Σε μεγάλη πιάτσα ταξί μετατρέπεται η Καρόλου Ντηλ, που θα αλλάξει και κατεύθυνση, οδηγώντας στην Τσιμισκή
Του Τάσου Τασιούλα
Στην Καρόλου Ντηλ, η οποία μάλιστα θα αλλάξει και κατεύθυνση, θα σταθμεύουν τα ταξί της Θεσσαλονίκης, που σήμερα καταλαμβάνουν τις λεωφορειολωρίδες του κέντρου και τη δεξιά πλευρά κεντρικών αρτηριών του εμπορικού κέντρου της πόλης.
Η συμβιβαστική λύση προωθείται από τους εμπλεκόμενους φορείς στο ζήτημα των χώρων στάθμευσης των ταξί στην πυρίκαυστη ζώνη της πόλης ως απάντηση στην παράνομη παραχώρηση της αριστερής λωρίδας της οδού Τσιμισκή στους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί.
Το πρόβλημα με τα 2.000 ταξί που πλέον περισσότερες ώρες είναι σταθμευμένα παρά σε κίνηση έχει λάβει εκρηκτικές διαστάσεις. Στο αδιέξοδο που δημιουργήθηκε με την παραχώρηση της αριστερής λωρίδας της Τσιμισκή για τη στάθμευση των ταξί (διαφωνούν όλοι οι φορείς εκτός των ιδιοκτητών ταξί), Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμος Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τους επιστημονικούς φορείς προωθούν τη λύση της δημιουργίας χώρων στάθμευσης στο κέντρο, σε κάθετες οδούς στην Τσιμισκή. Ήδη μια σειρά θέσεων έχουν παραχωρηθεί σε τέτοιους δρόμους, όπως στην Παύλου Μελά, τη Βενιζέλου κτλ. Όμως το πρόβλημα δε λύθηκε.
Τα ταξί σχηματίζουν ουρές στις κεντρικότερες πιάτσες, όπως της Αριστοτέλους ή της Μητροπόλεως, εμποδίζοντας την κυκλοφορία κυρίως των λεωφορείων και καταλαμβάνοντας λεωφορειολωρίδες και λωρίδες κυκλοφορίας ζωτικής σημασίας για το κυκλοφοριακό. «Είναι λογικό», τόνισε στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Νομού Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης.
«Επί τρία χρόνια είναι πρόβλημα οι χώροι στάθμευσης. Το 2009 στα δέκα ταξί τα εννέα είχαν πελάτες και μόλις το ένα στάθμευε και περίμενε. Τώρα συμβαίνει το αντίθετο. Το ταξί δεν μπορεί να φύγει από το κέντρο της πόλης. Εκεί είναι η δουλειά μας. Οι πελάτες είναι στην Τσιμισκή και στην Αριστοτέλους. Δημιουργούμε πρόβλημα και το ξέρουμε, αλλά τι να κάνουμε όταν δεν έχουμε μια σοβαρή πρόταση, μια εφικτή λύση;», είπε ο κ. Γιαννακάκης.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου, Κωνσταντίνος Μπότσογλου: «δεν εγκαταλείπουμε το επάγγελμα επειδή αφήνουμε τις υποχρεώσεις μας ακάλυπτες. Μόλις εφαρμοστεί ο νόμος για τη βεβαίωση των χρεών προς τον ΟΑΕΕ στην εφορεία, θα μας παίρνουν τις περιουσίες. Θέλουμε βοήθεια. Αριστοτέλους, Τσιμισκή και Εγνατία είναι τα κεντρικά μας καταστήματα. Αν φύγουμε κι από εκεί θα χρεοκοπήσουμε μια ώρα νωρίτερα. Δεν μπορούμε να πάμε στους μικρούς δρόμους που μας προτείνουν. Μέχρι να βρεθεί οριστική λύση θέλουμε έστω για το καλοκαίρι, που το κυκλοφοριακό δεν είναι έντονο, να δείξει μια ανοχή ο δήμος και να μη μας κυνηγάει. Τα ΙΧ είναι Λερναία Ύδρα. Όσο και να τα κυνηγούν θα συνεχίζουν να καταλαμβάνουν την αριστερή λωρίδα της Τσιμισκή».
