Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Πέμπτη, 20 Ιουλίου 2017

"Η Περιφέρεια καθυστερεί άδειες για 9θέσια βαν" καταγγέλλει ο τ. πρόεδρος ταξί Πελοποννήσου..!

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει καθυστερήσει πέντε χρόνια τις αποφάσεις που θα επιτρέψο
υν την κυκλοφορία δημοσίας χρήσεως αυτοκινήτων βαν εννέα θέσεων καταγγέλλει με επιστολή του στην “Ε”ο πρώην πρόεδρος Συμβουλίου Σωματείων Ταξί Πελοποννήσου Σωτήρης Ροϊνός.
Παράλληλα ο κ. Ροϊνός και με αφορμή το ρεπορτάζ της “Ε” για το κομφούζιο στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, υποστηρίζει ότι ήδη στις υπόλοιπες περιφέρειες της Ελλάδας  πολλοί ιδιοκτήτες ταξί έχουν αντικαταστήσει τα αυτοκίνητά τους με βαν δημόσιας χρήσης και εξυπηρετούν το κοινό που στην Πελοπόννησο εξυπηρετούν μόνο “τα μεγάλα τουριστικά γραφεία, οι πολυεθνικές ενοικίασης αυτοκινήτων και οι ιδιώτες που αφειδώς θέτουν στην κυκλοφορία ιδιωτικής χρήσεως βαν”. Σε άλλο σημείο της επιστολής ο κ. Ροϊνός χαρακτηρίζει «τζάμπα μάγκα» τον κ. Τατούλη που λέει ότι δεν θα εκδώσει νέες άδειες ταξί αφού από μαθηματικό τύπο προκύπτει ότι με βάση τον πληθυσμό της Πελοποννήσου αρκούν οι υπάρχουσες άδειες ταξί. 
Αναλυτικά η επιστολή του κ. Ροϊνού:
“Εξ αφορμής της χθεσινής (17-7-17) ανάρτησης στην έγκυρη ιστοσελίδα σας θέματος με τίτλο «Κόντρες ταξί με προμισθωμένα: Κομφούζιο στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας», όπου και το σχετικό ρεπορτάζ επιμελήθηκαν οι συνεργάτες σας κ.κ. Σινάπης Ιωάννης και Μπακόπουλος Βασίλειος θα επιθυμούσα να σας γνωστοποιήσω τα ακόλουθα:    
Οπως και θα ενθυμείστε το θέρος του 2011 ο κλάδος των ιδιοκτητών ταξί βρέθηκε -δικαίως- για πολλές εβδομάδες στους δρόμους με πρωτοφανείς απεργιακές κινητοποιήσεις εκ της επιχειρούμενης μετουσίωσης σε νόμο της πρότασης του τότε υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Ραγκούση Ιωάννη που επιθυμούσε ανεξέλεγκτη απελευθέρωση των αδειών ταξί, πρόταση που δεν βρήκε υποστηρικτές ούτε στο κόμμα του, ούτε και στο ευρύτερο πολιτικό γίγνεσθαι. 
Κυρίως όμως, η πρόταση Ραγκούση δεν βρήκε υποστηρικτές στην κοινή γνώμη, στην κοινωνία, στην αγορά, αφού από σχετικές διενεργηθείσες έρευνες εκείνη την εποχή, προέκυψε ότι οι πολίτες καταναλωτές-χρήστες επιθυμούσαν, όχι περισσότερα ταξί αλλά καλύτερες υπηρεσίες απ’ αυτά. Από την κυβέρνηση Παπαδήμου, τον Απρίλιο του 2012, με ευρεία πλειοψηφία (270 περίπου βουλευτών), και με την αποδοχή του κλάδου, ψηφίστηκε ο ν. 4070/12 όπου, μεταξύ άλλων, σε μεγάλο μέρος απελευθερώθηκαν οι υπηρεσίες ταξί, προβλέφθηκε η κυκλοφορία αυτοκίνητων τύπου βαν Δημόσιας Χρήσης μέχρι εννέα (09) θέσεων, και, με πληθυσμιακά κριτήρια που αντικατοπτρίζονται σε σχετικό μαθηματικό τύπο, όπου προβλέπεται και υπάρχει αντίστοιχο ενδιαφέρον να εκδίδονται νέες άδειες Ε.Δ.Χ. αυτ/των.        
