«Φιλαράκο, να την πάρουμε την κυρία;» Ποτέ δεν μέτρησα τις φορές που ο φίλος μου ο ταρίφας, και παλιός μου γείτονας, ο Αποστόλης, μου έκανε τη συγκεκριμένη
ερώτηση ή κάποια άλλη παρεμφερή, κάθε φορά που με μετέφερε με το ταξί του από τα παλιά στούντιο του «Ράδιο Γάμμα» στο κέντρο της Πάτρας. Και βεβαίως, η απάντησή μου ήταν πάντα θετική: «Να την πάρεις, ρε».
Καθώς ανήκω στο σπάνιο είδος των νεοελλήνων που δεν έχει καν δίπλωμα αυτοκινήτου, με τους ταξιτζήδες έχω αναπτύξει μια βιωματική σχέση και δεν το κρύβω ότι τους συμπαθώ ιδιαίτερα. Και η συμπάθεια μου αυτή δεν έχει κλονιστεί, παρότι ο Αποστόλης και άλλοι συνεπείς επαγγελματίες αυτοκινητιστές δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα «κοράκια» - ταξιτζήδες που επιδίδονταν επί χρόνια σε άγρα πελατών στο ΚΤΕΛ του Κηφισού, στην Αθήνα, και με εκείνον τον απίθανο τύπο που μου πήρε κάποτε 50 ευρώ στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Άλλωστε, σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους υπάρχουν οι «καλοί» και οι «κακοί», οι πραγματικοί επαγγελματίες και τα «λαμόγια». Γιατί οι φίλοι μου οι ταξιτζήδες να αποτελούν την εξαίρεση του κανόνα;
Ωστόσο, όλους τους, αδιακρίτως, θα τους σαρώσει η Uber, η περιβόητη εταιρεία που δραστηριοποιείται στη μίσθωση ιδιωτικών αυτοκινήτων και θα «εισβάλλει» και στην Ελλάδα. Και με άλλα λόγια, θα σηματοδοτήσει το τέλος τους, όσο κι αν αντιδράσουν σ’ αυτήν τη δυσμενή για τους ίδιους προοπτική.
Το έχουν κάνει ήδη συνάδελφοί τους στην Ευρώπη, όπου «εισέβαλε» η Uber, κλείνοντας δρόμους στο Λονδίνο και καταστρέφοντας ένα αυτοκίνητο της εταιρείας στο Παρίσι. Ε, και λοιπόν, τι έγινε; Η Uber ζει και βασιλεύει και τον κόσμο κυριεύει.
Έτσι, με τον ίδιο εύκολο τρόπο που μπορεί και παριστάνει ήδη κάποιος τον δημοσιογράφο στις μέρες μας, φτιάχνοντας ένα blog στο Διαδίκτυο και κάνοντας τον αρθρογράφο, ο καθένας θα μπορεί να κάνει πλέον τον ταξιτζή εντασσόμενος με το αυτοκίνητό του στις υπηρεσίες της Uber. Σημεία των καιρών, που δείχνουν την έλευση μιας νέας εποχής; Αναμφίβολα, ναι.
Διότι, όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, το χειρότερο για τους ταξιτζήδες δεν είναι η μίσθωση ιδιωτικών αυτοκινήτων. Το χειρότερο είναι ότι η επέλαση της Uber συνοδεύεται από μια τάση που παρατηρείται σε ανεπτυγμένες χώρες και θέλει όλο και λιγότερους νέους ανθρώπους να βγάζουν δίπλωμα αυτοκινήτου, την ώρα μάλιστα που οι πωλήσεις ποδηλάτων φαίνεται να υπερβαίνουν για πρώτη φορά στην ιστορία αυτές των αυτοκινήτων!
Άσε που μελλοντολόγοι και επιστημονικές έρευνες υποστηρίζουν ότι σε μια γενιά από τώρα δεν θα υπάρχουν καν οδηγοί και θα χρησιμοποιούμε κοινόχρηστα αυτοκίνητα – ρομπότ, σαν αυτά που δοκιμάζει ήδη η Google!
Συμπέρασμα; Η αλματώδης εξέλιξη της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με την «αυτοκρατορία» (ή «δικτατορία»;) του Διαδικτύου, μας οδηγούν σε μια νέα επανάσταση, με τη σταδιακή εξάλειψη επαγγελμάτων, όπως αυτά του δημοσιογράφου και του ταξιτζή, και διαφοροποίηση τάσεων που ξέραμε έως σήμερα, όπως η μετάδοση μιας πληροφορίας και οι μετακινήσεις στις πόλεις.
Έτσι, το τέλος της κυριαρχίας της παραδοσιακής, έγκριτης, δημοσιογραφίας, που επήλθε με την έκρηξη του Διαδικτύου, δεν θα είναι το μοναδικό. Θα ακολουθήσουν κι άλλες νομοτελειακές εξελίξεις, απόρροια της νέας τεχνολογικής επανάστασης που ζούμε και μπορεί να παραλληλιστεί με την ιστορική Βιομηχανική Επανάσταση.
Καθότι το επερχόμενο τέλος των ταξιτζήδων είναι παρόμοιο, και μάλιστα το ίδιο λυπηρό, με αυτόν των αμαξάδων, των πεταλωτών και των σαμαράδων, τον καιρό που τα πρώτα Model - Τ έβγαιναν τον περασμένο αιώνα, από τη μαζική γραμμή παραγωγής.
Ο κόσμος μας αλλάζει και αλλάζει ταχύτατα. Πόσο εύκολα και γρήγορα μπορούμε να προσαρμοστούμε κι εμείς στις αλλαγές του; Αυτό είναι ένα εύλογο ερώτημα, στο οποίο την απάντηση θα δώσουν οι επόμενες γενιές και οι ιστορικοί του μέλλοντος.
