Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018

Τι σχεδιάζεται για τις πιάτσες ταξί της Θεσσαλονίκης – Αναλυτικά οι προτάσεις..!

Το μέλλον για τις πιάτσες των ταξί στη Θεσσαλονίκη αρχίζει σταδιακά να παίρνει πιο ξεκάθαρη μορφή, καθώς
η υφιστάμενη κατάσταση και οι προτάσεις των τριών αρμόδιων φορέων συζητήθηκαν διεξοδικά σε συνάντηση εργασίας, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του ΟΣΕΘ, στις 31 Οκτωβρίου 2018. 

Η συνάντηση εργασίας, που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, είχε σαν θέμα τις βελτιωτικές κινήσεις που μπορούν να γίνουν ώστε να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα προκύπτουν σχετικά με τις πιάτσες των ταξί στην Θεσσαλονίκη, τόσο για τους αυτοκινητιστές όσο και για το κυκλοφοριακό της πόλης.

Η συζήτηση βασίστηκε στις προτάσεις που ετοίμασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης σχετικά με τη διατήρηση κάποιων χώρων στάθμευσης των ταξί και την κατάργηση άλλων, πάνω στις οποίες έγιναν αντιπροτάσεις από τους εκπροσώπους των αυτοκινητιστών. Έγινε επίσης η δέουσα αναφορά στο μετρό με προτάσεις για το πώς θα μπορούσαν να διαμορφωθούν οι πιάτσες όταν ξεκινήσει την λειτουργία του στην πόλη. Ο ΟΣΕΘ ανέλαβε τον ρόλο του συντονισμού της συζήτησης για την επίλυση των υπάρχοντων ζητημάτων, καθώς πλέον έχει διευρυμένες αρμοδιότητες για τα ταξί σε σχέση με τον προκάτοχό του, το ΣΑΣΘ. 

Στη σύσκεψη, που συντόνισε ο πρόεδρος του Οργανισμού Κ. Αμπατζάς, συμμετείχαν επίσης από πλευράς του Οργανισμού ο διευθύνων σύμβουλος Ι. Τσιωνάς και ο συγκοινωνιολόγος – μηχανικός Π. Βλαχοδημητρόπουλος. Τον δήμο Θεσσαλονίκης εκπροσώπησαν ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς, καθώς και η Διευθύντρια Βιώσιμης Κινητικότητας κ. Ζουρνά, οι κ.κ. Θεοδωρίδου και Παρθενοπούλου από το Τμήμα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και ο κ. Σ. Χριστότζογλου από την Οδική Σήμανση. Το Σωματείο Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής» εκπροσώπησαν ο πρόεδρος Κλ. Λεοντιάδης, ο αντιπρόεδρος Δ. Καρατάκης και ο γραμματέας Γ. Γάκος.


Από την πλευρά του Δήμου, ο κ. Θανάσης Παππάς σημείωσε πως αρχική πρόταση ήταν να διατηρηθούν 33 πιάτσες, ενώ 4 προτάθηκαν προς κατάργηση. Παράλληλα, έγιναν 3 προτάσεις για νέες πιάτσες, και συγκεκριμένα στα σημεία του κτιρίου της Περιφέρειας, στην έξοδο του ΟΣΕ καθώς και πλησίον της Γιαννιτσών, κοντά στο εμπορικό κέντρο One Salonica. Ο αντιδήμαρχος πρόσθεσε πως το σκεπτικό του Δήμου είναι να καταργηθούν ή να επανεξεταστούν όσες πιάτσες είναι μεγαλύτερες από όσο έχει ανάγκη μια περιοχή και δεν εκπληρώνουν τον ρόλο τους. Σημείωσε τις προτάσεις που έγιναν για κατάργηση των σταθμών ταξί στην Αγίας Σοφίας, λόγω της μελλοντικής πεζοδρόμησης της οδού, των σταθμών στις οδούς Βενιζέλου και Παύλου Μελά, όπου αναμένονται αναπλάσεις της πλατείας Ελευθερίας και πλατείας Φαναριωτών αντίστοιχα, καθώς και στην οδό Παπάφη, όπου αναμένεται μελέτη για ποδηλατόδρομο.

