Στους 3.295 ανέρχονται οι μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Μαγνησίας που δικαιούνται δωρεάν μεταφορά από και προς
τα σχολεία τους. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία των Περιφερειακών Ενοτήτων Μαγνησίας – Βορείων Σποράδων, ενώ συνολικά βάσει του διετούς διαγωνισμού που έχει γίνει πέρυσι, έχουν κατακυρωθεί 147 δρομολόγια για τη μεταφορά μαθητών με λεωφορεία και ταξί. Να αναφερθεί ότι η συνολική δαπάνη του διετή διαγωνισμού από το 2014 έως το 2016 αγγίζει τα 3.765.035 ευρώ, ενώ στις 151.838 ευρώ φτάνει το ποσό του επαναληπτικού διαγωνισμού άγονων και νέων δρομολογίων.
Στην Π.Ε. Μαγνησίας – Β. Σποράδων υπήρξε πρόβλεψη πέρυσι για τη διενέργεια διετή διεθνή διαγωνισμού για τη μεταφορά των μαθητών σε απομακρυσμένες περιοχές του Νομού, αλλά και των ΑμεΑ στα Ειδικά Σχολεία και τις αντίστοιχες δομές, με στόχο να αποφευχθεί η γραφειοκρατία και να επισπευστούν οι διαδικασίες. Τελικά, αυτή η κίνηση αποδείχτηκε καθοριστική, καθώς αποφεύχθηκαν πέρυσι τα προβλήματα, ενώ και τη φετινή σχολική χρονιά η μεταφορά των μαθητών ξεκίνησε κανονικά από την πρώτη ημέρα των μαθημάτων.
Όπως προαναφέρθηκε για τη μεταφορά των μαθητών τα σχολικά έτη 2014- 2015 και 2015 – 2016 πραγματοποιήθηκε ανοικτός διαγωνισμός, με προϋπολογισμό 4.274.742 ευρώ και προτεινόμενο αριθμό δρομολογίων 175. Τελικά, από το Ελεγκτικό Συνέδριο κατακυρώθηκε η υπογραφή 32 συμβάσεων και 119 δρομολογίων, ενώ το τελικό κόστος ανέρχεται στα 3.765.035 ευρώ. Να αναφερθεί ότι πραγματοποιήθηκε επαναληπτικός διαγωνισμός άγονων και νέων δρομολογίων για τα δυο σχολικά έτη και κατακυρώθηκαν 13 συμβάσεις και 28 δρομολόγια, με το κόστος των συμβάσεων να ανέρχεται στις 151.838 ευρώ.
Τα κριτήρια για τη μεταφορά των 3.395 μαθητών
Βάσει του διετή διαγωνισμού η μεταφορά των μαθητών γίνεται με λεωφορεία και ταξί και όπως προαναφέρθηκε ο συνολικός αριθμός των δικαιούχων ανέρχεται στους 3.395 και κριτήριο είναι η χιλιομετρική απόσταση σπιτιού-σχολείου. Για μαθητές Δημοτικού Σχολείου η απόσταση έχει καθοριστεί στα 1.200 μέτρα, για μαθητές Γυμνασίου στα 2,5 χιλιόμετρα και για μαθητές Λυκείου τα 4 χιλιόμετρα.
Το σύνολο των μεταφερόμενων μαθητών με δημόσια σύμβαση είναι 1.450, εκ των οποίων 1.150 με λεωφορεία και 300 με ταξί (μαζί με τους ΑμεΑ).
Επίσης, οι μεταφερόμενοι μαθητές με Ειδικό Μαθητικό Δελτίο είναι 1.850, ενώ οι μεταφερόμενοι μαθητές με επίδομα φτάνουν τους 95.
Να αναφερθεί ότι για τη φετινή σχολική χρονιά δεν έχουν κατατεθεί ακόμη στοιχεία από τα σχολεία για τον ακριβή αριθμό των Ειδικών Μαθητικών Δελτίων.
Το σύνολο των μεταφερόμενων μαθητών με δημόσια σύμβαση είναι 1.450, εκ των οποίων 1.150 με λεωφορεία και 300 με ταξί (μαζί με τους ΑμεΑ).
Επίσης, οι μεταφερόμενοι μαθητές με Ειδικό Μαθητικό Δελτίο είναι 1.850, ενώ οι μεταφερόμενοι μαθητές με επίδομα φτάνουν τους 95.
