Όλο και λιγότεροι είναι οι ντόπιοι που τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης χρησιμοποιούν ταξί για τις μετακινήσεις τους καθώς αρκετοί πολίτες και στο Ρέθυμνο που
δεν έχουν μεταφορικό μέσο, ψάχνουν εναλλακτικούς τρόπους για να μετακινηθούν, όπως τα οχήματα συγγενών, φίλων αλλά και την αστική συγκοινωνία.
δεν έχουν μεταφορικό μέσο, ψάχνουν εναλλακτικούς τρόπους για να μετακινηθούν, όπως τα οχήματα συγγενών, φίλων αλλά και την αστική συγκοινωνία.
Αυτό πλήττει άμεσα τους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί στην πόλη του Ρεθύμνου οι οποίοι βλέπουν πλέον εισπράξεις μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες την ώρα μάλιστα που τα λειτουργικά τους έξοδα είναι αμείωτα σε όλη τη διάρκεια του έτους. Με το ταξί να έχει μετατραπεί σε είδος πολυτελείας αλλά και τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις που υπάρχουν οι επαγγελματίες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου καθώς βλέπουν πως σύντομα θα βρεθούν σε αδιέξοδο.
Επαγγελματίες, που είτε διαθέτουν δικό τους ταξί αλλά και εργαζόμενοι οδηγοί οι οποίοι μετά τον «επαγγελματικό θάνατο» που υπέστησαν στις προηγούμενες ειδικότητές τους, στράφηκαν στα ταξί για να εξασφαλίσουν το εισόδημά τους, βρίσκονται σε δεινή κατάσταση. Το μεγάλο τους άγχος είναι πως θα εξασφαλίσουν τα εισοδήματά τους τη χειμερινή περίοδο, στα πλαίσια ενός επαγγέλματος που έχει μετατραπεί σε εποχικό και με μια τουριστική χρονιά η οποία δείχνει σημάδια βελτίωσης στο τέλος της, τον Αύγουστο. Αρκετοί από αυτούς έχουν οικογένεια και αυξημένες υποχρεώσεις ενώ βραχνάς για τους ίδιους είναι και τα λειτουργικά έξοδα των οχημάτων τους καθώς δεν έχουν καμία εναλλακτική να ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους. Κάτι τέτοιο, δεν «παγώνει» τα έξοδά τους, όπως ανέφεραν μιλώντας στην Κρητική Επιθεώρηση.
Τη φετινή χρονιά η μείωση που βλέπουν στα έσοδά τους ιδιοκτήτες ταξί στο Ρέθυμνο, αγγίζουν το 30% ενώ χρόνο με το χρόνο χάνουν μεταφορές λόγω της έντονης δραστηριοποίησης ενοικιαζόμενων λεωφορείων, τρένων, mini bus, τα οποία όπως αναφέρουν, έχουν εγκλωβίσει τον κλάδο τους. Ένας τουριστικός προορισμός όπως το Ρέθυμνο μπορεί ακόμη να ελπίζει στην τουριστική περίοδο όπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες ταξί, αυτό όμως δεν συνεπάγεται και την επιβίωση του κλάδου καθώς τα μέτωπα για τους ίδιους είναι πολλά και είναι όλα ανοιχτά.
Ο Πρόεδρος Σωματείου ταξί νομού Ρεθύμνου κ. Μανώλης Κωστάκης μιλώντας στην Κρητική Επιθεώρηση αναφέρθηκε στη μείωση των εσόδων στον κλάδο αλλά και τους πελάτες που χρόνο με το χρόνο μειώνονται καθιστώντας τον χειμώνα για τους επαγγελματίες μια πολύ δύσκολη περίοδο. «Το καλοκαίρι υπάρχει μια βελτιωμένη εικόνα με τις μεταφορές των τουριστών που παίρνουν ταξί και κάνουν και πιο μακρινές αποστάσεις. Ο χειμώνας που θα έρθει όμως θα είναι καθοριστικός. Υπάρχει μείωση σε σχέση με πέρυσι και κυμαίνεται από 20% έως 30% στα έσοδά μας. Οι ντόπιοι δεν παίρνουν ταξί ειδικά για μακρινές μετακινήσεις. Όλοι όσοι πρέπει να μετακινηθούν από ή προς κάποιο μέρος εκτός πόλης παίρνουν λεωφορείο, ή μετακινούνται με οχήματα συγγενών. Τα πράγματα είναι πραγματικά δύσκολα και για τους ιδιοκτήτες και για τους οδηγούς. Εμείς δεν έχουμε δρομολογήσει συγκεκριμένες ενέργειες τα αφήνουμε όλα ανοιχτά και περιμένουμε να έχουμε εικόνα τη χειμερινή περίοδο. Όταν θα έχουμε δεδομένα θα μπορούμε να κάνουμε συγκεκριμένες ενέργειες» ανέφερε ο κ. Κωστάκης.
