Τρία σοβαρά μέτωπα εξακολουθεί να έχει ανοιχτά μπροστά του ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ι. Ραγκούσης: Τους ιδιοκτήτες ταξί, τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, αλλά και τους εργαζομένους στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Οι αυτοκινητιστές ταξί, ήδη από το καλοκαίρι, όταν ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην πλήρη απελευθέρωση του κλάδου τους, ξεκίνησαν
τις κινητοποιήσεις με αποκλεισμούς λιμανιών και αεροδρομίων σε όλη τη χώρα, διαμηνύοντας μάλιστα, μέσω του προέδρου τους κ. Θ. Λυμπερόπουλου, ότι ο νόμος αυτός δεν πρόκειται να περάσει.
Οι ιδιοκτήτες ταξί, ακόμη και μετά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου από τον κ. Ραγκούση που προβλέπει το άνευ περιορισμών άνοιγμα του επαγγέλματός τους, εξακολουθούν να αντιτίθενται σθεναρά και έχουν επιδιώξει τη δημιουργία συμμαχιών με όλους τους εκπροσώπους των κλειστών επαγγελμάτων, μεταξύ αυτών και των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, οι οποίοι ενημερώθηκαν ότι το άνοιγμα του κλάδου τους θα γίνει ενάμιση χρόνο νωρίτερα, δηλαδή την 1η Ιανουαρίου του 2012 και όχι την 1η Ιουλίου του 2013.
Η απόφαση αυτή της κυβέρνησης έχει προκαλέσει την οργή των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, οι οποίοι προετοιμάζονται για καθολικές κινητοποιήσεις. Ηδη οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών συμμετέχουν στο συντονιστικό όργανο που έχει συσταθεί από το σύνολο των κλάδων που πλήττονται από την απελευθέρωση, ενώ οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων όπως και των ταξί ανακοίνωσαν ότι θα συμμετάσχουν στην κοινή απεργία των συγκεκριμένων κλάδων στις 19 Οκτωβρίου.
Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες αντιδρούν στην ένταξή τους στο μέτρο της εργασιακής εφεδρείας, προειδοποιώντας με απεργία διαρκείας εάν ισχύσει το αντίθετο.
Απέναντι σε όλα αυτά, το υπουργείο δηλώνει ανυποχώρητο όσον αφορά την απελευθέρωση στα ταξί και τα φορτηγά, με τον κ. Ραγκούση να έχει λάβει το «πράσινο φως» από την τρόικα για τις αλλαγές προκειμένου η απελευθέρωση να είναι «πλήρης, συνολική και απόλυτη».
Αρνούνται την πλήρη απελευθέρωση οι ιδιοκτήτες ταξί
Από τις πλέον σκληροπυρηνικές επαγγελματικές τάξεις, οι ιδιοκτήτες ταξί, αρνούνται κατηγορηματικά να δεχθούν την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου τους. Το έχει καταστήσει σαφές, με κάθε τρόπο, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών κ. Θ. Λυμπερόπουλος, ο οποίος από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα έχει επιλέξει να διατηρεί ιδιαίτερα υψηλούς τόνους, στοχοποιώντας προσωπικά τον κ. Ραγκούση.
Μάλιστα για αυτή την τακτική που ακολουθεί αλλά και για τους χαρακτηρισμούς που κατά καιρούς έχει προσάψει στον υπουργό Μεταφορών, έχει δεχτεί έντονες αποδοκιμασίες αλλά και κριτική ακόμη και από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στο οποίο κατέχει τη θέση του αναπληρωτή γραμματέα των παραγωγικών τάξεων.
Οι αυτοκινητιστές ταξί ζητούν, σε αντίθεση με ό,τι προβλέπει το σχέδιο νόμου Ραγκούση, να μην εκδοθούν νέες άδειες, να διατηρήσουν το δικαίωμα να μεταβιβάζουν τις άδειές τους νόμιμα, να παραμείνουν οι έδρες ως έχουν, ενώ η οργάνωση του κλάδου σε νομικά πρόσωπα να γίνει με βάση τις υπάρχουσες άδειες. Η αδυναμία εξεύρεσης μιας λύσης έχει οδηγήσει τους αυτοκινητιστές στην αναζήτηση συμμάχων σε άλλες κοινωνικές ομάδες, ενώ η επιστολή των 10 βουλευτών του ΠαΣοΚ κατά της απελευθέρωσης των ταξί, αλλά και η πολιτικά ουδέτερη τοποθέτηση του κ. Μ. Ανδρουλάκη για το ίδιο ζήτημα, «χρησιμοποιείται» από τους ιδιοκτήτες ταξί ως μοχλός πίεσης προς τον κ. Ραγκούση.
