Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Η απάντηση του Γ.Ραγκούση σε ερώτηση του Βουλευτή Λακωνίας Θαν. Δαβάκη & Δήλωση του Βουλευτή (24/8/2011)

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑΞΙ




ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Π. ΔΑΒΑΚΗΣ
Βουλευτής  Λακωνίας
Νέας Δημοκρατίας

24/8/2011

Απάντηση Ραγκούση σε Δαβάκη για την ¨απελευθέρωση¨ των ΤΑΞΙ
Απάντηση από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με τις προθέσεις της κυβερνήσεως για την ¨απελευθέρωση¨ των ΤΑΞΙ, έλαβε ο βουλευτής Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Θανάσης Δαβάκης.
Στην απάντηση του ο κ. Υπουργός, παραπέμποντας στο Νόμο  3919/2011 για την ¨απελευθέρωση¨ των επαγγελμάτων, που έχει ψηφιστεί από τη Βουλή και τέθηκε σε ισχύ με τη δημοσίευση του (ΦΕΚ 32 Α΄/2-3-2011), αναφέρει πως πλέον έχουν καταργηθεί οι περιορισμοί που ίσχυαν στην ισχύουσα ελληνική νομοθεσία όσον αφορά την άσκηση διαφόρων επαγγελμάτων (αυτών που χαρακτηρίζονταν ως ¨κλειστά¨) μεταξύ αυτών και του επαγγέλματος του ιδιοκτήτη-εκμεταλλευτή Επιβατηγών Δημοσίας χρήσης αυτοκινήτων.
Ειδικότερα ο κ. Ραγκούσης αναφέρει πως με το άρθρο 2, παρ. 1 του Νόμου 3919/2011, οι ως άνω περιορισμοί στην άσκηση των κλειστών επαγγελμάτων καταργούνται μετά την πάροδο τεσσάρων μηνών από την δημοσίευση του Νόμου, δηλαδή πέραν της 2ας Ιουλίου 2011. Στη συνέχεια τονίζει ότι όπως ρητά αναφέρεται στο 1ο άρθρο του ίδιου Νόμου «για την πρόσβαση σε επαγγέλματα και την άσκηση τους ισχύει η αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας».
Όμως θεωρεί πως η θέσπιση εξαιρέσεως προς ορισμένο επάγγελμα και η διατήρηση σε ισχύ περιορισμού είναι δυνατή, εάν εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα ύστερα από πρόταση του καθ΄ ύλην αρμόδιου υπουργού (εν προκειμένω του Υπουργού Υποδομών) και του Υπουργού Οικονομικών σε διάστημα τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη της ισχύος του Νόμου  3919/2011, στην περίπτωση που με τον συγκεκριμένο περιορισμό επιδιώκεται η εξυπηρέτηση του επιτακτικού λόγου δημοσίου συμφέροντος (άρθρο 2, παρ. 4 του Νόμου 3919/2011).
Κλείνοντας την απάντηση του ο κ. Υπουργός υποστηρίζει ότι έχει ξεκινήσει εξαντλητικό διάλογο με τους αρμόδιους φορείς, με στόχο τη θέσπιση κανόνων που θα διέπουν την απελευθέρωση του συγκεκριμένου επαγγέλματος και θα διασφαλίζουν την άσκηση του κατά τρόπο σύγχρονο και όσον το δυνατόν πιο φιλικό προς τον πολίτη.  
Ύστερα από την εξέλιξη αυτή ο Λάκωνας βουλευτής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Εμμένουμε στην αρχική μας θέση ότι η απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και η ακολουθούμενη πολιτική του Υπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Ραγκούση για ανεξέλεγκτη «απελευθέρωση» του επαγγέλματος των ταξί, είναι καταστροφική.
Ο τρόπος με τον οποίον η κυβέρνηση επιλέγει «να ανοίξει» το επάγγελμα των ιδιοκτητών ταξί είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει επιπλέον κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα στα μεγάλα αστικά κέντρα, δίνοντας παράλληλα και την δυνατότητα δημιουργίας καρτέλ. Δηλαδή, θα έχουν τη δυνατότητα ελάχιστες μεγάλες εταιρείες να ελέγχουν την αγορά, προσλαμβάνοντας οδηγούς με χαμηλές αμοιβές. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί νέα γενιά υπερχρεωμένων ανέργων και θα απαξιωθούν οικονομικά οι ήδη υπάρχοντες αυτοκινητιστές.
Ας καταλάβει η Κυβέρνηση ότι μόνη λύση σ’ αυτό το αδιέξοδο είναι η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας που επιβάλλει ΚΑΝΟΝΕΣ και ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ στην ¨απελευθέρωση¨ του κλάδου των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ:
Α) Πληθυσμιακά κριτήρια που σχετίζονται με το επιβατικό κοινό, ένα κριτήριο που ισχύει άλλωστε, σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Β) Τοπικά κριτήρια για τα περιφερειακά ΤΑΞΙ, με εξέταση των τοπικών προϋποθέσεων και των ιδιαιτεροτήτων κάθε Νομού (τουριστικός, βιομηχανικός, αγροτικός νομός κ.λπ.)
Γ) Αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών από τα ΤΑΞΙ με τη θεσμοθέτηση νέου κανονισμού λειτουργίας, ώστε να οριοθετηθεί το έργο τους και να παρέχουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.
Δ) Θεσμοθέτηση οικονομικών παραμέτρων για την αγοραπωλησία των αδειών ΤΑΞΙ (καθορισμός αντικειμενικών αξιών, φορολόγηση των μεταβιβάσεων κ.λπ.)
Η σημερινή κατάσταση σύγχυσης που επικρατεί στον κλάδο των ΤΑΞΙ είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αλλά και προσωπικό «στοίχημα» του σημερινού υπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Ραγκούση, γι αυτό και οι ευθύνες που του αναλογούν είναι τεράστιες.
Αφήνουμε τέλος την άποψη του κ. Υπουργού ότι η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει εξαντλητικό διάλογο με τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να θεσπιστούν κανόνες που θα διέπουν την απελευθέρωση των ΤΑΞΙ και θα διασφαλίζουν την άσκηση του επαγγέλματος κατά τρόπο σύγχρονο και πιο φιλικό προς τον πολίτη, στην κρίση των ίδιων των πολιτών: μήπως ο κ. Υπουργός ξεχνά τις διμοιρίες των ΜΑΤ αλλά και την πληθώρα των χημικών που υποδέχθηκαν πριν από λίγες μέρες τους ¨αγανακτισμένους¨ ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ στην είσοδο του Υπουργείου Υποδομών ;
Αυτός είναι ο γόνιμος και δημιουργικός διάλογος που ισχυρίζεται ότι έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό με τους συλλογικούς φορείς ο κ. Ραγκούσης ;

Πηγή: www.thanasisdavakis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...