Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Κίτρινος πυρετός Ρωτήσαμε 100 ταξιτζήδες της Αθήνας να μας πουν τις εμπειρίες τους από το ταξί..!

Είχα πάρει διπλή κούρσα, που φυσικά απαγορεύεται. Μπήκε μέσα μια κοπελίτσα με μονή ταρίφα κανονικά και όταν την πήγα πλατεία Κυψέλης και της ζήτησα να με
πληρώσει, ξεχάστηκα και της ζήτησα όσα έγραψε το ρολόι. 

Αυτή μου έδωσε τα λεφτά, δεν είπε τίποτα και μου κοπάνησε την πόρτα. Τότε κατάλαβα τι έκανα, έτρεξα πίσω της, της έδινα τα λεφτά και δεν τα έπαιρνε. Στενοχωρήθηκα πολύ γιατί έφταιγα εγώ.

Αδιαμφισβήτητα μια απ’ τις πιο αντιπαθείς ομάδες επαγγελματιών στην Ελλάδα, οι ταξιτζήδες διατηρούν σχέση αγάπης και μίσους με την πελατεία τους, που τους βρίζει αλλά τους προτιμάει για τις μετακινήσεις της. (Ή τουλάχιστον τους προτιμούσε όταν δεν κρατούσε το πεντάευρω σαν ερωτικό γράμμα νεκρού αγαπημένου στην τσέπη). 
Όλοι έχουμε πετύχει οδηγό που έκανε κύκλους επίτηδες και βγαίνοντας του βαρέσαμε τη πόρτα (σιγά τις πόρτες), έχουμε ακούσει Καρρά και σταθμό της εκκλησίας στο τέρμα, έχουμε στριμωχτεί τσαντισμένα στο πίσω κάθισμα ως διπλή ταρίφα και έχουμε αισθανθεί μια μικρή χαρά όταν το επόμενο πρωί θυμηθήκαμε ότι χτες το βράδυ ξεράσαμε μέσα στο ταξί. Για το αφιέρωμα που ακολουθεί μπήκαμε στο άντρο τους, το ΣΑΤΑ (Σωματείο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής), μοιράσαμε ερωτηματολόγια και κάναμε μια πρόχειρη έρευνα με αποτελέσματα που έχουν αρκετό ενδιαφέρον.
100 ταξιτζήδες απαντούν
Μοιράσαμε 100 ερωτηματολόγια σε 100 ταξιτζήδες της Αθήνας και μάς τα επέστρεψαν με γραπτές απαντήσεις για όλα όσα θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς να τους ρωτήσει. Ανώνυμα, για να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία να μοιραστούν τις εμπειρίες τους. Από τους 97, οι τρεις ήταν γυναίκες. 11 από αυτούς είχαν καταγωγή από άλλη χώρα.
