Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο, 31 Δεκεμβρίου 2016

ΑΡΘΡΟ - Του Θύμιου Λυμπερόπουλου: Ποιοι χειροκροτούν την πειρατία;

Η συνεργατική οικονομία ξεκίνησε από την Αμερική και επεκτάθηκε γρήγορα και στην Ευρώπη. Εταιρίες όπως η Uber και η
Airbnb παρουσιάστηκαν ως νέα επιχειρηματικά μοντέλα στους τομείς των επιβατικών μεταφορών και της διαμονής τουριστών. 
Στην ουσία είναι ένα δολοφονικό όπλο του άκρατου νεοφιλελευθερισμού εναντίον των παραδοσιακών επιχειρηματιών. Ένα μοντέλο που συστήνεται ως οικονομικό για τους καταναλωτές, αποκρύπτοντας όμως όλους τους κινδύνους που ελοχεύουν για την ασφάλειά τους.
Η χρήση διαδυκτιακής πλατφόρμας που επιτρέπει (παράνομα και …αφορολόγητα, δις ευρώ ‘’αποταμιεύονται’’ σε φορολογικούς παραδείσους) σε ιδιώτες να γίνουν ταξιτζήδες ή ξενοδόχοι σκόρπισε θύελλα αντιδράσεων στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.
Η αδυναμία αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων παρεμποδίζει την καινοτομία, την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας , πλήττει την οικονομία και την ανάπτυξη και εν τέλει οδηγεί όλο το φάσμα παραγωγής και υπηρεσιών στα χέρια πολυεθνικών εταιριών.
Ισπανία και Ουγγαρία απαγόρευσαν εντελώς την υπηρεσία Uber x ενώ στην Γαλλία, στην Γερμανία, στην Ιταλία και σε άλλες χώρες της Ευρώπης έχουν εκδοθεί δικαστικές αποφάσεις που κρίνουν παράνομες τις υπηρεσίες που παρέχει η Uber.
Στην Ελλάδα η Uber εμφανίστηκε τον Δεκέμβριο του 2014 και αφού απέτυχε να συνεργαστεί με νόμιμους οδηγούς ταξί, λάνσαρε στην αγορά μια παράνομη υπηρεσία μεταφοράς επιβατών , χρησιμοποιώντας γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και τουριστικά γραφεία. Δεκάδες περιστατικά παράνομης μεταφοράς έχουν εντοπιστεί από την Αστυνομία και έχουν πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης. 
Όμως αυτό δεν ομαλοποιεί τα πράγματα και δεν αποδίδει πραγματική δικαιοσύνη. Οι ταξιτζήδες χάνουν μεγάλο μέρος της δουλειάς τους και η πολιτεία έχει γίνει απλός παρατηρητής της ασυδοσίας και της υποκλοπής έργου. Δύο χρόνια πηγαινοερχόμαστε στα αρμόδια υπουργεία, έχουμε καταθέσει όλα τα στοιχεία για την δράση της Uber, παρουσιάσαμε όλες τις υποθέσεις που εκκρεμούν στα δικαστήρια και ζητήσαμε το αυτονόητο.   Προστασία όλων των νόμιμων επαγγελματιών από την αυθαιρεσία και την παρανομία της πειρατικής μεταφοράς.
Κανένας δεν αρνείται ότι η τεχνολογία πρέπει να αποσκοπεί στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών για τον πολίτη. Όταν όμως μετατρέπεται σε εργαλείο παράνομου πλουτισμού για πολυεθνικές, τότε στρέφεται εναντίον των ανθρώπων και του δημοσίου συμφέροντος. Ένα κράτος που σέβεται τους πολίτες του, θεσπίζει κανόνες που εάν δεν τηρηθούν, τότε προβαίνει στην απαγόρευση λειτουργίας όσων παρανομούν. Η είσοδος της Uber στην ελληνική αγορά είναι προιόν των πολιτικών που εφαρμόστηκαν στη χώρα μας την τελευταία εξαετία. 
Ο άκρατος νεοφιλελευθερισμός που επιβλήθηκε (ειδικά στον χώρο των επιβατικών μεταφορών και τουρισμού) υπηρετήθηκε πρόθυμα από πολιτικούς όπως ο Κωστής Χατζηδάκης και η Όλγα Κεφαλογιάννη που όπως λυσσαλέα πολεμούν το κρατικό μονοπώλιο , το ίδιο λυσσαλέα προωθούν το ιδιωτικό μονοπώλιο. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος. Εξαφάνιση της μικρομεσαίας τάξης και δημιουργία  εξαθλιωμένων μισθωτών με αμοιβές Βουλγαρίας. Μακάρι η σημερινή κυβέρνηση να με διαψεύσει και να κάνει το αυτονόητο. Δικαιοσύνη στην οικονομία και δικαίωση της εργασίας για κάθε Έλληνα πολίτη.
Η Uber και η Airbnb είναι μόνο δύο από τα πολλά παραδείγματα πολυεθνικών εταιριών που φασιστικά επιβάλλουν το δικό τους νόμο. Ο ‘’θάνατος του εμποράκου’’ είναι ένα έργο πολυπαιγμένο και με διδάγματα διαχρονικά. Η ανθρώπινη φύση όταν φτάνει στα όριά της αντιδρά και στο τέλος απαλλάσσεται από οποιαδήποτε μορφή τυρανίας…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...