Στο τέλος της φτάνει η ομηρία χιλιάδων επαγγελματιών οδηγών που έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με την οικονομική καταστροφή όχι λόγω κρίσης, αλλά επειδή εντοπίστηκαν
να οδηγούν ανασφάλιστο όχημα, γεγονός που συνεπάγεται κατάσχεση πινακίδων για δύο χρόνια.
Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, προβλέπεται αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας σε ανασφάλιστο όχημα για δύο έτη σε περίπτωση ατυχήματος και για τρία σε περίπτωση υποτροπής.
Ωστόσο, το καθεστώς αυτό αλλάζει με νέο νόμο του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης που θα ψηφιστεί τις επόμενες εβδομάδες και ο οποίος θα προβλέπει την άμεση επιστροφή των πινακίδων με την καταβολή του προστίμου. Σε μία περίοδο που ο κλάδος των επαγγελματιών οδηγών (ταξί, φορτηγών ιδιωτικής ή δημόσιας χρήσης, κτλ.) πλήττεται λόγω της μείωσης των μετακινήσεων ή του μεταφορικού έργου, η νέα αυτή ρύθμιση λειτουργεί ως έναν βαθμό ανακουφιστικά για μεγάλο αριθμό ελεύθερων επαγγελματιών.
Ασφαλιστικές - μαϊμού
Επίσης, η αλλαγή του νόμου βγάζει από την ομηρία χιλιάδες επαγγελματίες οδηγούς που έχασαν τις πινακίδες εξαιτίας ασφαλιστικών εταιρειών-μαϊμού, νομίζοντας ότι τα οχήματά τους ήταν ασφαλισμένα.
Το θέμα αυτό είχε γίνει γνωστό μετά το «κραχ» της εταιρείας-μαϊμού «General Commodities», που είχε αποκαλύψει το zougla.gr. Ως αποτέλεσμα της διαμορφωθείσας κατάστασης, πολλοί οδηγοί έχασαν τις πινακίδες μετά από έλεγχο της αστυνομίας ή την εμπλοκή τους σε τροχαίο ακόμη και αν δεν ευθύνονταν για κάτι τέτοιο. Άλλωστε, η Δικαιοσύνη έχει αναγνωρίσει τον «άδικο χαρακτήρα» του καθεστώτος που ισχύει σήμερα, με το Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης να έχει ήδη δικαιώσει οδηγό ταξί.
Ο τελευταίος ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα, όπου διαπιστώθηκε ότι ήταν ασφαλισμένος στην «General Commodities». Πρακτικά, δηλαδή, δεν διέθετε ασφαλιστική κάλυψη, αφού η εν λόγω εταιρεία εξέδιδε πλαστά ασφαλιστήρια. Έτσι, αφαιρέθηκαν από το ταξί για δύο χρόνια η άδεια κυκλοφορίας, όπως και οι δύο κρατικές πινακίδες του οχήματος. Ουσιαστικά, ο αυτοκινητιστής θα χρεοκοπούσε, καθώς θα παρέμενε εκτός επαγγέλματος για την επόμενη διετία και αυτό εν αγνοία του, καθώς δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει ότι η συγκεκριμένη ασφαλιστική ήταν... φάντασμα.
Έτσι, ο οδηγός ταξί προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας ότι θα υποστεί ανεπανόρθωτη οικονομική βλάβη, αφού θα απολέσει τα εισοδήματά του που προέρχονται από την εκμετάλλευση του ταξί, με αποτέλεσμα να περιέλθει σε πλήρη αδυναμία τακτοποίησης των αυξημένων οικονομικών του υποχρεώσεων σε ασφαλιστικά ταμεία, εφορία και τράπεζες (από επαγγελματικό και προσωπικό δανεισμό). Παράλληλα, δεν θα μπορούσε να εξασφαλίσει τον βιοπορισμό τόσο του εαυτού του όσο και της οικογενειάς του.
να οδηγούν ανασφάλιστο όχημα, γεγονός που συνεπάγεται κατάσχεση πινακίδων για δύο χρόνια.
Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, προβλέπεται αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας σε ανασφάλιστο όχημα για δύο έτη σε περίπτωση ατυχήματος και για τρία σε περίπτωση υποτροπής.
Ωστόσο, το καθεστώς αυτό αλλάζει με νέο νόμο του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης που θα ψηφιστεί τις επόμενες εβδομάδες και ο οποίος θα προβλέπει την άμεση επιστροφή των πινακίδων με την καταβολή του προστίμου. Σε μία περίοδο που ο κλάδος των επαγγελματιών οδηγών (ταξί, φορτηγών ιδιωτικής ή δημόσιας χρήσης, κτλ.) πλήττεται λόγω της μείωσης των μετακινήσεων ή του μεταφορικού έργου, η νέα αυτή ρύθμιση λειτουργεί ως έναν βαθμό ανακουφιστικά για μεγάλο αριθμό ελεύθερων επαγγελματιών.
Ασφαλιστικές - μαϊμού
Επίσης, η αλλαγή του νόμου βγάζει από την ομηρία χιλιάδες επαγγελματίες οδηγούς που έχασαν τις πινακίδες εξαιτίας ασφαλιστικών εταιρειών-μαϊμού, νομίζοντας ότι τα οχήματά τους ήταν ασφαλισμένα.
Το θέμα αυτό είχε γίνει γνωστό μετά το «κραχ» της εταιρείας-μαϊμού «General Commodities», που είχε αποκαλύψει το zougla.gr. Ως αποτέλεσμα της διαμορφωθείσας κατάστασης, πολλοί οδηγοί έχασαν τις πινακίδες μετά από έλεγχο της αστυνομίας ή την εμπλοκή τους σε τροχαίο ακόμη και αν δεν ευθύνονταν για κάτι τέτοιο. Άλλωστε, η Δικαιοσύνη έχει αναγνωρίσει τον «άδικο χαρακτήρα» του καθεστώτος που ισχύει σήμερα, με το Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης να έχει ήδη δικαιώσει οδηγό ταξί.
Ο τελευταίος ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα, όπου διαπιστώθηκε ότι ήταν ασφαλισμένος στην «General Commodities». Πρακτικά, δηλαδή, δεν διέθετε ασφαλιστική κάλυψη, αφού η εν λόγω εταιρεία εξέδιδε πλαστά ασφαλιστήρια. Έτσι, αφαιρέθηκαν από το ταξί για δύο χρόνια η άδεια κυκλοφορίας, όπως και οι δύο κρατικές πινακίδες του οχήματος. Ουσιαστικά, ο αυτοκινητιστής θα χρεοκοπούσε, καθώς θα παρέμενε εκτός επαγγέλματος για την επόμενη διετία και αυτό εν αγνοία του, καθώς δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει ότι η συγκεκριμένη ασφαλιστική ήταν... φάντασμα.
Έτσι, ο οδηγός ταξί προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας ότι θα υποστεί ανεπανόρθωτη οικονομική βλάβη, αφού θα απολέσει τα εισοδήματά του που προέρχονται από την εκμετάλλευση του ταξί, με αποτέλεσμα να περιέλθει σε πλήρη αδυναμία τακτοποίησης των αυξημένων οικονομικών του υποχρεώσεων σε ασφαλιστικά ταμεία, εφορία και τράπεζες (από επαγγελματικό και προσωπικό δανεισμό). Παράλληλα, δεν θα μπορούσε να εξασφαλίσει τον βιοπορισμό τόσο του εαυτού του όσο και της οικογενειάς του.
ΠΗΓΗ: http://www.zougla.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...