Με πρόθεση ο κλάδος επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί του Λεκανοπεδίου, να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις επιβατικές μεταφορές, στο μέλλον,
το προεδρείο παρουσίασε το όραμά του. Τα κυριότερα σημεία της εισήγησης Μαραγκάκη είναι τα εξής:Πλέγμα ενεργειών και δράσεων με γνώμονα την αναβάθμιση προσφοράς υπηρεσιών στην κοινωνία, την ανταπόκριση στις προκλήσεις που αναπτύσσονται στον κλάδο της μισθωμένης μεταφοράς προσώπων και την αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό του ΣΑΤΑ, παρουσίασε η νέα διοίκηση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής με εισηγητή τον πρόεδρο του Βασίλη Μαραγκάκη.
Με πρόθεση ο κλάδος επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί του Λεκανοπεδίου, να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις επιβατικές μεταφορές, στο μέλλον, το προεδρείο παρουσίασε το όραμά του. Τα κυριότερα σημεία της εισήγησης Μαραγκάκη είναι τα εξής:
1. Ταξί και Καθημερινότητα – Πιάτσες Ταξί
α) Δημιουργία διαπαραταξιακής ομάδας του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΑΤΑ που θα ασχοληθεί με το συγκεκριμένο αντικείμενο.
β) Καταγραφή και σηματοδότηση (όπου χρειάζεται) σε όλες τις υφιστάμενες πιάτσες που έχουν εγκριθεί από τον ΟΑΣΑ και λειτουργούν ή έχουν αδρανοποιηθεί.
γ) Σε συνεργασία με τους Δήμους θα τοποθετηθούν χημικές τουαλέτες σε όσες πιάτσες υπάρχει η υποδομή.
δ) Δημιουργία πιάτσας στην Ακρόπολη, στο Ζάππειο, στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στο Μοναστηράκι. Με στέγαστρο και κατασκευή που θα αναδεικνύει τη σημασία του χώρου.
2. Ταξί και σχεδιασμός για το μέλλον
Πριν από πέντε χρόνια προσπαθήσαμε να κάνουμε μια εφαρμογή κράτησης ταξί για όλους τους ταξιτζήδες της Αθήνας. Λόγω άγνοιας η απόπειρα δεν ήταν επιτυχής. Πιστεύω ότι μαθαίνοντας από τα λάθη του παρελθόντος μπορούμε να ξανακάνουμε το εγχείρημα, επιλέγοντας τη σωστή διαδικασία και τον σωστό τρόπο.
Η πρόταση που θα κατατεθεί από το Προεδρείο το επόμενο εξάμηνο θα αφορά μια εφαρμογή παγκόσμιας εμβέλειας και φήμης με παρουσία σε πολλές χώρες, που θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τις υπάρχουσες εφαρμογές της Uber και της Beat στην Αθήνα.
3. Ταξί και Κοινωνία
Το ταξί είναι μέρος της κουλτούρας της πόλης μας κι αυτό θα πρέπει να το αποδεικνύουμε και να το επικοινωνούμε όσο πιο συχνά μπορούμε. Πρέπει να αναλάβουμε δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας που θα εμπνεύσουν την κοινωνία να μας δει με άλλο μάτι.
Πρόθεση του Προεδρείου είναι να συμμετέχει το ΣΑΤΑ σε κάθε προωθητική ενέργεια κοινωνικού έργου όπως είναι η εθελοντική αιμοδοσία, ο καθαρισμός παραλιών και χώρων, η προσφορά σε ευπαθείς ομάδες. Για το σκοπό αυτό θα αναζητήσουμε συνεργασίες με εθελοντικές ομάδες, με μη κερδοσκοπικά ιδρύματα και αρμόδιους κρατικούς φορείς.
Ως πρώτη δράση προτείνεται η συγκέντρωση ρουχισμού, και κουβερτών για τους άστεγους της Αθήνας. Μέσα από τις υπηρεσίες του Δήμου μπορούν να εντοπισθούν οι άστεγοι που έχουν ανάγκη και στους οποίους θα δοθεί η προσφορά μας. Τρία άτομα από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΑΤΑ θα αναλάβουν το συντονισμό αυτής της ενέργειας.
4. Ταξί και Τρίτη Ηλικία
Το προεδρείο επεξεργάζεται ένα σχέδιο για την παροχή κινήτρων –είτε από την κυβέρνηση, είτε σε δημοτικό επίπεδο, δηλαδή μόνο για την Αθήνα– στην μεταφορά ανθρώπων με κινητικά προβλήματα και συνταξιούχους.
Στην Ιταλία, στην Γερμανία, στην Ισπανία και σε άλλες χώρες υπάρχουν αντίστοιχα προγράμματα στα οποία επιδοτείται η μετακίνηση με ταξί για άτομα της τρίτης ηλικίας. Συνήθως η κυβέρνηση ή ο Δήμος παρέχει κουπόνια μετακίνησης αξίας 5, 10, 20 ευρώ στους δικαιούχους και ο ταξιτζής τα εισπράττει από την εκδούσα αρχή σε διάστημα από 1 έως 30 ημέρες.
