Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Έρευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για τις υπηρεσίες ΤΑΞΙ 14/9/2011


ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ       
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ  ΕΜΠΟΡΩΝ  ΕΛΛΑΔΑΣ
Αριστοτέλους 46, 104 33 Αθήνα, Τηλ. 210 8846852, Fax. 210 8846853

Αθήνα, 14 Σεπτεμβρίου 2011

               ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα : Α) Έρευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για τις υπηρεσίες ΤΑΞΙ.
Β) Επανάληψη αιτήματος για συνάντηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Ι. Ραγκούση με την ΓΣΕΒΕΕ.

  Η ΓΣΕΒΕΕ με επιστολή της προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ι. Ραγκούση επαναφέρει το αίτημα της για συνάντηση με αντικείμενο το Σχέδιο Νόμου για τα Ταξί. Απέστειλε επίσης και σχετική έρευνα (επισυνάπτεται) που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ σε συνεργασία με την εταιρία MARC AE, σε δείγμα 800 νοικοκυριών από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, κατά την περίοδο 7-9 Σεπτεμβρίου 2011.

  Από την έρευνα διαφαίνεται με τον πλέον σαφή και κατηγορηματικό τρόπο ότι οι πολίτες δεν επιθυμούν τη συγκεντροποίηση της δραστηριότητας αυτής από μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα. Θεωρούν ότι θα πρέπει να ισχύσουν πληθυσμιακά κριτήρια και μάλλον μείωση των υφιστάμενων αδειών. Ζητούν, όμως, νέες και καλύτερες υπηρεσίες από την εν λόγω επαγγελματική δραστηριότητα. Επιθυμούν δε, να υπάρξει διάλογος χωρίς εντάσεις για την επίλυση του θέματος καταλογίζοντας ευθύνες κυρίως στο Υπουργείο αλλά και στους ιδιοκτήτες, για τη μη εξεύρεση ως τώρα πεδίου συνεννόησης.

  Βασικά ευρήματα της έρευνας:

I.    ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

·         Η πλειονότητα των ερωτηθέντων (61%) θεωρεί ότι η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί πρέπει να γίνει με κανόνες και κριτήρια. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό των ερωτηθέντων που επιθυμεί να παραμείνει το υφιστάμενο καθεστώς ξεπερνά το αντίστοιχο εκείνων που επιθυμούν την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου (17,4% έναντι 14,3%).
·         Το 74,3% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι ο αριθμός των ταξί θα πρέπει να είναι ανάλογος του πληθυσμού μιας πόλης. Το 71,6% επιθυμεί οι άδειες να δίνονται σε επαγγελματίες οδηγούς, το 13% σε συνεταιρισμούς επαγγελματιών οδηγών και μόλις το 5% σε μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα.
·         Θετικό εμφανίζεται το κοινό (63,7%) στην προοπτική έκδοσης αδειών για οχήματα ειδικής χρήσης (7θέσια-9θέσια).  
·         Αναφορικά με τις επιπτώσεις της απελευθέρωσης, το 47% δηλώνει ότι θα ωφεληθούν κυρίως τα μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα, ενώ ο ένας στους 3 περίπου εκτιμά ότι θα ωφεληθούν το δημόσιο και το επιβατικό κοινό. Το 76,6% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι οι αυτοκινητιστές θα χάσουν από την απελευθέρωση και το 16,7% το επιβατικό κοινό.
·         Στο ενδεχόμενο χορήγησης νέων αδειών ταξί, το 77,5% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι αυτό θα επιβαρύνει την κυκλοφορία στις πόλεις.
·         Σε σχέση με τον αριθμό των ταξί σε κυκλοφορία, το 51% δηλώνει ότι πρέπει να παραμείνει στα ίδια επίπεδα. Το 30% περίπου επιθυμεί μείωση του αριθμού των ταξί ενώ μόλις το 10% επιθυμεί αύξηση.
·         Σε σχέση με το κόμιστρο, το 47% θεωρεί ότι είναι ακριβό, το 42% ότι κινείται σε λογικά επίπεδα και μόνο το 6,6% ότι είναι φθηνό. Η πλειονότητα των ερωτηθέντων (66%) επιθυμεί το κόμιστρο να καθορίζεται από το κράτος, όπως σήμερα, ενώ το 26% επιθυμεί ελεύθερη διαπραγμάτευση.

II. ΔΙΑΜΑΧΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΊ

·         Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (62,5%) πιστεύει ότι η διαχείριση του θέματος από το Υπουργείο δεν ήταν η ενδεδειγμένη. Διχασμένο εμφανίζεται το κοινό σε σχέση με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των απεργών ταξί καθώς το 52,5% θεωρεί υπερβολική την αντίδραση, ενώ το 46,2% δικαιολογημένη. Η συντριπτική πλειονότητα (80,4%) δήλωσε ότι η αναστάτωση θα μπορούσε να αποφευχθεί με διάλογο και συνεννόηση.
·         Στο ερώτημα για το ποιος είχε δίκιο στην «κόντρα» Υπουργείου – ιδιοκτητών ταξί το 65,4% θεωρεί ότι κάθε πλευρά έχει το δίκιο της και ότι θα πρέπει να δοθεί λύση με αμοιβαίες υποχωρήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό των ερωτηθέντων που θεωρούν ότι το δίκιο είναι με το μέρος των ιδιοκτητών ταξί και ότι πρέπει να αντιδράσουν μέχρι να δικαιωθούν είναι διπλάσιο εκείνων που παίρνουν το μέρος της Κυβέρνησης (22,2% έναντι 11,1%).

III.       ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΑΞΊ KAI ΚΡΙΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ

·         Πάνω από το 20,5% χρησιμοποιεί ταξί για τις μετακινήσεις του πάνω από μια φορά την εβδομάδα. Αντίστοιχο ποσοστό (19,5%) χρησιμοποιεί ταξί 1-2 φορές το μήνα, ενώ το 35% σε μικρότερη συχνότητα. Το 25% δεν χρησιμοποιεί ταξί για τις μετακινήσεις του.
·         Η χρήση των υπηρεσιών ταξί έχει μειωθεί κατά τα τελευταία 1-2 χρόνια, καθώς το 45% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί αραιότερα, το 43% με την ίδια συχνότητα και μόλις το 11% συχνότερα. Το εύρημα αυτό καταδεικνύει τη μείωση του μεταφορικού έργου στον κλάδο των ταξί.
·         Η πλειονότητα των ερωτηθέντων (63,2%) δηλώνει ότι βρίσκει ταξί από το δρόμο, ενώ το 28% περίπου χρησιμοποιεί την τηλεφωνική υπηρεσία. Μόλις το 8,7% ναυλώνει ταξί από πιάτσα.
·         Το 83,1 % δηλώνει ότι βρίσκει εύκολα ταξί, ενώ το ποσοστό που δηλώνει ότι δυσκολεύεται φτάνει το 15% περίπου.
·         Το επίπεδο παροχής υπηρεσιών από τα ταξί κρίνεται σήμερα υψηλό από το 4,2% των ερωτηθέντων, ικανοποιητικό από το 28%, επαρκές από το 27,4% και χαμηλό από το 37%. Στο τμήμα των ερωτηθέντων που χρησιμοποιούν ταξί πολύ συχνά τα ποσοστά ικανοποίησης είναι πολύ υψηλότερα (σχεδόν 50% θεωρούν το επίπεδο υψηλό και ικανοποιητικό).
·         Η συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων (92%) θεωρεί ότι οι οδηγοί ταξί θα πρέπει να επιμορφώνονται σε θέματα ξένων γλωσσών, εξυπηρέτησης πελατών κλπ.

  Παρατίθενται 4 ενδεικτικοί πίνακες της έρευνας. Το σύνολο της έρευνας επισυνάπτεται ξεχωριστά.

  Πιστεύετε ότι μία αύξηση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών θα οδηγήσει σε επιβάρυνση του κυκλοφοριακού στις μεγάλες πόλεις ή δεν θα επηρεάσει ιδιαίτερα την κίνηση στους δρόμους;

Επιθυμείτε ο αριθμός των αδειών ΤΑΞΙ :


Θα επιθυμούσατε οι άδειες να δίνονται:


Κατά την γνώμη σας η αναστάτωση που προκλήθηκε θα μπορούσε να αποφθεχθεί με διάλογο και συνεννόηση ή όχι ;

Πηγή:imegsevee.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...