Την Περιφέρεια Πελοποννήσου εδώ πέντε χρόνια την χαρακτηρίζει μια πρακτική απραξίας. Ενώ είναι η μόνη αρμόδια επί του θέματος, επιμένει σε μια πρακτική απαράδεκτη, πρακτική αντίθετη με το νόμο, αντίθετη με τα συμφέροντα των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών ταξί να επενδύσουν σε καλύτερες και πιο στοχευμένες υπηρεσίες μεταφοράς, αντίθετη με τα συμφέροντα των πολιτών και ασφαλώς αντίθετη με το δημόσιο συμφέρον. Και αναφέρομαι στην εξωφρενικά αδικαιολόγητη καθυστέρηση για τη λήψη των προβλεπόμενων αποφάσεων προκειμένου και να εφαρμοστεί ο νόμος. Η ευθύνη ασφαλώς βαραίνει την πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας Πελοποννήσου, αλλά και όσους από τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες δεν πράττουν τα προβλεπόμενα. 
Ενώ με το Νόμο 4070/12 (άρθρα 82 -112) όπως αυτός ισχύει, με όλες τις ερμηνευτικές εγκυκλίους, καθώς και με τις αναλυτικές εγκυκλίους οδηγιών του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που ακολούθησαν το νόμο, αναλύονται λεπτομερώς οι διαδικασίες, αυτές που ακολούθησαν για τρίτη φορά φέτος (2013, 2015 & 2017) οι Περιφέρειες της χώρας, όπου, σχεδόν σε όλες, έχουν ολοκληρωθεί και ήδη πολλοί ιδιοκτήτες ταξί έχουν αντικαταστήσει τα αυτοκίνητά τους με βαν Δημόσιας Χρήσης, έχουν εκδοθεί και νέες άδειες Ε.Δ.Χ. αυτ/των (όπου ο πληθυσμός επιτρέπει τούτο) στην Περιφέρεια Πελοποννήσου δεν έχει συμβεί τίποτε από όλα αυτά. 
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης και οι συν αυτώ κάνουν, ως φαίνεται, ότι είναι δυνατό για να εμποδίσουν την εκ του νόμου οριζόμενη εξέλιξη των πραγμάτων. Το ερώτημα είναι: έχουν αυτό το δικαίωμα; Είναι στη διακριτική ευχέρεια του περιφερειάρχη να καθυστερεί πέντε χρόνια διαδικασίες για τις οποίες προβλέπονται από το νόμο χρονικά περιθώρια; Ενα προσπάθησαν να κάνουν και αυτό το έκαναν μισό. Την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για τον προσδιορισμό των εδρών των Ε.Δ.Χ. αυτ/των της Περιφέρειας, κάτι που απαιτούσε ο νόμος, όπου ύστερα από δική μας πίεση έλαβαν τον Ιούνιο του 2013, ένα χρόνο μετά από την υποχρέωση που όριζε ο νόμος (Ιούνιος 2012), όπου αυτή βρίθει λαθών και παραλείψεων. 
Τίποτε άλλο από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει. Μάλλον όχι τίποτε. Κάτι έκαναν. Με αποφάσεις (που εκδόθηκαν σε κάποιες των περιπτώσεων μια μέρα μετά τη σχετική αίτηση…!), καταρχάς του κ. Τατούλη, όταν αυτός είχε όλες τις αρμοδιότητες, και στη συνέχεια με αποφάσεις των οικείων αντιπεριφερειαρχών όταν έδωσε αρμοδιότητες σ’ αυτούς, «επιβραβευτήκαν» και εξυπηρετήθηκαν ιδιοκτήτες ταξί που αντιμετωπίζουν την ιδιοκτησία και εκμετάλλευση του ταξί ως τζόγο, ως αντικείμενο χρηματιστηριακής ή συναλλαγής τύπου καζίνο, όπου και έγιναν πάμπολλες μετακινήσεις ταξί από τη μία έδρα στην άλλη με μόνο κριτήριο την επιθυμία του ιδιοκτήτη, πρακτικές που, αν μη τι άλλο, διαιωνίζουν και ανακυκλώνουν τις πελατειακές σχέσεις, τώρα και στην… περιφερειακή τους έκφανση. 
