Νέες βολές κατά της ΝΔ και της (taxi)Beat εξαπέλυσε χθες ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στη Βουλ
ή, όπου συζητείται το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών».
Ο υπουργός Μεταφορών κατηγόρησε τη ΝΔ ότι, επίτηδες, την περίοδο των κυβερνήσεών της άφησε «γκρίζες ζώνες» στην αγορά των ταξί, ενώ για την Beat υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι δεν είναι διαφανής η λειτουργία της.
Στη δική του εισήγηση, ο τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών της ΝΔ, Κώστας Καραμανλής, επεσήμανε μεν ότι είναι θετικό πως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν ήρθε στη Βουλή με τη διαδικασία του επείγοντος, το χαρακτήρισε ωστόσο «ιδεοληπτικό και ανεφάρμοστο», επισημαίνοντας υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων στα χέρια του υπουργού, ενίσχυση της γραφειοκρατίας και εισαγωγή διατάξεων που είναι αντίθετες προς το διεθνές δίκαιο.
«Τελικά, διευκολύνεται η λειτουργία της Uber, ενώ για την TaxiBeat κάνατε ένα μεγαλοπρεπές πισωγύρισμα μετά τις πιέσεις των δανειστών», ανέφερε, κατηγορώντας την κυβέρνηση πως εμπαίζει τους επαγγελματίες οδηγούς.
Τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του Χρ. Σπίρτζη για τα ταξί
Υπάρχουν τα επιβατικά δημόσιας χρήσης, δηλαδή, τα ταξί. Υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός ταξί. Τα προηγούμενα χρόνια επί κυβερνήσεων ΠΑ.ΣΟ.Κ. και Ν.Δ., είχε γίνει μεγάλη κόντρα και με αυτή την επαγγελματική κατηγορία, άνοιξαν το επάγγελμα όπως λένε και θεσμοθέτησαν το πλαίσιο για τη λειτουργία των ταξί.
Προβλέφθηκε πολύ μεγαλύτερος αριθμός από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ο νόμος που βρήκαμε ορίζει συγκεκριμένο τιμολόγιο, έδρα, φορολογία, ασφαλιστικές εισφορές, τα πάντα.
Επίσης, θεσπίστηκε από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις η ενοικίαση αυτοκινήτων με οδηγό. Μάλιστα τότε το πλαίσιο προέβλεπε στην αρχή 12 ώρες ως ελάχιστο χρόνο ενοικίασης με οδηγό, στη συνέχεια πήγε στις 6 ώρες και έπειτα από εμμονή -θα έλεγα- των θεσμών μπήκε στο πολυνομοσχέδιο και κατέβηκε στις 3 ώρες, για να μην έχει και ο κ. Καραμανλής, απορία, αν και το ξέρει. Διότι, η Ν.Δ., μιλάει με τους θεσμούς «υπόγεια», «υπέργεια», με όλους τους δυνατούς τρόπους.
Ποιο, λοιπόν, είναι το θεσμικό πλαίσιο, ποιοι είναι οι μηχανισμοί ελέγχου που είχαν προβλέψει, ποια είναι τα χαρακτηριστικά των οδηγών, ποιος ο έλεγχος των συμβάσεων;
Τίποτα από όλα αυτά δεν είχαν προβλέψει και τίποτα από όλα αυτά δεν είχαν προβλέψει σκόπιμα.
Αφήσατε, κ. Καραμανλή, να αναπτυχθούν οι εταιρείες διαμεσολάβησης, δεν έλεγξε κανείς πού είναι η έδρα τους, ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες, πού φορολογούνται, τι αποδείξεις εκδίδουν, τίποτα.
Συνέπεια, είναι το απόλυτο χάος, η καταστρατήγηση του νόμου και για τα επιβατικά δημόσιας χρήσης και για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό, τεράστια φοροδιαφυγή, φυγή χρημάτων στο εξωτερικό, κανένας έλεγχος.
