Ρεπορτάζ: Νίκη Παπανικολάου
napapanik@kerdos.gr
Στην απόσυρση της τροπολογίας για τα βυτιοφόρα προχώρησε τελικά χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων κ. Μ. Βορίδης, μετά τις εντονότατες αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τους ιδιοκτήτες
φορτηγών αλλά και βουλευτών του ΠαΣοΚ.
Η πρόθεση του κ. Βορίδη να εντάξει σε καθεστώς «επιλεκτικής προστασίας» τους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων για διάστημα άλλων οκτώ ετών, έως το 2020, θορύβησε ιδιαίτερα τους ιδιοκτήτες των φορτηγών δημόσιας χρήσης που έκαναν λόγο για ρουσφετολογικές ρυθμίσεις, ενώ στο ΠαΣοΚ, μετά από ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες, ο πρόεδρος του κόμματος κ. Ευ. Βενιζέλος έθεσε σαφείς όρους και προϋποθέσεις για την κατάθεση τροπολογιών, καθιστώντας σαφές ότι δεν πρόκειται το κόμμα να συναινέσει σε τροπολογίες της τελευταίας στιγμής, όπως εκείνη του κ. Βορίδη.
Μάλιστα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ κ. Χρ. Πρωτόπαπας είχε συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών ο οποίος και δεσμεύτηκε να την αποσύρει εφόσον το ΠαΣοΚ δεν συναινεί σε αυτήν.
ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΠάντως το υπουργείο Μεταφορών διευκρινίζει ότι η πρόσβαση στην ειδική κατηγορία βυτίων υγρών καυσίμων έχει απολύτως απελευθερωθεί με τον πρόσφατο Νόμο 4038/2012 και πλέον «οποιοσδήποτε το επιθυμεί μπορεί να αιτηθεί την έκδοση νέας άδειας, οποιασδήποτε κατηγορίας και οποιουδήποτε βάρους, πληρώνοντας το διοικητικό παράβολο των 1.000 ευρώ ή των 500 ευρώ εάν διαθέτει ήδη μία άδεια».
Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, η τροπολογία που προωθούσε ο κ. Βορίδης αφορούσε αποκλειστικά αλλαγές σε κατόχους παλαιών αδειών, σύμφωνα με τον νόμο Ρέππα και δεν είχε καμία σχέση με τις νέες άδειες που εκδίδονται στα πλαίσια του 4038/2012. Σκοπός της ρύθμισης, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ήταν αφενός να ενθαρρυνθεί η έκδοση νέων αδειών και ο περιορισμός της δευτερογενούς αγοραπωλησίας αδειών και αφετέρου να προστατευθεί η δημόσια ασφάλεια μέσω της αδειοδότησης βυτιοφόρων τα οποία ανήκουν στην πλέον σύγχρονη, τεχνολογικά και περιβαλλοντικά, κατηγορία EURO 5.
Υπενθυμίζεται ότι στον τροποποιηθέντα Νόμο 3887/2010 (νόμος Ρέππα) προβλέπονταν τόσο η δεκαετής μεταβατική περίοδος για τους παλαιούς κατόχους άδειας ΦΔΧ για να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα (αρθρ. 14 παρ. 2) καθώς και η διακριτική μεταχείριση για την ειδική κατηγορία μεταφοράς πετρελαιοειδών στην καταβολή της ειδικής εισφοράς υπέρ Δημοσίου (αρθρ. 14 παρ.7), η οποία καταργήθηκε με τις διατάξεις του Ν. 4038/2012.
«Με αυτή την πρόταση τροπολογίας δεν κλεινόταν τίποτε, διότι εκείνο το οποίο είναι πραγματικότητα είναι πως αύριο το πρωί όποιος θέλει μπορεί να έρθει να πάρει από το υπουργείο μία νέα άδεια οδικού μεταφορέα είτε για βυτιοφόρα είτε για οτιδήποτε άλλο. Επομένως δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Αντίθετα, ο σκοπός αυτής της τροπολογίας ήταν να περιορίσει την ελεύθερη μεταβίβαση αδειών μεταξύ των παλαιών μεταφορέων ακριβώς για να ενισχύσει την έκδοση νέων αδειών μεταφορέων», σχολίασε ο κ. Βορίδης, ερωτηθείς για το θέμα, εξηγώντας ότι «ήταν σε μία λογική ενεργοποίησης του ανοίγματος της αγοράς και όχι στη λογική του κλεισίματος».
Πυρά από τον κ. Γ. Ραγκούση
Νωρίτερα ο κ. Βορίδης είχε δεχτεί σφοδρή επίθεση από τον αναπληρωτή υπουργό Αμυνας και προκάτοχό του στο υπουργείο Υποδομών κ. Γ. Ραγκούση, ο οποίος υποστήριξε ότι «η αντίληψη και οι επιδιώξεις σύμφωνα με τις οποίες ο κ. Βορίδης προσεγγίζει όλα τα επαγγέλματα στις μεταφορές που πρέπει να ανοίξουν - τελικά μόνο στα λόγια - είναι από την πρώτη στιγμή ίδιες και αναλλοίωτες, έχουν συνέπεια και συνέχεια στον χρόνο», ενώ την αντίθεσή του στην τροπολογία είχε γνωστοποιήσει με κατηγορηματικό τρόπο και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Δ. Ρέππας, τονίζοντας ότι «τέτοιες διατάξεις δεν τις ψηφίζουμε. Η αγορά έχει ανοίξει και δεν είναι δυνατόν να κάνουμε βήματα πίσω».
http://www.kerdos.gr
napapanik@kerdos.gr
Στην απόσυρση της τροπολογίας για τα βυτιοφόρα προχώρησε τελικά χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων κ. Μ. Βορίδης, μετά τις εντονότατες αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τους ιδιοκτήτες
φορτηγών αλλά και βουλευτών του ΠαΣοΚ.