Την επόμενη εβδομάδα θα καταθέσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο-πρόταση στο Υπουργείο Οικονομικών, στην Περιφέρεια Αττικής και στο Δήμο Αθηναίων.
5. Ταξί και Πύλες Εισόδου
Το αεροδρόμιο, το λιμάνι και οι σταθμοί λεωφορείων και τρένων είναι τα σημεία με τον μεγαλύτερο όγκο επιβατικών μεταφορών. Η θέση του ταξί σε αυτά τα σημεία πρέπει να επαναπροσδιοριστεί και να αναβαθμίζει την εικόνα μας ως κλάδος.
Γνωρίζουμε, όλοι, ότι η κατάσταση στους σταθμούς λεωφορείων και τρένων είναι σχεδόν τριτοκοσμική. Στο αεροδρόμιο και στο λιμάνι η κατάσταση είναι εμφανώς καλύτερη αλλά με πολλά περιθώρια βελτίωσης. Αν θέλουμε να προστατέψουμε τη δουλειά μας και το κύρος μας θα χρειαστεί να δράσουμε αποφασιστικά ώστε να εξαλειφθούν οριστικά φαινόμενα- έστω κι αν είναι λίγα- που δημιουργούν προβλήματα και αμαυρώνουν την εικόνα του ταξί.
Η πρότασή μας περιλαμβάνει τα εξής:
α) Κάρτα εισόδου στο αεροδρόμιο. Τα κριτήρια θα είναι η κατάσταση του αυτοκινήτου και τα πειθαρχικά παραπτώματα των οδηγών. Η κάρτα θα δίδεται μετά από έλεγχο τριμελούς επιτροπής που θα οριστεί από το ΣΑΤΑ. Περισσότερες λεπτομέρειες για το ζήτημα αυτό θα δοθούν στους αρχηγούς των παρατάξεων στην επόμενη συνάντησή μας. Σε επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο θα κατατεθεί ολοκληρωμένη πρόταση.
β) Παρουσία του ΣΑΤΑ σε όλα τα σημεία εισόδου της πόλης με στόχο την ομαλή εργασία των συναδέλφων.
γ) Συνεργασία με τη Διοίκηση του ΟΛΠ για τον τρόπο λειτουργίας των ταξί στα πρότυπα του αεροδρομίου.
δ) Συνεργασία με τα ΚΤΕΛ Αττικής για την υποδομή της πιάτσας και του τρόπου λειτουργίας του ταξί στο νέο κεντρικό σταθμό που σχεδιάζεται στον Ελαιώνα.
6. Ταξί και Τουριστική Μεταφορά
Έχουμε μείνει πολύ πίσω σ’ αυτό το κομμάτι και οφείλουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος. Δεν εστιάζουμε στην προκλητική ανοχή των ελεγκτικών μηχανισμών και της αστυνομίας, ούτε στην απροθυμία των δύο τελευταίων κυβερνήσεων να εφαρμόσουν το νόμο με την έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων που εκκρεμούν από το Μάρτιο του 2018, όταν και ψηφίστηκε ο Νόμος 4530. Αυτά είναι δεδομένα, όπως δεδομένη είναι και η πίεση που ασκούμε για να αλλάξει αυτή η κατάσταση.
Επικεντρωνόμαστε στη δική μας δράση και στις δικές μας πρωτοβουλίες που θα αναπτύξουν και θα διευρύνουν την τουριστική μεταφορά. Η πρότασή μου είναι η εξής:
α) Δημιουργία ηλεκτρονικού τουριστικού γραφείου που θα προβάλλει το Αθηναϊκό Ταξί στις αγορές όλου του κόσμου και δημιουργία πλατφόρμας κράτησης για το κοινό.
β) Διαφημιστική καμπάνια του Αθηναϊκού Ταξί σε όλα τα μεγάλα τουριστικά portal και τους Εθνικούς Οργανισμούς Τουρισμού. Για τη συγκεκριμένη δράση θα ζητήσουμε την συνδρομή του Υπουργείου Τουρισμού.
γ) Διεκδίκηση από το Υπουργείο Τουρισμού νομοθετήματος που θα προβλέπει συγκεκριμένο αριθμό Ε.Ι.Χ. ανά περιφέρεια με κριτήρια πληθυσμιακά. Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των Ε.Ι.Χ. είναι άγνωστος και ανεξέλεγκτος.
δ) Η διατήρηση της ελάχιστης μίσθωσης και της ελάχιστης τιμής στις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. αποτελεί για μας αυτοσκοπό. Οποιαδήποτε αλλαγή σε αυτό το κομμάτι αποτελεί αιτία πολέμου και ο κλάδος μας θα το χειριστεί ανάλογα.
