Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο, 7 Ιουνίου 2014

ΦΩΤΟ:Κίνηση με φυσικό αέριο; Όσα θέλετε να ξέρετε..!

Η απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, που δίνει τη δυνατότητα μετατροπής του συστήματος καύσης των αυτοκινήτων σε φυσικό αέριο
, ανοίγει το δρόμο για την…

είσοδο ενός οικονομικότερου καυσίμου στη ζωή μας. Θυμίζουμε ότι, μέχρι πρότινος, επιτρεπόταν η χρήση φυσικού αερίου μόνο από αυτοκίνητα με εργοστασιακό σύστημα κατανάλωσης του συγκεκριμένου καυσίμου.
Το news.gr επικοινώνησε με τον αναπληρωτή διευθυντή Δραστηριοτήτων Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ), επιχειρώντας να δώσει απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα σχετικά με το φυσικό αέριο στην κίνηση των οχημάτων.
Όπως τονίζει ο κύριος Στέφανος Οικονομίδης, «Η μέτρηση και η πώλησή του γίνεται σε κιλά. Ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,5 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, με 1,3 λίτρα ντίζελ, και με 2 λίτρα υγραερίου.

Εξοικονόμηση σε σχέση με τη βενζίνη, το πετρέλαιο και το υγραέριο

Στο ερώτημα “γιατί να επιλέξουμε φυσικό αέριο αντί για βενζίνη ή πετρέλαιο’, απαντάει: «Σε σχέση με τη βενζίνη, χρησιμοποιώντας CNG έχουμε έκπτωση 60%, ενώ συγκριτικά με το πετρέλαιο και το υγραέριο η έκπτωση είναι της τάξεως του 45 με 50% με τις τρέχουσες τιμές».

Πρατήρια φυσικού αερίου

Αυτή τη στιγμή, λειτουργούν τέσσερα πρατήρια σε όλη την επικράτεια, ενώ μέσα στο 2014, θα ανοίξουν ακόμη τέσσερα. «Στην Αθήνα, αυτή τη στιγμή, εκτός από ένα μεγάλο πρατήριο στην Ανθούσα, λειτουργεί ένα στην Κηφισιά, ένα στον κόμβο της Νέας Φιλαδέλφειας, στην Εθνική Οδό, και ένα στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης, προς το αεροδρόμιο. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, μέσα στο έτος θα δημιουργηθούν άλλα τέσσερα. Στην Αθήνα, στο Βόλο, στη Λάρισα, ένα δεύτερο στη Θεσσαλονίκη και ένα ακόμα, σε μία πόλη της Ελλάδας που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί», σημειώνει ο Αναπληρωτής Διευθυντής της ΔΕΠΑ.
Εύλογο είναι να αναρωτηθείτε, δεδομένου ότι είναι ένας νεοεισερχόμενος τρόπος κίνησης στη χώρα μας, αν υπάρχουν εργοστασιακά αυτοκίνητα φυσικού αερίου στην Ελλάδα. Όπως διευκρινίζει ο κύριος Οικονομίδης, «στρατηγικός στόχος της ΔΕΠΑ είναι να φτιάξει ένα βασικό δίκτυο πρατηρίων και να δημιουργηθούν στόλοι οχημάτων, που καίνε φυσικό αέριο. Πρώτος στόχος είναι τα ταξί. Ήδη βγήκαν στην κυκλοφορία τα πρώτα ταξί πριν από ένα χρόνο. Δεύτερος στόχος της εταιρείας είναι τα αυτοκίνητα, τύπου βαν, επαγγελματικής χρήσεως. Τα πρώτα FIAT Doblo βγήκαν στην κυκλοφορία και χρηματοδοτήθηκαν για λογαριασμό μεγάλης εταιρείας ταχυδιανομών». Όπως εξηγεί, «τα επιβατικά δεν είναι ο βασικός στόχος, εκτός αν προκύψει ζήτημα, που έχει να κάνει με την εξασφάλιση αυτής της αγοράς».
Εξηγώντας τους λόγους, για τους οποίους το κύριο βάρος της εταιρείας έχει πέσει στα επαγγελματικά, τονίζει ότι βρίσκονται στο επίκεντρο αυτοκίνητα, που διανύουν αρκετά χιλιόμετρα, ώστε να υπάρχει μία λογική απόσβεση στην επένδυση της ΔΕΠΑ.
Εξετάζοντας το ποιος είναι εκείνος, που θα μετατρέψει το όχημά μας, σημειώνει ότι «μέχρι σήμερα η εξέλιξη της αγοράς στις μετατροπές δεν είχε πάντα καλά αποτελέσματα. Πριν τρία χρόνια, ξεκινήσαμε το πρώτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τεχνίτες αερίων καυσίμων, οι οποίοι έλαβαν τις πιστοποιήσεις τους από το υπουργείο. Έχουμε αποφασίσει να συνεχίσουμε το πρόγραμμα εκπαίδευσης, το οποίο είχε προσωρινά παγώσει. Το ζητούμενο είναι να έχουμε πιστοποιημένους τεχνίτες, που είναι ελεγμένοι και πιστοποιημένοι από εμάς».

