Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

Δηλώσεις μετά από Συνάντηση Υπουργού Υπ.Με.Δι. κ. Μάκη Βορίδη με τον τομεάρχη μεταφορών της «ΝΔ» κ. Μ. Παπαδόπουλο (Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2011)

Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Μ. Βορίδης και ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Γ. Μαγκριώτης, συναντήθηκαν εχθές με τον Τομεάρχη Μεταφορών της «Νέας Δημοκρατίας» κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Μετά τη συνάντηση οι κκ Βορίδης και Παπαδόπουλος απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, δήλωσαν τα εξής:


Ερώτηση: Συναντηθήκατε νωρίτερα με τους εργαζόμενους στις Αστικές Συγκοινωνίες, οι οποίοι ζητούν να μην εφαρμοστεί σε αυτούς η εφεδρεία. Πως αντιμετωπίζετε τα αιτήματά τους;

Μ. Βορίδης -Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων: «Συναντήθηκα με τους εκπρόσωπους των εργαζομένων . Συναντήθηκα όμως και με τον συνάδελφο κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, Τομεάρχη Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, για να δούμε μία σειρά από ζητήματα. Ανάμεσα στα θέματα, πρωτεύον το ζήτημα της εφεδρείας. Έχω αναπτύξει και στο Υπουργικό Συμβούλιο τη  θέση μου, ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με κάποιες παρεμβάσεις οι επιπτώσεις από την εφαρμογή του θεσμού της εφεδρείας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, κυρίως δηλαδή σε αυτές τις υπηρεσίες που παρέχει το ελληνικό δημόσιο, αλλά και στην Υπηρεσία της Πολιτικής Αεροπορίας. Από την οριζόντια αυτή εφαρμογή, υπάρχει κίνδυνος να χαθεί συγκοινωνιακό έργο, υπάρχει κίνδυνος να χαθούν και έσοδα. Πέρα βεβαίως, από την αυτονόητη επίπτωση που έχει στους εργαζόμενους. Επομένως,  κατά τη γνώμη μου, πρέπει να υπάρξει κάποια παρέμβαση .Τώρα, ποια μορφή θα πάρει αυτή η διορθωτική παρέμβαση, είναι κάτι το οποίο θα συζητηθεί σε κυβερνητικό επίπεδο» .

Ερώτηση:  Επειδή σε μερικές μέρες λήγει η προθεσμία, θα ζητήσετε παράταση;
Υπουργός: Σε ένα πρώτο επίπεδο,  νομίζω ότι η παράταση θα ήταν μια λύση υπό την  έννοια ότι θα μπορέσουμε να δούμε το ζήτημα της αναδιοργανώσεως, αν και όπου τεθεί.  Αλλά εν πάση περιπτώσει νομίζω τα περισσότερα θα τα πούμε αφού υπάρχει μία συνοπτική εικόνα.

Ερώτηση
: Θα ζητήσετε εξαίρεση των εργαζομένων στις συγκοινωνίες;
Υπουργός: Εγώ θα ζητήσω να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των επιπτώσεων. Υπάρχουν συγκεκριμένες επιπτώσεις. Δεν μπορεί π.χ. να αναδιοργανώνουμε μια εταιρία βγάζοντας στην εφεδρεία, λέω, 450 οδηγούς αλλά να μην έχουμε δει τι επίπτωση έχει αυτό στις συγκοινωνίες. Επομένως αυτό είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Ερώτηση
: Σε ότι αφορά την συνάντησή σας με τον Τομεάρχη;
Υπουργός: Ο κύριος Παπαδόπουλος είχε την καλωσύνη να δεχτεί την πρόσκλησή μου να συζητήσουμε για τα ζητήματα που απασχολούν τον τομέα των μεταφορών. Εγώ εκείνο που μπορώ να πω – χωρίς να μπω σε πολλές λεπτομέρειες – συζητήσαμε μια σειρά από θέματα. Νομίζω ότι έχουμε σύμπτωση απόψεων και αυτό είναι πολύ σημαντικό και θα διευκολύνει το έργο του Υπουργείου το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ερώτηση
: Μιλήσατε για τα ταξί; Θα βάλετε πληθυσμιακά κριτήρια;
Υπουργός: Θα τα δούμε, θα τα αντιμετωπίσουμε όλα με πολύ προσοχή.

Ερώτηση
: Αν για παράδειγμα εξαιρέσετε τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ όπως σωστά λέτε, αυτό τι μήνυμα θα στείλει στους άλλους κλάδους για το μέτρο της εφεδρείας; Δεν θα δημιουργήσει αντιδράσεις;
Υπουργός: Επιμένω, σε ότι με αφορά. Εγώ δεν θέλω να γενικεύσω το ζήτημα, λέω ότι δεν είναι όλα το ίδιο. Και τονίζω ότι εδώ θα πρέπει κανείς να ξέρει ότι υπήρξε και ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μετατάξεων, αριθμός μετατάξεων ο οποίος έχει γίνει στο αμέσως τελευταίο χρονικό διάστημα από αυτές τις εταιρίες. Επομένως, υπό μία έννοια, η διόρθωση, η προσαρμογή, έχει ήδη συντελεστεί. Εν πάση περιπτώσει, εκείνο το οποίο λέω, είναι ότι η όποια αναδιάρθρωση, η όποια αναδιοργάνωση, είτε την κάναμε στον ιδιωτικό είτε στο δημόσιο τομέα, θα γινόταν με ορθολογικά κριτήρια. Θα γινόταν με μελέτες, θα γινόταν με έναν τρόπο που να μην επηρεάζει την παραγωγική δραστηριότητα μιας οποιασδήποτε εταιρίας.