ΠΗΓΗ: http://www.thebest.gr/
ερώτηση ή κάποια άλλη παρεμφερή, κάθε φορά που με μετέφερε με το ταξί του από τα παλιά στούντιο του «Ράδιο Γάμμα» στο κέντρο της Πάτρας. Και βεβαίως, η απάντησή μου ήταν πάντα θετική: «Να την πάρεις, ρε».
Καθώς ανήκω στο σπάνιο είδος των νεοελλήνων που δεν έχει καν δίπλωμα αυτοκινήτου, με τους ταξιτζήδες έχω αναπτύξει μια βιωματική σχέση και δεν το κρύβω ότι τους συμπαθώ ιδιαίτερα. Και η συμπάθεια μου αυτή δεν έχει κλονιστεί, παρότι ο Αποστόλης και άλλοι συνεπείς επαγγελματίες αυτοκινητιστές δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα «κοράκια» - ταξιτζήδες που επιδίδονταν επί χρόνια σε άγρα πελατών στο ΚΤΕΛ του Κηφισού, στην Αθήνα, και με εκείνον τον απίθανο τύπο που μου πήρε κάποτε 50 ευρώ στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Άλλωστε, σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους υπάρχουν οι «καλοί» και οι «κακοί», οι πραγματικοί επαγγελματίες και τα «λαμόγια». Γιατί οι φίλοι μου οι ταξιτζήδες να αποτελούν την εξαίρεση του κανόνα;
Ωστόσο, όλους τους, αδιακρίτως, θα τους σαρώσει η Uber, η περιβόητη εταιρεία που δραστηριοποιείται στη μίσθωση ιδιωτικών αυτοκινήτων και θα «εισβάλλει» και στην Ελλάδα. Και με άλλα λόγια, θα σηματοδοτήσει το τέλος τους, όσο κι αν αντιδράσουν σ’ αυτήν τη δυσμενή για τους ίδιους προοπτική.
Το έχουν κάνει ήδη συνάδελφοί τους στην Ευρώπη, όπου «εισέβαλε» η Uber, κλείνοντας δρόμους στο Λονδίνο και καταστρέφοντας ένα αυτοκίνητο της εταιρείας στο Παρίσι. Ε, και λοιπόν, τι έγινε; Η Uber ζει και βασιλεύει και τον κόσμο κυριεύει.
Έτσι, με τον ίδιο εύκολο τρόπο που μπορεί και παριστάνει ήδη κάποιος τον δημοσιογράφο στις μέρες μας, φτιάχνοντας ένα blog στο Διαδίκτυο και κάνοντας τον αρθρογράφο, ο καθένας θα μπορεί να κάνει πλέον τον ταξιτζή εντασσόμενος με το αυτοκίνητό του στις υπηρεσίες της Uber. Σημεία των καιρών, που δείχνουν την έλευση μιας νέας εποχής; Αναμφίβολα, ναι.
Διότι, όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, το χειρότερο για τους ταξιτζήδες δεν είναι η μίσθωση ιδιωτικών αυτοκινήτων. Το χειρότερο είναι ότι η επέλαση της Uber συνοδεύεται από μια τάση που παρατηρείται σε ανεπτυγμένες χώρες και θέλει όλο και λιγότερους νέους ανθρώπους να βγάζουν δίπλωμα αυτοκινήτου, την ώρα μάλιστα που οι πωλήσεις ποδηλάτων φαίνεται να υπερβαίνουν για πρώτη φορά στην ιστορία αυτές των αυτοκινήτων!
Άσε που μελλοντολόγοι και επιστημονικές έρευνες υποστηρίζουν ότι σε μια γενιά από τώρα δεν θα υπάρχουν καν οδηγοί και θα χρησιμοποιούμε κοινόχρηστα αυτοκίνητα – ρομπότ, σαν αυτά που δοκιμάζει ήδη η Google!
Συμπέρασμα; Η αλματώδης εξέλιξη της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με την «αυτοκρατορία» (ή «δικτατορία»;) του Διαδικτύου, μας οδηγούν σε μια νέα επανάσταση, με τη σταδιακή εξάλειψη επαγγελμάτων, όπως αυτά του δημοσιογράφου και του ταξιτζή, και διαφοροποίηση τάσεων που ξέραμε έως σήμερα, όπως η μετάδοση μιας πληροφορίας και οι μετακινήσεις στις πόλεις.
Έτσι, το τέλος της κυριαρχίας της παραδοσιακής, έγκριτης, δημοσιογραφίας, που επήλθε με την έκρηξη του Διαδικτύου, δεν θα είναι το μοναδικό. Θα ακολουθήσουν κι άλλες νομοτελειακές εξελίξεις, απόρροια της νέας τεχνολογικής επανάστασης που ζούμε και μπορεί να παραλληλιστεί με την ιστορική Βιομηχανική Επανάσταση.
Καθότι το επερχόμενο τέλος των ταξιτζήδων είναι παρόμοιο, και μάλιστα το ίδιο λυπηρό, με αυτόν των αμαξάδων, των πεταλωτών και των σαμαράδων, τον καιρό που τα πρώτα Model - Τ έβγαιναν τον περασμένο αιώνα, από τη μαζική γραμμή παραγωγής.
Ο κόσμος μας αλλάζει και αλλάζει ταχύτατα. Πόσο εύκολα και γρήγορα μπορούμε να προσαρμοστούμε κι εμείς στις αλλαγές του; Αυτό είναι ένα εύλογο ερώτημα, στο οποίο την απάντηση θα δώσουν οι επόμενες γενιές και οι ιστορικοί του μέλλοντος.
ΠΗΓΗ: http://www.thebest.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...