Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Octavia Combi 4x4 1.6 TDI 105 PS..!

KEIMENO: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Δεν υπάρχουν πολλά αρνητικά σε αυτό το
αυτοκίνητο. Κι όσα μπορεί να βρει κάποιος είναι περισσότερο πράγματα που αποτελούν μέρος του «χαρακτήρα» του οχήματος παρά ουσιώδεις παραλείψεις. Η Octavia Combi 4x4 -απρόσμενα- αποδείχθηκε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οχήματα που οδηγήσαμε το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Ηταν ενδιαφέρον αυτοκίνητο, και αυτό αποδείχθηκε στην πορεία. Η «ανακάλυψή» του γινόταν σταδιακά, ξεκινώντας από την αποδοχή συνεχίζοντας στη συνήθεια και καταλήγοντας στην τελική εκτίμηση.
Βεβαίως, σε ένα αυτοκίνητο όπως η Octavia ξέρεις εκ των προτέρων τι έχεις να περιμένεις και κάποια στερεότυπα ισχύουν και σε αυτή την περίπτωση. Και η Octavia Combi 4x4 «φροντίζει» ώστε κάποια από αυτά να τα ενισχύει και κάποια να τα καταρρίπτει.
Οι άνθρωποι της Skoda δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην Octavia συνολικά, καθώς τη θεωρούν το «επίκεντρο» των μοντέλων τους και την αντιπροσωπευτικότερη εμπορική παρουσία τους στην παγκόσμια αγορά. 

Είναι το μοντέλο που -κατ' αυτούς- «πρεσβεύει» καλύτερα τις αξίες της τσεχικής εταιρείας. Αυτό τόνισε ο κ. Winfired Vahland, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος της «Skoda Auto a.s.» με την ευκαιρία της επίσημης παρουσίασης του τρίτης «γενιάς» μοντέλου στη σύγχρονη εποχή, υποδεικνύοντας με έμφαση: «Ιδίως η Octavia Combi ενσωματώνει όλες τις εταιρικές αξίες της Skoda με την ευρυχωρία του εσωτερικού (της) και την ασυναγώνιστη πρακτικότητα και ανέκαθεν κατείχε έναν μεγάλο ρόλο στην εντυπωσιακή εμπορική πορεία της Octavia».

Μεγάλες διαστάσεις
Το αυτοκίνητο δείχνει μεγάλο εξαρχής, ωστόσο οι αναλογίες του είναι αρμονικές. Το πίσω μέρος του είναι αδρό σχεδιαστικά και προσδιοριστικό τόσο του αμαξώματος, όσο κυρίως του «χαρακτήρα» του ως station wagon. Η σχεδίασή του είναι τέτοια που «κρύβει» τις διαστάσεις του, ιδίως το μήκος του, το οποίο φτάνει σχεδόν τα 4,66 μέτρα. Η παρούσα «γενιά» της Octavia Combi είναι κατά εννιά εκατοστά μακρύτερη συγκριτικά με την προηγούμενη, ενώ το μεταξόνιο της είναι κατά 10,8 εκατοστά πιο μακρύ. Καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο πάντα διακρινόταν για την ευρυχωρία του εσωτερικού του, καταλαβαίνουμε ότι τα δεδομένα σε αυτόν τον τομέα είναι ακόμα καλύτερα.

Πραγματικά, οι επιβάτες έχουν μεγάλο διαθέσιμο χώρο και μεταφέρονται με χαρακτηριστική άνεση, αντίστοιχη μιας «λιμουζίνας». Μεγάλο -κατά συνέπεια και ευρύχωρο- είναι και το πορτμπαγκάζ, το οποίο μπορεί να φτάσει τα 1.740 λίτρα όταν διπλωθούν οι πλάτες τού πίσω καθίσματος (σημ.: στην εκδοχή χωρίς εφεδρικό τροχό).
Αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής, κρίνεται θετικά για τα δεδομένα του οχήματος και της εταιρείας. 

Ο συνδυασμός σκληρού και μαλακού πλαστικού σε ταμπλό και πόρτες είναι καλός σε ό,τι αφορά τη συνοχή και τη συναρμογή του και δείχνει ανθεκτικός στον χρόνο.
Η πρακτικότητα είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του οχήματος. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ευρύχωρες θήκες για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων, ενώ και στο πορτμπαγκάζ υπάρχουν στους θόλους των τροχών διαμορφωμένοι χώροι για την τοποθέτηση αντικειμένων, ώστε να παραμένουν σταθερά στη θέση τους κατά την κίνηση του οχήματος, όπως και πτυσσόμενα αγκιστρωτά για την ασφάλιση τσαντών.

