Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Uber έβαλε στην κυκλοφορία του Pittsburgh τον δικό της στόλο με αυτόνομα ταξί, ώστε να κάνει τι
ς απαραίτητες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες.
Για την πόλη του Pittsburgh, αυτή η κίνηση μπορεί να είναι τιμητική, αφού βρίσκεται στο προσκήνιο του τεχνολογικού κόσμου, αλλά από την άλλη οι ειδικοί ασφαλείας έχουν αρχίσει να εκφράζουν τις αμφιβολίες τους για το πόσο ασφαλής είναι σε αυτό το στάδιο η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Αρχικά, η πολιτεία της Pennsylvania δεν έχει περάσει νόμους που να καθοδηγούν τους κατασκευαστές και να προστατεύουν κάθε εμπλεκόμενο σε περίπτωση ατυχήματος. Η νομική αυτή ασάφεια, σίγουρα δεν είναι κάτι καλό για τους πολίτες του Pittsburgh, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει στο μέλλον.
Οι δοκιμές στο Pittsburgh περιλαμβάνουν και την μεταφορά πολιτών, με την χρήση της ακόμα δοκιμαζόμενης τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης. Πολλοί πολίτες μπορεί να αισθάνονται ενθουσιασμό με το να μπαίνουν σε ένα αυτόνομο όχημα, αλλά από την άλλη υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι νιώθουν ότι είναι μέρος ενός πειράματος, του οποίου δεν γνωρίζουν το αποτέλεσμα. Παρόλο που σε κάθε αυτόνομο όχημα υπάρχει και ένας οδηγός ασφαλείας, οι ειδικοί ανησυχούν ότι απρόβλεπτες συνθήκες μπορεί να κάνουν τον υπολογιστή που χειρίζεται το όχημα δυνητικά επικίνδυνο.
Επιπλέον, ερευνητές ανακάλυψαν ότι το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης έχει πρόβλημα στο να αναγνωρίσει γέφυρες. Το Pittsburgh έχει τις περισσότερες γέφυρες από κάθε άλλη μεγάλη πόλη των ΗΠΑ. Η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA), δήλωσε ότι ουσιαστικά οι πολίτες του Pittsburgh είναι «πειραματόζωα» και ότι μπορούμε να αναμένουμε ότι θα συμβεί κάποιο ατύχημα.
Η Uber είναι η πρώτη εταιρεία που συμπεριλαμβάνει πολίτες στις δοκιμές της, την ώρα που η Google και General Motors κάνουν αντίστοιχες δοκιμές σε πραγματικούς δρόμους, αλλά χωρίς να έχουν επιβαίνοντες.
Άλλες μελέτες, έχουν δείξει ότι τα αυτόνομα οχήματα έχουν προβλήματα κατά την διάρκεια κακοκαιρίας. Το χιόνι και η βροχή καθιστά δύσκολο στα αυτόνομα οχήματα τον εντοπισμό των γραμμών των οποίων πρέπει να κινηθούν, βγάζοντάς τα από την πορεία του. Επιπλέον τα αυτόνομα οχήματα δεν μπορούν να κατανοήσουν τις ανθρώπινες χειρονομίες, όπως αυτή που θα έκανε ένας άνθρωπος για να περάσει την διάβαση πεζών.
Μερικοί ειδικοί πιστεύουν ότι πρέπει να απαγορευτεί στα αυτόνομα οχήματα να οδηγούν κοντά στα σχολεία, όπου η μικρής ηλικίας μαθητές μπορεί να είναι πιο απρόβλεπτοι. Συγκεκριμένα τα αυτόνομα αυτοκίνητα της Google, μέσα σε έναν χρόνο υπέπεσαν σε 341 σφάλματα και μη αναμενόμενες συμπεριφορές.
Οι νομοθέτες της Pennsylvania, έχουν προτείνει νόμους οι οποίοι θα απαιτούν από τις εταιρείες με αυτόνομα οχήματα να έχουν ασφάλεια, να αναφέρουν κάθε ατύχημα, τις φορές που χρειάστηκε να παρέμβει ο οδηγός ασφαλείας καθώς και κάθε ζήτημα με την ψηφιακή ασφάλεια του οχήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...