Η πρόθεση του κ. Βορίδη να εντάξει σε καθεστώς «επιλεκτικής προστασίας» τους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων για διάστημα άλλων οκτώ ετών, έως το 2020, θορύβησε ιδιαίτερα τους ιδιοκτήτες των φορτηγών δημόσιας χρήσης που έκαναν λόγο για ρουσφετολογικές ρυθμίσεις, ενώ στο ΠαΣοΚ, μετά από ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες, ο πρόεδρος του κόμματος κ. Ευ. Βενιζέλος έθεσε σαφείς όρους και προϋποθέσεις για την κατάθεση τροπολογιών, καθιστώντας σαφές ότι δεν πρόκειται το κόμμα να συναινέσει σε τροπολογίες της τελευταίας στιγμής, όπως εκείνη του κ. Βορίδη.
Μάλιστα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ κ. Χρ. Πρωτόπαπας είχε συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών ο οποίος και δεσμεύτηκε να την αποσύρει εφόσον το ΠαΣοΚ δεν συναινεί σε αυτήν.
ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΠάντως το υπουργείο Μεταφορών διευκρινίζει ότι η πρόσβαση στην ειδική κατηγορία βυτίων υγρών καυσίμων έχει απολύτως απελευθερωθεί με τον πρόσφατο Νόμο 4038/2012 και πλέον «οποιοσδήποτε το επιθυμεί μπορεί να αιτηθεί την έκδοση νέας άδειας, οποιασδήποτε κατηγορίας και οποιουδήποτε βάρους, πληρώνοντας το διοικητικό παράβολο των 1.000 ευρώ ή των 500 ευρώ εάν διαθέτει ήδη μία άδεια».
Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, η τροπολογία που προωθούσε ο κ. Βορίδης αφορούσε αποκλειστικά αλλαγές σε κατόχους παλαιών αδειών, σύμφωνα με τον νόμο Ρέππα και δεν είχε καμία σχέση με τις νέες άδειες που εκδίδονται στα πλαίσια του 4038/2012. Σκοπός της ρύθμισης, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ήταν αφενός να ενθαρρυνθεί η έκδοση νέων αδειών και ο περιορισμός της δευτερογενούς αγοραπωλησίας αδειών και αφετέρου να προστατευθεί η δημόσια ασφάλεια μέσω της αδειοδότησης βυτιοφόρων τα οποία ανήκουν στην πλέον σύγχρονη, τεχνολογικά και περιβαλλοντικά, κατηγορία EURO 5.
Υπενθυμίζεται ότι στον τροποποιηθέντα Νόμο 3887/2010 (νόμος Ρέππα) προβλέπονταν τόσο η δεκαετής μεταβατική περίοδος για τους παλαιούς κατόχους άδειας ΦΔΧ για να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα (αρθρ. 14 παρ. 2) καθώς και η διακριτική μεταχείριση για την ειδική κατηγορία μεταφοράς πετρελαιοειδών στην καταβολή της ειδικής εισφοράς υπέρ Δημοσίου (αρθρ. 14 παρ.7), η οποία καταργήθηκε με τις διατάξεις του Ν. 4038/2012.
«Με αυτή την πρόταση τροπολογίας δεν κλεινόταν τίποτε, διότι εκείνο το οποίο είναι πραγματικότητα είναι πως αύριο το πρωί όποιος θέλει μπορεί να έρθει να πάρει από το υπουργείο μία νέα άδεια οδικού μεταφορέα είτε για βυτιοφόρα είτε για οτιδήποτε άλλο. Επομένως δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Αντίθετα, ο σκοπός αυτής της τροπολογίας ήταν να περιορίσει την ελεύθερη μεταβίβαση αδειών μεταξύ των παλαιών μεταφορέων ακριβώς για να ενισχύσει την έκδοση νέων αδειών μεταφορέων», σχολίασε ο κ. Βορίδης, ερωτηθείς για το θέμα, εξηγώντας ότι «ήταν σε μία λογική ενεργοποίησης του ανοίγματος της αγοράς και όχι στη λογική του κλεισίματος».
Πυρά από τον κ. Γ. Ραγκούση
Νωρίτερα ο κ. Βορίδης είχε δεχτεί σφοδρή επίθεση από τον αναπληρωτή υπουργό Αμυνας και προκάτοχό του στο υπουργείο Υποδομών κ. Γ. Ραγκούση, ο οποίος υποστήριξε ότι «η αντίληψη και οι επιδιώξεις σύμφωνα με τις οποίες ο κ. Βορίδης προσεγγίζει όλα τα επαγγέλματα στις μεταφορές που πρέπει να ανοίξουν - τελικά μόνο στα λόγια - είναι από την πρώτη στιγμή ίδιες και αναλλοίωτες, έχουν συνέπεια και συνέχεια στον χρόνο», ενώ την αντίθεσή του στην τροπολογία είχε γνωστοποιήσει με κατηγορηματικό τρόπο και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Δ. Ρέππας, τονίζοντας ότι «τέτοιες διατάξεις δεν τις ψηφίζουμε. Η αγορά έχει ανοίξει και δεν είναι δυνατόν να κάνουμε βήματα πίσω».
http://www.kerdos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...