Τετρακίνηση
Το «πακέτο» γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον με την ύπαρξη του συστήματος τετρακίνησης. Πρόκειται για το Haldex πέμπτης «γενιάς», το οποίο συμβάλλει περισσότερο στην οικονομία καυσίμου και ενεργοποιείται αμεσότερα όταν χρειαστεί. Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης που παρεμβάλλεται μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα μεταφέρει τη ροπή στους πίσω τροχούς όποτε το απαιτήσουν οι συνθήκες, δηλαδή όταν κάποιος από τους εμπρός τροχούς (ή και οι δύο) χάσει (χάσουν) την πρόσφυσή του (τους). 

Συγκριτικά με την τέταρτη, στην πέμπτη «γενιά» έχει μειωθεί το βάρος και ο όγκος του συστήματος τετρακίνησης, καθώς δεν υπάρχει πλέον ο συσσωρευτής λαδιού και η βαλβίδα ανακούφισης που έλεγχε την πίεση του τελευταίου. Αντ' αυτών, υπάρχει μόνο μία αντλία η οποία ενεργοποιεί κατευθείαν τον πολύδισκο συμπλέκτη. Θεωρητικά, το σύστημα μπορεί να λειτουργεί για μικρό χρονικό διάστημα είτε ως αμιγώς εμπροσθοκίνητο (όταν η πρόσφυση είναι καλή και το φορτίο στο πεντάλ του γκαζιού χαμηλό) είτε ως αμιγώς πισωκίνητο (όταν οι εμπρός τροχοί χάσουν εντελώς την πρόσφυσή τους και μέχρι κάποιος από αυτούς να την αποκτήσει ξανά). 

Πρακτικά, υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης, ο συμπλέκτης μεταφέρει περίπου το 95% της ροπής στον εμπρός άξονα και περίπου το 5% στον πίσω. Οταν χρειαστεί, την ισομοιράζει εμπρός-πίσω, όπως μπορεί να στείλει έως και το 85% αυτής σε έναν από τους πίσω τροχούς.

Σαν επίλογος
Η οδική συμπεριφορά της Octavia Combi 4x4 είναι καλή, σε κάθε περίπτωση. Η ανάρτησή της είναι σχετικά μαλακή και παρέχει την αντίστοιχη άνεση στους επιβάτες. Ο 1.6 ΤDI πετρελαιοκινητήρας των 105 ίππων έχει καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, όμως η ροπή του δεν ικανοποιεί από τις χαμηλές σ.α.λ. Πάντως, κινεί με ικανοποιητικό ρυθμό το αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, γενικώς κυμαίνεται σε σχετικά χαμηλό επίπεδο. Ομως, όταν ο οδηγός πιέζει τον κινητήρα για να κινηθεί με γρηγορότερο ρυθμό, αυτή αυξάνεται. Πάντως, ας μην ξεχνάμε ότι ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας δεν διαθέτει τις πιο σύγχρονες λύσεις που διαθέτει πλέον ο Ομιλος VAG για τους ντίζελ τους, ενώ έχει να κινήσει ένα σχετικά βαρύ όχημα. Ο θόρυβος κύλισης πάντως είναι σε χαμηλό επίπεδο και οι επιβάτες μετακινούνται στο προορισμό τους με γενικότερη άνεση.

Η Octavia Combi 4x4 με τον 1.6 TDI είναι μία πολύ «στοχευμένη» έκδοση, η οποία φαντάζει «ιδανική» για τον οικογενειάρχη. Είναι ευρύχωρη, με καλή ποιότητα κατασκευής, έχει το πλεονέκτημα της τετρακίνησης και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός πετρελαιοκινητήρα. Επίσης, διατίθεται σε συμφέρουσα τιμή για αυτά που προσφέρει, χάρη στην εμπορική πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας. Τέλος, όσοι δεν θέλουν τη station wagon εκδοχή, αλλά επιθυμούν την τετρακίνητη έκδοση της Octavia, μπορούν να αποκτήσουν την πεντάθυρη (Limousine) 4x4 με αυτόν τον κινητήρα σε τιμή που ξεκινά από τα 21.760 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...