Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

Σωματεία Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ «Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ» ..!

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ
«Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ» Αράτου 21, γ' όροφος, γραφείο 6 , ΠΑΤΡΑ

τηλ. (2610) 223.311,   ΦΑΞ  (2610) 275.778,   ΚΙΝΗΤΟ 6977-361.362
e-mail: somatio.taxi.patras@gmail.com
Αρ. Πρωτοκ.: 23/ 2021 Πάτρα, 16/02/2021

ΨΗΦΙΣΜΑ
 
ΠΡΟΣ:
 
Τον Πρωθυπουργό της Χώρας 
 κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

 ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1) Καθ’ ύλην αρμόδιους Υπουργούς
2) Πολιτικά Κόμματα

Ο παραγκωνισμός και η ρατσιστική αντιμετώπιση του κλάδου των ΤΑΧΙ από την Πολιτεία στην αρχή ήταν υποψία αλλά δυστυχώς με την πάροδο του χρόνου έγινε βεβαιότητα. Ο τρόπος αντιμετώπισής μας χαρακτηρίζεται από αδιαφορία και εγκατάλειψη, που φθάνει στα όρια της σκοπιμότητας και της μεθοδευμένης απαξίωσης. 

Όσο καλόπιστα και αν εξετάσουμε αυτή την ανάλγητη συμπεριφορά, είμαστε πλέον πεπεισμένοι ότι, τελικά, αγγίζει τα όρια της εχθρότητας και του ρεβανσισμού, πράγμα απαράδεκτο και πρωτόγνωρο για αντιμετώπιση ενός κλάδου. 

Ο κλάδος του ΤΑΧΙ επιτελεί κοινωνικό έργο και μάλιστα η λειτουργία του ελέγχεται απόλυτα από την Πολιτεία που έχει θεσπίσει κατά καιρούς, δικαίως, αυστηρούς κανόνες, αφού η δραστηριότητά μας αφορά τη μεταφορά και την εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων της κοινωνίας που ενίοτε αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν άλλο μεταφορικό μέσο.

Η πεποίθησή μας ενισχύεται και από την άρνηση της σημερινής ηγεσίας της χώρας να ψηφίσει τους νόμους και τα διατάγματα που θωρακίζουν τον κλάδο έναντι των επιβουλών των πολυεθνικών. Οι πολυεθνικές εταιρείες τελευταία επιχειρούν κα εν πολλοίς επιδιώκουν να αλώσουν τον χώρο δραστηριοποίησής μας, και να οικειοποιηθούν το έργο μας που είναι παγκοσμίως κατοχυρωμένο, δηλαδή την ειδική μεταφορά προσώπων από εννέα άτομα και κάτω που ανήκει αποκλειστικά στα ΤΑΧΙ. 

Μάλιστα, για την άσκηση του λειτουργήματος της μεταφοράς προσώπων έχουν θεσπιστεί κανόνες και ρυθμίσεις από τα κράτη και ιδιαίτερα από την Ευρωπαϊκή Ένωση βάσει των οποίων ελέγχεται πλήρως ο τρόπος λειτουργίας μας. Ορίζεται ρητά και απόλυτα και καθορίζεται η αμοιβή και τα οικονομικά δεδομένα, αφού η τιμολόγηση γίνεται αυστηρά και μόνο από τις κυβερνήσεις, επιβάλλοντας αυστηρές ποινές όταν γίνεται οποιαδήποτε παραβίαση και στην περίπτωση υποτροπιασμού οι κυρώσεις φθάνουν μέχρι και την αφαίρεση δικαιώματος (Άδεια κυκλοφορίας) των ΕΔΧ, με ότι αυτό καταστροφικό συνεπάγεται για τους μικροϊδιοκτήτες, αυτοαπασχολούμενους, επαγγελματίες.

Αντίθετα, με τις εταιρείες διαμεσολάβησης αλλά και άλλoυς εξωκλαδικούς, που επιβουλεύονται τη μεταφορά προσώπων, δεν υπάρχουν κανόνες και θεσμικό πλαίσιο που να ορίζει τη λειτουργία τους και να ελέγχεται η δραστηριοποίησή τους, η οποία χαρακτηρίζεται για την ασυδοσία και την επιλογή προνομιούχων μισθώσεων, καθώς υπάρχει απόλυτο χάος σε ότι αφορά το οικονομικό πλαίσιο το οποίο αγγίζει τα όρια της αδιαφάνειας με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Η εκμετάλλευση ΕΔΧ ΤΑΧΙ δεν μας έχει χαριστεί από κανέναν, αλλά έχει αποκτηθεί με κόπο και στερήσεις. Αποτελεί επένδυση ζωής για πάνω από 50.000 οικογένειες σε όλη την επικράτεια και βεβαίως όλες οι διαδικασίες που την αφορούν έχουν θεσπιστεί από την Πολιτεία και μεταξύ αυτών και το κόστος μεταβίβασης κτλ.