Να αναφερθεί ότι για τη φετινή σχολική χρονιά δεν έχουν κατατεθεί ακόμη στοιχεία από τα σχολεία για τον ακριβή αριθμό των Ειδικών Μαθητικών Δελτίων.
Ρυθμίσεις για μεταφορά σε απομακρυσμένες περιοχές
Σε ρυθμίσεις για να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα μετακίνησης των μαθητών από απομακρυσμένες περιοχές στα σχολεία τους έχει προχωρήσει η υπηρεσιακή κυβέρνηση με Κοινή Υπουργική Απόφαση. Ειδικότερα, αποφασίστηκαν, ως πρώτο βήμα, αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, οι οποίες συνδέονται με τα δρομολόγια και τη διαχείριση του έργου της μετακίνησης των μαθητών. Μάλιστα, μεταξύ άλλων, αίρονται χιλιομετρικοί περιορισμοί, όσον αφορά στα μουσικά σχολεία κ.ά.
Έτσι, επέρχονται διαφοροποιήσεις στην Κοινή Υπουργική Απόφαση 24001/2013.
Προστίθεται διάταξη αναφορικά με το μεταφορικό έργο, το οποίο προκηρύσσεται ανά δρομολόγιο μονής ή διπλής διαδρομής. Ορίζεται ότι σε αυτή την περίπτωση οι Περιφέρειες, όταν συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, δύνανται να αυξάνουν το προβλεπόμενο ποσοστό 20% της προαίρεσης, η οποία αφορά στην τροποποίηση της σύμβασης, μέχρι του ύψους της συνολικής προαίρεσης που έχει προκηρυχθεί για το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Επίσης, υπό την προϋπόθεση ότι λαμβάνονται υπόψη κριτήρια «οικονομικότητας και εξασφάλισης συνθηκών γνήσιου ανταγωνισμού», ορίζεται ότι:
Προστίθεται διάταξη αναφορικά με το μεταφορικό έργο, το οποίο προκηρύσσεται ανά δρομολόγιο μονής ή διπλής διαδρομής. Ορίζεται ότι σε αυτή την περίπτωση οι Περιφέρειες, όταν συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, δύνανται να αυξάνουν το προβλεπόμενο ποσοστό 20% της προαίρεσης, η οποία αφορά στην τροποποίηση της σύμβασης, μέχρι του ύψους της συνολικής προαίρεσης που έχει προκηρυχθεί για το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Επίσης, υπό την προϋπόθεση ότι λαμβάνονται υπόψη κριτήρια «οικονομικότητας και εξασφάλισης συνθηκών γνήσιου ανταγωνισμού», ορίζεται ότι:
– Τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών εντός κάθε αστικής περιοχής εντάσσονται σε μία ή και περισσότερες ομάδες δρομολογίων, ενώ επιτρέπεται η προκήρυξη διαγωνισμού για μεμονωμένα δρομολόγια χωρίς να εντάσσονται σε ομάδα δρομολογίων.
– Τα υπόλοιπα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που τμήμα τους διενεργείται εντός των αστικών περιοχών, εντάσσονται σε δύο ή περισσότερες ομάδες δρομολογίων, ενώ επιτρέπεται η προκήρυξη διαγωνισμού για μεμονωμένα δρομολόγια χωρίς να εντάσσονται σε ομάδα δρομολογίων. Κάθε ομάδα συγκροτείται από τα δρομολόγια που εκτελούνται εντός των γεωγραφικών ορίων ενός τουλάχιστον δήμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει μια σημαντική πρόβλεψη για τη μεταφορά μαθητών των μουσικών σχολείων, των καλλιτεχνικών σχολείων και των σχολείων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η μετακίνησή τους από τον τόπο διαμονής τους ή από συγκεκριμένο τόπο συγκέντρωσής τους στο σχολείο που φοιτούν και αντίστροφα θα πραγματοποιείται χωρίς τους χιλιομετρικούς περιορισμούς που ίσχυαν μέχρι τώρα.
Παράλληλα, προστίθεται διάταξη που αφορά στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτή ορίζει ότι η μεταφορά τους γίνεται με τους καθορισμένους τρόπους, με βάση τη διαθεσιμότητα των υπαρχόντων μέσων κάθε περιοχής, υπό την τήρηση των κριτηρίων της οικονομικότητας και της ασφάλειας της μεταφοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...