Ο κ. Γιαννακάκης επέμεινε στην πρόταση των ιδιοκτητών ταξί για την παραχώρηση της αριστερής λωρίδας της Τσιμισκή, όμως αναγνώρισε πως αυτό είναι παράνομο (σ.σ. η Τσιμισκή είναι δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, οπότε δια νόμου απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση). «Το 2006 είχαμε θέμα με τη διέλευσή μας από τις λεωφορειολωρίδες. Τότε η νομαρχία Θεσσαλονίκης είχε στείλει ψήφισμα στο υπουργείο Μεταφορών και μεταξύ νόμου και λογικής επικράτησε η λογική και λύθηκε το ζήτημα. Οι προτάσεις για αναμονή μας στη ΔΕΘ και στο λιμάνι ή τα μονά ζυγά και οι μισοί να δουλεύουμε τη μια μέρα και οι υπόλοιποι την επόμενη απορρίπτονται χωρίς κουβέντα. Θέλουμε μια βιώσιμη πρόταση», τόνισε.
Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσαμασλής, επισήμανε ότι «τη λύση υποχρεούται να τη δώσει ο δήμος Θεσσαλονίκης. Εμείς προσπαθούμε να συμβάλουμε ώστε να βρεθεί. Περιφερειακά δόθηκαν λύσεις και μάλιστα και στο δήμο Θεσσαλονίκης. Το πρόβλημα είναι στο κέντρο. Όλοι οι φορείς είναι ενάντια στην παραχώρηση της αριστερής λωρίδας της Τσιμισκή κι εξάλλου αυτό είναι και παράνομο. Είμαστε σε επαφή με τους φορείς για να εξετάσουμε το ενδεχόμενο της παραχώρησης λωρίδων για στάθμευση των ταξί σε κεντρικούς κάθετους δρόμους στην Τσιμισκή. Εκεί θα περιμένουν τα ταξί και μόλις αδειάζουν θέσεις στις πιάτσες της Τσιμισκή θα πηγαίνουν κι εκεί. Είμαστε σε διαβούλευση με τους αντιδημάρχους της Θεσσαλονίκης, όμως την τελική πρόταση για τους δρόμους που θα διατεθούν θα την κάνει ο δήμος κι εμείς θα την επικυρώσουμε».
Σύμφωνα με πληροφορίες, το μεγάλο βάρος θα σηκώσει η Καρόλου Ντηλ. Ο δρόμος σήμερα είναι κατειλημμένος από παράνομα σταθμευμένα ΙΧ και στις δυο πλευρές του. Ειδικά στο κομμάτι από την Τσιμισκή μέχρι την Ερμού, όπου όλοι αγνοούν τις δεκάδες πινακίδες απαγόρευσης στάσης και στάθμευσης. Για να γίνει όμως χώρος αναμονής των ταξί στη μια λωρίδα της η Καρόλου Ντηλ θα πρέπει να αλλάξει και φορά, ώστε αφενός να μένει ελεύθερη μια λωρίδα κυκλοφορίας για τα ΙΧ, αφετέρου να εξυπηρετούνται και τα δυο μεγάλα πάρκινγκ της Β. Ηρακλείου. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι αρμόδιοι υπολογίζουν ότι θα «διορθώσουν» και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την πεζοδρόμηση τμήματος της Αγίας Σοφίας, ενώ παράλληλα θα δώσουν και άμεση διέξοδο των ταξί στην Τσιμισκή, χωρίς να μπλοκάρεται η κυκλοφορία και θα απελευθερώσουν τη λεωφορειολωρίδα.
