Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Ηλεκτρονικό εισιτήριο και στα ταξί της Θεσσαλονίκης..!

Μέχρι το τέλος του έτους θα κυκλοφορούν τα πρώτα αστικά λεωφορεία και ταξί με ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ηλεκτρονικά η αγορά του εισιτηρίου και στο ΚΤΕΛ.
Ακολουθούν τρένα και πάρκινγκ;

του Τάσου Τασιούλα
 
Στο… χορό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μπαίνουν και τα ταξί της Θεσσαλονίκης, μετά τον ΟΑΣΘ και τη δυνατότητα που δίνει το ΚΤΕΛ για την αγορά εισιτηρίου ηλεκτρονικά. Μετά την ολοκλήρωση των μελετών από τοΣυμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, πλέον τα διαθέσιμα μέσα μαζικής μετακίνησης στην πόλη μπαίνουν, έστω και πιλοτικά σε πρώτη φάση, στον κόσμο της έξυπνης προπληρωμένης κάρτας και αναμένεται να ακολουθήσουν τα τρένα και τα πάρκινγκ.
 
Στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης δόθηκε η δυνατότητα για αγορά των εισιτηρίων ηλεκτρονικά σε πρώτη φάση στη γραμμή Θεσσαλονίκης – Αθηνών.
 
Στον ΟΑΣΘ ήδη έχουν αγοραστεί και αναμένεται να τοποθετηθούν τις επόμενες εβδομάδες τα πρώτα 100 ειδικά ακυρωτικά μηχανήματα σε αστικά λεωφορεία πιλοτικά, ώστε να υπολογιστούν τα οφέλη του συστήματος.
 
Τώρα στον κόσμο του ενιαίου και ευφυούς εισιτηρίου, της ηλεκτρονικής κάρτας, θέλουν να μπουν και τα ταξί της Θεσσαλονίκης. Κι εκεί, όπως τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Νομού Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης, «θα αρχίσουμε να εφαρμόζουμε πιλοτικά αυτή τη δυνατότητα, ώστε να εκσυγχρονιστούμε και να διευκολύνουμε τους πολίτες».
 
Σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη, η συσκευή με την οποία θα χρεώνεται η αξία της όποιας διαδρομής στην ηλεκτρονική κάρτα έχει βρεθεί και αναμένεται να έρθουν τα πρώτα κομμάτια που θα μπουν στα πρώτα οχήματα. «Με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου πιλοτικά και στα αστικά λεωφορεία θα μπορούν οι κάτοχοι της κάρτας να τη χρησιμοποιούν και για τις διαδρομές τους με τα ταξί. Το κόστος αγοράς και εγκατάστασης της συσκευής δεν είναι απαγορευτικό (περίπου 50 ευρώ) και πιστεύουμε ότι μέχρι το τέλος του έτους τα πρώτα ταξί που θα παρέχουν αυτή τη δυνατότητα πληρωμής στους πελάτες τους θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης».
 
Υπολογίζεται ότι στην πρώτη φάση της πιλοτικής λειτουργίας θα ενταχθούν περίπου 50 ταξί κι εφόσον το σύστημα «περπατήσει» θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα οχήματα, όπως άλλωστε θα συμβεί και με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, αλλά και με τα ΚΤΕΛ.
 
«Στην Ευρώπη αυτό το σύστημα εφαρμόζεται εδώ και χρόνια και είναι επιτυχημένο. Θα το εφαρμόσουμε κι εδώ, αλλά η πραγματική αξία του θα φανεί όταν η Θεσσαλονίκη αποκτήσει και μετρό. Οι πολίτες με μια προπληρωμένη κάρτα θα μπορούν να αλλάζουν μέσα και να μετακινούνται χωρίς ταλαιπωρία», επισήμανε ο κ. Γιαννακάκης.
 
Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη του ΣΑΣΘ, το «Ενιαίο και Ευφυές Σύστημα Κομίστρου» (ηλεκτρονική κάρτα – εισιτήριο) για τη Θεσσαλονίκη προβλέπει τα εξής:
 
1. Εύκολη χρήση κάρτας και δυνατότητα χρήσης κινητού τηλεφώνου.
2. Βελτιστοποιημένη και δίκαιη χρέωση ανάλογα με τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
3. Αυξημένη ασφάλεια κλοπής – παραχάραξης.
4. Βελτιστοποίηση δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς (όταν προστεθούν κι άλλα εκτός των λεωφορείων) και συνεπώς καλύτερη εξυπηρέτηση του χρήστη.
5. Δυνατότητα ενιαίας χρήσης της κάρτας ακόμη και τώρα για χρέωση μουσείων, πάρκινγκ, ταξί, ποδηλάτων, διοδίων.
6. Μείωση του κόστους για τον χρήστη και τον φορέα μέσων μαζικής μεταφοράς.
7. Ελκυστικότερα μέσα μαζικής μεταφοράς και βελτίωση της μετεπιβίβασης μεταξύ των μέσων.
8. Μείωση του χρόνου επιβίβασης στα λεωφορεία και τα άλλα μέσα.
9. Μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.
 
Ειδικά για την εισιτηριοδιαφυγή στα αστικά λεωφορεία, εκτιμάται ότι οι χρήστες του ΟΑΣΘ που μετακινούνται χωρίς να καταβάλουν το κόμιστρο που τους αναλογεί ανέρχονται σε 15% - 25% του συνόλου των επιβατών, με συνέπεια ο Οργανισμός να χάνει ετησίως από 8 ως 12 εκ. ευρώ. Με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την είσοδο επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα αυτό το φαινόμενο αναμένεται να εκλείψει. Τα ειδικά μηχανήματα αναμένεται να τοποθετηθούν τον επόμενο μήνα στα πρώτα αστικά λεωφορεία, σε επιλεγμένες γραμμές.
 
Εφόσον το μέτρο κριθεί επιτυχημένο αναμένεται επέκταση της χρήσης της ηλεκτρονικής κάρτας – εισιτηρίου και στα τρένα και στα πάρκινγκ της πόλης, ενώ σχεδιάζεται χρήση και για την είσοδο σε μουσεία ή ακόμη και σε συναυλίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...