Με κινητοποιήσεις απειλούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών
Νέα συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών αναμένουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, προκειμένου να έχουν ενημέρωση για συγκεκριμένα θέματα του σχεδίου νόμου. Εάν κάτι τέτοιο δεν γίνει και οι ρυθμίσεις για την άμεση απελευθέρωση περάσουν στο υπουργικό συμβούλιο τις επόμενες ημέρες, οι μεταφορείς έχουν ανακοινώσει ότι θα ξεκινήσουν κινητοποιήσεις διαρκείας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η μεταβατική περίοδος που είχε νομοθετήσει ο νυν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Δημ. Ρέππας, καταργείται, ενώ οι νέες άδειες φορτηγών Δημοσίας Χρήσης θα δίδονται μόνο από το κράτος, θα είναι αμεταβίβαστες και θα αποκτώνται έναντι παραβόλου, ύψους 1.500 ευρώ. Επίσης, σε ισχύ θα παραμείνει η κατάργηση των περιορισμών στην έδρα, ενώ από τις αρχές του 2012 η άδεια θα είναι ενιαία και δεν θα υφίστανται οι κατηγορίες για εθνικές και διεθνείς μεταφορές. Οι αλλαγές αυτές, κατά τους μεταφορείς, θα σημάνουν την ισοπέδωση του κλάδου τους, που πλήττεται ήδη από την οικονομική κρίση.
Αναβρασμός επικρατεί στα μέσα μεταφοράς
Στις μεταφορικές ΔΕΚΟ επικρατεί πλήρης αναβρασμός εδώ και πάνω από έναν μήνα λόγω της εφεδρείας, ενώ δεν λείπουν και οι εσωτερικές συνδικαλιστές κόντρες ως προς τη μορφή που θα πρέπει να έχουν οι κινητοποιήσεις τους. Δεν είναι τυχαίο ότι λόγω της διαφορετικής? προσέγγισης του θέματος, κατά καιρούς τα σωματεία των εργαζομένων στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ (ΟΣΥ) απεργούσαν σε διαφορετικές ημέρες από εκείνες των εργαζομένων σε ηλεκτρικό, μετρό και τραμ (ΣΤΑΣΥ).
Ωστόσο, πρόθεση όλων των σωματείων των εργαζομένων στις μεταφορικές εταιρείες είναι να υπάρξει ένα ενιαίο και συντονισμένο μέτωπο αντίδρασης κατά της εφεδρείας, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει η πολυτέλεια για απομάκρυνση επιπλέον προσωπικού, αφού ήδη, όπως τονίζουν, έχει ήδη αποχωρήσει μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων σημαντικός αριθμός εργαζομένων. Ενδεικτικό είναι ότι μόνο τον Σεπτέμβριο περισσότερα από 200 άτομα στις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών έχουν καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης, εκ των οποίων τα 139 από την εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες.
Πηγή:
Οι αυτοκινητιστές ταξί, ήδη από το καλοκαίρι, όταν ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην πλήρη απελευθέρωση του κλάδου τους, ξεκίνησαν
τις κινητοποιήσεις με αποκλεισμούς λιμανιών και αεροδρομίων σε όλη τη χώρα, διαμηνύοντας μάλιστα, μέσω του προέδρου τους κ. Θ. Λυμπερόπουλου, ότι ο νόμος αυτός δεν πρόκειται να περάσει.
Οι ιδιοκτήτες ταξί, ακόμη και μετά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου από τον κ. Ραγκούση που προβλέπει το άνευ περιορισμών άνοιγμα του επαγγέλματός τους, εξακολουθούν να αντιτίθενται σθεναρά και έχουν επιδιώξει τη δημιουργία συμμαχιών με όλους τους εκπροσώπους των κλειστών επαγγελμάτων, μεταξύ αυτών και των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, οι οποίοι ενημερώθηκαν ότι το άνοιγμα του κλάδου τους θα γίνει ενάμιση χρόνο νωρίτερα, δηλαδή την 1η Ιανουαρίου του 2012 και όχι την 1η Ιουλίου του 2013.
Η απόφαση αυτή της κυβέρνησης έχει προκαλέσει την οργή των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, οι οποίοι προετοιμάζονται για καθολικές κινητοποιήσεις. Ηδη οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών συμμετέχουν στο συντονιστικό όργανο που έχει συσταθεί από το σύνολο των κλάδων που πλήττονται από την απελευθέρωση, ενώ οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων όπως και των ταξί ανακοίνωσαν ότι θα συμμετάσχουν στην κοινή απεργία των συγκεκριμένων κλάδων στις 19 Οκτωβρίου.
Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες αντιδρούν στην ένταξή τους στο μέτρο της εργασιακής εφεδρείας, προειδοποιώντας με απεργία διαρκείας εάν ισχύσει το αντίθετο.
Απέναντι σε όλα αυτά, το υπουργείο δηλώνει ανυποχώρητο όσον αφορά την απελευθέρωση στα ταξί και τα φορτηγά, με τον κ. Ραγκούση να έχει λάβει το «πράσινο φως» από την τρόικα για τις αλλαγές προκειμένου η απελευθέρωση να είναι «πλήρης, συνολική και απόλυτη».