Τα τελευταία χρόνια, το έργο μας, και μάλιστα το πιο αποδοτικό, επιβουλεύονται και υποκλέπτουν εξωκλαδικοί παράγοντες, οι οποίοι αντί να ελεγχθούν και να αντιμετωπιστούν από την Πολιτεία, ενθαρρύνονται συνειδητά, λόγω ιδεοληψίας και καθιστώντας τον κλάδο των ΤΑΧΙ έρμαιο σε τεράστια trust και πολυεθνικές που έχουν βάλει ως στόχο τον προσεταιρισμό της ειδικής μεταφοράς, αδιαφορώντας για μια επαγγελματική τάξη που έρχεται αντιμέτωπη με την πτώχευση και τον αφανισμό.

Οι λόγοι που επικαλούνται είναι ο εκσυγχρονισμός και η θεοποίησης της ελεύθερης αγοράς που στο βωμό της θυσιάζονται επαγγελματικές κοινωνικές τάξεις. Βέβαια, αδιαφορούν και δεν βλέπουν την αγωνιώδη προσπάθεια του κλάδου για αναβάθμιση των υπηρεσιών του και βελτίωση της εικόνας του έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής και τις αυξανόμενες απαιτήσεις για σύγχρονη και ασφαλή μεταφορά, που πράγματι είναι το ζητούμενο.
Αντί, λοιπόν, να δοθούν κίνητρα και διευκολύνσεις στον κλάδο για τον εκσυγχρονισμό και την ένταξη του στις νέες απαιτήσεις, εγκαταλείπεται και μάλιστα επιβάλλονται κωλύματα και εμπόδια για προφανείς λόγους.

Ακόμα, αφέθηκε αβοήθητος στην προσπάθειά του να ανταπεξέλθει σε περίοδο καθολικής απαγόρευσης, χωρίς να υπάρχει έργο και εισόδημα, αφού είμαστε υποχρεωμένοι να λειτουργούμε, το οποίο από μόνο του είναι πρόβλημα. Παρόλα αυτά, μόνο ο κλάδος των ΕΔΧ ΤΑΧΙ εξαιρείται και δεν του αποδίδεται η ενίσχυση ειδικού σκοπού που έχει θεσμοθετηθεί για τις επιβατικές μεταφορές και αφορά Υπεραστικά και Αστικά ΚΤΕΛ, Τουριστικά και ΕΡΓΟΣΕ (Ν.4764/2020, άρθρο 139 «Μέτρα στήριξης επιβατηγών μεταφορών»). Αν αυτό δεν είναι ρατσιστική αντιμετώπιση, ας μας πει κάποιος τί είναι;

Μας εντάσσουν μόνο στο καθεστώς της επιστρεπτέας προκαταβολής, που λόγω των προϋποθέσεων απορρίπτονται τα αιτήματά μας. Όπως είναι αυτονόητο, δεν τις πληρούμε λόγω των ελάχιστων τζίρων, που αποτελεί βασική προϋπόθεση για την έγκριση έστω και αυτού του δανείου, κατηγορώντας μας παράλληλα και για φοροδιαφυγή. Δεν γνωρίζουν, λοιπόν, και δεν αποδέχονται ότι ο κλάδος πλήττεται και απομονώνεται επικίνδυνα.
Τεράστιο πρόβλημα και ιδιαίτερα επικίνδυνο είναι και η δρομολόγηση αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο του κλάδου. Οι αλλαγές αυτές αφορούν στην απόδοση του έργου μας σε καιροσκόπους, αδιαφορώντας για τις ευρωπαϊκές οδηγίες και δικαστικές αποφάσεις που βάζουν τους κανόνες στην λειτουργία των αστικών ειδικών μεταφορών όπου ανήκουν και τα ΕΔΧ ΤΑΧΙ και έχουν συμπεριληφθεί στο Ν. 4530/2018.

