Ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής, Αντώνης Μαραβελάκης, μοιράζεται με το Taxi&Driver τις γνώσεις και τις εμπειρίες του από την καθημερινή του εργασία στους δρόμους της Αθήνας.
Ο Αντώνης Μαραβελάκης είναι 33 ετών και εργάζεται ως επαγγελματίας οδηγός ταξί εδώ και 7 χρόνια. Είναι απόφοιτος λυκείου, παντρεμένος και έχει μια κόρη 3 ετών. Μένει στο Γαλάτσι και με το ταξί του κινείται κυρίως στο κέντρο της Αθήνας, στο Σύνταγμα και στην Ομόνοια.
Πείτε μας δύο λόγια για το επαγγελματικό όχημα που έχετε επιλέξει.
Αυτή τη στιγμή έχω ένα Skoda Octavia, μοντέλο του 2017, το οποίο αγόρασα τον Μάιο. Μέχρι σήμερα έχω κάνει 40.000 χιλιόμετρα και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από την ως τώρα απόδοσή του. Ο βασικότερος λόγος για τον οποίο επέλεξα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι οι χώροι του, καθώς εργάζομαι κυρίως στο ξενοδοχειακό κομμάτι, εξ ου και οι περιοχές που δουλεύω (στο Σύνταγμα και την Ομόνοια βρίσκονται τα περισσότερα ξενοδοχεία της Αθήνας). Τόσο η άνεση των επιβατών όσο και ο μεγάλος χώρος αποσκευών ήταν από τους παράγοντες που συνετέλεσαν στην επιλογή μου.
Το προηγούμενο αυτοκίνητο ταξί που είχα ήταν ένα Mitsubishi Lancer, το οποίο είχε κάνει 300.000 χιλιόμετρα. Ήταν άριστο μηχανικά, δεν είχε πολλά χιλιόμετρα (για ένα επαγγελματικό όχημα τουλάχιστον), αλλά ήταν δεν εξυπηρετούσε τη δική μου δουλειά, καθώς δεν διέθετε μεγάλο χώρο αποσκευών. Για το λόγο αυτό αποφάσισα να το αλλάξω.
Πόσο σημαντικό είναι το service και ο καθαρισμός του οχήματος για τη δουλειά σας; Είστε από τους επαγγελματίες που δίνουν σημασία στην εμφάνιση του αυτοκινήτου;
Η εμφάνιση τόσο του οδηγού όσο και του αυτοκινήτου αλλά και η σωστή λειτουργία του δεύτερου στο δρόμο παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στην ποιότητα της δουλειάς μας. Όσον αφορά στο service, φροντίζω να είμαι τυπικός. Με service τρεις φορές τον χρόνο και στην ώρα τους, θεωρώ πως το αυτοκίνητο είναι σε ένα πολύ καλό επίπεδο ελέγχου και λειτουργίας, ώστε να μην βγάλει προβλήματα που μπορεί να αποδειχθούν… μοιραία. Από την άλλη, το πλύσιμο πρέπει να είναι γίνεται πιο συχνά, αλλά χωρίς υπερβολές. Είναι απαραίτητο το αυτοκίνητο να είναι καθαρό, ειδικά το καλοκαίρι που η δουλειά ανεβαίνει, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης στην Αθήνα. Γενικά, πιστεύω ότι αυτό που χρειάζεται το καλοκαίρι, τουλάχιστον για όσους οδηγούς εργάζονται σταθερά με το τουριστικό κομμάτι, είναι η άριστη κατάσταση του αυτοκινήτου και 1-2 ξένες γλώσσες.
Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση τη δουλειά σας; Τι αλλαγές πιστεύετε ότι πρέπει να γίνουν για να επανέλθει ο κλάδος σε ένα καλό σημείο;
Όπως και κάθε επαγγελματικό τομέα, η κρίση έχει επηρεάσει πάρα πολύ και τον κλάδο των ταξί. Η μεγάλη μείωση αφορά κυρίως στους Έλληνες πελάτες, οι οποίοι πλέον σπάνια θα επιλέξουν το ταξί για τις μετακινήσεις τους, λόγω έλλειψης χρημάτων. Στην προσπάθειά του, λοιπόν, να σώσει τη δουλειά του, ο επαγγελματίας οδηγός στρέφεται σε λύσεις που θα του προσφέρουν ένα έξτρα εισόδημα. Η διαφορά είναι ότι, ενώ στο τουριστικό κομμάτι υπάρχει περισσότερη δουλειά, αφού το φθηνό ελληνικό ταξί αποτελεί πρώτη επιλογή μετακίνησης για τους περισσότερους τουρίστες, η δουλειά πέφτει λόγω του έντονου ανταγωνισμού. Ο ανταγωνισμός που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια με την είσοδο των ιδιωτών στον κλάδο των ταξί (όπως η Uber και τα τουριστικά βαν) μας έχει προκαλέσει πάρα πολύ σοβαρό πρόβλημα.