Ο κ. Λεοντιάδης, από την πλευρά των αυτοκινητιστών, σημείωσε πως το σωματείο δεν ενδιαφέρεται τόσο για την αύξηση ή την μείωση στις πιάτσες ταξί, όσο για το να είναι χρηστικές όσες υπάρχουν. Όπως ανέφερε, “Ζητήσαμε και προτείναμε οπωσδήποτε σε κάθε στάση του μετρό, σε κάθε έξοδο του σταθμού, να υπάρχει πιάτσα ταξί, στάση ταξί, μια εσοχή, για να μπορεί ο κόσμος να χρησιμοποιεί συνδυαστικά το ταξί και το μετρό. Προτείναμε να κάνουμε πιάτσες σε κάθετους δρόμους της Βασ. Όλγας και της Τσιμισκή, ώστε να μην ενοχλούμε τις λεωφορειογραμμές. 


Προτείναμε να έχουμε κάποιες πιάτσες, έστω και μικρότερες σε σημεία ενδιαφέροντος, όπως π.χ. η Παύλου Μελά, η Άνω Πόλη, το Επταπύργιο, και σε σημεία όπου υπάρχει κόσμος, όπως Αριστοτέλους, Τσιμισκή, μέχρι να βρούμε μια λύση. Όλα αυτά μαζί, ζητήσαμε να είναι χρηστικά ως προς το ταξί και τον πολίτη, να μπορεί ο πολίτης να βρίσκει ταξί παντού. Τα αιτήματά μας είναι για σημεία ενδιαφέροντος, σημεία όπου ο κόσμος ζητά ταξί. Δεν μπορούν τα ταξί να μην είναι σε σημεία όπως σε μεγάλες πλατείες, στον Λευκό Πύργο, στην Άνω Πόλη, σε σημεία που είναι τουριστικά. Η μόνη διαφωνία μας είναι ίσως στον αριθμό των αυτοκινήτων ανά πιάτσα, εμείς προτείνουμε περισσότερα, εκείνοι λιγότερα”. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του σωματείου, δεν υπήρχαν μεγάλες διαφωνίες όσον αφορά τις προτάσεις στη σύσκεψη, ενώ η κύρια διαφωνία ήταν στο πόσο θα μπορέσουν οι αυτοκινητιστές να τηρήσουν κάποια όρια καθώς γνωρίζουν ότι ενοχλούν σε κάποια σημεία. Όσον αφορά το θέμα των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, σημείωσε πως το πρόβλημα δεν είναι η διέλευση αλλά η στάση τους μέσα στη λεωφορειογραμμή, καθώς η διέλευση επιτρέπεται εκτός ωρών αιχμής σύμφωνα με προγενέστερη απόφαση, και ειδικά τώρα με τα έργα του μετρό στην πόλη θα ισχύει. Όπως σημειώνει ο κ. Λαυρεντιάδης, “

Εκείνο που ενοχλεί είναι τα ταξί να είναι σταθμευμένα στην λεωφορειογραμμή και να ενοχλούν. Άλλο είναι να είναι ένα ταξί σε μια εσοχή και άλλο είναι να είναι 10-15. Αυτό θέλουμε να σταματήσουμε, το έχουμε πετύχει σε κάποια σημεία όπως η Λασκαράτου με Βασ.΄Ολγας, όπως στην Μπότσαρη με Βασ. Όλγας, σε πολλά σημεία έχουμε βγάλει τα ταξί από τη μέση. Το ίδιο θα γίνει και στην Αγίας Σοφίας τώρα που θα γίνει πεζόδρομος ήπιας κυκλοφορίας. Το ίδιο θα κάνουμε στην Καμάρα, όπου θα βάλουμε τα ταξί μέσα στην Π.Π. Γερμανού και δεν θα είναι πάνω στην Εγνατία, μέσα στη λεωφορειογραμμή. Συμμαζευόμαστε όλοι, αλλάζει η πόλη”. Το σωματείο των αυτοκινητιστών κατά τη διάρκεια της συζήτησης συμφώνησε με πολλές από τις προτάσεις του Δήμου, κάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις τις αντιπροτάσεις του, όπως την κατάργηση κάποιων μη χρηστικών σταθμών ταξί, όπως των Αλ. Παπαναστασίου, ΙΚΑ Κασομούλη, Μπότσαρη με Βασ. Όλγας, στον παράδρομο Α. Σχοινά στην Βασ. Όλγας, Ιασωνίδου με Πατρ. Ιωακείμ, Δελφών, Κασσάνδρου και Βιζυηνού. 