Οι διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί ερήμην του κλάδου, πράγμα άκρως αντιδεοντολογικό, που κρύβει μεθοδεύσεις και σκοπιμότητες παράδοσης της δραστηριότητας μας, επικαλούμενοι την αυτορρύθμιση της αγοράς χωρίς να λαμβάνουν υπόψη ότι οδηγούν μια μεγάλη κοινωνική ομάδα αυτοαπασχολούμενων μικροεπαγγελματιών στην καταστροφή.
Δεδομένη είναι και η άρνηση επιχορήγησης αντικατάστασης των εργαλείων δουλειάς μας, σε αντίθεση με ότι ισχύει για ενισχύσεις άλλων επαγγελματικών ομάδων, μέσω εγχώριων και ευρωπαϊκών κονδυλίων (ΕΣΠΑ κλπ). Και αυτή η αντιμετώπιση έρχεται να προστεθεί στην τελείως αχαρακτήριστη και ανάλγητη στάση της Πολιτείας απέναντι στον κλάδο, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον πλήρη αφανισμό του.

Το αδιέξοδο εντείνεται με την άρνηση διαλόγου και διαβούλευσης με τα εντεταλμένα όργανα του κλάδου, αφού και εκεί έχει γίνει ανεπίτρεπτη παρέμβαση, μέσα από την προσπάθεια ποδηγέτησης των θεσμοθετημένων οργάνων του κλάδου.
Το ερώτημα που τίθεται, λοιπόν, είναι που οφείλεται αυτή η αδιαφορία και εχθρική αντιμετώπιση του κλάδου;

Το βέβαιον είναι ότι δεν δεχόμαστε αυτές τις πρακτικές που δρομολογούνται ερήμην μας και αποβαίνουν μοιραίες, καθώς υπονομεύουν τη μακροβιότητα του κλάδου των ΕΔΧ, τον οδηγούν στην φτωχοποίηση και στην εξαθλίωση και δρομολογούν τον οριστικό αφανισμό του.
Δεν θα παραδώσουμε τα δικαιώματά μας στην εργασία, την επιβίωση μας και το μέλλον των οικογενειών μας στις απρόσωπες πολυεθνικές που μέλημά τους είναι το υπερκέρδος εις βάρος της κοινωνίας.

Είναι υποχρέωσή μας και συνταγματικό μας δικαίωμα να αγωνιστούμε με νόμιμες διαδικασίες βάσει των νόμων και των καταστατικών μας. Γι’ αυτό το σκοπό αποφασίσαμε να προβούμε σε κινητοποιήσεις, οι οποίες θα κλιμακώνονται ανάλογα με την αντιμετώπιση της κυβέρνησης προκειμένου να διασφαλίσουμε τα νόμιμα δικαιώματά μας.

Η αρχή θα γίνει με την πραγματοποίηση εποχούμενης πορείας στα πλαίσια των κανόνων και των οδηγιών της Πολιτείας για τη μη εξάπλωση του ιού covid-19 και την απόδοση ψηφίσματος με κατάλογο αιτημάτων προς επίλυση των προβλημάτων έτσι ώστε να μπει ο κλάδος σε κανονικότητα και να εξασφαλιστεί η μακροβιότητά του.

ΖΗΤΑΜΕ

1. Ένταξη των Ε.Δ.Χ. (ΤΑΧΙ) στις πληττόμενες επιχειρήσεις (ΚΑΔ:4932xxxx) και σε κάθε πρόγραμμα οικονομικής στήριξης, με αρχή τη χορήγηση σε όλους τους ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων Ταξί επιδομάτων ειδικού σκοπού στα πλαίσια κρατών της Ενωμένης Ευρώπης.

2. Ένταξη των Ε.Δ.Χ. (ΤΑΧΙ) σε ευρωπαϊκά κοινοτικά ή εθνικά αναπτυξιακά προγράμματα ΕΣΠΑ κτλ. Έκδοση κωδικού του κλάδου.

3. Μονιμοποίηση του Φ.Π.Α. στο 13%, την κατάργηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος για το 2020 και την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος καθώς και όλων των χαρατσιών.

4. Αναστολή πληρωμών οφειλών προς Εφορία – Ασφαλιστικά Ταμεία – Τράπεζες για την περίοδο της πανδημίας.

5. Διαγραφή υποχρεώσεων για τις πληττόμενες μικρές επιχειρήσεις μεταξύ αυτών και του ΤΑΧΙ που είναι κατ’ εξοχήν πληττόμενος κλάδος που ήδη συγκεντρώνουν ένα πολύμηνο και πολυεπίπεδο κόστος, το οποίο επιβαρύνει δραματικά τη βιωσιμότητα τους. 

6. Κούρεμα χρεών στα πλαίσια κρατών της ΕΕ και επιδότηση επανεκκίνησης ανάλογη με τα εισοδήματα της προ Κορωνοϊού περιόδου.

