Της Joann Muller
Η General Motors είναι μια πολύ διαφορετική εταιρεία σήμερα από
αυτή που πτώχευσε πριν από οκτώ χρόνια. Οι δραστηριότητές της είναι αποδοτικές και χαμηλού κόστους, τα κέρδη της είναι ισχυρά και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή μιας τεχνολογικής κούρσας για να επανασχεδιάσει τις προσωπικές μεταφορές με κοινόχρηστα, αυτο-οδηγούμενα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Wall Street παραμένει ακόμη επιφυλακτική, αδύναμη να παραβλέψει τις παραδοσιακές ανησυχίες για ζητήματα όπως το κόστος των εμπορευμάτων, ενώ εκτιμά ότι οι "παίκτες" που προέρχονται από τον κλάδο της τεχνολογίας όπως η Tesla, η Waymo και η Uber είναι τα φαβορί για τη νίκη αυτής της έντονα αμφιλεγόμενης κούρσας.
Όμως, η GM πιστεύει ότι η ηγεσία της έχει υποτιμηθεί και ότι τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα είναι πιο κοντά από ό, τι πιστεύουν οι περισσότεροι, γι’ αυτό η εταιρεία κάλεσε δεκάδες αναλυτές επενδύσεων και μερικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του Forbes, στο Σαν Φρανσίσκο αυτή την εβδομάδα για μία βόλτα με δοκιμαστικά οχήματα.
Ήταν η πρώτη φορά που κάποιος πέρα από τους μηχανικούς της GM ή της Cruise Automation, της θυγατρικής της στη Silicon Valley, είχε την εμπειρία της διαδρομής με τα ειδικά εξοπλισμένα Bolt EVs και το μήνυμα ήταν σαφές: η τεχνολογία είναι σχεδόν έτοιμη.
"Μπορούμε να αναπτύξουμε αυτήν την τεχνολογία με ασφάλεια, στην κατάλληλη ποσότητα οχημάτων, σε αστικό περιβάλλον, σε μερικά τρίμηνα και όχι χρόνια", δήλωσε ο πρόεδρος της GM Daniel Ammann στους δημοσιογράφους την Τρίτη.
Ο στόχος της GM είναι να ξεκινήσει μια υπηρεσία εκμίσθωσης ταξί χωρίς οδηγό σε πόλεις όπως το Σαν Φρανσίσκο και η Νέα Υόρκη, όπου θα αρχίσει να δοκιμάζει τα οχήματά της στις αρχές του επόμενου έτους, σε μια προσπάθεια εξάλειψης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και των τραυματισμών που προκαλούνται από τα λάθη των οδηγών, αλλά και να μειώσει τα φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης στις πόλεις.
"Έχουμε ένα ξεκάθαρο όραμα στη GM, το οποίο είναι ένας κόσμος με μηδενικά ατυχήματα, μηδενικές εκπομπές ρύπων και μηδενική συμφόρηση", είπε ο Ammann.
Ένας μεγάλος αριθμός κοινόχρηστων αυτοματοποιημένων οχημάτων είναι ο τρόπος για να επιτευχθεί αυτό το όραμα, δήλωσε ο Ammann, γι' αυτό και η GM επικεντρώνεται στη δοκιμή των αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων σε σύνθετα αστικά περιβάλλοντα όπως αυτό του Σαν Φρανσίσκο.
"Οι δοκιμές στα πιο δύσκολα μέρη σημαίνουν ότι θα ξεπεραστούν ταχύτερα τα προβλήματα, μέσω των περισσότερων ακραίων περιπτώσεων" εξήγησε ο Kyle Vogt, συνιδρυτής της Cruise Automation, την οποία εξαγόρασε η GM σχεδόν πριν από δύο χρόνια. "Μια δοκιμή ενός λεπτού στο Σαν Φρανσίσκο είναι τόσο πολύτιμη όσο μια δοκιμή μίας ώρας στα προάστια", είπε. "Η δοκιμή σε ένα απλό τοπίο στα προάστια δεν θα μας επιτρέψει να βελτιωθούμε αρκετά γρήγορα ώστε να αναπτυχθούμε αρκετά".
Η εταιρεία βρίσκεται ήδη στην τρίτη της γενιά αυτόνομης τεχνολογίας, η οποία τώρα περιλαμβάνει εφεδρικό σύστημα πέδησης και πλοήγησης, εκτός από τους 40 αισθητήρες και το λογισμικό υπολογιστή που βοηθούν τα αυτοκίνητα να αξιολογήσουν το περιβάλλον τους και να λάβουν αποφάσεις. Περίπου 180 αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα βρίσκονται στο στάδιο της δοκιμής. Η GM σχεδιάζει να τα παραγάγει μαζικά στο εργοστάσιό της στο Lake Orion βόρεια του Detroit.
