Από τους πρώτους κλάδους που είδαν τη δουλειά τους να πέφτει, από την αρχή της κρίσης, ήταν αυτός των ιδιοκτητών ταξί και
όσο περνάει ο καιρός τα πράγματα όλο και δυσκολεύουν. Capital controls και αύξηση του ΦΠΑ φαίνεται πως ήταν οι χαριστικές βολές.
Η ελάχιστη διαδρομή αυξήθηκε από τα 3,40 στα 3,70 και όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος των Ιδιοκτητών Ταξί Πάτρας Παναγιώτης Σκέντζος αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα. Η κατάσταση ήταν δύσκολη, η αύξηση επιδρά αρνητικά και σε ψυχολογικό επίπεδο και όλα αυτά την καλοκαιρινή περίοδο, που η κίνηση, όπως αναφέρει έτσι κι αλλιώς μειωνόταν.
Το αποτέλεσμα είναι ειδικά το απόγευμα ημερών κατά τις οποίες τα καταστήματα είναι κλειστά να βγαίνουν σε 12 ώρες δύο με τρεις κούρσες, ενώ μέσα σε 12 με 17 ώρες δουλειάς οι ιδιοκτήτες ταξί βγάζουν με δυσκολία όπως αναφέρει γύρω στα 20 ευρώ κι αυτό γιατί αφήνουν απλήρωτες άλλες υποχρεώσεις εισφορές κλπ. "Όποιος κάνει μέσα σε αυτές τις ώρες 10 μισθώσεις είναι ευτυχής".
Δεδομένης της κατάστασης, οι οφειλές σε εφορία και ΟΑΕΕ είναι υπέρογκες "και δεν μπορούν ποτέ να εξοφληθούν", τονίζει ο κ. Σκέντζος. Μάλιστα λόγω και της ιδιότητάς του ως προέδρου των Επαγγελματοβιοτεχνών Αχαΐας είναι σε θέση να γνωρίζει χαρακτηριστικές περιπτώσεις και αναφέρει μια όπου η οφειλή στον ΟΑΕΕ φτάνει τις 57.000 ευρώ!
Δεδομένων των συνθηκών, όπου η ανεργία καλπάζει και οι μισθοί σε πολλές περιπτώσεις είναι πολύ μικροί, αρκετοί δεν μπορούν να μετακινηθούν όχι με ταξί, αλλά ούτε με το αστικο λεωφορείο.
Ο Παναγιώτης Σκέντζος είδε πρόσφατα στα Ζαρουχλαίκα μια μητέρα να μετακινείται πεζή και να έχει στο καρότσι το παιδί της στο καρότσι. Λίγο αργότερα τη συνάντησε στα Ψηλά Αλώνια, ενώ έχει παρατηρήσει και νέους και ηλικιωμένους να μετακινούνται πια με τα πόδια ακόμα κι αν η απόσταση δεν είναι μικρή.
Στο πλαίσιο αυτό τα ταξί πια συνωστίζονται στις πιάτσες, καθώς το να κάνουν διαδρομές χωρίς να έχουν πελάτες δεν συμφέρει. “Περιμένεις στην πιάτσα 2 και 3 ώρες για μια κούρσα”, λέει ο Πρόεδρος, προσθέτοντας μάλιστα για το θέμα του ΦΠΑ ότι οι ιδιοκτήτες αναγκάστηκαν επιπλέον να δώσουν και το ποσό των 40 ευρώ, προκειμένου να κάνουν τη μετατροπή του ΦΠΑ στα ταξίμετρα.
Οι ιδιοκτήτες ταξί της Πάτρας προσανατολίζονται σε κινητοποιήσεις ενόψει και της ΔΕΘ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...