Πόσα χρόνια έχεις πίσω από το τιμόνι:
Περισσότερα από 20: 45
Από 10 μέχρι 20: 30
Από 5 μέχρι 10: 20
Λιγότερα από 5: 4
Ένα χρόνο ή λιγότερο: 1
Τι θα έπρεπε να γίνει για να ανακουφιστεί η κίνηση στην πόλη;
Το κέντρο λόγω της κρίσης έχει ανακουφιστεί. Δε γίνεται να διώξεις τα Ι.Χ. από το κέντρο της Αθήνας: 60
Καλύτερο οδικό δίκτυο και περισσότερη χρήση των ΜΜΜ: 20
Αποκέντρωση. Την ακούω από το 1970 αλλά δεν έχει έρθει ποτέ: 2
Τα παρκαρισμένα να φύγουν από τις κεντρικές λεωφόρους. Να δημιουργηθούν πιάτσες ταξί, να παρκάρουμε νόμιμα. Και ο κόσμος πρέπει να κινείται περισσότερα με τα ΜΜΜ και τα ταξί και λιγότερο με τα ιδιωτικά του αυτοκίνητα: 5
Να αναβαθμιστούν τα Μέσα Μαζική Μεταφοράς, κυρίως το μετρό. Αν είχαμε καλύτερες υποδομές δεν θα είχαμε και τόσα πολλά ταξί. Θα έπρεπε να ενισχυθεί το μετρό και τα ταξί να είναι για ειδική μεταφορά, όπως είναι και στην Ευρώπη. Το Παρίσι έχει 25 εκατομμύρια κόσμο, δηλαδή δύο φορές όσο η Ελλάδα, κι έχει 14.000 ταξί, όσα κι η Αθήνα δηλαδή: 1
Αυτοκίνητα με χρώμα. Δηλαδή κάθε μέρα της εβδομάδας να κυκλοφορούν αυτοκίνητα ίδιου χρώματος: 1
Σου έχει ποτέ συμβεί ατύχημα με το ταξί;
80 Ναι
20 Όχι
Πώς αισθάνεσαι όταν οι πελάτες φασώνονται μέσα στο ταξί;
Αν γίνεται συγκρατημένα και κόσμια, δεν έχω κανένα πρόβλημα: 10
Φυσιολογικό το βλέπω, δεν έχω ταμπού: 25
Αυτό το απαγορεύω. Αν το κάνουν τους λέω ότι δεν επιτρέπεται: 10
Θα το ήθελα πάρα πολύ, αλλά δεν έχει συμβεί. Θα τράκαρα πιστεύω: 5
Χαίρομαι, κανένα πρόβλημα.. αν και δεν μου έχει τύχει κάτι ιδιαίτερο: 35
Γενικά είναι άβολο, αλλά εξαρτάται σε τι σημείο φθάνουν και ειδικά αν είναι gay: 1
Μου έχει τύχει πολλές φορές. Χαμογελάω γιατί είναι νιάτα, δεν το κακολογώ. Αλλά εντάξει, να μη συμβεί και το μοιραίο στο πίσω κάθισμα. Παιδιά, υπάρχουν και ξενοδοχεία: 15
Σε έχουν ληστέψει ποτέ;
Όχι, δεν μου έχει τύχει: 80
Έχει συμβεί αρκετές φορές. Μία φορά πετάχτηκα να παίξω ένα προπό κι άφησα το αμάξι ανοιχτό ακριβώς απ” έξω, αλλά με περιμένανε και μπήκαν και μου πήραν αρκετά λεφτά. Εντάξει, έφταιγα κι εγώ: 1
Ναι, μου έχουν σπάσει το τζάμι και πήραν τις εισπράξεις της ημέρας και με αντικλείδι μου άρπαζαν λεφτά κατά διαστήματα: 1
Ποιο είναι το μέσο φιλοδώρημα που σου αφήνουν;
Τίποτα: 80
10 λεπτά: 5
Από 1 μέχρι 2 ευρώ: 2
Ποιοι αφήνουν καλύτερο φιλοδώρημα; [Έλληνες ή τουρίστες; Ποιες ηλικίες;] 
Έλληνες. Όλες οι ηλικίες: 70