Με βάση τη δική μου εμπειρία σε μια διαδρομή 20 λεπτών στο Σαν Φρανσίσκο, η τεχνολογία της GM είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα, αλλά χρειάζεται ακόμα μια μικρή βελτίωση πριν να είναι έτοιμη να αξιοποιηθεί.
Κάλεσα το ταξί μέσω μίας εφαρμογής που αναπτύχθηκε από την Cruise και συμπλήρωσα τον προορισμό μου: στην Anchor Brewery, του Σαν Φρανσίσκο. Λίγα λεπτά αργότερα, το αυτοκίνητό μου, με το όνομα "Alex", εμφανίστηκε με δύο μηχανικούς της Cruise στα μπροστινά καθίσματα, ο ένας για να κρατάει σημειώσεις και ο άλλος πίσω από το τιμόνι για να πάρει τον έλεγχο του οχήματος, εάν χρειαζόταν. (Δεν το έκανε.)
Ο Alex ήταν πιο προσεκτικός από τους περισσότερους ανθρώπους-οδηγούς, οδηγώντας αργά σε μια περιοχή όπου εκτελούνταν κατασκευές και ήταν γεμάτη με μεγάλα φορτηγά. Συνέβη και κάτι ενδεικτικό: λίγα λεπτά μετά την εκκίνηση της διαδρομής, ένας εργάτης πετάχτηκε ξαφνικά ανάμεσα από δύο φορτηγά και ο Alex έστριψε αριστερά και ενεργοποίησε τα φρένα.
Αργότερα περνούσαμε από μια σχολική ζώνη, όπου ένας γονέας πέρασε τρέχοντας τον δρόμο και αργότερα οδηγηθήκαμε σε μια διασταύρωση όπου μία γυναίκα με ένα καροτσάκι μωρού που διέσχιζε τον δρόμο δεν φαινόταν, λόγω ενός μεγάλου φορτηγού που διερχόταν από τη διασταύρωση.
Μια συναρπαστική στιγμή που αποτέλεσε το "κερασάκι στην τούρτα", ήταν όταν συναντήσαμε έναν άντρα με μια σανίδα του σερφ κάτω από κάθε χέρι του, να προσπαθεί να περάσει το δρόμο. Με τα χέρια του γεμάτα, έγνεψε με το κεφάλι, για να δώσει σήμα στο αυτοκίνητο να προχωρήσει. Αλλά ο Alex δεν κινήθηκε. Ο Alex δεν διαβάζει τη γλώσσα του σώματος ούτε έχει οπτική επαφή με τα μάτια. Έτσι ο σέρφερ άρχισε να διασχίζει τον δρόμο, τη στιγμή που ο Alex αποφάσισε ότι ήταν ασφαλές να στρίψει τη γωνία. Ο σέρφερ περίμενε και ο Alex συνέχισε να προχωρά.
Ρώτησα τον Vogt για αυτό το συμβάν αργότερα. Είπε ότι ο σέρφερ αναμφίβολα μπερδεύτηκε από το γεγονός ότι υπήρχε κάποιος στο κάθισμα του οδηγού, παρόλο που δεν οδηγούσε. Ο υπολογιστής οδηγούσε. Είναι φυσιολογικό σήμερα για τους πεζούς και τους αυτοκινητιστές να έχουν οπτική επαφή πριν προχωρήσουν στις επόμενες κινήσεις τους, παραδέχτηκε. Αλλά στο αυτοματοποιημένο μέλλον, αυτό δεν θα είναι απαραίτητο.
Όταν η GM θα λανσάρει την υπηρεσία της με τα ρομποτικά ταξί, δεν θα υπάρχει κανένας στο κάθισμα του οδηγού. Στην πραγματικότητα, δεν θα υπάρχει καθόλου τιμόνι. Έτσι είναι σημαντικό να τα κάνει όλα σωστά.
"Δεν θα ξεκινήσουμε μέχρι να φτάσουμε στο επίπεδο των επιδόσεων ασφαλείας που χρειαζόμαστε", υποσχέθηκε ο Ammann. "Είναι πολύ ψηλά ο πήχης, αλλά κινούμαστε πολύ γρήγορα".
Και η GM το αποδεικνύει, με κάθε επιπλέον χιλιόμετρο αυτόματης οδήγησης.
