Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή, 7 Ιουλίου 2017

Μάχη επιβίωσης μεταξύ Uber και μαύρων ταξί στο Λονδίνο..!

Περίπου 40.000 οδηγοί προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο ευρύ καταναλωτικό κοινό μέσω της πλατφόρμας Uber
, ξεπερνώντας κατά πολύ τους 21.000 επαγγελματίες οδηγούς των λονδρέζικων μαύρων ταξί.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Δύο διαφορετικοί και πλέον αντίπαλοι κόσμοι προσπαθούν να επιβιώσουν στους δρόμους του Λονδίνου: τα παραδοσιακά μαύρα ταξί ή black cabs και οι οδηγοί της διαδικτυακής πλατφόρμας Uber. Αυτή η διαμάχη δεν κρύβει μόνον οικονομικά κίνητρα, αλλά συμβολίζει τη σύγκρουση του παλαιού με το καινούργιο. Η ιστορία των μαύρων ταξί στο Λονδίνο αρχίζει το 1634. Για να αποκτήσουν την άδειά τους, οι οδηγοί των λονδρέζικων μαύρων ταξί (οι περισσότεροι είναι λευκοί, βρετανικής καταγωγής) υποχρεώνονται να απομνημονεύσουν 25.000 οδούς και 100.000 αξιοθέατα. Είναι οι δυσκολότερες εξετάσεις για οδηγούς ταξί στον κόσμο.

Στην περίπτωση της Uber, οι διαδικασίες είναι πολύ πιο εύκολες και απλές. Οι υποψήφιοι πρέπει να περάσουν ένα τεστ γνώσης των οδών και των αξιοθεάτων του Λονδίνου. Εν συνεχεία λαμβάνουν ένα πιστοποιητικό και υποβάλλουν αίτηση στο βρετανικό κράτος. Χρειάζονται λίγες εβδομάδες για να αποκτήσει κανείς την «άδεια ιδιωτικής ενοικίασης» από την Αρχή Μεταφορών του Λονδίνου.

Η Uber άρχισε να λειτουργεί στη βρετανική πρωτεύουσα το 2012, λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου.

Σήμερα, περίπου 40.000 οδηγοί προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο ευρύ καταναλωτικό κοινό μέσω της πλατφόρμας Uber, ξεπερνώντας κατά πολύ τους 21.000 επαγγελματίες οδηγούς των λονδρέζικων μαύρων ταξί. Οι περισσότεροι οδηγοί στην Uber είναι μετανάστες και δεν είναι λευκοί.

Στην καρδιά αυτής της σύγκρουσης κρύβονται οικονομικά κίνητρα, πέραν της προαναφερόμενης πολιτισμικής διάστασης. Τα δρομολόγια που προσφέρουν οι οδηγοί της Uber είναι φθηνότερα κατά 30% από τα ναύλα των λονδρέζικων μαύρων ταξί. Αυτή η μεγάλη τιμολογιακή διαφορά σηματοδοτεί μια ηθελημένη πρακτική για να αφανιστεί το «είδος των μαύρων ταξί» από τους δρόμους του Λονδίνου, σχολιάζει ο Πολ Γουόλς, επαγγελματίας οδηγός. «Το Λονδίνο χωρίς μαύρα ταξί θα ήταν σαν να μην υπάρχει το Μπινγκ Μπεν». Εκφράζει τον προβληματισμό του για μια εταιρεία που καταστρέφει ένα επάγγελμα στη χώρα και πληρώνει φόρους στο Αμστερνταμ.

Το δημοψήφισμα που πραγματοποιήθηκε ένα χρόνο πριν για το Brexit αντανακλά το χάσμα ανάμεσα σε αυτούς που έχουν επωφεληθεί από την παγκοσμιοποίηση και εκείνους που νιώθουν ότι απειλούνται από τη μετανάστευση και την πρόοδο της τεχνολογίας. Εξι στους δέκα Λονδρέζους ψήφισαν κατά του Brexit, αν και το τελικό αποτέλεσμα του ιστορικού δημοψηφίσματος ήταν υπέρ της εξόδου της Βρετανίας από την Ε.Ε. Ο κ. Γουόλς και οι περισσότεροι συνάδελφοί του ψήφισαν υπέρ του Brexit. Εναν χρόνο μετά το δημοψήφισμα, το κλίμα είναι αρκετά τεταμένο στη Βρετανία. 

Το χάσμα έχει διευρυνθεί. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων μηνών, έχουν γίνει τέσσερις τρομοκρατικές επιθέσεις – τρεις από μουσουλμάνους βρετανικής καταγωγής και μία επίθεση εναντίον τους. Μια πυρκαγιά σε συγκρότημα διαμερισμάτων προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον 80 ενοίκων, οι οποίοι βρίσκονταν σε μειονεκτική θέση σε μία από τις πλουσιότερες περιοχές του Λονδίνου. 

Υπάρχουν, επίσης, υποψίες για ένα πολιτικό παρασκήνιο. Εως τον Απρίλιο, η Ρέιτσελ Γουέτστοουν ήταν διευθυντικό στέλεχος στην Uber. Ο σύζυγός της είναι στενός φίλος του τέως πρωθυπουργού Ντέιβιντ Κάμερον. Αλλά ο Μπόρις Τζόνσον, δήμαρχος του Λονδίνου το 2015, αρνείται ότι αυτό διαδραμάτισε ρόλο στο να δώσει το «πράσινο φως» στην Uber για να λειτουργήσει στη βρετανική πρωτεύουσα και να μην επιβάλει, για παράδειγμα, ελάχιστο χρόνο αναμονής, μια πρόταση που προκάλεσε τη διαμαρτυρία χιλιάδων Λονδρέζων.

ΠΗΓΗ: http://www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...