Τουρίστες. Νεαροί: 10
Φιλοδωρήματα δεν παίρνω από την Εκάλη, θα πάρω από τα Πατήσια αν είναι. Οι άνθρωποι που δεν έχουν, τα δίνουν και πιο εύκολα. Ηλικίες 30-45: 1
Τουρίστες και μεσήλικες και πάνω 30-40 και πάνω: 10
Όταν σε ρωτούν από πού είσαι…
Απαντάω. Κουβέντα πιάνω ανάλογα με τον πελάτη: 100
Πόσο συχνά σβήνεις τη σημαία όταν δεν θέλεις να πάρεις κάποιον συγκεκριμένο πελάτη;
Τώρα με την κρίση καθόλου. Παλιά το έκανα μόνο όταν κάποιος φαινόταν ύποπτος: 90
Ποιο είναι το πιο άγριο πράγμα που έχεις δει;
Οι φασαρίες στους δρόμους: 20
Τροχαίο. Και η ειρωνεία είναι πως τον είχα προειδοποιήσει πως όπως τρέχει θα σκοτωθεί. Και λίγο πιο κάτω τον είδα στο δρόμο με το κεφάλι ανοιγμένο στα δύο: 60
Τους ναρκομανείς που είναι κάτω από το ΣΑΤΑ: 1
Να μου πέσει πάνω στο καπό μαστουρωμένος. Εν κινήσει. Φρενάρησα, ευτυχώς δεν τον είχα χτυπήσει. Τον πήραν οι άλλοι και φύγανε: 1
Πιάνεις κουβέντα με τους πελάτες; Συνήθως εσύ ξεκινάς την κουβέντα ή ο πελάτης;
Πάντα. Εγώ ξεκινάω συζήτηση: 70
Πάντα. Εκείνοι: 20
Εξαρτάται από τον άνθρωπο που παίρνεις. Εμείς θέλουμε ανθρώπινη επαφή, τόσες ώρες στο δρόμο, αλλά αν ο άλλος τον βλέπεις και δεν έχει όρεξη δεν μπορείς να κάνεις κάτι: 5
Παίρνεις ποτέ ταξί;
Ναι, όταν χρειάζομαι: 100
Ποιο είναι το χειρότερο που έχεις κάνει σε πελάτη;
Να προσπαθήσω ευγενικά να του πω να κατέβει: 60
Είχα πάρει διπλή κούρσα, που φυσικά απαγορεύεται. Μπήκε μέσα μια κοπελίτσα με μονή ταρίφα κανονικά και όταν την πήγα πλατεία Κυψέλης και της ζήτησα να με πληρώσει, ξεχάστηκα και της ζήτησα όσα έγραψε το ρολόι. Αυτή μου έδωσε τα λεφτά, δεν είπε τίποτα και μου κοπάνησε την πόρτα. Τότε κατάλαβα τι έκανα, έτρεξα πίσω της, της έδινα τα λεφτά και δεν τα έπαιρνε. Στενοχωρήθηκα πολύ γιατί έφταιγα εγώ: 1
Τον έχω κατεβάσει ή αφήσει σε άλλο σημείο από αυτό που ήθελε: 5
Αν ξεχαστεί μία βαλίτσα ή κάποιο άλλο αντικείμενο στο πορτ-μπαγκάζ ή μέσα στο ταξί εκεί αρχίζουν τα δύσκολα γιατί δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σημείο όπου μπορεί να πάει ο ταξιτζής και να το παραδώσει.
Και το χειρότερο που σου έχει κάνει πελάτης;
Με έχει αφήσει απλήρωτο: 70
Μπήκε μια φορά ένας κι ήταν κρυωμένος, φτερνιζόταν και τέτοια. Γυρνάω εγώ και του προσφέρω ένα χαρτομάντιλο, πολύ ευγενικά. Κι γυρίζει και μου λέει “σε μένα το είπες αυτό ρε;” και με αρχίζει στις μπουνιές. Κι ήμασταν στο δρόμο, πήγαινα με μεγάλη ταχύτητα.