Αλήθεια, θα δώσει κάποιος αρμόδιος μια πειστική απάντηση στους κατοίκους της Ελαφονήσου γιατί η Περιφέρεια Πελοποννήσου δεν ευνόησε -ουσιαστικά στέρησε με την απραξία της- την έκδοση δυο τουλάχιστον αδειών Ε.Δ.Χ. αυτ/των από τους κατοίκους της, αφού τούτο το επιτρέπει ο μόνιμος πληθυσμός του νησιού, αλλά ικανοποίησε -αυθημερόν μάλιστα- σχετικό αίτημα ιδιοκτήτη ταξί από την ενδοχώρα της Λακωνίας εκατό χιλιόμετρα σχεδόν μακριά από την Ελαφόνησο, όπου του επέτρεψε να μεταφέρει από εκεί το ταξί στο νησί; 
Περαιτέρω, ο κ. Πέτρος Τατούλης, δίνοντάς μου μάλιστα και την εντύπωση ότι διακατέχεται από ένα βοναπαρτισμό, κατά καιρούς, και όταν αναφέρεται στο θέμα, δηλώνει απροκάλυπτα, ανερυθρίαστα και με έπαρση ότι «ουδεμία νέα άδεια ταξί δεν πρόκειται να εκδοθεί στην Περιφέρεια Πελοποννήσου», λες και αυτό είναι το μέγα πρόβλημα των συναδέλφων της Πελοποννήσου. 
Κατά τη γνώμη μου, την οποία ίσως να μην ενστερνίζονται οι συνάδελφοί μου, οι δηλώσεις αυτές του κ. Τατούλη, είτε γίνονται σε συναντήσεις του με ιδιοκτήτες ταξί είτε στα ΜΜΕ είτε ενώπιον του Περιφερειακού του Συμβουλίου, συνιστούν κορώνες και περίσσιους ηρωισμούς που ενδεχόμενο στόχο έχουν τα «ώτα» (και τα χέρια/ψήφους) όλων εμάς, των ιδιοκτητών των χιλίων πεντακοσίων ταξί της Πελοποννήσου που μαζί με τις οικογένειές μας αποτελούμε ένα διαχρονικό ψηφοθηρικό στόχο του κ. Τατούλη. 
Οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες ταξί και, κυρίως, εμείς οι εκπρόσωποι τους, που κατά καιρούς συνδιαλεγόμαστε με τον κ. Τατούλη, θα πρέπει να απαιτήσουμε την άμεση έναρξη των προβλεπόμενων -και μη διενεργούμενων επί πενταετία- διαδικασιών και να μην «τσιμπάμε». Οι άδειες των ταξί, όσο και να καθυστερούν από πράξεις ή παραλείψεις του κ. Τατούλη όπου είναι να εκδοθούν αργά ή γρήγορα θα εκδοθούν και δεν θα πρέπει να μας φοβίζει αυτό και να το κουκουλώνουμε. Εχοντας αναλύσει το μαθηματικό τύπο (μόνιμος πληθυσμός κάθε έδρας-δημοτικού διαμερίσματος), άδειες δεν εκδίδονται παρά μόνο σε ελάχιστες περιοχές της Πελοποννήσου. Οπότε μάλλον έχουμε και «τζάμπα μάγκα» ή καλύτερα «μάγκα χωρίς λόγο». 
Είναι φανερό λοιπόν, ότι απ’ όλη αυτή την πρακτική απραξίας της Περιφέρειας η ζημία για εμάς τους ιδιοκτήτες ταξί της Πελοποννήσου είναι μεγάλη, γιατί εφόσον δεν ολοκληρωθούν, μία προς μια οι προβλεπόμενες εκ του ν.4070/12 διαδικασίες, δεν δύνανται οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες να αντικαταστήσουν τα πενταθέσια ταξί τους με επταθέσια και εννεαθέσια αυτοκίνητα Δημόσιας Χρήσης ΒΑΝ τα οποία διακαώς ζητά η αγορά επιβατικής μεταφοράς της Πελοποννήσου κυρίως η τουριστική. 