Απορώ οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της Τράπεζας της Ελλάδος τι έκαναν με όλα αυτά τα πέρα – δώθε σε ξένες τράπεζες;
Είναι χιλιάδες μικρά ποσά. Γιατί όλα αυτά;
Πείτε μας εσείς το γιατί και πείτε μας, γιατί εσείς ψηφίσετε αυτούς τους νόμους με γκρίζες ζώνες και κενά, για να αναπτυχθούν τέτοιου είδους παραβατικές δραστηριότητες;
Μας είπατε, επίσης, ότι πριν λίγες ημέρες πιάστηκαν 10 οδηγοί της Uber. Το γιατί πιάστηκαν δεν μας είπατε! Πιάστηκαν, γιατί ακόμη και στη δική σας νομοθεσία, ενώ είχατε προβλέψει μια Υπουργική Απόφαση, δεν την εκδώσατε. Τέσσερα χρόνια δεν την εκδώσατε την Υπουργική Απόφαση!
Έπρεπε να έρθουμε εμείς να εκδώσουμε την Υπουργική Απόφαση που όριζε ποια είναι τα χαρακτηριστικά των οδηγών που πρέπει να έχουν, ποια είναι η ειδική άδεια που πρέπει να έχουν, τα χαρακτηριστικά των οχημάτων, τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
Μόλις πέρασε η Υπουργική Απόφαση και υποχρεώνονται να την ακολουθούν, γνωρίζει και η Τροχαία ποιο αυτοκίνητο ανήκει σε μια τέτοια εταιρεία. Μέχρι το τέλος του 2016 που δεν είχε εκδοθεί αυτή η Υπουργική Απόφαση, την είχατε στα συρτάρια βαθιά χωμένη, δεν μπορούσε…
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Εμείς ήμασταν κυβέρνηση το 2016;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εσείς ήσασταν κυβέρνηση πριν και είχατε βαθιά χωμένη την εισήγηση της Υπηρεσίας, που τη βρήκαμε εμείς και τη θεσμοθετήσαμε το 2016. Εδώ είναι, να σας τη δώσω να την έχετε για να καταλάβετε γιατί πιάστηκαν πριν λίγο καιρό τα οχήματα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Με ποιον νόμο;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Με τον νόμο που είχατε την Υπουργική Απόφαση και δεν την εκδίδατε! Και τη μία και τη δεύτερη για τα ιατρικά πιστοποιητικά. Θα ρωτήσετε εκεί, έως τότε ήταν οι μακεδονομάχοι του ανοίγματος των επαγγελμάτων, γιατί δεν τα έβγαλαν την Υπουργική Απόφαση.
Ακούσαμε και για δύο εταιρείες, βέβαια δεν είναι πρώτη φορά, ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για τη μία, την Taxibeat, έκανε και διάγγελμα. Θα μας πείτε γιατί, αλλά πού ξέρετε, κ. Καραμανλή, ότι η Taxibeat συνεργάζεται αποκλειστικά με επαγγελματίες οδηγούς; Ήταν σαν να ακούμε τον κ. Δρανδάκη!
Πού το γνωρίζετε; Το αρμόδιο Υπουργείο δεν το γνωρίζει. Δεν είχαμε, μέχρι σήμερα, θεσμικό πλαίσιο που να δηλώνει η κάθε εταιρεία διαμεσολάβησης με ποιους συνεργάζεται, ποιοι είναι οι οδηγοί της. Πού το ξέρετε εσείς; Ειλικρινά αναρωτιέμαι και ψάχνω να βρω: Συνεργάζονται με επαγγελματίες οδηγούς, με επαγγελματίες ταξί, με «μαϊμού», με τι συνεργάζονται;
Πρέπει να μπείτε στην εφαρμογή της Taxibeat και να κάνετε έρευνα σε 8.000, κατά τα λεγόμενά σας και τα λεγόμενα του κ. Δρανδάκη, αυτοκινητιστές. Εάν το κάνατε αυτό σαν Ν.Δ., συγχαρητήρια! Σαν κυβέρνηση, πάντως, της Ν.Δ. δεν το είχατε κάνει.
Θα πάμε και στην Daimler. Το 2017 αγόρασε η Daimler την Taxibeat. Θα μας πείτε εσείς και πόσο την αγόρασε, φαντάζομαι, και τι ήρθε στη χώρα από αυτή την εξαγορά, μιας που λέτε για το ελληνικό θαύμα, να δούμε που είχε έδρα το ελληνικό θαύμα, να έρθει εδώ ο κ. Δρανδάκης να μας πει πού είχε έδρα, ποιοι ήταν οι μέτοχοί της, ποιοι τη χρηματοδότησαν, πόσο πουλήθηκε στην Daimler. Να μας πείτε, γιατί εμείς δεν τα ξέρουμε σαν Υπουργείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...