Της Αλεξανδρας Κασσιμη
Ενδοκυβερνητικό πόλεμο προκάλεσε το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί, λόγω σειράς
αλλαγών, της τελευταίας στιγμής, που προσπάθησε να «περάσει» ο κ.Μάκης Βορίδης. Υπουργοί, βουλευτές και εκπρόσωποι επαγγελματικών κλάδων κατηγόρησαν ανοιχτά τον υπουργό για «ρουσφετολογικές εξυπηρετήσεις». Ο ίδιος προσπάθησε να περάσει και «ασπίδα προστασίας» οκτώ ετών για το επάγγελμα του βυτιοφορέα, επίσης με τροπολογία που κατέθεσε. Ωστόσο, αποσύρθηκε ύστερα από εντονότατες αντιδράσεις.
Σε ό,τι αφορά τα ταξί, στην αρχική μορφή του νομοσχεδίου δεν προβλεπόταν η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών στη Θεσσαλονίκη, αλλά ούτε και σε μεγάλο αριθμό πόλεων της περιφέρειας. Στην πορεία, όμως, ο μαθηματικός τύπος, με βάση τον οποίο ορίζεται ο αριθμός των υπό έκδοση αδειών, τροποποιήθηκε κι έτσι επετράπη τελικώς η έκδοση.
Οσον αφορά στα ειδικής μίσθωσης ταξί, τα λεγόμενα «6-9 θέσεων», δεν αποσυνδέθηκαν εντελώς από τις υφιστάμενες άδειες. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι προκειμένου κανείς να λάβει άδεια ειδικής μίσθωσης θα πρέπει να μετατρέψει υφιστάμενη. Το γεγονός προκάλεσε την έντονη αντίδραση του τουριστικού κλάδου. Εν τέλει προβλέπεται ότι στις 100 άδειες ειδικής μίσθωσης για την Αθήνα οι 30 θα αφορούν ειδικά διασκευασμένα ταξί, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες. Στη Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη περιφέρεια το αντίστοιχο ποσοστό είναι 30 άδειες, άρα 9 για ΑμΕΑ. Μόνο αν δεν εκδοθεί ο παραπάνω αριθμός αδειών κατόπιν μετατροπής των υφισταμένων, προβλέπεται η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών ειδικής μίσθωσης.
Αντιδράσεις εκφράστηκαν και για τις ρυθμίσεις για τα ΚΤΕΟ από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Στις βελτιωτικές ρυθμίσεις που κατατέθηκαν πριν από λίγες ημέρες, το υπουργείο έκανε πιο εύκολη την πιστοποίηση των ιδιωτικών και δημοσίων ΚΤΕΟ, ενώ περιόρισε και τα πρόστιμα για παραβάσεις του νόμου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Βορίδης επιχείρησε να φέρει στη Βουλή διάταξη με την οποία περιοριζόταν σκανδαλωδώς η εισφορά των ΚΤΕΟ προς το κράτος (από κάθε όχημα που ελέγχουν). Ομως, «φρένο» στην εν λόγω τροπολογία φέρεται να έβαλε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, λόγω της μείωσης που θα επέφερε στα κρατικά έσοδα.
Για «χαριστικές ρυθμίσεις» είχαν κατηγορήσει τον υπουργό Υποδομών και οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, οι οποίοι κατήγγειλαν ότι με το νομοσχέδιο επανέρχονται στην ΥΠΑ οι πρώην πιλότοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας οι οποίοι τον περασμένο Αύγουστο είχαν κριθεί υπεράριθμοι.
Το σχετικό άρθρο προέβλεπε αρχικώς ότι οι πιλότοι θα επανέρχονταν σε θέσεις βάσει των τυπικών προσόντων τους, ενώ στη βελτίωση που κατατέθηκε ορίζεται ότι η τοποθέτηση του συγκεκριμένου προσωπικού θα πραγματοποιείται ανεξάρτητα από τα τυπικά τους προσόντα.
Παράλληλα προχώρησε στην αύξηση του ορίου ηλικίας των σχολικών λεωφορείων από τα 23 στα 27 έτη, δικαιολογώντας την απόφασή του αυτή από το γεγονός ότι τα σχολικά περνούν ΚΤΕΟ και διανύουν μικρές αποστάσεις. Την ίδια στιγμή, αύξησε το όριο ηλικίας κυκλοφορίας των ταξί στην περιφέρεια ανεβάζοντάς το στα 24 χρόνια από 20 που προβλεπόταν αρχικώς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...