Αρνούνται την πλήρη απελευθέρωση οι ιδιοκτήτες ταξί
Από τις πλέον σκληροπυρηνικές επαγγελματικές τάξεις, οι ιδιοκτήτες ταξί, αρνούνται κατηγορηματικά να δεχθούν την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου τους. Το έχει καταστήσει σαφές, με κάθε τρόπο, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών κ. Θ. Λυμπερόπουλος, ο οποίος από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα έχει επιλέξει να διατηρεί ιδιαίτερα υψηλούς τόνους, στοχοποιώντας προσωπικά τον κ. Ραγκούση.
Μάλιστα για αυτή την τακτική που ακολουθεί αλλά και για τους χαρακτηρισμούς που κατά καιρούς έχει προσάψει στον υπουργό Μεταφορών, έχει δεχτεί έντονες αποδοκιμασίες αλλά και κριτική ακόμη και από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στο οποίο κατέχει τη θέση του αναπληρωτή γραμματέα των παραγωγικών τάξεων.
Οι αυτοκινητιστές ταξί ζητούν, σε αντίθεση με ό,τι προβλέπει το σχέδιο νόμου Ραγκούση, να μην εκδοθούν νέες άδειες, να διατηρήσουν το δικαίωμα να μεταβιβάζουν τις άδειές τους νόμιμα, να παραμείνουν οι έδρες ως έχουν, ενώ η οργάνωση του κλάδου σε νομικά πρόσωπα να γίνει με βάση τις υπάρχουσες άδειες. Η αδυναμία εξεύρεσης μιας λύσης έχει οδηγήσει τους αυτοκινητιστές στην αναζήτηση συμμάχων σε άλλες κοινωνικές ομάδες, ενώ η επιστολή των 10 βουλευτών του ΠαΣοΚ κατά της απελευθέρωσης των ταξί, αλλά και η πολιτικά ουδέτερη τοποθέτηση του κ. Μ. Ανδρουλάκη για το ίδιο ζήτημα, «χρησιμοποιείται» από τους ιδιοκτήτες ταξί ως μοχλός πίεσης προς τον κ. Ραγκούση.
Με κινητοποιήσεις απειλούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών
Νέα συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών αναμένουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, προκειμένου να έχουν ενημέρωση για συγκεκριμένα θέματα του σχεδίου νόμου. Εάν κάτι τέτοιο δεν γίνει και οι ρυθμίσεις για την άμεση απελευθέρωση περάσουν στο υπουργικό συμβούλιο τις επόμενες ημέρες, οι μεταφορείς έχουν ανακοινώσει ότι θα ξεκινήσουν κινητοποιήσεις διαρκείας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η μεταβατική περίοδος που είχε νομοθετήσει ο νυν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Δημ. Ρέππας, καταργείται, ενώ οι νέες άδειες φορτηγών Δημοσίας Χρήσης θα δίδονται μόνο από το κράτος, θα είναι αμεταβίβαστες και θα αποκτώνται έναντι παραβόλου, ύψους 1.500 ευρώ. Επίσης, σε ισχύ θα παραμείνει η κατάργηση των περιορισμών στην έδρα, ενώ από τις αρχές του 2012 η άδεια θα είναι ενιαία και δεν θα υφίστανται οι κατηγορίες για εθνικές και διεθνείς μεταφορές. Οι αλλαγές αυτές, κατά τους μεταφορείς, θα σημάνουν την ισοπέδωση του κλάδου τους, που πλήττεται ήδη από την οικονομική κρίση.
Αναβρασμός επικρατεί στα μέσα μεταφοράς
Στις μεταφορικές ΔΕΚΟ επικρατεί πλήρης αναβρασμός εδώ και πάνω από έναν μήνα λόγω της εφεδρείας, ενώ δεν λείπουν και οι εσωτερικές συνδικαλιστές κόντρες ως προς τη μορφή που θα πρέπει να έχουν οι κινητοποιήσεις τους. Δεν είναι τυχαίο ότι λόγω της διαφορετικής? προσέγγισης του θέματος, κατά καιρούς τα σωματεία των εργαζομένων στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ (ΟΣΥ) απεργούσαν σε διαφορετικές ημέρες από εκείνες των εργαζομένων σε ηλεκτρικό, μετρό και τραμ (ΣΤΑΣΥ).
Ωστόσο, πρόθεση όλων των σωματείων των εργαζομένων στις μεταφορικές εταιρείες είναι να υπάρξει ένα ενιαίο και συντονισμένο μέτωπο αντίδρασης κατά της εφεδρείας, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει η πολυτέλεια για απομάκρυνση επιπλέον προσωπικού, αφού ήδη, όπως τονίζουν, έχει ήδη αποχωρήσει μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων σημαντικός αριθμός εργαζομένων. Ενδεικτικό είναι ότι μόνο τον Σεπτέμβριο περισσότερα από 200 άτομα στις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών έχουν καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης, εκ των οποίων τα 139 από την εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες.
Πηγή:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...