Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

«Εμφύλιος» έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους ιδιοκτήτες ταξί της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης..!



«Εμφύλιος» έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους ιδιοκτήτες ταξί της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, συγκεκριμένα μεταξύ των ιδιοκτητών ταξί που έχουν έδρα την Κομοτηνή
και των ιδιοκτητών της περιφέρειας του νομού. Αφορμή για αυτήν τους τη διένεξη στάθηκε η πρόταση, που υποβλήθηκε από τους δεύτερους, να συνενωθούν οι υφιστάμενες έδρες εντός της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, τα περιφερειακά ταξί είναι υποχρεωμένα να παραμένουν και να δραστηριοποιούνται στην έδρα που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας τους. Βάσει του συγκεκριμένου, τα 127 ταξί της Ροδόπης, παρότι ανήκουν στο ίδιο σωματείο, διαχωρίζονται σε εκείνα, που έχουν έδρα την Κομοτηνή-99 για την ακρίβεια-και σε εκείνα, που εδρεύουν σε οικισμούς του νομού-28 αντίστοιχα.

Οι μεν και οι δε βρέθηκαν αντιμέτωποι χθες, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης, κ. Παύλο Δαμιανίδη, και παρουσία του προϊσταμένου του Τμήματος Συγκοινωνιών και των δημάρχων του νομού μας. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης επικράτησε ένταση ανάμεσα στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και κατέστη αδύνατο να βρεθεί η «χρυσή τομή» για την επίλυση των διαφορών. Αμφότεροι πλέον θα απευθυνθούν στο περιφερειακό συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καταθέτοντας υπόμνημα με τις θέσεις και τις προτάσεις τους στην επόμενη συνεδρίαση, στα μέσα Μαΐου.

Σε μεταφορικό κόστος και άνισες εργασιακές συνθήκες εστιάζουν οι ιδιοκτήτες περιφερειακών ταξί

Οι ιδιοκτήτες των περιφερειακών ταξί, προβάλλοντας την πρότασή τους για συνένωση των εδρών, επικαλούνται κατά πρώτον τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και τη μείωση του μεταφορικού κόστους και κατά δεύτερον την ισχύ στο παρόν άνισων εργασιακών συνθηκών σε σύγκριση με τους συναδέλφους τους στην Κομοτηνή, μια κατάσταση που αναμένεται να επιδεινωθεί περαιτέρω με την έκδοση νέων αδειών ταξί βάσει πληθυσμιακών κριτηρίων. Επισημαίνουν εξάλλου ότι στην εποχή της πλήρους ισχύος του «Καλλικράτη» η περιχαράκωση της διοικητικής μονάδας των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων στα όρια των τοπικών διαμερισμάτων της εποχής προ της ισχύος του «Καποδίστρια» είναι προδήλως αντίθετη στο πνεύμα της διοικητικής μεταρρύθμισης των Ο.Τ.Α. και έχει ξεπεραστεί από την πραγματικότητα. Οι μεταφορικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών που εξυπηρετούσε ο θεσμός του αγοραίου Ε.Δ.Χ. έχουν μετεξελιχθεί μαζί με τις τοπικές κοινωνίες».

«Εφόσον θα υπάρχει μόνο μια έδρα ανά περιφερειακή ενότητα, θα ισχύει η μονή ταρίφα»

