών εισπράξεων (ΚΕΑΟ), καθώς και της προσωποκράτησης και των κατασχέσεων.
Προσπάθεια μη αναγκαστικής ένταξης των κοστοβόρων POS στα ταξί, που ελλοχεύουν τον κίνδυνο του αφανισμού του ισχνού εισοδήματός μας, αλλά να δίνεται η δυνατότητα χρήσης τους προαιρετικά.
Θεσμοθέτηση ενός μοναδικού ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού, ο οποίος θα εξυπηρετεί όλες τις οικονομικές λειτουργίες της επιχείρησης.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ- ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ:
• Συμμετοχή μέσω της ΓΣΕΒΕΕ σε δικαστικούς αγώνες για θέματα ΟΑΕΕ, όπως η προσφυγή για τα χρήματα που είχαν συγκεντρωθεί στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας υπέρ των ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ που συστάθηκε στον ΟΑΕΔ με το Ν.3986/2011 και δεν έχουν αποδοθεί για το σκοπό αυτό.
• Διεκδίκηση ενός συνολικού προγράμματος αναδιάρθρωσης οφειλών, με καταβολή των τρεχουσών εισφορών και πάγωμα παλαιότερων, με δυνατότητα εξαγοράς ασφαλιστικού χρόνου.
• Συμμετοχή στη δημιουργία του κινήματος “ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ Ο.Α.Ε.Ε.”
Η προσπάθεια της ομάδας αυτής έχει ξεκινήσει πανελλαδικά μέσω του διαδικτύου και έρχεται σε επαφή με όλους τους κλάδους των ελευθέρων επαγγελματιών. Σκοπός των “Ανασφάλιστων του Ο.Α.Ε.Ε.” είναι να ενεργοποιήσει τον κόσμο μέσω ενημερωτικών ημερίδων κλπ. ώστε να διεκδικήσει τα συμφέροντά του με τα κατάλληλα νομικά μέσα (εξώδικες, δικαστικές ενέργειες, κλπ).
Μερικές από τις ενέργειες που έχουν γίνει σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομάδα Ελεύθερων Επαγγελματιών του ΟΑΕΕ και με το συντονιστή στην περιοχή μας –μέλος της παράταξής μας είναι:
Κατάθεση επιστολών διαμαρτυρίας στον ΟΑΕΕ και τον Συνήγορο του Πολίτη
Ενημέρωση όλων των συναδέλφων.
Συναντήσεις σε πόλεις της Περιφέρειας όπου έγιναν ημερίδες με καλεσμένους νομικούς και δόθηκαν συμβουλές ΔΩΡΕΑΝ.
Ενημέρωση για το τι ισχύει σε όλη την Ευρώπη (ασφαλιστικό – φορολογικό).
Παρεμβάσεις στον τύπο (ραδιόφωνο–τηλεόραση) για τα προβλήματα του κλάδου (φορολογικό – ασφαλιστικό).
Συνεντεύξεις στα περιφερειακά κανάλια και στο internet.
Επιστολές στην Περιφέρεια και στην κεντρική εξουσία.
Μαζική διαμαρτυρία μαζί με εκπροσώπους άλλων κλάδων στο ΚΕΑΟ.
Μπλοκάρισμα και αποτροπή κατασχέσεων με επιστολές ένστασης οφειλών για οφειλές στον ΟΑΕΕ μέσω νομικού επιτελείου ΔΩΡΕΑΝ.
Αποτροπή κατασχέσεων με φυσική παρουσία-παραστάσεις σε αίθουσες πλειστηριασμών.
Βοήθεια σε όλους τους συναδέλφους για ασφαλιστικά θέματα.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
• Ισχυρό και βιώσιμο φορέα ασφάλισης ΟΑΕΕ απαλλαγμένο από χρέη και βάρη που του φόρτωσαν, αφού καταχράστηκε το ίδιο το κράτος την περιουσία του κινητή και ακίνητη (ομόλογα κλπ).
• Κατάργηση του εκβιαστικού Νόμου 4172/23-7-2013 που θεσμοθέτησε το ΚΕΑΟ -ότι πιο αναχρονιστικό και οπισθοδρομικό νομοθέτημα της νεότερης ιστορίας της χώρας.
• Κεφαλαιοποίηση, πάγωμα και μετατροπή των οφειλών για τους ενεργούς οφειλέτες σε ασφαλιστικό χρόνο. Με το πέρας του εργασιακού-ασφαλιστικού του βίου ο κάθε οφειλέτης να έχει το δικαίωμα εξαγοράς αυτού του ασφαλιστικού χρόνου. Σε αντίθετη περίπτωση λαμβάνει μειωμένη κατά το ποσό της κεφαλαιοποιημένης οφειλής σύνταξη.
• Κατάργηση τόκων & προσαυξήσεων. Ένταξη στην εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών 120 δόσεις.
• Na εφαρμοστεί απόλυτα η απόδοση σ’ ότι αφορά το ταμείο ανεργίας των ελεύθερων επαγγελματιών και να αποδοθούν τα 150 εκατ. που έχουν συγκεντρωθεί στον ειδικό λογαριασμό και τα οποία διατέθηκαν για άλλους σκοπούς.
• Οι αυτοκινητιστές που έχουν ως έδρα πόλη κάτω των 3.000 κατοίκων να ασφαλίζονται στον ΟΓΑ όπως οι άλλοι επιχειρηματίες.
• Μεταβίβαση των ταξί χωρίς Ασφαλιστική ενημερότητα, όπως άλλες επιχειρήσεις.
• Κατάργηση της αναγκαστικής είσπραξης και προσωποκράτησης.
ΣΥΝΕΠΩΣ
Η εφαρμογή των Καινοτόμων Πρακτικών και η Σύγχρονη Τεχνολογία είναι απαραίτητα εργαλεία, τα οποία πρέπει να εκμεταλλευτεί ο κλάδος, ούτως ώστε να καλύψει όλες τις Σύγχρονες και Ειδικές Μεταφορικές Ανάγκες που έχουν προκύψει.
Εκσυγχρονίζοντας τις Υπηρεσίες μας, τις προσαρμόζουμε στη Σύγχρονη Μεταφορά, αποκλείοντας και βάζοντας έτσι φραγμό στις παράνομες, παρασιτικές επιχειρήσεις, που ως μεσάζοντες και κοτζαμπάσηδες μας γυρίζουν πίσω στον Επαγγελματικό Μεσαίωνα.
Για την επιτυχή έκβαση όλων των παραπάνω στόχων, βασική προϋπόθεση είναι η ενότητα των θεσμοθετημένων οργάνων του κλάδου, καθώς και η από κοινού προσπάθεια και ο συντονισμός των ενεργειών μας υπό την αιγίδα της κλαδικής μας Ομοσπονδίας.
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ
Παναγιώτης ΣΚΕΝΤΖΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...