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΔΗΓΟΙ ΚΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΑΞΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ
Στην πόλη του Ρεθύμνου υπάρχουν συνολικά πέντε «πιάτσες» ταξί, οι οποίες σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια στο ζενίθ της τουριστικής περιόδου, παραμένουν γεμάτες με οχήματα που περιμένουν τους πελάτες τους και όπως αναφέρουν χρόνο με το χρόνο αραιώνουν αισθητά.
Η Κρητική Επιθεώρηση, βρέθηκε στα σημεία που είναι σταθμευμένα τα ταξί και συνομίλησε με οδηγούς και ιδιοκτήτες που καθημερινά βρίσκονται στο τιμόνι ακόμη και 15 ώρες προκειμένου να εξασφαλίσουν τα εισοδήματα τους και των οικογενειών τους.
Ο κ. Γιώργος Χαροκοπάκης, ιδιοκτήτης ταξί μιλώντας στην Κ.Ε. ανέφερε: «Με τα τελευταία γεγονότα έχει πέσει αρκετά η δουλειά. Η μείωση είναι της τάξης του 20%- 25%. Κάθε χρόνο η επιβίωση του κλάδου είναι όλο και πιο δύσκολη. Η τουριστική περίοδος ευνοεί και εμάς και έχει ανοίξει τις τελευταίες ημέρες. Γενικά όμως από την αρχή της χρονιάς είναι αρκετά μειωμένη η κίνηση. Το μέλλον προβλέπεται δυσοίωνο, καθημερινά τα έξοδα αυξάνονται και τα έσοδα μειώνονται. Θα δείξει ο χρόνος μέχρι πότε θα μπορούμε να ανταποκρινόμαστε στις υποχρεώσεις μας».
Ιδιαίτερα προβληματισμένος εμφανίστηκε και ο κ. Γρηγόρης Πολυμίλης, ιδιοκτήτης ταξί ο οποίος μάλιστα είναι πατέρας τεσσάρων παιδιών και πασχίζει όπως τόνισε να εξασφαλίσει πρωτίστως όσα χρειάζονται τα παιδιά του αδυνατώντας σε αρκετές περιπτώσεις να ανταπεξέλθει στις υπόλοιπες οικονομικές του υποχρεώσεις. «Ένα δύο μήνες τώρα το καλοκαίρι και τα δικά μας έσοδα αυξάνονται, μετά όμως πέφτουν σημαντικά. Με δύο μήνες δουλειάς θα πρέπει να καλύψουμε ανάγκες για όλο το χρόνο. Αν συνεχιστεί έτσι δεν υπάρχει μέλλον. Δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά, είναι δικό μου το ταξί και θα συνεχίσω να δουλεύω και το χειμώνα, θα βγάζω 20-30 ευρώ, γιατί έχω τέσσερα παιδιά. Έστω να βγάζω για το γάλα των παιδιών μου, δεν μπορώ να πληρώσω και τις άλλες υποχρεώσεις, θέλω αλλά δεν μπορώ» ανέφερε ο κ. Πολυμίλης.