Αναφορικά με το πρώτο επιχείρημα των ιδιοκτητών περιφερειακών ταξί, υπογραμμίζεται ότι η «όλο και μεγαλύτερη απαίτηση για όσο το δυνατόν δραστικότερη μείωση του μεταφορικού κόστους που υπάρχει ιδίως στις μέρες μας ως επακόλουθο της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε εξυπηρετείται με την πρότασή μας να συνενωθούν οι έδρες εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας». Η συνένωση μειώνει το μεταφορικό κόστος για το επιβατικό κοινό, γιατί όπως εξηγούν, «εφόσον θα υπάρχει μόνο μια έδρα ανά περιφερειακή ενότητα θα ισχύει το τιμολόγιο 1 εντός αυτής, δηλαδή η μονή ταρίφα». «Αυτήν την στιγμή με τις ισχύουσες χρεώσεις το ταξί είναι ακριβό μεταφορικό μέσο για τον δοκιμαζόμενο πολίτη», υπογραμμίζουν και παρουσιάζουν ορισμένα παραδείγματα διαδρομών με τα κατά προσέγγιση κόστη του υφισταμένου καθεστώτος, αντιπαραβαλλόμενα με τις χρεώσεις που θα προκύψουν από ενδεχομένη συνένωση των εδρών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες περιφερειακών ταξί, αν η διαδρομή Σάπες-Κομοτηνή σήμερα κοστίζει με περί τα 33 ευρώ, με το προτεινόμενο μετά την συνένωση τιμολόγιο 1 θα κοστίζει μόνο 20 ευρώ. Για το δρομολόγιο Σάπες-Ίασμος το αντίστοιχο κόστος των 60 ευρώ σήμερα θα μειωθεί πλέον στα 35 ευρώ. «Πιστεύουμε ότι η μειωμένη χρέωση θα αυξήσει την πελατεία των επαγγελματιών και θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης και για τον εμπορικό κόσμο της περιφερειακής ενότητας», επισημαίνουν οι ιδιοκτήτες των περιφερειακών ταξί, «καθώς πλέον πολλοί συμπολίτες μας θα έχουν έναν λόγο παραπάνω να επιλέγουν το ταξί για τις μετακινήσεις τους από και προς τον μητροπολιτικό δήμο αλλά και την παραλιακή ζώνη κατά του καλοκαιρινούς μήνες».

«Η συνένωση, μόνος τρόπος να ελαχιστοποιηθεί η έκδοση επιπλέον αδειών και έτσι να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των επαγγελματιών του κλάδου»


Πέρα όμως από τη μείωση του μεταφορικού κόστους, οι ιδιοκτήτες των περιφερειακών ταξί επικαλούνται και την ανάγκη για επιβίωση του αυτοκινητιστή, επιβίωση, που όπως σημειώνουν, «ολοένα και δυσχεραίνει, τόσο λόγω της οικονομικής κρίσης, όσο και λόγω της πληθυσμιακής αποψίλωσης της περιφέρειας». Μάλιστα, υπογραμμίζουν πως η επιβίωσή τους «θα καταστεί αδύνατη αν δεν προχωρήσει η ενοποίηση των εδρών και τυχόν εκδοθούν νέες άδειες στην περιφέρεια με βάση τα πληθυσμιακά κριτήρια του νόμου». Όπως εξηγούν, «κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται για τους μητροπολιτικούς δήμους, καθώς ήδη ο αριθμός των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων σε αυτούς υπερβαίνει τον αριθμό που προβλέπει ο μαθηματικός τύπος και σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4070/2012 οι πλεονάζουσες άδειες δεν ανακαλούνται και παραμένουν ως υπεράριθμες». «Οπότε σε περίπτωση μη ενοποίησης των εδρών», προσθέτουν, «οι νέες άδειες που πρόκειται να εκδοθούν θα επιβαρύνουν αποκλειστικά και μόνο τους ήδη χειμαζόμενους επαγγελματίες της περιφέρειας». «Η συνένωση είναι ο μόνος τρόπος να ελαχιστοποιηθεί η έκδοση επιπλέον αδειών σε κάθε περιφερειακή ενότητα και έτσι να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των επαγγελματιών του κλάδου», καταλήγουν, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα ότι στην πρόταση τους δεν εμπεριέχεται το αίτημα να παραμένουν στις πιάτσες της Κομοτηνής.

«Να μην πρυτανεύσει η παρωχημένη λογική του διαχωρισμού σε «προνομιούχους» ιδιοκτήτες ταξί και ιδιοκτήτες «β’ κατηγορίας»»

Πάντως, οι ιδιοκτήτες των περιφερειακών ταξί δε διστάζουν να μιλήσουν για συντεχνιακή λογική των συναδέλφων του της Κομοτηνής και για παρωχημένη λογική του διαχωρισμού σε «προνομιούχους» ιδιοκτήτες ταξί του μητροπολιτικού δήμου και σε ιδιοκτήτες «β’ κατηγορίας» Ε.Δ.Χ. Ζητούν βέβαια να μην πρυτανεύσουν τέτοιες λογικές, ώστε να αποφευχθεί η κλιμάκωση ενδεχόμενης κοινωνικής έντασης ανάμεσα στους αυτοκινητιστές.