Στις προτεινόμενες από τον Δήμο για κατάργηση πιάτσες το σωματείο συμφώνησε με τις προτάσεις, με εξαίρεση την κατάργηση της πιάτσας στην Παύλου Μελά λόγω ανάπλασης, καθώς σημείωσαν ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη και εμπορικότερη πιάτσα της Θεσσαλονίκης, ενώ ο όγκος δουλειάς της δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί σε άλλο σημείο. Αναφέρθηκε πως θα προταθεί χώρος αφού δει το σωματείο τα σχέδια ανάπλασης. Τέλος, εκτός από προτεινόμενες επεκτάσεις για περισσότερα αυτοκίνητα σε κάποιες πιάτσες και μεταφορές ορισμένων σταθμών, προτάθηκε από το σωματείο η δημιουργία επιπλέον νέων σταθμών στα σημεία της Ίωνος Δραγούμη με Μητροπόλεως, Καλλιδοπούλου με Βασ. Όλγας, Βασ. Όλγας μετά τη Φιλοποίμενης, στα αριστερά της Τσιμισκή ή στην Καρόλου Ντηλ αν γίνει μονόδρομος προς τα κάτω όπως έχει δεχθεί ο Δήμος, καθώς και δημιουργία εσοχών στις νέες λεωφορειογραμμές Ανθέων-Λ.Στατού και νέα πιάτσα στη Γενική Κλινική. 

Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ ευοίωνο κλίμα, όπως υπογράμμισαν όλες οι πλευρές. Ο Δήμος είχε προηγουμένως ετοιμάσει και κοινοποίησε τις προτάσεις του για τις πιάτσες ταξί στον ΟΣΕΘ και το σωματείο, και με αφορμή αυτή την ενέργεια πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη. Σημειώθηκε ότι σαν επόμενη κίνηση, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας κ. Παππάς δεσμεύτηκε, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας, να εξετάσουν τις προτάσεις των εκπροσώπων των ταξί, ώστε σύντομα να καταλήξουν στην πρόταση που θα προτείνουν για έγκριση στον ΟΣΕΘ. 


Οι προτάσεις για τις πιάτσες ταξί θα επανεξεταστούν, μετά από όσα προέκυψαν από την συζήτηση με τους εκπροσώπους του σωματείου των αυτοκινητιστών, θα γίνει αυτοψία στους ανάλογους χώρους, και ο Δήμος θα συντάξει τις τελικές του προτάσεις και θα τις αποστείλει στον ΟΣΕΘ, κάτι που θα γίνει εντός του μήνα, όπως σημείωσε η κ. Παρθενοπούλου. Στη συνέχεια, εφόσον χρειαστεί θα γίνει εκ νέου συζήτηση προτού προχωρήσει ο ΟΣΕΘ στην εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων. 

Σημειώνεται πως όλοι οι φορείς εξέφρασαν αισιοδοξία για το αποτέλεσμα της σύσκεψης, η οποία είχε γνωμοδοτικό χαρακτήρα για την καλύτερη λήψη των σχετικών αποφάσεων. Παρατηρήθηκαν ελάχιστα αποκλίνοντα σημεία στις προτάσεις, ενώ ο Αντιδήμαρχος κ. Παππάς, καθώς και ο Πρόεδρος κ Λεοντιάδης εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την πρωτοβουλία του Προέδρου της ΟΣΕΘ ΑΕ σχετικά με το θέμα της σύσκεψης.

Αναλυτικά οι προτάσεις: ΕΔΩ

ΠΗΓΗ: http://parallaximag.gr/





















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...