Έτσι κι αλλιώς ήδη ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει καταφύγει σε λύσεις δημιουργίας χώρων στάθμευσης σε κάθετους στις κεντρικές οδικές αρτηρίες δρόμους, ενώ συνολικά οι θέσεις που έχει διαθέσει στο κέντρο για τα ταξί έχουν φτάσει στις 357.
Η συμβιβαστική λύση προωθείται από τους εμπλεκόμενους φορείς στο ζήτημα των χώρων στάθμευσης των ταξί στην πυρίκαυστη ζώνη της πόλης ως απάντηση στην παράνομη παραχώρηση της αριστερής λωρίδας της οδού Τσιμισκή στους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί.
Το πρόβλημα με τα 2.000 ταξί που πλέον περισσότερες ώρες είναι σταθμευμένα παρά σε κίνηση έχει λάβει εκρηκτικές διαστάσεις. Στο αδιέξοδο που δημιουργήθηκε με την παραχώρηση της αριστερής λωρίδας της Τσιμισκή για τη στάθμευση των ταξί (διαφωνούν όλοι οι φορείς εκτός των ιδιοκτητών ταξί), Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμος Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τους επιστημονικούς φορείς προωθούν τη λύση της δημιουργίας χώρων στάθμευσης στο κέντρο, σε κάθετες οδούς στην Τσιμισκή. Ήδη μια σειρά θέσεων έχουν παραχωρηθεί σε τέτοιους δρόμους, όπως στην Παύλου Μελά, τη Βενιζέλου κτλ. Όμως το πρόβλημα δε λύθηκε.
Τα ταξί σχηματίζουν ουρές στις κεντρικότερες πιάτσες, όπως της Αριστοτέλους ή της Μητροπόλεως, εμποδίζοντας την κυκλοφορία κυρίως των λεωφορείων και καταλαμβάνοντας λεωφορειολωρίδες και λωρίδες κυκλοφορίας ζωτικής σημασίας για το κυκλοφοριακό. «Είναι λογικό», τόνισε στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Νομού Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης.
«Επί τρία χρόνια είναι πρόβλημα οι χώροι στάθμευσης. Το 2009 στα δέκα ταξί τα εννέα είχαν πελάτες και μόλις το ένα στάθμευε και περίμενε. Τώρα συμβαίνει το αντίθετο. Το ταξί δεν μπορεί να φύγει από το κέντρο της πόλης. Εκεί είναι η δουλειά μας. Οι πελάτες είναι στην Τσιμισκή και στην Αριστοτέλους. Δημιουργούμε πρόβλημα και το ξέρουμε, αλλά τι να κάνουμε όταν δεν έχουμε μια σοβαρή πρόταση, μια εφικτή λύση;», είπε ο κ. Γιαννακάκης.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου, Κωνσταντίνος Μπότσογλου: «δεν εγκαταλείπουμε το επάγγελμα επειδή αφήνουμε τις υποχρεώσεις μας ακάλυπτες. Μόλις εφαρμοστεί ο νόμος για τη βεβαίωση των χρεών προς τον ΟΑΕΕ στην εφορεία, θα μας παίρνουν τις περιουσίες. Θέλουμε βοήθεια. Αριστοτέλους, Τσιμισκή και Εγνατία είναι τα κεντρικά μας καταστήματα. Αν φύγουμε κι από εκεί θα χρεοκοπήσουμε μια ώρα νωρίτερα. Δεν μπορούμε να πάμε στους μικρούς δρόμους που μας προτείνουν. Μέχρι να βρεθεί οριστική λύση θέλουμε έστω για το καλοκαίρι, που το κυκλοφοριακό δεν είναι έντονο, να δείξει μια ανοχή ο δήμος και να μη μας κυνηγάει. Τα ΙΧ είναι Λερναία Ύδρα. Όσο και να τα κυνηγούν θα συνεχίζουν να καταλαμβάνουν την αριστερή λωρίδα της Τσιμισκή».