Νίκος Αδρασκέλας «Η Κομοτηνή είναι υπερπλήρης, δε χωράει άλλα ταξί»

Στην αντίπερα όχθη, οι ιδιοκτήτες ταξί που έχουν έδρα την Κομοτηνή, δε συζητούν καν το ενδεχόμενο της συνένωσης των εδρών, καθώς θεωρούν ότι θα πληγούν ανεπανόρθωτα από τη δραστηριοποίηση επιπλέον επαγγελματιών μέσα στην πόλη, τη στιγμή μάλιστα που ο υφιστάμενος αριθμός ταξί κρίνεται μεγάλος για τα πληθυσμιακά δεδομένα. «Η Κομοτηνή είναι υπερπλήρης, δε χωράει άλλα ταξί», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος του Σωματείου, κ. Νίκος Αδρασκέλας, που κατηγόρησε τους συναδέλφους του από την περιφέρεια του νομού ότι «προσπαθούν με πλάγιο τρόπο να παρασύρουν την περιφέρεια και την αντιπεριφέρεια», τη στιγμή, που όπως σημείωσε, πουθενά στην Ελλάδα δεν έχει εφαρμοστεί αντίστοιχη συνένωση εδρών, εξαιρουμένης της Αττικής, που η απόφαση λήφθηκε μετά από πρόταση του εκεί Σωματείου. Ο κ. Αδρασκέλας υποστήριξε πως οι επαγγελματίες της Κομοτηνής θα πληγούν περισσότερο από μια ενδεχόμενη συνένωση, γιατί, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «αυτοί αν έρθουν στην Κομοτηνή θα έρθουν στην πηγή και θα πιούν νερό, ενώ εμείς αν πάμε με τη μονή ταρίφα στην Οργάνη και στο Βέλκιο ή οπουδήποτε αλλού, τι θα φέρουμε πίσω από εκεί;».

«Αν αποκτήσουν την ελευθερία να έρθουν Κομοτηνή, οι συντοπίτες τους θα ξεχάσουν τι σημαίνει ταξί,  γιατί δε θα τους βρίσκουν ποτέ»

Επιπλέον, ο κ. Αδρασκέλας εστίασε στις δυσμενείς επιπτώσεις που θα επιφέρει η συνένωση εδρών για τους κατοίκους των οικισμών, που σήμερα εξυπηρετούνται από τα περιφερειακά ταξί. Σύμφωνα με τον ίδιο, αν οι ιδιοκτήτες τους «αποκτήσουν την ελευθερία να έρθουν Κομοτηνή-γιατί όνειρό τους χρόνια τώρα είναι να μπουν μέσα στην πόλη- οι συντοπίτες τους θα ξεχάσουν τι σημαίνει ταξί, γιατί δε θα τους βρίσκουν ποτέ». «Θα γεμίσει η Κομοτηνή με ταξί», συνέχισε, «και αυτοί θα είναι εξαφανισμένοι από τις έδρες τους. Όταν μοιράστηκαν οι έδρες, μοιράστηκαν ανάλογα με τον πληθυσμό που είχαν οι κωμοπόλεις και τα χωριά. Αυτός που πήρε έδρα στους Προσκυνητές ή στην Ξυλαγανή ή οπουδήποτε αλλού είναι υποχρεωμένος να εξυπηρετήσει τους πολίτες της έδρας τους, για αυτό πήρε την άδεια, για τις υπάρχουσες ανάγκες. Οι άδειες αυτές δεν δόθηκαν τυχαία, δόθηκαν με μια πολιτική».

«Είναι προδοσία, που παράκαμψαν το ενιαίο σωματείο της Ροδόπης»

Καταλήγοντας, ο κ. Αδρασκέλας μέμφθηκε τους συναδέλφους του για τη στάση τους να παρακάμψουν το ενιαίο σωματείο ιδιοκτητών ταξί της Ροδόπης και να απευθυνθούν στην περιφέρεια. «Είναι προδοσία», υπογράμμισε, επισημαίνοντας ότι «έπρεπε να κινηθούν διαδικασίες μέσα από το σωματείο». «Εμείς είχαμε και έχουμε ακόμα πρόθεση να τους βοηθήσουμε», τόνισε, «ώστε να υιοθετήσουν κάποιες «ορφανές» άδειες, που υπάρχουν δίπλα στις έδρες τους και να γλιτώσουν από το να βγουν κάποιες νέες άδειες. Όπως κι εμείς θα «υιοθετήσουμε» κάποια χωριά γύρω από την Κομοτηνή, για να τα ενσωματώσουμε σε ενιαία έδρα, ώστε να μην βγουν σε αυτά τα χωριά γύρω-γύρω καινούργιες άδειες».


Συντάκτης:Θωμάς Σταμούλης 
e-mail: paratiritis.stamoulis@gmail.com


http://www.paratiritis-news.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...