Είμαι σε έναν μονόδρομο που απαγορευόταν να στρίψω και μπαίνει μέσα μια κυρία που βρώμαγε και επέμενε να στρίψουμε προς τα εκεί και της τόνιζα ότι απαγορεύεται και μου φώναζε «μπες ρε μαλάκα προς τα εκεί να τελειώνουμε». βγήκα εκτός εαυτού και την κατέβασα. Ούτε λεφτά πήρα ούτε τίποτα. Ήμουνα εκτός εαυτού: 1
Έχει προσπαθήσει να με χουφτώσει: 20
Πώς αντιδράς όταν κάποιος πελάτης είναι προσβλητικός;
Τον βάζω στη θέση του κατευθείαν: 40
Δεν δίνω σημασία: 10
Προσπαθώ να κρατήσω την ψυχραιμία μου μέχρι το τέλος της διαδρομής: 50
Πόσο συχνά κάνουν εμετό μέσα στο ταξί;
Μια φορά μου έχει τύχει: 60
Δεν συμβαίνει συχνά: 5
Σπάνια, όταν γυρνάνε από ταξίδι με καράβι καμιά φορά: 10
Δεν μου έχει τύχει: 20
Προσφέρονται να το καθαρίσουν;
Όχι: 90
Ναι, όταν είχε συμβεί μου είχαν δώσει χρήματα παραπάνω: 1
Είναι υποχρεωμένοι από τον νόμο να πληρώσουν βιολογικό καθαρισμό αν συμβεί κατι τέτοιο: 1
Ποιες περιοχές είναι καλύτερες για φιλοδώρημα;
Τώρα πουθενά: 80
Οι πιο φτωχές. Δίνουν περισσότερα απ’ ότι αν πάρεις κάποιον από τη Κηφισιά: 5
Δεν το βρίσκεις αυτό. Έχει τύχει και στο Κολωνάκι να θέλουν και το τελευταίο cent: 1
Ποια είναι η αγαπημένη σου πιάτσα; Και διαδρομή;
Κοντά στο σπίτι μου: 80
Φιλοθέη. Διαδρομές; Πλέον όλες οι μακρινές!
Αγαπημένες μου διαδρομές είναι προς κέντρο ή προς Πετρούπολη.
Είναι ωραίες αυτές που πηγαίνουμε στο αεροδρόμιο και φεύγουνε για διακοπές και είναι μες στα κέφια.
Κηφισιά / Όσο πιο μακριά τόσο το καλύτερο. Γενικά πάντως προτιμώ προς Βουλιαγμένη για να βλέπω θάλασσα.
Κυψέλη, Άνω Πατήσια, Γαλάτσι. Όταν είχε δουλειά μου άρεσε πολύ προς Γαλάτσι και Ομόνοια. Και προς το αεροδρόμιο.
Το Πέραμα, θα την κάνω πολύ ευχάριστα.
Μου αρέσει το βράδυ να είμαι στις περιοχές του Μοναστηρακίου και της Πλ. Καρύτση. Δεν έχω κάποια ιδιαίτερη προτίμηση στη διαδρομή, αν είναι η ώρα να σχολάσω κάπου κοντά στην περιοχή που μένω θα ήταν ωραία.
Ποιο είναι το πιο περίεργο / το πιο αστείο περιστατικό που σου έχει συμβεί;
Μια Ελληνοκαναδέζα είχε καλέσει την αστυνομία γιατί νόμιζε αδίκως ότι την εξαπάτησα. Και αφού ήρθαν και λύθηκε η παρεξήγηση βγάζαμε φωτογραφίες για να τις έχει για σουβενίρ όλοι μαζί, εγώ, αυτή και η Τροχαία. Ήταν τρελή.
Κάποιος δεν ήθελε να κατέβει από το αυτοκίνητο και έλεγε ότι είμαι η γυναίκα του.
Να έχουνε ξεχάσει πράγματα “γυναικεία” μέσα.
Μια φορά είχα πάρει κάτι Ιάπωνες και τους έκανα sightseeing. Γελάγαμε σε όλο το δρόμο.
Πήρα έναν παππού και μου λέει «θέλω να με πας Τσαμαδού 17 στον πρώτο όροφο» και του απάντησα πως θα τον αφήσω στην εξώπορτα γιατί δεν χωράει το ταξί στο ασανσέρ.
Μου την είχε πέσει ένας παππάς 80 χρονών. Μου είπε ν’ ανέβω στο σπίτι του.