ΠΗΓΗ: http://www.capital.gr/
Η General Motors είναι μια πολύ διαφορετική εταιρεία σήμερα από
αυτή που πτώχευσε πριν από οκτώ χρόνια. Οι δραστηριότητές της είναι αποδοτικές και χαμηλού κόστους, τα κέρδη της είναι ισχυρά και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή μιας τεχνολογικής κούρσας για να επανασχεδιάσει τις προσωπικές μεταφορές με κοινόχρηστα, αυτο-οδηγούμενα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Wall Street παραμένει ακόμη επιφυλακτική, αδύναμη να παραβλέψει τις παραδοσιακές ανησυχίες για ζητήματα όπως το κόστος των εμπορευμάτων, ενώ εκτιμά ότι οι "παίκτες" που προέρχονται από τον κλάδο της τεχνολογίας όπως η Tesla, η Waymo και η Uber είναι τα φαβορί για τη νίκη αυτής της έντονα αμφιλεγόμενης κούρσας.
Όμως, η GM πιστεύει ότι η ηγεσία της έχει υποτιμηθεί και ότι τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα είναι πιο κοντά από ό, τι πιστεύουν οι περισσότεροι, γι’ αυτό η εταιρεία κάλεσε δεκάδες αναλυτές επενδύσεων και μερικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του Forbes, στο Σαν Φρανσίσκο αυτή την εβδομάδα για μία βόλτα με δοκιμαστικά οχήματα.
Ήταν η πρώτη φορά που κάποιος πέρα από τους μηχανικούς της GM ή της Cruise Automation, της θυγατρικής της στη Silicon Valley, είχε την εμπειρία της διαδρομής με τα ειδικά εξοπλισμένα Bolt EVs και το μήνυμα ήταν σαφές: η τεχνολογία είναι σχεδόν έτοιμη.
"Μπορούμε να αναπτύξουμε αυτήν την τεχνολογία με ασφάλεια, στην κατάλληλη ποσότητα οχημάτων, σε αστικό περιβάλλον, σε μερικά τρίμηνα και όχι χρόνια", δήλωσε ο πρόεδρος της GM Daniel Ammann στους δημοσιογράφους την Τρίτη.
Ο στόχος της GM είναι να ξεκινήσει μια υπηρεσία εκμίσθωσης ταξί χωρίς οδηγό σε πόλεις όπως το Σαν Φρανσίσκο και η Νέα Υόρκη, όπου θα αρχίσει να δοκιμάζει τα οχήματά της στις αρχές του επόμενου έτους, σε μια προσπάθεια εξάλειψης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και των τραυματισμών που προκαλούνται από τα λάθη των οδηγών, αλλά και να μειώσει τα φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης στις πόλεις.
"Έχουμε ένα ξεκάθαρο όραμα στη GM, το οποίο είναι ένας κόσμος με μηδενικά ατυχήματα, μηδενικές εκπομπές ρύπων και μηδενική συμφόρηση", είπε ο Ammann.
Ένας μεγάλος αριθμός κοινόχρηστων αυτοματοποιημένων οχημάτων είναι ο τρόπος για να επιτευχθεί αυτό το όραμα, δήλωσε ο Ammann, γι' αυτό και η GM επικεντρώνεται στη δοκιμή των αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων σε σύνθετα αστικά περιβάλλοντα όπως αυτό του Σαν Φρανσίσκο.
"Οι δοκιμές στα πιο δύσκολα μέρη σημαίνουν ότι θα ξεπεραστούν ταχύτερα τα προβλήματα, μέσω των περισσότερων ακραίων περιπτώσεων" εξήγησε ο Kyle Vogt, συνιδρυτής της Cruise Automation, την οποία εξαγόρασε η GM σχεδόν πριν από δύο χρόνια. "Μια δοκιμή ενός λεπτού στο Σαν Φρανσίσκο είναι τόσο πολύτιμη όσο μια δοκιμή μίας ώρας στα προάστια", είπε. "Η δοκιμή σε ένα απλό τοπίο στα προάστια δεν θα μας επιτρέψει να βελτιωθούμε αρκετά γρήγορα ώστε να αναπτυχθούμε αρκετά".
Η εταιρεία βρίσκεται ήδη στην τρίτη της γενιά αυτόνομης τεχνολογίας, η οποία τώρα περιλαμβάνει εφεδρικό σύστημα πέδησης και πλοήγησης, εκτός από τους 40 αισθητήρες και το λογισμικό υπολογιστή που βοηθούν τα αυτοκίνητα να αξιολογήσουν το περιβάλλον τους και να λάβουν αποφάσεις. Περίπου 180 αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα βρίσκονται στο στάδιο της δοκιμής. Η GM σχεδιάζει να τα παραγάγει μαζικά στο εργοστάσιό της στο Lake Orion βόρεια του Detroit.
