Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2016

Σωτήρης Ροϊνός: «ΕΠΤΑΘΕΣΙΑ ΤΑΞΙ ΜΕ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟ»..!

Ως είναι γνωστό, ύστερα απ’ το ν. 4070/12, κυρίως όμως με το ν. 4093/12 το έργο της χερσαίας επιβατικής μεταφοράς με οχήματα
μέχρι εννέα άτομα έχει απελευθερωθεί πλήρως. 

Είτε από απραξία, αστοχίες και παραλείψεις είτε από έλλειψη στρατηγικής και συντονισμού από μεριάς ηγεσίας του κλάδου μας τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, είτε, ενδεχόμενα, και από νομοτελειακή -και αναπότρεπτη- κατεύθυνση των πραγμάτων, σ’ αυτή τη μεταφορά προσώπων, που εδώ και δεκαετίες είχαμε και εκμεταλλευόμαστε εμείς, οι ιδιοκτήτες των ταξί δηλαδή, σήμερα έχουν διεισδύσει πάρα πολλοί ανταγωνιστές.

Με τον 4070/12 η άδεια ταξί μπορεί πλέον να καταστεί ιδιοκτησία, πέραν του φυσικού προσώπου, κάθε νομικού προσώπου ή οντότητας, κάθε μορφή εταιρείας (Α.Ε., Ο.Ε. Ε.Π.Ε., Ι.Κ.Ε., κ.λπ.). Με το ν. 4093/12 ήρθε, ουσιαστικά, ένα νέο ταξί. Συμφέροντα περί του τουρισμού και των μεγάλων παικτών στην ενοικίαση αυτοκινήτων με ένα νόμο που είχε ονομαστεί μεσοπρόθεσμο (μνημονιακή υποχρέωση τον έλεγαν) η μεταφορά προσώπων μπορεί να γίνει με ενοικιαζόμενα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα και τούτο μάλιστα, μετά παρεχόμενου οδηγού. Φυσικά, ήταν αναπόφευκτο και πολλοί συνάδελφοί μας, μεταξύ αυτών και συνδικαλιστές, να σπεύσουν να αποκτήσουν και να παρέχουν έργο με τέτοια αυτοκίνητα. 

Το 12ωρο της αρχικώς προβλεπόμενης κατά την ισχύ του νόμου ελάχιστης διάρκειας της μίσθωσης στη συνέχεια έγινε 6ωρο, και αν και οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι κανόνες λειτουργίας και εκμετάλλευσης αυτών των αυτοκινήτων περιέχουν κάποιες δεσμεύσεις, δυστυχώς, σε μια Χώρα που ποτέ δεν φημιζόταν για την επάρκεια και την αποτελεσματικότητα των ελεγκτικών της μηχανισμών, η απώλεια έργου και μάλιστα του καλύτερου από το πενταθέσιο ταξί είναι μεγάλη. 

Τους «ανταγωνιστές» μας αυτούς τους βλέπουμε παντού. Εκεί όμως που οι συνάδελφοί μας τους νιώθουν καθημερινά στο πετσί τους είναι στις νησιωτικές και τις τουριστικές περιοχές της Χώρας, όπου οι μεταφορείς αυτοί, είτε ενδεδυμένοι με νομικό μανδύα είτε παράνομα μας έχουν φέρει σε απόγνωση. Εδώ στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, στη γειτονική Μεσσηνία με το ταχύτατα αναπτυσσόμενο διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας, τα αυτοκίνητα του 4093/12 κάνουν κυριολεκτικά πάρτι. 

Οργώνουν τη Μεσσηνία και την ευρύτερη περιοχή καθιστώντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους ως μοναδικές και απαραίτητες, απαξιώνοντας ταυτόχρονα το ταξί, εκμεταλλευόμενοι φυσικά και τη μη ύπαρξη στην Πελοπόννησο αυτοκινήτων Ειδικής Μίσθωσης Δημόσιας Χρήσης λόγω της συνεχιζόμενης για δεύτερη φορά μη εφαρμογής του νόμου 4070/12 (μόνο στην Πελοπόννησο συμβαίνει τούτο και στη Στερεά Ελλάδα). 

