Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Το 70% χρωστά σε ΤΕΒΕ και Εφορία ~ΜΑΥΡΕΣ ΜΕΡΕΣ ΠΕΡΝΟΥΝ ΤΑ ΤΑΞΙ ΣΕ ΒΟΛΟ - Ν. ΙΩΝΙΑ..!

Μετά τις 10 το βράδυ η πόλη νεκρώνει και δεν κινείται φύλλο... 

 Θηλιά που σφίγγει γύρω από το λαιμό είναι τα χρέη στην Εφορία και τον ΟΑΕΕ για τους
ταξιτζήδες. Ο κύκλος εργασιών από το 2009 μέχρι σήμερα μετρά απώλειες 70-80%, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των επαγγελματιών του κλάδου να είναι οφειλέτες. 

Το μεροκάματο για να βγει κλείνει 15ωρα εργασίας στο τιμόνι για 15-20 ευρώ. Μετά τις 10 το βράδυ η πόλη νεκρώνει. Ο μήνας ξεκινά με πελάτες κατά κύριο λόγο ηλικιωμένους. Εχουν πληρωθεί τις συντάξεις τους και μπορούν και μετακινούνται. Οσο περνούν οι μέρες η κίνηση πέφτει μέχρι που μειώνεται τελείως… 

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ 

Ο πρόεδρος του EurotaxiVolos και του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Βόλου και Νέας Ιωνίας, Δημήτρης Φιλίππου, είπε ότι «τα πράγματα έχουν γίνει πολύ δύσκολα για τον κλάδο. Κάθε μέρα που περνάει πάμε και χειρότερα. Μόνο το πρώτο πενθήμερο υπάρχει κίνηση, όταν και καταβάλλονται οι συντάξεις. Μετά, η κάθε μέρα καταγράφει κατηφόρα μέχρι και την επόμενη πληρωμή των συντάξεων».

 Ο ίδιος είπε ότι «ο κύκλος εργασιών σε σχέση με το 2014 μειώθηκε κατά 50%, ενώ σε σχέση με το 2009 κατά 70-80%. «Ο κόσμος σκέφτεται να πάρει ταξί για να πάει σπίτι του, καθώς δεν έχει χρήματα. Παρόλα αυτά, οι φόροι είναι σταθεροί».

 Για τον αριθμό των ταξί, είπε ότι στα χρόνια της κρίσης δεν έχουν μειωθεί, καθώς λόγω ακριβώς των οφειλών σε ΤΕΒΕ και Εφορία οι επαγγελματίες δεν μπορούν να παραδώσουν τις άδειες. «Το 70% του κλάδου είναι χρεωμένο με οφειλές στο Δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία. Υπάρχει κάποια κίνηση για τη ρύθμιση αλλά είναι δύσκολο να τηρηθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις» συμπλήρωσε.

Εξάλλου, το ωράριο ολοένα και διευρύνεται. Ο κ. Φιλίππου είπε ότι οι επαγγελματίες δουλεύουν πλέον τουλάχιστον 12-15 ώρες την ημέρα χωρίς σαββατοκύριακο για να βγάλουν 15-20 ευρώ την ημέρα». Ο αντίκτυπος καταγράφεται ιδιαίτερα στους οδηγούς ταξί σε σχέση με τους ιδιοκτήτες. Οι οδηγοί μειώθηκαν στους 70-80 με αντίστοιχη μείωση της τάξεως του 50-60%. «Αλλαξαν επάγγελμα καθώς δεν βγαίνει το ενοίκιο» είπε ο ίδιος.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Βόλου και Νέας Ιωνίας σημείωσε ότι ο κλάδος περιμένει πολλά από τη νέα κυβέρνηση. Οπως εξήγησε, από κοινού με την Ομοσπονδία έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να υπάρξει καθεστώς - πλαίσιο που να βάζει τους όρους και τις προϋποθέσεις στα τουριστικά γραφεία και τα γραφεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων για τη χρήση βαν, καθώς με το Νόμο Βορίδη, πριν τέσσερα χρόνια, το επάγγελμα απελευθερώθηκε, με αποτέλεσμα να μετράμε απώλειες στην κίνηση. Επιπλέον, το αφορολόγητο πρέπει να διαμορφωθεί στις 12.000 ευρώ» πρόσθεσε.