7. Κατάργηση των ασφαλιστικών εισφορών προς τον Ε.Φ.Κ.Α. για τους μήνες διάρκειας των lockdown καθώς και μείωση τους για τους μήνες εργασίας με περιορισμό στον αριθμό επιβατών, χωρίς να χαθούν τα συνταξιοδοτικά δικαιώματά μας.

8. Επιδότηση των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ για τις κενές θέσεις εξαιτίας του περιορισμού του ανώτατου αριθμού επιβατών για υγειονομικούς λόγους, στα πρότυπα της ειδικής επιδότησης προς ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΚΤΕΛ και τουριστικά λεωφορεία, από το Μάρτιο του 2020 και για όλο το χρονικό διάστημα διάρκειας των περιορισμών (Ν.4764/2020, άρθρο 139 «Μέτρα στήριξης επιβατηγών μεταφορών»).

9. Επαναπροσδιορισμός των προϋποθέσεων ένταξης στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή για να αρθεί ο περιορισμός ένταξης των ΤΑΧΙ.

10. Αποζημίωση σχολικών δρομολογίων που δεν εκτελέστηκαν λόγω πανδημίας, βάσει των συμβάσεων με τις Περιφέρειες.

11. Παράταση του ορίου ηλικίας των ήδη κυκλοφορούντων Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων Ταξί τουλάχιστον μέχρι τις 31-12-2022, λόγω αδυναμίας αντικατάστασης στη περίοδο της κρίσης λόγω πανδημίας (Covid 19).

12. Επιδότηση για την αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου (περιβαλλοντικού προτύπου εκπομπής καυσαερίων τουλάχιστον EURO 6) αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως καυσίμου. Δάνεια αντικατάστασης οχημάτων με εγγύηση Δημοσίου και επιδότηση επιτοκίου.

13. Αύξηση της επιδότησης για αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στο ύψος του 50% της αξίας τους λόγω της υψηλής τιμής τους και δημιουργία θέσεων ηλεκτρικής φόρτισης υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πιάτσες των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ.

14. Επιδότηση για την αντικατάσταση των ΑΔΗΜΕ ταξιμέτρων, λόγω προσαρμογής τους στη νέα τεχνολογία.

15. Ταξινόμηση Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων Ταξί έως και εννέα μετά του οδηγού θέσεων με ταξίμετρο, με αντικατάσταση συμβατικών ΤΑΧΙ βάσει εισήγησης της Επιστημονικής Επιτροπής του Ν. 4070/2012 άρθρο 85 παράγραφος 4 και πάντα με ποσόστωση και κριτήρια ανάλογα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, τουριστικές κτλ.

16. Μεταφορά χωρίς περιορισμό με Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων Ταξί μελών της ίδιας οικογένειας, που διαβιούν στην ίδια οικία (π.χ. σύζυγοι, ενήλικα αδέλφια, και όχι μόνο ένας γονέας με ανήλικα τέκνα), όσο διαρκούν τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας και πάντα σύμφωνα με τον προβλεπόμενο στην άδεια αυτοκινήτου ανώτατο αριθμό επιβατών, και

17. Εντατικοποίηση των ελέγχων των εκμισθωμένων Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, ενεργοποίηση της ειδικής πλατφόρμας ελέγχου.

18. Ενημέρωση του κλάδου για τις προθέσεις της Κυβέρνησης για αλλαγή θεσμικού πλαισίου, δεδομένου ότι υπάρχουν βλέψεις πολυεθνικών τύπου UBER κτλ για οικειοποίηση του έργου που με νόμους ανήκει στο ΤΑΧΙ.

19. Αποφυγή ενεργειών της πολιτείας που βλάπτουν τα νόμιμα συμφέροντα του κλάδου.

20. Έναρξη διαλόγου με τους εκπροσώπους του κλάδου με στόχο τον εκσυγχρονισμό του και την κατοχύρωση του έργου της ειδικής μεταφοράς που ανήκει στα ΕΔΧ ΤΑΧΙ.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

                            Ο                                             Ο
                    ΠΡΟΕΔΡΟΣ                       ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
             Σκέντζος Παναγιώτης                Σίδερης Γεώργιος

Συμμετέχουν και συνυπογράφουν το ψήφισμα τα σωματεία Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας:
1. Αιγίου
2. Καλαβρύτων
3. Αγρινίου 
4. Μεσολογγίου 
5. Ναυπάκτου
6. Θέρμου 
7. Αμφιλοχιας 
8. Βόνιτσας
9. Αμαλιάδας

Για τα Σωματεία Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
               
                 Ο                                                             Ο 
         ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                      ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ      ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
      Χονδρός Νικόλαος                              Νικητόπουλος Ευάγγελος

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...