Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Η... μούντζα και εν γένει οι χειρονομίες αποτελούν προσφιλές θέμα του
κλασικού ελληνικού κινηματογράφου. Πλέον, εμπνέει και υπουργούς. Και συγκεκριμένα τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών που χθες, στο περιθώριο της συνάντησης του με εκπροσώπους των θεσμών αποκάλυψε στους δημοσιογράφους ότι μία από τις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει αφορά την ποινικοποίηση της μούντζας, κατά βάση όταν προέρχεται από επαγγελματίες οδηγούς, ως επί το πλείστον αυτοκινητιστές ταξί.
Πριν από ένα μήνα, ο κ. Σπίρτζης είχε ανακοινώσει ότι θα αποτελεί παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και η απόρριψη του τσιγάρου από το παράθυρο, αν και είναι "θολό" πόσο εύκολα θα μπορεί η αποδυναμωμένη Τροχαία να εντοπίζει τους συγκεκριμένους παραβάτες. Ο υπουργός έχει ακόμη ανακοινώσει ότι ο νέος κανονισμός λειτουργίας για τους ιδιοκτήτες και τους εκμεταλλευτές των ταξί, θα προβλέπει ρητά την τακτική συντήρηση και ορθή λειτουργία των συστημάτων κλιματισμού θέρμανσης ψύξης και αερισμού...
Κι ενώ τα παραπάνω δεν ανήκουν στα προαπαιτούμενα για να κλείσει η αξιολόγηση, άγνωστο παραμένει εάν τελικά θα εφαρμοστούν οι διατάξεις του νέου ΚΟΚ για τις διαδικτυακές πλατφόρμες μίσθωσης ταξί, αλλάζοντας πλήρως το υφιστάμενο καθεστώς λειτουργίας τους. Το ζήτημα αυτό δεν συζητήθηκε χθες, παρότι η Κομισιόν έχει στο παρελθόν εκφράσει την αντίθεσή της με τις νομοθετικές αλλαγές στις ηλεκτρονικές εφαρμογές αναζήτησης ταξί.
Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο της αλλαγής του ΚΟΚ το υπουργείο Υποδομών προσανατολίζεται στην κατάργηση της έκπτωσης του 50% του προστίμου, όταν οι κλήσεις για τροχαία παράβαση πληρώνονται μέσα σε 10 ημέρες. Σχεδιάζει και την επιβολή προστίμων ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη και την κατηγοριοποίησή τους βάσει της επικινδυνότητας και της αντικοινωνικότητας του παραβάτη.
Όσον αφορά την αξιολόγηση, η Εγνατία Οδός, ως μία από τις ιδιωτικοποιήσεις όπου θα πρέπει να υπάρξει πρόοδος, τέθηκε στο επίκεντρο των πρόσφατων συζητήσεων με τους θεσμούς. O διαγωνισμός για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης, για 40 έτη, για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων οδικών αξόνων είναι σε εξέλιξη, με την προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών να εκπνέει στις 26 Ιανουαρίου 2018. Ωστόσο, έσοδα από την ιδιωτικοποίηση του οδικού άξονα δεν αναμένονται να εισπραχθούν την επόμενη χρονιά, δεδομένου ότι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης αναμένονται να λάβουν χώρα το 2019.
ΠΗΓΗ: http://www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...