Για να αλλάξουν προς το καλύτερο τα πράγματα, πιστεύω ότι η βελτίωση του στόλου είναι βασικός παράγοντας, τουλάχιστον για ό,τι περνάει από το χέρι των οδηγών. Σε αυτό, βέβαια, δε συμβάλλει ούτε η οικονομική κατάσταση, ούτε η απόφαση για αύξηση του ορίου ηλικίας των ταξί, που λέγεται ότι προτείνεται στο νέο νομοσχέδιο. Παρόλα αυτά, πιστεύω ότι τα ταξί στην Ελλάδα είναι κλάσεις ανώτερα από ό,τι παλιότερα και πολύ καλύτερα από πολλές άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως μου λένε πολλοί τουρίστες.
Τι άποψη έχετε για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τις αλλαγές που σχεδιάζονται για τη λειτουργία τους;
Εγώ έχω μάθει στη ζωή μου να ακολουθώ κάποιους κανόνες. Οι εφαρμογές που δουλεύουν με ταξί πρέπει και αυτές να κάνουν του ίδιο και να δουλεύουν με όρους σύμφωνους με τους κανόνες που διέπουν τη λειτουργία του κλάδου. Το ζήτημα με τη δημοσιοποίηση της φωτογραφίας του οδηγού από κάποιες υπηρεσίες, ας πούμε, που πήρε μεγάλες προεκτάσεις τις προηγούμενες μέρες, είναι ένα θέμα που πιστεύω ότι πρέπει να λυθεί από τους αρμόδιους, γιατί ο κάθε οδηγός έχει τη δική του άποψη πάνω στο θέμα. Εμένα προσωπικά μπορεί να με συμφέρει η δημοσιοποίηση της φωτογραφίας μου, αλλά ένας συνάδελφος μεγαλύτερης ηλικίας μπορεί να μην δουλέψει, ακριβώς επειδή οι περισσότεροι πελάτες θα προτιμήσουν τον νεαρό. Εκεί, λοιπόν, με βρίσκει αντίθετο το όλο θέμα.
Ένα άλλο ζήτημα που αντιμετωπίζουμε λόγω των συγκεκριμένων εφαρμογών είναι η εισροή ιδιωτών στον κλάδο. Θεωρώ πως οι εφαρμογές ταξί που συνεργάζονται με ιδιώτες οδηγούς δεν έχουν θέση στη χώρα μας. Το ταξί στην Ελλάδα είναι ήδη πολύ φθηνό για να υπάρχει τέτοιος ανταγωνισμός και με την ιδιωτική πρωτοβουλία, ενώ είναι σαφές στην ελληνική νομοθεσία ότι το μεταφορικό έργο ασκείται από Δημόσιας Χρήσης Επιβατικά οχήματα.
Συνεργάζεστε με κάποια τέτοια υπηρεσία; Τι σας προσφέρει;
Η εταιρεία ραδιοταξί με την οποία συνεργάζομαι δουλεύει εδώ και χρόνια με ξενοδοχεία της Αθήνας, γι’αυτό κι εγώ έχω μάθει να δουλεύω έτσι από το 2010, όταν αναζήτησα ένα τρόπο να εξασφαλίσω τη δουλειά μου. Συνεργάζομαι με την εταιρεία ραδιοταξί Αθήνα1 InterTaxi, η οποία ακολουθεί τους κανόνες και τη νομοθεσία του κράτους. Πρόκειται για μια επιλογή που μου παρέχει καλύτερη ποιότητα εργασίας, αλλά και ασφάλεια, πρακτική και οικονομική, με συγκεκριμένο τύπο πελατολογίου και συμφέροντες όρους συνεργασίας.
ΠΗΓΗ: http://taxianddriver.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...