Οι περισσότεροι συνάδελφοι συνδικαλιστές πανηγυρίζουν για τούτο (τη μη εφαρμογή του ν. 4070/12), νομίζοντας ότι οι αρχές των δυο Περιφερειών «ξεχνούν» να τον εφαρμόσουν ώστε να μην εκδοθούν κάποιες νέες άδειες και τούτο από «αγάπη» στον κλάδο και σ’ όλους εμάς· δεν σκέφτονται καν το ενδεχόμενο σκοπιμότητας, δηλαδή η «αμέλεια»/«άρνηση» εφαρμογής του νόμου, να είναι αποτέλεσμα πίεσης, σθεναρής μάλιστα στην Πελοπόννησο, από παλιούς παίκτες, μεταφορείς, οι οποίοι θεωρούν ότι τα Βανάκια Δημόσιας Χρήσης θα πλήξουν τα συμφέροντά τους. 

Μια άλλη εκδοχή, αυξημένων πιθανοτήτων, είναι το να εμποδίζουν την εφαρμογή του νόμου, εκτός από τους παλαιούς ανταγωνιστές, και νέοι, πιο ισχυροί, ίσως και με σχέση διαπλοκής, αλλά και … συγγένειας μ’ αυτούς που δεν εφαρμόζουν το νόμο. Μ’ αυτή την πολιτική άρνησης για την εφαρμογή του νόμου επιτυγχάνεται ένας διττός στόχος ή κατά το λαϊκότερο «με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια»: και η εξυπηρέτηση συμφερόντων των ανθρώπων τους και ηρωικά βγαίνουν εμφανιζόμενοι ως «Ρομπέν των Δασών» ή «Ζορό» στην πολυπληθή κοινότητα των ταξιτζήδων. 

Δεν θα ασχοληθούμε άλλο με αυτή την άρνηση στο παρόν άρθρο -άλλο είναι το κυρίως θέμα μας άλλωστε-· πολύ σύντομα, πιθανότατα πριν το 2017 που είναι το επόμενο έτος εφαρμογής του 4070/12 για τις Περιφέρειες, εμείς θα επιδιώξουμε, μέσω της Ομοσπονδίας, ειδική ρύθμιση για την Πελοπόννησο ώστε να αποκατασταθεί το συντομότερο δυνατό αυτή η αταξία και να κυκλοφορήσουν Δημόσιας Χρήσης Ειδικής Μίσθωσης Αυτοκίνητα αν και πιστεύω ότι τούτο ελάχιστα θα συμβάλει στην αποτροπή της αυξανόμενης έκδοσης αυτοκινήτων Ι.Χ. τουριστικών γραφείων ή γραφείων ενοικίασης αυτοκινήτων, πρακτική που θα μηδενίσει τη δική μας συμμετοχή στο κομμάτι του έργου του τουρισμού και των ειδικών μισθώσεων. Η πρακτική των τελευταίων χρόνων μας έχει δείξει ότι ο συνάδελφος δεν τολμά να αφήσει την -έστω και «πεθαμένη»- πιάτσα που του διασφαλίζει το πενταθέσιο ταξί και να βρεθεί στο «αβέβαιο» περιβάλλον του -εκτός πιάτσας- Ειδικής Μίσθωσης (ΕΙΔ.ΜΙΣΘ.) αυτοκινήτου.

Προτεινόμενη κίνηση από μέρους του Κλάδου, στρατηγικής σημασίας μάλιστα, η οποία συνδυαζόμενη με άλλες κινήσεις θα συμβάλει σημαντικά στην ανάσχεση του φαινομένου να χάνεται ολοένα σημαντικό έργο του ταξί είναι κατά την άποψή μου το να επιτραπεί η κυκλοφορία ΕΠΤΑΘΕΣΙΩΝ ΤΑΞΙ ΜΕ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟ. Είναι ένα θέμα που έχει διχάσει τον Κλάδο όταν τίθεται. Οι σφόδρα πολέμιοι της πρότασης κατηγορούν τους υποστηριχτές της περίπου ως εξυπερετητές προσωπικών ή άλλων συμφερόντων· αδιανόητο!.. 