ε) Δυνατότητα ταξινόμησης 7θέσιου και 9θέσιου οχήματος με ταξίμετρο. Ήδη η πρότασή μας έγινε αποδεκτή από το Υπουργείο Μεταφορών και σύντομα θα έχουμε αυτή τη δυνατότητα. Η ταξινόμηση θα γίνει με ποσόστωση που θα κυμαίνεται από 20-30% ανά έδρα. Σε αυτή τη φάση νομίζω ότι το ποσοστό αυτό υπερκαλύπτει τις ανάγκες μας. Έτσι ένα πάγιο αίτημα του κλάδου γίνεται πραγματικότητα.
7. Ταξί και Μείωση Κόστους
Σε μια εποχή που η ιδιωτική πρωτοβουλία παίρνει κάθε μέρα κι ένα μέρος των εσόδων μας, η αντίδραση μπορεί να έλθει μόνο μέσα από μαζική συνεργασία των ταξιτζήδων.
Η διοίκηση θα καταθέσει στο επόμενο διάστημα ένα σχέδιο δημιουργίας Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Ταξί Αθήνας. Αυτό που μπορώ να πω τώρα είναι ότι σε πρώτη φάση θέλουμε την δημιουργία ενός Πρατηρίου Καυσίμων με όλους τους τύπους καυσίμων σε κεντρικό σημείο της πρωτεύουσας. Πάνω σε αυτό θα χτιστούν τα επόμενα βήματα. Στόχος είναι η πλήρης κάλυψη αναλώσιμων προϊόντων και υπηρεσιών για το ταξί με προνομιακές τιμές, που θα βοηθήσουν το συνάδελφο να μειώσει το λειτουργικό κόστος.
8. Ελάφρυνση ποινών για ιδιοκτήτες Ταξί
Σε ότι αφορά τον φάκελο τεκμηρίωσης ταξιμέτρων. Οι ποινές που ορίζει ο νόμος είναι εξοντωτικές και παράλογες. Δεν μπορεί να πληρώνει 1000 ευρώ ο ταξιτζής επειδή λείπει ένα χαρτί (π.χ. η πιστοποίηση του προϊόντος ) από τον φάκελο. Επίσης οποιαδήποτε παράβαση στο ταξίμετρο ή την ταμειακή μηχανή να βαραίνει τον χρήστη-οδηγό και όχι τον ιδιοκτήτη-εκμεταλλευτή.
Είναι πάγιο αίτημα του ΣΑΤΑ η νομοθετική ρύθμιση για την μεταφορά λαθρομεταναστών αλλά και αυτή που αφορά το Νόμο περί Ναρκωτικών. Η θέση μας είναι να μην παρακρατείται η άδεια και το όχημα πριν τελεσιδικίσει η υπόθεση.
Τροποποίηση της διάταξης για τις ποινές των διακριτικών γνωρισμάτων ΕΔΧ Ταξί. Θα προτείνουμε την επιβολή του χαμηλότερου προστίμου χωρίς αφαίρεση ειδικής άδειας για έξι μήνες που ισχύει σήμερα.
ΣΑΤΑ: Οργάνωση – Συνεργασία & Εκσυγχρονισμός
Παράλληλα το νέο προεδρείο του Συνδικάτου Ταξί Αθήνας με πρόθεση τον εκσυγχρονισμό και την βελτιστοποίηση των δομών λειτουργίας του, προς ώφελος των μελών του, προτείνει:
Μια φορά τον μήνα συνάντηση με τους αρχηγούς των παρατάξεων. Ανακεφαλαίωση όσων έγιναν μέσα στον μήνα και προγραμματισμός για τον επόμενο.
Διοικητικό Συμβούλιο είτε με τηλεδιάσκεψη, είτε δια ζώσης, κάθε δίμηνο όπως ορίζει το καταστατικό.
Ψηφιοποίηση όλου του αρχείου του ΣΑΤΑ και σταδιακή ψηφιακή μετάβαση των συνολικών εργασιών του.
Μόνιμη συνεργασία με επιστημονικό προσωπικό απόλυτα εξειδικευμένο, για θέματα νομικού, ασφαλιστικού, εργασιακού, επικοινωνιακού και οικονομικού περιεχομένου.
Δημιουργία διαπαραταξιακών ομάδων με προγραμματισμένη δράση και στοχευμένες ενέργειες ώστε να δημιουργηθούν πιάτσες σε όλη την Αττική.
Δημιουργία Ομάδας Προστασίας Μεταφορικού Έργου και Ανταγωνισμού με στόχο την καταγραφή, απόδειξη και καταγγελία όσων περιστατικών υπονομεύουν τη δουλειά μας. Για το σκοπό αυτό προτείνω την αγορά ενός αυτοκινήτου που θα φέρει τα διακριτικά του Σωματείου, θα είναι πάντα σε απόσταση αναπνοής από τα γραφεία του ΣΑΤΑ (κοντινό παρκινγκ), και θα χρησιμεύει για αυτό το σκοπό.
Προσπάθεια ενοποίησης όλων των σωματείων της Αττικής κάτω από την ομπρέλα του ΣΑΤΑ.
ΠΗΓΗ: https://www.skai.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...