Τι λένε οι επαγγελματίες

 Στις 10 το πρωί ο κ. Κωνσταντίνος Γκουντέλος είχε κάνει μόλις δύο κούρσες, ενώ είχε πιάσει δουλειά στις 6 τα ξημερώματα. Είπε ότι η κίνηση έχει μειωθεί σε σχέση με το 2014 κατά 20-30%, ενώ σε σχέση με το 2009 ακόμη περισσότερο. «Είναι τουλάχιστον 50% κάτω με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα. Η ρύθμιση με τις 100 δόσεις στον ΟΑΕΕ θα βοηθήσει. Αρκετοί κατάφεραν και εντάχθηκαν, ενώ σιγά - σιγά μπαίνουν και άλλοι» πρόσθεσε.

 Ο κ. Κωνσταντίνος Παπαθανασίου υπογράμμισε ότι εξαιτίας της πτώσης του κύκλου εργασιών αρκετοί επαγγελματίες πούλησαν τις άδειες και μάλιστα με αντάλλαγμα μικρότερο κατά το ένα πέμπτο σε σχέση με την προ κρίσης εποχή. «Ο κόσμος χρησιμοποιεί σήμερα πολύ λιγότερο ταξί σε σχέση με άλλες εποχές, γιατί κόβει από παντού για να τα βγάλει πέρα. Σε μία βάρδια είμαστε πολύ ευχαριστημένοι αν κάνουμε 20 κούρσες, ενώ κάποτε κάναμε 30-40. Οι ιδιοκτήτες ταξί αναγκάζονται να δουλεύουν περισσότερο, οι οδηγοί ακόμη πιο πολύ. Για να βγει το μεροκάματο στη βάρδια είναι δύσκολο» πρόσθεσε.

 Ο ίδιος είπε ότι «το 80% των επαγγελματιών του κλάδου χρωστάει στο ΤΕΒΕ και την Εφορία. Η ρύθμιση είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά από την άλλη πλευρά αν δεν μπορείς να πληρώσεις το μήνα που τρέχει, δεν μπορείς να πληρώσεις και το παραπανίσιο. Και να μπει κανείς στη ρύθμιση τίθεται θέμα πως θα παραμείνει συνεπής. Κάποιοι δεν μπήκαν στη ρύθμιση».

 Ειδικά για τους επαγγελματίες του κλάδου που είναι ενόψει συνταξιοδότησης σημείωσε ότι «πολλοί βρεθήκαν στον αέρα. Εφόσον θεμελιώνουν, τα ένσημα πωλούν όσο - όσο τα ταξί για να πληρώσουν τον ΟΑΕΕ» συμπλήρωσε.

 Η κρίση έχει δημιουργήσει πολλά χρέη στον κλάδο είπε και ο κ. Κώστας Ράπτης. «Ο κόσμος χρησιμοποιεί ταξί όταν υπάρχει άμεση ανάγκη. Οι οδηγοί έχουν μειωθεί γιατί το μεροκάματο είναι πενιχρό. Τις μέρες που ζούμε σήμερα δεν τις έχει ξαναζήσει κανένας επαγγελματίας».

 Για τη ρύθμιση του ΟΑΕΕ εκτίμησε ότι «θα βοηθήσει πολύ. Αν κάποιοι έχουν πρόβλημα με τον ασφαλιστικό φορέα και είναι ενόψει συνταξιοδότησης μπορεί να είναι δύσκολο να αποχωρήσουν». Το κλίμα που υπάρχει κεντρικά, είπε ότι «επηρεάζει τα πάντα. Ο κόσμος βρίσκεται σε αναμονή και περιμένει εξελίξεις. Εχουν οικονομικά προβλήματα. Βλέπουν θετικά την αλλαγή στην κυβέρνηση, αλλά θέλουν φως. Είναι αισιόδοξοι αλλά, αν δεν δουν χειροπιαστά πράγματα, πώς να αισιοδοξήσουν;» συμπλήρωσε.

Ο κ. Γιάννης Γιωτόπουλος είπε ότι πρέπει οπωσδήποτε κάτι να γίνει. «Τα έξοδα του σπιτιού δεν βγαίνουν. Η ρύθμιση των 100 δόσεων έχει βοηθήσει αυτούς που χρωστούν ή έστω εκείνους που κατάφεραν και μπήκαν». Για την κίνηση, είπε ότι «έχουμε πελάτες ηλικιωμένους κατά 50%. Οι υπόλοιποι θα πάρουν ταξί στη μεγάλη τους τη βιασύνη, πολλές φορές και τέσσερα άτομα μοιράζονται μία κούρσα όταν δεν υπάρχει καμία εναλλακτική».

ΠΗΓΗ: http://www.taxydromos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...