Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 17 Αυγούστου 2012

Θεσσαλονίκη: Το χειρότερο καλοκαίρι όλων των εποχών, για το ταξί..!

Ατέλειωτες ουρές των ταξί στις πιάτσες της Θεσσαλονίκης, μειωμένο το μεροκάματο, οι οδηγοί στην ανεργία
Της Άννης Καρολίδου (Voria.gr)


Το χειρότερο καλοκαίρι όλων των εποχών, περνάνε φέτος οι οδηγοί ταξί, ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι, καθώς κίνηση και ημερήσιος τζίρος έχουν μειωθεί κατά 50% με 55% σε σχέση με τα προ τριετίας επίπεδα.

«Οι ατελείωτες ουρές των ταξί στις πιάτσες, φανερώνουν το πρόβλημα του κλάδου», δηλώνει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης ΕΡΜΗΣ κ. Κωνσταντίνος Γιαννακάκης.

«Σήμερα», προσθέτει, « μετά βίας στη βάρδια, δηλαδή στο 12ωρο, ο οδηγός βγάζει 50-60 ευρώ, όταν οι εισπράξεις του ήταν το λιγότερο διπλάσιες. Αποτέλεσμα της αναδουλειάς είναι, να εγκαταλείπουν το επάγγελμα οι οδηγοί, έτσι που στη Θεσσαλονίκη έχουν μείνει περί τους 700 απασχολούμενους, όταν ήταν περισσότεροι από 1.400 εργαζόμενοι».

Η κρίση, έχει «διώξει» μεγάλη μερίδα των οδηγών, αφού δεν μπορούν να βγάλουν ικανοποιητικό καθαρό μεροκάματο, μετά από τόσες ώρες πάνω στο τιμόνι. Βεβαίως οι ιδιοκτήτες, είναι δεμένοι με το επάγγελμα, αφού η έξοδος συνδέεται αναγκαστικά με την πώληση της αδείας.

Με το νέο νόμο, τα ταξί στη Θεσσαλονίκη έχουν φτάσει στα 1.971 (τον Απρίλιο του 2012 προστέθηκαν μόλις 51 οχήματα), που ανήκουν σε περίπου 3.000 ιδιοκτήτες, από τους οποίους, το μεγαλύτερο ποσοστό είναι και οδηγοί.

Οι αναδουλειές όμως, έρχονται μαζί με χρέη. Όπως λέει ο κ. Γιαννακάκης, «όλοι χρωστάνε ασφαλιστικές εισφορές, άλλος δύο μήνες, άλλος περισσότερους, κάποιοι και χρόνια. Γι' αυτό και σπεύδουν να υποβάλλουν αιτήσεις στον ΟΑΕΕ για αλλαγή ασφαλιστικής κλάσης, μη ξέροντας ωστόσο αν θα μπορέσουν να τηρήσουν και αυτή την ευνοϊκή ρύθμιση.

«Είναι τέτοιο το πρόβλημα στον κλάδο, που και 2.000 θέσεις να προσθέτανε στις πιάτσες, πάλι δεν θα ήταν αρκετές», τονίζει ο πρόεδρος του ΕΡΜΗ, αναφερόμενος στο γνωστό πια φαινόμενο των ατελείωτων «σαλιγκαριών» στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Από τις καινούργιες πιάτσες, στο κέντρο της πόλης, εξασφαλίσθηκαν επιπλέον 40 θέσεις στάθμευσης, αλλά και αυτές δεν επαρκούν.

«Γνωρίζουμε ότι προκαλούμε προβλήματα, κυρίως στα σημεία που τα ταξί φτάνουν να βγαίνουν στις λεωφορειολωρίδες. Όμως, αναγνωρίζουμε και την ανοχή που επιδεικνύουν οι αρμόδιες υπηρεσίες. Δεν είναι δυνατόν, με τέτοια αναδουλειά το ταξί να κινείται, χωρίς επιβάτες, στους δρόμους της πόλης, καταναλώνοντας καύσιμα. Είναι μία δύσκολη κατάσταση για όλους», καταλήγει ο κ. Γιαννακάκης.

http://xanthi-eurotaxi.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...