Δεν θέλω να πιστεύω ότι η πενταετής αυτή καθυστέρηση στη λήψη των σχετικών αποφάσεων που θα επιτρέψουν την κυκλοφορία Δημοσίας χρήσεως αυτ/των βαν εννέα θέσεων δεν είναι προϊόν αδιαφορίας ή ανεπάρκειας της Περιφέρειας, αλλά είναι μια θελημένη πολιτική ώστε να εξυπηρετούνται τα μεγάλα τουριστικά γραφεία, οι πολυεθνικές ενοικίασης αυτοκινήτων και οι ιδιώτες που αφειδώς θέτουν στην κυκλοφορία ιδιωτικής χρήσεως ΒΑΝ, ώστε αυτοί να κυριαρχήσουν στην τουριστική και όχι μόνο μεταφορά; Τα συμβαίνοντα στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, τη σημαντικότερη πύλη εισόδου τουριστών στην Πελοπόννησο μας προβληματίζουν. 
Ουσιαστικά, εμποδιζόμενοι εμείς να ταξινομήσουμε ΒΑΝ Δημόσιας Χρήσης, δημιουργήθηκε πεδίο δόξης λαμπρό στους κατόχους των Ιδιωτικής Χρήσεως ΒΑΝ του ν.4093/12 που τα δυο τελευταία χρόνια οργώνουν και έχουν κυριαρχήσει στο καλύτερο κομμάτι έργου από και προς το αεροδρόμιο και οι δραστηριοποιούμενοι εκεί ιδιοκτήτες ταξί τους κοιτούν ανήμποροι, ευλογώντας τον περιφερειάρχη μας που τάχα δεν δίνει άλλες άδειες ταξί, μη διαισθανόμενοι το μαρασμό και την απαξίωσή μας, πειθόμενοι από τις φρούδες και μη έχοντας ουδέν αντικείμενο υποσχέσεις και δεσμεύσεις του.  
Κύριε Διευθυντά, 
Δυστυχώς μέχρι και σήμερα και η κεντρική πολιτεία, το υπουργείο δηλαδή, κωφεύει και ακολουθεί μια πρακτική Πόντιου Πιλάτου. Πού το εδράζω αυτό; Το Μάιο του 2013 είχα αποστείλει στον πρώην υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Μαυρουδή (Μάκη) Βορίδη και στον βουλευτή Λακωνίας κ. Αθανάσιο Δαβάκη επιστολή με αυτούς τους προβληματισμούς. Την επιστολή μου αυτή, αυτούσια ο κ. Δαβάκης την χρησιμοποίησε και κατέθεσε σχετική Αναφορά στο αρμόδιο υπουργείο μέσω της Βουλής. Υπενθυμίζω ότι η Αναφορά του κ. Δαβάκη δεν απαντήθηκε ποτέ.
Τελειώνοντας, θεωρώ υποχρέωσή μου να γνωστοποιήσω ότι όλα τα αναφερόμενα στο εν λόγω άρθρο μου κανένα σκοπό δεν έχουν να προσβάλλουν κάποιον αλλά αποτελούν, αφενός μεν συμπεράσματά μου από την καθημερινή και επί 28ετή ενασχόλησή μου με το επάγγελμα του αυτοκινητιστή/οδηγού ταξί και από την 20ετή ενασχόλησή μου με το συνδικαλιστικό κίνημα, αφετέρου δε μια φωνή που σκοπό έχει την αφύπνιση/εγρήγορση των πάντων για επιβολή το συντομότερο σύννομων, δίκαιων, καθαρών και ευκόλως ερμηνεύσιμων λύσεων μακριά από μικροπολιτικές πελατειακών σχέσεων και ρουσφετολογικής εξυπηρέτησης, προς όφελος των επαγγελματιών του κλάδου μας, ασφαλώς στο πλαίσιο του υπέρτατου δημοσίου συμφέροντος, το οποίο πλήττεται καίρια σε μια σημαντική πύλη εισόδου της Πελοποννήσου αλλά και ολόκληρης της χώρας, όπως είναι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...