Περί τα 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με συντηρητικούς υπολογισμούς, είναι το όφελος σε ετήσια βάση για τους εργαζομένους σε τουριστικά επαγγέλματα από τα
φιλοδωρήματα που αφήνουν οι ξένοι επισκέπτες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στη χώρα μας.
Πρόκειται για έναν άδηλο πόρο που δεν έχει προσμετρηθεί ποτέ μέχρι σήμερα στα οφέλη που προκύπτουν από την τουριστική δραστηριότητα στην Ελλάδα, ο οποίος, όμως, ενισχύει σημαντικά το εισόδημα των εργαζομένων και αυτοαπασχολουμένων στον τομέα.
Πιο τυχεροί είναι οι υπάλληλοι στα ξενοδοχεία που δέχονται Αμερικανούς και Γερμανούς, καθώς σύμφωνα με τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Tripadvisor, τη μεγαλύτερη ταξιδιωτική ιστοσελίδα στον κόσμο, είναι οι τουρίστες που αφήνουν το μεγαλύτερο ποσοστό φιλοδωρημάτων κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
Σύμφωνα με την έρευνα της Tripadvisor, οι Αμερικανοί σε ποσοστό 60% αφήνουν φιλοδώρημα κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στα ξενοδοχεία όπου κάνουν διακοπές. Ακολουθούν οι Γερμανοί σε ποσοστό 49%, οι Βραζιλιάνοι σε ποσοστό 33%, οι Ισπανοί σε ποσοστό 30%, οι Βρετανοί σε ποσοστό 26%, οι Γάλλοι σε ποσοστό 15% και οι Ιταλοί σε ποσοστό 11%. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα μεγαλύτερο από 25.000 άτομα.
Αναλύοντας ειδικότερα τα αποτελέσματα της έρευνας για τους Αμερικανούς τουρίστες που βρίσκονται στην κορυφή της σχετικής λίστας, φαίνεται ότι σχεδόν το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων έχει την τάση να αισθάνεται ένοχο αν δεν αφήσει φιλοδώρημα. Επίσης, 34% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αφήνουν φιλοδώρημα ακόμη και αν οι προσφερόμενες υπηρεσίες είναι κακές, καθώς αισθάνονται υποχρεωμένοι. Από τους Αμερικανούς που δεν αφήνουν φιλοδώρημα, ένα ποσοστό 55% των ερωτηθέντων απέδωσε αυτή τη στάση στο γεγονός ότι οι υπηρεσίες δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες, ενώ 20% πίστευαν ότι περιλαμβάνονται στον λογαριασμό. Εξυπηρέτηση, φιλικότητα και ευγένεια ήταν οι τρεις βασικότεροι παράγοντες που παρακινούν τους ταξιδιώτες να αφήσουν φιλοδώρημα για τις υπηρεσίες που απολαμβάνουν στο ξενοδοχείο ή στο εστιατόριο μετά από ένα δείπνο.
Σχεδόν σίγουρο θα πρέπει να θεωρεί το προσωπικό των εστιατορίων ότι θα πάρει φιλοδώρημα από Αμερικανούς τουρίστες οι οποίοι απαντούν θετικά σε ποσοστό 97% σε σχετικό ερώτημα. Επίσης, σε ποσοστό 81% οι Αμερικανοί αφήνουν φιλοδώρημα στον οδηγό ταξί, σε 79% στον υπάλληλο που ανοίγει τις πόρτες στα ξενοδοχεία, σε 73% στον συνοδό τους από το ταξιδιωτικό πρακτορείο, σε 71% στον μπάρμαν, σε 73% στην υπηρεσία δωματίου, σε 69% στις καθαρίστριες και σε 54% στο προσωπικό του σπα. Στον αντίποδα, τις λιγότερες πιθανότητες για φιλοδώρημ,α σε ποσοστό μόλις 2%, έχει το προσωπικό στο γυμναστήριο και σε ποσοστό 9% το προσωπικό της πισίνας.
Οι περισσότεροι Ρώσοι, που πλέον αποτελούν την τρίτη μεγαλύτερη αγορά για τον ελληνικό προορισμό, αφήνουν φιλοδώρημα σε μεγάλο ποσοστό όταν η ποιότητα των υπηρεσιών ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. Σε ποσοστό 38% οι ερωτηθέντες Ρώσοι που αφήνουν φιλοδώρημα είναι περισσότερο ανοιχτοχέρηδες, καθώς, όπως δήλωσαν, δίνουν το 10% της συνολικής αξίας του λογαριασμού.
Περίπου 100 εκατ. ευρώ
Στην Ελλάδα, με βάση τον συντηρητικό υπολογισμό, 50% των ξένων τουριστών που μας επισκέπτονται αφήνουν για πάσης φύσεως φιλοδωρήματα 10 ευρώ στους εργαζομένους στις 8 ημέρες που κατά μέσο πραγματοποιούν διακοπές στη χώρα μας, δηλαδή προκύπτει ένα ετήσιο όφελος της τάξης των 100 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τους Αμερικανούς, που συνηθίζουν, όπως ανέδειξε η έρευνα, σε μεγαλύτερο ποσοστό να αφήνουν φιλοδώρημα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, το ποσό μπορεί να είναι μεγαλύτερο, καθώς η μέση παραμονή τους στη χώρα μας είναι κατά 50% υψηλότερη από του μέσου τουρίστα. Αν προστεθούν και τα φιλοδωρήματα που αφήνουν οι Ελληνες τουρίστες στις διακοπές τους, τότε ο σημαντικός αυτός άδηλος πόρος για τους εργαζομένους στον τομέα αυξάνεται ακόμη περισσότερο.
Πηγή Καθημερινή
Πηγή Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...