H Uber, η γνωστή εφαρμογή ιδιωτικής μετακίνησης που προκαλεί θύελλα αντιδράσεων στον κλάδο των ταξιτζ
ήδων σε όποια ευρωπαϊκή πόλη κι αν εγκατασταθεί, δεν έχει κάνει την εμφάνισή της στο Ηράκλειο και είναι άγνωστο ακόμη αν θα επιδιώξει στο προσεχές μέλλον να δημιουργήσει δίκτυο στην Κρήτη.
Τι λένε όμως οι οδηγοί ταξί στο Ηράκλειο για τη νέα τάση που «σαρώνει» στις ΗΠΑ και τις ευρωπαϊκές μητροπόλεις;
ήδων σε όποια ευρωπαϊκή πόλη κι αν εγκατασταθεί, δεν έχει κάνει την εμφάνισή της στο Ηράκλειο και είναι άγνωστο ακόμη αν θα επιδιώξει στο προσεχές μέλλον να δημιουργήσει δίκτυο στην Κρήτη.
Τι λένε όμως οι οδηγοί ταξί στο Ηράκλειο για τη νέα τάση που «σαρώνει» στις ΗΠΑ και τις ευρωπαϊκές μητροπόλεις;
Μιλώντας στο cretapost.gr ο πρόεδρος του δικτύου ΤΑΧΙ «Κνωσσός», του παλαιότερου ραδιοταξί στο Ηράκλειο, Μανόλης Ψυλλάκης, επισημαίνει πως η Uber δεν έχει κάνει την εμφάνισή της στην πόλη, γιατί πιθανότητα, όπως εκτιμά, δεν την συμφέρει ή τα δεδομένα της πόλης δεν ανταποκρίνονται στους στόχους της εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται σε μεγαλουπόλεις.
Ίσως πάλι, η πορεία της επέκτασή της και σε άλλες πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου να σχετίζεται με την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου με την οποία χαρακτηρίστηκε εταιρεία μεταφορών και όχι διαδικτυακή εφαρμογή, πράγμα που σημαίνει ότι οι κυβερνήσεις των χωρών μπορούν να επιβάλλουν στην Uber το δικό τους τοπικό πλαίσιο για τις μεταφορές επιβατών.
Τι είναι η Uber
Η Uber που αυτοπροσδιορίζεται ως τεχνολογική εταιρεία ιδρύθηκε στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ το 2009 και άρχισε να λειτουργεί και να εξαπλώνεται το 2010. Στην ουσία είναι μια εφαρμογή, την οποία ο χρήστης «κατεβάζει» στο κινητό ή το tablet του και όταν χρειάζεται αυτοκίνητο για να μετακινηθεί τη χρησιμοποιεί για να πάει στον προορισμό του, οικονομικότερα και ταχύτερα. Παράλληλα, η Uber δίνει τη δυνατότητα σε όποιον διαθέτει ένα ΙΧ αυτοκίνητο να γίνει οδηγός της και να μετατρέψει το όχημά του σε ταξί, εξυπηρετώντας τους χρήστες της εφαρμογής που βρίσκονται εγγύτερα στο σημείο όπου είναι και ο ίδιος.
«Το κόμιστρό τους όμως» διευκρινίζει ο κ. Ψυλλάκης «δεν είναι σταθερό όπως είναι το δικό μας στα ταξί. Δεν υπάρχει μετρητής στο όχημα για να ελέγχει ο επιβάτης πόσο θα του κοστίσει η μετακίνηση». Στην ουσία δηλαδή επιβάτης και οδηγός κλείνουν μια οικονομική συμφωνία για την εκάστοτε διαδρομή προκειμένου να ολοκληρωθεί η μετακίνηση. «Αυτό που κάνουν είναι να ΄΄παίζουν΄΄ με τα κόμιστρα» τονίζει ο πρόεδρος του Δικτύου ΤΑΧΙ Κνωσσός και μας μεταφέρει περιστατικά που καταγράφηκαν στο Λονδίνο, στη διάρκεια τρομοκρατικής επίθεσης.
«Πάνω στον πανικό της επίθεσης» λέει ο κ. Ψυλλάκης «ο κόσμος προσπαθούσε να απομακρυνθεί από το σημείο με κάθε τρόπο. Επαγγελματίες οδηγοί ταξί μετέφεραν τους πολίτες σε διαδρομές τροποποιώντας προς τα κάτω τα κόμιστρα και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και δωρεάν, ενώ οι οδηγοί της Uber εκμεταλλευόμενοι την αυξημένη ζήτηση διαμόρφωσαν τα κόμιστρά τους σε πολύ υψηλές τιμές».