Στα πρώτα μου βήματα, ένας τυφλός με σταματά με συνοδεία βέβαια, τον βάζει μέσα μόνο του και μου λέει Κυψέλη, τότε εγώ λέω «συγγνώμη κύριε αλλά δεν ξέρω καλά τους δρόμους» και μου λέει «μην αγχώνεσαι θα σε πάω εγώ» Πραγματικά, με πήγε ακριβώς, μου έλεγε που να στρίψω, με πήγε σε ένα δρόμο που σας λέω δεν θα τον έβρισκα έτσι χωμένος που ήτανε, δεν υπήρχε ούτε στο χάρτη, στην Άνω Κυψέλη. Κατέβηκα να του ανοίξω την πόρτα γιατί ήτανε κατηφορικά μην πέσει και μου λεέι «μην φοβάσαι, ξέρω, δεν πρόκειται να πέσω» εκείνο μου έκανε εντύπωση και μου χει μείνει.
Πόσα βγάζεις περίπου το χρόνο απ’ το ταξί;
Λιγότερα από 12.000 ευρώ το χρόνο: 10
Γύρω στα 12.000 ευρώ το χρόνο: 80
Περισσότερα από 20.000 ευρώ το χρόνο: 1
Τίποτα: 1
Στην έχει ποτέ πέσει [σεξουαλικά] πελάτης; Άντρας ή γυναίκα; Και πώς αντέδρασες;
Ναι, και τα δύο φύλα. Προσπάθησα να τους αποφύγω: 85
Ναι, μόνο γυναίκα: 10
Ναι, μόνο άντρας: 5
Έχεις κάνει σεξ με πελάτη-πελάτισσα;
Όχι: 80
Ναι: 10
Μέσα στο ταξί όχι, έχω κάνει γνωριμίες όμως που κατέληξαν αργότερα εκεί: 10
taxi-01
Αν σου ζήταγε κάποιος τουρίστας να του έδειχνες ένα κρυμμένο μυστικό της Αθήνας, πού θα τον πήγαινες; 
Δεν ξέρω, στα κλασσικά: 80
Στην Αθήνα ίσως στη μονή Καισαριανής. Αλλιώς στο Άργος στο φρούριο, στην Κόρινθο.
Στην τριήρη στο Φλοίσβο ή στα μπαράκια στη Μαρίνα Ζέας: 1
Για πατσά στην αγορά. Στη Χαραυγή στο Κερατσίνι: 1
Ποιος είναι ο καλύτερος τουρίστας; Τι εθνικότητας; Και ο χειρότερος;
Καλύτερος ο Αμερικάνος: 60
Καλύτερος ο Γιαπωνέζος: 20
Καλύτερος ο Ρώσος: 10
Καλύτερος Ιταλός: 5
Χειρότερος ο Γάλλος: 10
Χειρότερος Άγγλος: 20
Χειρότερος Ρώσος: 40
Σε ποια περιοχή δεν θα έπαιρνες ποτέ κούρσα; Για ποιο λόγο;
Επικίνδυνες, όπου ζουν Ρομά: Ζεφείρι, Μενίδι, Άνω Λιόσια, Ασπρόπυργο: 90
Νύχτα δεν παίρνω κούρσα από Πλατεία Βάθη και Ομόνοια: 10
Ξέρεις όλους τους δρόμους της Αθήνας; Πόσο συχνά παίρνεις κούρσα και αγνοείς το δρόμο που σου ζητάνε να πάνε; 
Τους κεντρικούς όλους. Τα στενά δεν μπορείς να τα ξέρεις όλα: 90
Έχεις gps;
90 Ναι.
10 Όχι.
Σε έχουν αφήσει ποτέ απλήρωτο σε κούρσα; Γίνεται συχνά; 
Ναι. Τελευταία πιο συχνά απ’ ό, τι παλιότερα: 70
Όχι συχνά, αλλά έχει τύχει: 10
Αν λείπουν σε κάποιον 20 λεπτά πώς αντιδράς;
Εντάξει, φυσιολογικά. Ανθρώπινα: 100

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...