Η τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, περί προαιρετικής απαλλαγής των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων που έχουν τζίρο μέχρι 10.000 € από το καθεστώς ΦΠΑ, που ως φαίνεται δεν εξαιρεί τον Κλάδο μας, εκ των πραγμάτων, θα μας ανάψει μεγάλες φωτιές.
Δεδομένου ότι η απίστευτη αναδουλειά έχει μειώσει δραστικά τον τζίρο μας θα τολμήσω να προβλέψω ότι το όριο των 10.000 € τζίρο για το 2014 δεν θα ξεπεράσει το 40% των συναδέλφων και τούτο δεν αφορά μόνο τους εκμεταλλευτές ταξί στις μικρές έδρες, αλλά και στις μεγαλύτερες, ασφαλώς και στις πολύ μεγάλες (Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.λπ.).
Και που είναι οι «μεγάλες φωτιές» θα αναρωτηθεί κάποιος; Μα στο γεγονός ότι η ελεύθερη επιλογή επιβάλει και τιμολόγιο δυο ταχυτήτων (αφαίρεση του 13% ΦΠΑ από το ταξίμετρο για όσους επιλέγουν εξαίρεση από τον ΦΠΑ), κάτι που δεν είναι δυνατόν να συμβεί, αφού, πέρα και άλλων, προσκρούει και στην νομοθεσία περί της λειτουργίας των Ε.Δ.Χ. Ταξί. Το μέτρο αυτό, κατά την άποψή μου, εν πολλοίς, δικαιώνει τη θέση του Κλάδου μας κατά την περίοδο 2003-2010 για τη μη υποχρεωτική ένταξή μας σε λογιστικό προσδιορισμό εισοδημάτων και καθεστώς περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ αφού αυτά επιφέρουν γραφειοκρατία, διοικητικό κόστος και ελάχιστα έσοδα στο Δημόσιο. Αυτά κυρίως λέγαμε τότε, σχεδόν τα ίδια λέει σήμερα η κυβέρνηση για να δικαιολογήσει την εφαρμογή αυτού του μέτρου.
Είμαι περίεργος, οι απόψεις και θέσεις αυτές, που θεμελίωσαν την -έντονη- συνδικαλιστική δράση ορισμένων από την ηγεσία του Κλάδου κατά την περίοδο 2003-2010, προκειμένου να μην ενταχθούμε στον λογιστικό προσδιορισμό των εισοδημάτων μας, θα έχουν παραμείνουν ίδιες; Πως θα διαχειριστούν σήμερα αυτό το θέμα; Θα έχει πλάκα όμως και θα αποτελέσει παγκόσμια πρωτοτυπία το γεγονός ένας Κλάδος που πάλευε επί δεκαετίες να εξαιρεθεί από το λογιστικό προσδιορισμό των εισοδημάτων του, τώρα που δίνεται η ευκαιρία, σε μεγάλο μέρος αυτού του Κλάδου, να απαλλαγεί έστω από τον έναν τομέα -τον ΦΠΑ- να την «πετάξει» χωρίς συζήτηση, επεξεργασία και εμβάθυνση του θέματος και να ζητήσει από την κυβέρνηση εξαίρεση του Κλάδου από το μέτρο και παραμονή όλων των εκμεταλλευτών ταξί σε καθεστώς περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ ανεξάρτητα ύψους του τζίρου τους.
Είμαι πεπεισμένος ότι τρόποι και μέθοδοι εφαρμογής του μέτρου αυτού και στον Κλάδο μας υπάρχουν, ώστε και να απαλλαγεί μεγάλο μέρος εκμεταλλευτών ταξί από τις δηλώσεις ΦΠΑ, αλλά και να μείνει αλώβητο το ταξίμετρο. Τις προτάσεις μας θα τις καταθέσουμε στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας που πρέπει να συγκληθεί το συντομότερο δυνατό γι’ αυτό το τόσο σημαντικό θέμα.
Σωτήρης Ροϊνός
πρόεδρος Σωματείου Ταξί Σπάρτης
μέλος Διοικητικού Συμβουλίου Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...