Είναι προφανές ότι το στοιχείο εκείνο που προκαλεί ένταση ανάμεσα στο σύστημα λειτουργίας της αμερικανικής εταιρείας και στον επαγγελματικό κλάδο των ταξί είναο ο αθέμιτος ανταγωνισμός. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου, ότι την προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκανε το συνδικαλιστικό όργανο των ταξιτζήδων της Βαρκελώνης, εκτιμώντας ότι τα συμφέροντά του θίγονται από τη λειτουργία της Uber στην πόλη.
Τίθεται ζήτημα ασφάλειας
Όπως υπάρχουν φανατικοί οπαδοί της εφαρμογής υπάρχουν και φανατικοί πολέμιοι, οι οποίοι προβάλλουν μια σειρά επιχειρημάτων, που αν μη τι άλλο θα έπρεπε να προβληματίσουν όχι μόνο τους επιβάτες αλλά και τις ίδιες τις αρχές. Με δεδομένο ότι το νομικό πλαίσιο είναι ρευστό, κανείς δεν μπορεί να ξέρει πότε και αν έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο το όχημα που χρησιμοποιεί για τη μετακίνησή του, πόση εμπειρία έχουν οι οδηγοί και ποιοι κανόνες διέπουν την τιμολόγηση του κομίστρου, το οποίο όπως φαίνεται είναι ιδιαίτερα ευέλικτο. Παράλληλα, έχουν υπάρξει και καταγγελίες για κρούσματα βίας στη διάρκεια τέτοιων μετακινήσεων, ενώ στο παρελθόν η ίδια η Uber υποχρεώθηκε να εκδόσει ανακοίνωση σύμφωνα με το περιεχόμενο της οποίας στα οχήματα των συνεργατών της απαγορεύεται το … σεξ.
«Θα αντιδράσουμε οπωσδήποτε»
Όπως διευκρίνισε ερωτηθείς σχετικά ο κ. Ψυλλάκης, οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί στο Ηράκλειο είναι ενημερωμένοι για τη λειτουργία της εν λόγω εφαρμογής και αν το δίκτυό της επεκταθεί στο Ηρακλείου θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις. «Θα κινηθούμε με όποιον τρόπο μπορούμε. Γνωρίζουμε ότι είναι δύσκολο λόγω του ρευστού νομικού πλαισίου, όμως δεν υπάρχει περίπτωση να το αφήσουμε έτσι», λέει χαρακτηριστικά.
«Οι πειρατές με τα βανάκια»
Εξάλλου, δεν θα είναι η πρώτη φορά που οι ταξιτζήδες στο Ηράκλειο θα αντιδράσουν για την υφαρπαγή του έργου τους. «Η Uber δεν διαφέρει και πολύ από τους ΄΄πειρατές΄΄, αυτή τη μάστιγα του καλοκαιριού» λέει ο κ. Ψυλλάκης, οι οποίοι λυμαίνονται την «πίτα» του αεροδρομίου, κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου όπου η τουριστική κίνηση βρίσκεται στο αποκορύφωμά της. «Είναι οι οδηγοί με τα βανάκια» διευκρινίζει ο πρόεδρος του δικτύου Κνωσσός «που παίρνουν τους τουρίστες από το αεροδρόμιο και τους μεταφέρουν στις τουριστικές περιοχές, χωρίς να κόβουν παραστατικά, χωρίς να φορολογούνται, χωρίς να περνούν από ελέγχους τα οχήματα, με προσυμφωνημένα κόμιστρα και δουλειές που κλείνονται μέσω διαδικτύου. Ξέρουμε ότι το πελατολόγειό τους προέρχεται από ταξιδιωτικά γραφεία κυρίως αλλά είναι και κάποιοι που λειτουργούν μεμονωμένα. Προσπαθούμε κάθε χρόνο να περιορίσουμε το φαινόμενο που προκαλεί ζημιά στον κλάδο».
ΠΗΓΗ: https://www.cretapost.gr
Αντιμετωπιζουμε την uber λες και είναι κάτι φυσιολογικό και επικαλουμαστε την ασάφεια του νόμου στον κλάδο των Μεταφορών. Καμμία ασαφεια κύριοι! Εξουσιοδοτημενοι για την μετακίνηση ιδιωτών, είναι ΜΟΝΟ τα ταξί! Ο νόμος ειναι σαφης! Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες!
ΑπάντησηΔιαγραφή