Με βάση τη δική μου εμπειρία σε μια διαδρομή 20 λεπτών στο Σαν Φρανσίσκο, η τεχνολογία της GM είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα, αλλά χρειάζεται ακόμα μια μικρή βελτίωση πριν να είναι έτοιμη να αξιοποιηθεί.
Κάλεσα το ταξί μέσω μίας εφαρμογής που αναπτύχθηκε από την Cruise και συμπλήρωσα τον προορισμό μου: στην Anchor Brewery, του Σαν Φρανσίσκο. Λίγα λεπτά αργότερα, το αυτοκίνητό μου, με το όνομα "Alex", εμφανίστηκε με δύο μηχανικούς της Cruise στα μπροστινά καθίσματα, ο ένας για να κρατάει σημειώσεις και ο άλλος πίσω από το τιμόνι για να πάρει τον έλεγχο του οχήματος, εάν χρειαζόταν. (Δεν το έκανε.)
Ο Alex ήταν πιο προσεκτικός από τους περισσότερους ανθρώπους-οδηγούς, οδηγώντας αργά σε μια περιοχή όπου εκτελούνταν κατασκευές και ήταν γεμάτη με μεγάλα φορτηγά. Συνέβη και κάτι ενδεικτικό: λίγα λεπτά μετά την εκκίνηση της διαδρομής, ένας εργάτης πετάχτηκε ξαφνικά ανάμεσα από δύο φορτηγά και ο Alex έστριψε αριστερά και ενεργοποίησε τα φρένα.
Αργότερα περνούσαμε από μια σχολική ζώνη, όπου ένας γονέας πέρασε τρέχοντας τον δρόμο και αργότερα οδηγηθήκαμε σε μια διασταύρωση όπου μία γυναίκα με ένα καροτσάκι μωρού που διέσχιζε τον δρόμο δεν φαινόταν, λόγω ενός μεγάλου φορτηγού που διερχόταν από τη διασταύρωση.
Μια συναρπαστική στιγμή που αποτέλεσε το "κερασάκι στην τούρτα", ήταν όταν συναντήσαμε έναν άντρα με μια σανίδα του σερφ κάτω από κάθε χέρι του, να προσπαθεί να περάσει το δρόμο. Με τα χέρια του γεμάτα, έγνεψε με το κεφάλι, για να δώσει σήμα στο αυτοκίνητο να προχωρήσει. Αλλά ο Alex δεν κινήθηκε. Ο Alex δεν διαβάζει τη γλώσσα του σώματος ούτε έχει οπτική επαφή με τα μάτια. Έτσι ο σέρφερ άρχισε να διασχίζει τον δρόμο, τη στιγμή που ο Alex αποφάσισε ότι ήταν ασφαλές να στρίψει τη γωνία. Ο σέρφερ περίμενε και ο Alex συνέχισε να προχωρά.
Ρώτησα τον Vogt για αυτό το συμβάν αργότερα. Είπε ότι ο σέρφερ αναμφίβολα μπερδεύτηκε από το γεγονός ότι υπήρχε κάποιος στο κάθισμα του οδηγού, παρόλο που δεν οδηγούσε. Ο υπολογιστής οδηγούσε. Είναι φυσιολογικό σήμερα για τους πεζούς και τους αυτοκινητιστές να έχουν οπτική επαφή πριν προχωρήσουν στις επόμενες κινήσεις τους, παραδέχτηκε. Αλλά στο αυτοματοποιημένο μέλλον, αυτό δεν θα είναι απαραίτητο.
Όταν η GM θα λανσάρει την υπηρεσία της με τα ρομποτικά ταξί, δεν θα υπάρχει κανένας στο κάθισμα του οδηγού. Στην πραγματικότητα, δεν θα υπάρχει καθόλου τιμόνι. Έτσι είναι σημαντικό να τα κάνει όλα σωστά.
"Δεν θα ξεκινήσουμε μέχρι να φτάσουμε στο επίπεδο των επιδόσεων ασφαλείας που χρειαζόμαστε", υποσχέθηκε ο Ammann. "Είναι πολύ ψηλά ο πήχης, αλλά κινούμαστε πολύ γρήγορα".
Και η GM το αποδεικνύει, με κάθε επιπλέον χιλιόμετρο αυτόματης οδήγησης.
ΠΗΓΗ: http://www.capital.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...