Οι υποστηριχτές προσωπικών ή άλλων συμφερόντων δεν ασχολούνται σήμερα με αυτοκίνητα Δημόσιας Χρήσης αλλά με τα Βανάκια του 4093/12 τους απαντάμε.
Το κύριο επιχείρημα που θέτουν οι πολέμιοι είναι η δημιουργία ταξιτζήδων δυο ταχυτήτων και ανταγωνισμός μέσα στην ίδια την πιάτσα. Αναρωτιέμαι: Πόσες διαδρομές τα τελευταία χρόνια παίρνουμε από τις πιάτσες με φουλ τέσσερα άτομα;

Γιατί εστιάζουμε και αναδεικνύουμε μόνο τη «ζημιά» που σε ελάχιστες περιπτώσεις θα επιφέρει ένα επταθέσιο ταξί σε δυο πενταθέσια και δεν εκθειάζουμε την ωφέλεια που θα επιφέρει η αύξηση των θέσεων άρα και η χρήση του επταθέσιου από δυνητικούς πελάτες που δεν θα χρησιμοποιούσαν καθόλου πενταθέσιο ταξί;

Γιατί να μην έχουν τη δυνατότητα οι συνάδελφοί μας στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές της Χώρας τη δυνατότητα πρόσβασης στο έργο που τα τουριστικά γραφεία δίνουν μόνο στα δικά τους ή στα βανάκια άλλων επιχειρήσεων;

Γιατί θεωρούμε εμείς που μεταφέρουμε μαθητές ότι το επταθέσιο με ταξίμετρο θα μας επιφέρει μόνο ζημιά επειδή, πράγματι σε κάποιες των περιπτώσεων δρομολόγια που σήμερα γίνονται με δυο πενταθέσια ταξί θα γίνονται με ένα επταθέσιο, ενώ όμως, από την άλλη παραγνωρίζουμε ότι τα επταθέσια θα μας φέρουν πολλά άλλα περισσότερα δρομολόγια που σήμερα σχεδιάζονται και γίνονται με μικρά λεωφορεία;
Αγαπητοί συνάδελφοι του Προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί έχετε «κατηγορηθεί» από πολλούς συναδέλφους ότι για το γεγονός ότι το καλύτερο έργο των ταξί φυλλοροεί ευθύνεστε εσείς που δεν είχατε όραμα και στρατηγική τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, και ειδικότερα την περίοδο 2000 -2004 που άρχισε να δείχνει το πράγμα ότι η ελληνική αγορά ασφυκτιά και θα αρχίσει να αναζητά και άλλα αυτοκίνητα πέραν των συμβατικών πενταθέσιων ταξί. 

Ενδεχόμενα, εγκλωβισμένοι σε ανούσιες ενδοπαραταξιακές κόντρες, δεν προβλέψατε αυτό που ίσχυε δεκαετίες στην Ευρώπη και αργά ή γρήγορα θα ερχόταν και στην Χώρα μας. Ίσως όχι όλοι· ενδεχόμενα κάποιοι να αντιτείνουν ότι «εγώ τα έλεγα» ή κάποιοι άλλοι να πουν ότι «εγώ τα έλεγα και ήθελα και μπορούσα να τα κάνω αλλά δεν με άφηναν οι άλλοι που ποτέ δεν μπορούσαν να συνεννοηθούν μεταξύ τους». Λίγη σημασία έχει τώρα τι θα πουν. Εγώ δεν ρίχνω μόνο ευθύνες στα πρόσωπα και στην Ομοσπονδία. Ολόκληρος ο Κλάδος· και τα Σωματεία και όλοι εμείς.

Εν κατακλείδι, θα προτείνω στους τρείς-τέσσερις συναδέλφους του Προεδρείου της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α. (του τότε και του τώρα), να κινήσουν τις όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για την επανεξέταση από τον Κλάδο του θέματος «ΕΠΤΑΘΕΣΙΑ ΤΑΞΙ ΜΕ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟ».
Σπάρτη 09 Οκτωβρίου 2016
Σωτήρης Ροϊνός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...