Ο κ. Γιώργος δεν έκρυψε πως ο χειμώνας προβλέπεται δύσκολος ενώ αναφέρθηκε και στην απώλεια που έχει υποστεί ο κλάδος λόγω της αύξησης των οχημάτων, μικρών λεωφορείων που μεταφέρουν από 5 έως 7 άτομα. Συγκεκριμένα: «Το χειμώνα σκεφτόμαστε όλοι και φοβόμαστε. Δυστυχώς δεν μπορούμε ούτε να διακόψουμε διότι τρέχουν τα λειτουργικά μας έξοδα, οι ασφάλειές μας, τα γραφεία μας και τα αυτοκίνητα. Δεν μπορούμε να ακινητοποιήσουμε τα οχήματά μας. Τρέχουν παράλληλα και οι οικογενειακές μας υποχρεώσεις. Όλα αυτά τα έξοδα βγαίνουν οριακά και με πολύ αγώνα. Κλείνουμε 10-15 ώρες σε ένα αυτοκίνητο. Όσοι Έλληνες έχουν ανάγκη γιατί δεν έχουν μεταφορικό μέσο θα πάρουν ταξί αλλά όσοι μπορούν να περπατήσουν και να το γλιτώσουν θα το κάνουν, δεν θα πάρουν ταξί. Σε σχέση με παλαιότερα παίρνουν πολύ λιγότεροι ταξί και με τη φορολογία έχει ακριβύνει με τα χρόνια και το ταξί. Είμαι 15 χρόνια στη δουλειά η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι έχουμε χάσει πολύ έργο λόγω των βαν που μεταφέρουν κόσμο χωρίς τις απαιτούμενες άδειες».
Ο κ. Γιάννης Κιμιωνής, οδηγός ταξί, ξεκίνησε να εργάζεται ως οδηγός ταξί λίγο πριν την κρίση. Το προηγούμενο επάγγελμά του ήταν οικοδόμος ωστόσο ο «επαγγελματικός του θάνατος» και το τέλος της οικοδομής σηματοδότησε την αρχή του νέου επαγγελματικού του προσανατολισμού. «Ήρθα στη δουλειά αυτή από την οικοδομή. Όταν τελείωσε η οικοδομή ξεκίνησα ως οδηγός ταξί. Κάθε πέρυσι και καλύτερα. Έχουμε καταλήξει τρεις με τέσσερις μήνες όλο το χρόνο να βγάζουμε κάτι και φέτος έχουμε χάσει την τουριστική χρονιά. Δεν μπορούμε να καλύψουμε όμως με αυτά τα έξοδα που δημιουργούνται το χειμώνα. Είμαστε εποχικοί αλλά αναγκασμένοι να πληρώνουμε ασφάλεια όλο το χρόνο, άλλοι για να κρατήσουν την εργασία τους και άλλοι για να μπορέσουν να δουλεύουν σε αυτό τον χώρο. Φυσικά φοβάμαι και την ανεργία, έχω τρία παιδιά και δεν μπορώ να ανταπεξέλθω στα έξοδα. Επιπλέον οι μεταφορές φεύγουν από τα ταξί. Έχουν μπει βαν και mini bus και είναι ανεξέλεγκτα τα πράγματα με αυτό το θέμα».
Το «τιμόνι» όμως παίρνουν πλέον και νεότεροι σε ηλικία άνθρωποι, μια γενιά που στο ξεκίνημα της επαγγελματικής τους ζωής ήρθαν αντιμέτωποι με την κρίση. Οι ίδιοι όπως αναφέρουν δεν έχουν «μάθει στα πολλά» και είναι ευχαριστημένοι με τα όσα έχουν αλλά και αισιόδοξοι ταυτόχρονα. Ο Νίκος είναι ένας από αυτούς και αναφέρει: «Τα πράγματα πάνε καλά, πάντα πήγαιναν και πάντα θα πηγαίνουν καλά. Εγώ δεν έχω μάθει στα πολλά για να χρειάζεται να τα κόψω και είμαι ευχαριστημένος εκεί που είμαι».
Από την πλευρά του ο Μιχάλης, εκπρόσωπος και ο ίδιος της «γενιάς της κρίσης» ανέφερε πως επί του παρόντος τα… καταφέρνει ωστόσο δεν έκρυψε πως υπάρχει αβεβαιότητα για το μέλλον. «Ο κλάδος δουλεύει το καλοκαίρι αλλά λίγο. Το χειμώνα θα τα βγάλουμε πέρα πολύ δύσκολα και λίγο με τους φοιτητές που υπάρχει κίνηση, αλλιώς δεν γίνεται. Ο Έλληνας παίρνει ταξί αλλά πολύ λιγότερο σε σχέση με αυτά που ήξερα παλαιότερα. Προς το παρόν τα βγάζουμε πέρα, αργότερα δεν ξέρω».
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΛΑΨΙΝΟΥ
ΠΗΓΗ: http://www.goodnet.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...