Πόσο κοστίζει η μετατροπή – Ποιες περιπτώσεις χρηματοδοτούνται

Το κόστος, αυτή τη στιγμή, όπως εξηγεί ο κύριος Οικονομίδης, για την εγκατάσταση του κιτ φυσικού αερίου, ανέρχεται στα 2.000 με 2.500 ευρώ, ενώ σταδιακά αναμένεται να φτάσει γύρω στα 1.000 ευρώ, με την εξάπλωση του συστήματος καύσης σε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Διευκρινίζει ότι η εταιρεία δεν χρηματοδοτεί τα επιβατικά οχήματα, ενώ στις μεγάλες εταιρείες, η ΔΕΠΑ συμμετέχει στη μετατροπή μικρού αριθμού οχημάτων, δίνοντάς τους την ευκαιρία να δοκιμάσουν και να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν στη μετατροπή και του υπόλοιπου στόλου τους.
«Όλα τα αυτοκίνητα δέχονται τη μετατροπή. Η τεχνολογία εγκαθίσταται σε σύγχρονα αυτοκίνητα και είναι αρκετά απλή. Το καύσιμο είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα και βοηθάει στις μετατροπές, ενώ έχει ισχύ που φτάνει τα 130 οκτάνια. Είναι σαν να έχεις αγωνιστική βενζίνη. Η σύνθεσή του βοηθάει, καθώς μπορεί κανείς να το χρησιμοποιήσει και σε κινητήρες με υψηλές πιέσεις. Όλα τα εργοστασιακά φυσικού αερίου είναι διπλού καυσίμου, όπως και οι μετατροπές».

Κατανάλωση

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, το κόστος του φυσικού αερίου είναι το μισό περίπου από αυτό του υγραερίου. Ο αναπληρωτής διευθυντής Στρατηγικής της ΔΕΠΑ δίνει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: «Έχουμε αγοράσει ένα αυτοκινητάκι πόλης, το ECO UP, 1.000 κυβικών, της Vokswagen. Με αυτό, φτάσαμε στη Λαμία, διανύοντας απόσταση 210 χιλιομέτρων και ξοδέψαμε μόλις 6 ευρώ. Σε άλλη περίπτωση, με ένα ταξί PASSAT 1.400 κυβικών, TSI, 150 ίππων, διανύσαμε 450 χιλιόμετρα, ξοδεύοντας 21 ευρώ, φτάνοντας στην Κατερίνη. Το ρεκόρ κατανάλωσης ήταν στο Εcomobility Rallye. Ένα ιταλικό πλήρωμα με Fiat abarth έγραψε 583 χιλιόμετρα ξοδεύοντας 13,7 ευρώ CNG και ένα ευρώ βενζίνη για να συμπληρώσει τα χιλιόμετρα».

Διαφορές φυσικού αερίου και υγραερίου

Το υγραέριο είναι προϊόν διύλισης, βγαίνει από το πετρέλαιο και αποτελεί μείγμα προπανίου και βουτανίου. Το φυσικό αέριο αντίθετα, είναι αυτούσιο καύσιμο, βγαίνει από τη γη και καθαρίζεται. Λόγω των φυσικών ιδιοτήτων του, δεν υγροποιείται με την πίεση, παρά μόνο σε χαμηλές θερμοκρασίες και, συγκεκριμένα, στους – 163 βαθμούς, όπου μετατρέπεται σε LNG. Δεν αναφλέγεται εύκολα και είναι πολύ ελαφρύτερο του αέρα.
Αν διαρρεύσει, διαχέεται ταχύτατα προς τα πάνω.
Γι” αυτό και τοποθετείται σε υπόγεια για τη θέρμανση των κτιρίων, δεδομένου ότι – λόγω των φυσικών ιδιοτήτων του – γλιτώνουμε πιθανές αναφλέξεις.
Δεν εκρήγνυται.
Όπως λέει ο κύριος Οικονομίδης, ακόμα και σε περιστατικά ατυχημάτων ή διαρροών δεν έχουμε αναφλέξεις. Άλλωστε, στην Ελλάδα έχουμε παράδειγμα τα λεωφορεία φυσικού αερίου, που κινούνται ήδη 10 χρόνια στους δρόμους».
Η τεχνολογία του δεν διαφέρει πολύ από το υγραέριο. «Η διαφορά είναι ότι δουλεύουν σε άλλες πιέσεις. Οι φιάλες πρέπει να είναι κατάλληλες για χρήση CNG, ώστε να δουλεύουν σε υψηλές πιέσεις και να είναι πιστοποιημένα από το εργαστήριο. Επίσης, οι σωληνώσεις είναι ανοξείδωτες για να λειτουργούν σε υψηλές πιέσεις», επισημαίνει ο κύριος Οικονομίδης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...