Ο κ. Γιαννακάκης επέμεινε στην πρόταση των ιδιοκτητών ταξί για την παραχώρηση της αριστερής λωρίδας της Τσιμισκή, όμως αναγνώρισε πως αυτό είναι παράνομο (σ.σ. η Τσιμισκή είναι δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, οπότε δια νόμου απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση). «Το 2006 είχαμε θέμα με τη διέλευσή μας από τις λεωφορειολωρίδες. Τότε η νομαρχία Θεσσαλονίκης είχε στείλει ψήφισμα στο υπουργείο Μεταφορών και μεταξύ νόμου και λογικής επικράτησε η λογική και λύθηκε το ζήτημα. Οι προτάσεις για αναμονή μας στη ΔΕΘ και στο λιμάνι ή τα μονά ζυγά και οι μισοί να δουλεύουμε τη μια μέρα και οι υπόλοιποι την επόμενη απορρίπτονται χωρίς κουβέντα. Θέλουμε μια βιώσιμη πρόταση», τόνισε.
Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσαμασλής, επισήμανε ότι «τη λύση υποχρεούται να τη δώσει ο δήμος Θεσσαλονίκης. Εμείς προσπαθούμε να συμβάλουμε ώστε να βρεθεί. Περιφερειακά δόθηκαν λύσεις και μάλιστα και στο δήμο Θεσσαλονίκης. Το πρόβλημα είναι στο κέντρο. Όλοι οι φορείς είναι ενάντια στην παραχώρηση της αριστερής λωρίδας της Τσιμισκή κι εξάλλου αυτό είναι και παράνομο. Είμαστε σε επαφή με τους φορείς για να εξετάσουμε το ενδεχόμενο της παραχώρησης λωρίδων για στάθμευση των ταξί σε κεντρικούς κάθετους δρόμους στην Τσιμισκή. Εκεί θα περιμένουν τα ταξί και μόλις αδειάζουν θέσεις στις πιάτσες της Τσιμισκή θα πηγαίνουν κι εκεί. Είμαστε σε διαβούλευση με τους αντιδημάρχους της Θεσσαλονίκης, όμως την τελική πρόταση για τους δρόμους που θα διατεθούν θα την κάνει ο δήμος κι εμείς θα την επικυρώσουμε».
Σύμφωνα με πληροφορίες, το μεγάλο βάρος θα σηκώσει η Καρόλου Ντηλ. Ο δρόμος σήμερα είναι κατειλημμένος από παράνομα σταθμευμένα ΙΧ και στις δυο πλευρές του. Ειδικά στο κομμάτι από την Τσιμισκή μέχρι την Ερμού, όπου όλοι αγνοούν τις δεκάδες πινακίδες απαγόρευσης στάσης και στάθμευσης. Για να γίνει όμως χώρος αναμονής των ταξί στη μια λωρίδα της η Καρόλου Ντηλ θα πρέπει να αλλάξει και φορά, ώστε αφενός να μένει ελεύθερη μια λωρίδα κυκλοφορίας για τα ΙΧ, αφετέρου να εξυπηρετούνται και τα δυο μεγάλα πάρκινγκ της Β. Ηρακλείου. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι αρμόδιοι υπολογίζουν ότι θα «διορθώσουν» και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την πεζοδρόμηση τμήματος της Αγίας Σοφίας, ενώ παράλληλα θα δώσουν και άμεση διέξοδο των ταξί στην Τσιμισκή, χωρίς να μπλοκάρεται η κυκλοφορία και θα απελευθερώσουν τη λεωφορειολωρίδα.
Έτσι κι αλλιώς ήδη ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει καταφύγει σε λύσεις δημιουργίας χώρων στάθμευσης σε κάθετους στις κεντρικές οδικές αρτηρίες δρόμους, ενώ συνολικά οι θέσεις που έχει διαθέσει στο κέντρο για τα ταξί έχουν φτάσει στις 357.
ΠΗΓΗ:http://voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...