έχουν αναλάβει το ρόλο του λονδρέζικού ταξί αντικαθιστώντας τα από το 2014 (Φωτογραφία: Auto Express )
Μετά την αναγόρευση του ως το επόμενο μοντέλο Taxi της πόλης της Νέας Υόρκης, το Nissan NV200 διεκδικεί ακόμα μία θέση στο παγκόσμιο στερέωμα των στόλων Taxi, βάζοντας υποψηφιότητα να ενσαρκώσει ίσως ένα από τα εμβληματικότερα του είδους, τα black cabs της πόλης του Λονδίνου.
Όπως και οι Νεοϋρκέζοι, έτσι και οι Λονδρέζοι έχουν θέσει μια σειρά από προδιαγραφές που πρέπει να πληροί το μοντέλο που θα… "επανδρώσει" το στόλο των ταξί του Λονδίνου, μερικές από τις οποίες, "φωνάζουν" τη βρετανική τους καταγωγής από χιλιόμετρα, δίνοντας παράλληλα και μια εξήγηση για το λόγο που τα βρετανικά ταξί είναι τόσο ιδιαίτερα.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι απαιτήσεις για την ευρυχωρία τους -κάτι που δεν αναμένεται να προβληματίσει την υποψηφιότητα του Nissan NV200- και κυρίως το διαθέσιμο ύψος για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος.
Σύμφωνα με τη βρετανική παράδοση όταν πρωτοκαθορίστηκαν οι νόρμες για τα ταξί στο Λονδίνο, το πίσω κάθισμα θα έπρεπε να μπορεί απαραιτήτως να φιλοξενήσει ένα gentleman με ημίψηλο καπέλο, μια προδιαγραφή βάσει της οποίας καθορίστηκε το ύψος τους και η οποία εξακολουθεί να τα επηρεάζει μέχρι σήμερα, εξ ου και τα βρετανικά ταξί είναι από αυτήν την άποψη ένα από τα πιο πλουσιοπάροχα παγκοσμίως.
Μια άλλη βρετανική απαίτηση για τις προδιαγραφές των Taxi είναι κύκλος στροφής 25 ποδιών, μέγεθος το οποίο έχει καθοριστεί, όπως τα περισσότερα στη Βρετανία, εθιμοτυπικά και με σημείο αναφοράς κάτι αμιγώς Βρετανικό. Έτσι, τα 25 πόδια έχουν υπολογιστεί ως ο ιδανικός κύκλος στροφής με βάση το πόσο απαιτείται προκειμένου τα black cabs να μην χρειαστεί να κάνουν επιπλέον ελιγμό για να περάσουν από το "roundabout" του Savoy Hotel στο Strand του Westminster, στην καρδιά του παλιού Λονδίνου.
Έτσι αν και από πλευράς ύψους το Nissan ΝV200 δεν είχε ιδιαίτερο πρόβλημα να ανταποκριθεί στην αντίστοιχη βρετανική νόρμα, όσον αφορά τον κύκλο στροφής χρειάστηκε να προστεθούν 20 εκατοστά επιπλέον στο μπροστινό μετατρόχιο και νέα ανάρτηση προκειμένου το ιαπωνικό μοντέλο να μπορεί να εκπληρώσει το ρόλο του ως βρετανικό ταξί.
Επιπλέον στις 70 και πλέον βρετανικές προδιαγραφές που αφορούν τα black cabs υπήρχε ακόμα μία που καθορίζει τη θέση στους δείκτες αλλαγής πορείας σε συνάρτηση με το πλάτος του αυτοκινήτου. Έτσι, στην περίπτωση του Nissan NV200 οι νέοι θόλοι οδήγησαν τα «φλάς» ποιο χαμηλά.
Μεταξύ των κανόνων περιλαμβάνονται επίσης στοιχεία όπως το υποχρεωτικά αντιολισθητικό πάτωμα στο εσωτερικό, και η υποχρέωση τοποθέτησης φωσφοριζέ λωρίδων στα καθίσματα, ωστόσο επιπλέον των προδιαγραφών, η Nissan έχει προσθέσει πανοραμική ηλιοροφή, USB για τους επιβάτες και ευέλικτα καθίσματα που επιφυλάσσουν περισσότερο χώρο σε επιβάτες ή αποσκευές κατά περίπτωση, ενώ φυσικά υπάρχουν ράμπες και οι πίσω θύρες είναι συρόμενες για τη διευκόλυνση των ατόμων ΑΜΕΑ αλλά και για να αποφευχθούν ατυχήματα όταν βιαστικοί επιβάτες ανοίγουν τις πόρτες απρόσεκτα.
Πέρα από τις προδιαγραφές και τα επιπλέον gadgets εντυπωσιασμού, το πλέον πειστικό επιχείρημα του Nissan NV200 έναντι του παραδοσιακού αλλά πλέον γερασμένου, LTI TX4 και των μετασκευασμένων Mercedes-Benz Vito που αποτελούν τον ανταγωνισμό του στην προκειμένη περίπτωση, είναι τα μεγέθη του σε επίπεδο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τιμής και κατανάλωσης καυσίμου όπου το ιαπωνικό μοντέλο υπερέχει των αντιπάλων του.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το Nissan NV200 υπόσχεται 139 γρ./χλμ την στιγμή που το LTI TX4 καταγράφει 209 γρ.χλμ και το Mercedes-Benz Vito 229 γρ./χλμ. Παράλληλα το ιαπωνικό μοντέλο υπόσχεται μέγιστη χωρητικότητα πορτ μπαγκάζ 600 λίτρα ενώ τα αντίστοιχα μεγέθη για το LTI TX4 και το Mercedes-Benz Vito ανέρχονται σε 437 και 430 λίτρα αντίστοιχα.
http://auto.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...