Ερώτηση
: Δεν είναι ορθολογικά τα κριτήρια;
Υπουργός: Τα οριζόντια μέτρα δεν είναι ορθολογικά. Όταν λέμε ότι θα φύγουν αυτοί που είναι τα δύο τελευταία χρόνια, προφανώς δεν είναι ορθολογικό, είναι απολύτως τυχαίο. Μπορεί να φεύγουν 450 οδηγοί και 5 διοικητικοί. Αυτό δεν είναι ορθολογικό. Άρα λοιπόν, είναι ξεκάθαρο, ότι αυτό δεν υφίσταται. Και ξαναλέω, αυτό έχει επιπτώσεις οι οποίες δεν είναι ευχερώς αναπληρώσιμες. Διότι τον οδηγό δεν μπορώ να τον μετατάξω από κάπου. Τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας δεν μπορώ να τον μετατάξω από κάπου. Ούτε άμεσα εκπαιδεύονται. Δεν μπορώ να πάρω κάποιον και να τον πάω κάπου αλλού. Δεν υπάρχει αυτή η ευκολία. Και για αυτό λέω ότι είναι ένας ειδικός χώρος με ένα ειδικό ζήτημα. Και επίσης   αυτές οι εταιρείες,  μην το ξεχνάμε,  έχουν έσοδα προς το ελληνικό δημόσιο. Είναι παραγωγικές εταιρείες, δεν είναι εταιρείες που παρέχουν  υπηρεσίες που παρέχει το ελληνικό δημόσιο γενικώς. Είναι υπηρεσίες  οι οποίες έχουν να κάνουν με αντίτιμο. Έχουν να κάνουν με εισιτήρια  έσοδα από τις υπερπτήσεις , επομένως είναι πολύ συγκεκριμένο το ζήτημα το οποίο νομίζω ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Ερώτηση
:  Θα προτείνετε στον Υπουργό Οικονομικών  παράταση ή εξαίρεση;
Υπουργός: Θα συζητήσουμε διάφορα. Δεν θέλω να δεσμεύσω τη συζήτηση. Εκείνο το οποίο πιστεύω είναι σημαντικό είναι υπάρξουν παρεμβάσεις οι οποίες θα αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις. Αν η παρέμβαση έχει άλφα ή βήτα μορφή, αυτό είναι αντικείμενο συζητήσεως.

Ερώτηση
: Όταν λέτε η  έχει τεθεί σε ανώτατο επίπεδο, τι εννοείτε; 
Υπουργός: Έχει τεθεί .

Μιχάλης Παπαδόπουλος- Βουλευτής- Τομεάρχης Μεταφορών της «Νέας Δημοκρατίας»:
«Ευχαριστώ τον Υπουργό για τη συνάντηση που είχαμε. Με τον κ Ραγκούση δεν έτυχε ποτέ  να συναντηθούμε, δεν το θέλησε ο ίδιος, ενώ με τον κ Ρέππα και τον κ Μαγκριώτη, είχαμε βρεθεί κατ’ επανάληψη. Η Νέα Δημοκρατία τόνισε  για μία ακόμη φορά, ότι είναι σημαντικό η απελευθέρωση των επαγγελμάτων, με κριτήρια όμως και προϋποθέσεις. Να δώσει τη δυνατότητα να ανοίξει η αγορά, να ενθαρρυνθεί η αγορά, χωρίς να διαρρηχθεί ο κοινωνικός ιστός. Στη λογική  λοιπόν αυτή,  ήταν η ενημέρωση που έκανα στον Υπουργό για τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας εκτενέστερα. Μιλήσαμε για όλα τα θέματα που αφορούν στο Υπουργείο Μεταφορών και βέβαια αναφέρθηκα και στα ταξί , όπως ήταν αναμενόμενο, διότι η θέση μας είναι σταθερή , είναι πάγια, είναι θέση που πιστεύω ότι έχει τη δυνατότητα η σημερινή Κυβέρνηση και η συγκεκριμένη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να προχωρήσει σε ότι σημαντικές  καθυστερήσεις είχαν γίνει τα δύο τελευταία χρόνια. Και πιστεύω ότι κάποια πράγματα θα επισπευτούν. Όπως είναι και ο νόμος για τα ταξί».

Ερώτηση
:  Για την εφεδρεία;
Απάντηση: Για την εργασιακή εφεδρεία, έχω ξεκάθαρη θέση για τις αστικές συγκοινωνίες. Και ξέρετε γιατί;  Διότι δυστυχώς επαληθευτήκαμε από το Νόμο που είχε ψηφιστεί το Φεβρουάριο, ότι οι μετατάξεις οι οποίες  έχουν γίνει στις αστικές συγκοινωνίες , δεν επιτρέπουν να υπάρχει εργασιακή εφεδρεία.

Ερώτηση
: Ζητάτε την εξαίρεση τους;
Απάντηση: Βεβαίως.

Άλλες σχετικές αναρτήσεις :

Ο Γ. Μαγκριώτης μιλάει για τα Ταξί στη ΝΕΤ (Τρίτη, 22 Νοεμβρίου 2011)

Αμετανόητος για τα ταξί ο Ραγκούσης, (Δείτε το βίντεο) κατέληξε λέγοντας ότι πρέπει να αλλάξει το ΠΑΣΟΚ (Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2011)


Πηγή:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...