Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018

Ούτε ο εκπρόσωπος της Taxibeat δεν θα τα έλεγε τόσο καλά όσο ο Καραμανλής..!


Στον απόηχο της αποκάλυψης πως δύο funds της εταιρίας (Endeavor) της Μαρέβας Μητσοτάκη έχουν χρηματοδοτήσει
την Taxibeat, ο εισηγητής της ΝΔ στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για το ν/σ του υπ. Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέα, επέλεξε να τοποθετηθεί ως εκπρόσωπος της γερμανικής -πλέον- εταιρίας.

Μιλώντας επί του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις», ο κ. Καραμανλής προκάλεσε σύγχυση για το αν λειτουργεί ως εκπρόσωπος της ΝΔ ή της taxibeat. Τα κολακευτικά σχόλια για τις προσφερόμενες υπηρεσίες και το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της γερμανικής εταιρίας αποτέλεσαν την κύρια επιχειρηματολογία του τομεάρχη Μεταφορών της ΝΔ, ο οποίος από τον υπερβάλλοντα ζήλο να υποστηρίξει την εταιρία υπέπεσε σε μία παροιμιώδη αντίφαση. Ενώ αποκάλεσε «χτύπημα» της κυβέρνησης το νομοσχέδιο για τις εταιρίες Uber και Taxibeat, παράλληλα έψεξε τον Χρήστο Σπίρτζη για οπισθοχώρηση επί των αρχικών εξαγγελιών του.

Αρχικά, ο κ. Καραμανλής έκρινε πως από το προς συζήτηση σχέδιο νόμου η λειτουργία της Uber διευκολύνεται, αντί να συμβαίνει το αντίθετο. «Όσο για τη beat, μία εταιρία που δεν έχει καμία σχέση με την Uber και λειτουργεί νόμιμα, μετά από πιέσεις των δανειστών ή μετά από πιέσεις του υπουργείου Οικονομικών κάνατε για άλλη μια φορά ένα τεράστιο πισωγύρισμα» είπε ο εισηγητής της ΝΔ, δίνοντας ένα πρώτο δείγμα γραφής για το τι θα ακολουθήσει.

Αφού αποκάλεσε το νομοσχέδιο «εξόχως προβληματικό» και «σε πολλές περιπτώσεις αναχρονιστικό», όπως επίσης και εμμέσως αντισυνταγματικό που κινείται και κατά του ευρωπαϊκού Δικαίου, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα πως η ΝΔ δεν θα γίνει «συνένοχη» με την υπερψήφισή του, συνέχισε τη συνηγορία υπέρ της Taxibeat: «Η όλη λογική του πρώτου μέρους του νομοσχεδίου είναι να χτυπηθούν εταιρίες όπως η Τaxibeat και η Uber, οι οποίες δεν κατονομάζονται στο νομοσχέδιο. Από την πρώτη στιγμή, εγώ ως αρμόδιος τομεάρχης και η ΝΔ υπογραμμίσαμε πως οι εταιρίες Uber και Beat είναι δύο διαφορετικές εντελώς περιπτώσεις».

Αναφορικά με την Uber, τόνισε -εν τάχει- πως χρησιμοποιεί και μη επαγγελματίες οδηγούς, πως κινείται σε μια γκρίζα ζώνη νομιμότητος και έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Αντιθέτως, για την Taxibeat παρέθεσε όλο το πλαίσιο λειτουργίας, πλέκοντας επί της ουσίας το εγκώμιο της εταιρίας. Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως με την εν λόγω εταιρία συνεργάζονται αποκλειστικά επαγγελματίες οδηγοί ταξί και μάλιστα πάρα πολλοί. «Σας θυμίζω ότι στην Αθήνα είναι 8.000 επαγγελματίες οδηγοί ταξί εγγεγραμμένοι στη Beat. Παράλληλα, η Beat στον εσωτερικό της κανονισμό επιβάλει στους οδηγούς που συνεργάζονται μαζί της να μην καπνίζουν εντός του οχήματος, να έχουν ευπρεπή συμπεριφορά, να μην θέτουν σε λειτουργία μουσικές συσκευές, να μεριμνούν για την καθαριότητα του αυτοκινήτου τους..» είπε για να σχολιάσει δηκτικά: «Kαι το αστείο είναι ότι τελικά αυτά που κάνει η Beat από τους οδηγούς που συνεργάζονται μαζί της τα εντάσσετε στο άρθρο 1. Με άλλα λόγια, όταν τα ζητά μία ιδιωτική εταιρία είναι κάτι κακό, είναι κάτι που προσβάλλει τους οδηγούς, αλλά όταν τα επιβάλει το κράτος είναι προφανώς κάτι καλό».

Ο τομεάρχης της ΝΔ το προχώρησε και ένα βήμα παραπάνω, λέγοντας ευθέως στον υπουργό Μεταφορών ότι η γερμανική εταιρία τον... ενοχλεί. «Και πάμε να δούμε τι κάνετε με την Beat που φαίνεται ότι σας ενοχλεί τόσο πολύ. Κατ’ αρχήν, τον περασμένο Οκτώβριο, στο κείμενο που είχατε διαρρεύσει, ήσασταν λάβρος εναντίον της Beat. Μιλούσατε για συνάψεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου, μιλούσατε για συμβάσεις που πρέπει να είναι τριετής ώστε να ακυρώνεται επί της ουσίας η αξιολόγηση του οδηγού, μιλούσατε ότι δεν θα επιτρέψετε να εμφανίζεται η φωτογραφία του οδηγού και άλλα τέτοια ωραία» ισχυρίστηκε, ενώ αμέσως μετά αναρωτήθηκε: «Που είναι όλα αυτά στο νομοσχέδιο;».

Σπίρτζης: «Στοχοποιούμαστε επειδή σπάμε κουμπαράδες»

Μέσω μίας ολιστικής απάντησης, ο Χρήστος Σπίρτζης επισήμανε την αντίφαση του εισηγητή της ΝΔ όσον αφορά το τι αποτέλεσμα παράγεται από το υπό συζήτηση νομοσχέδιο. «Στοχοποιούμαστε επειδή σπάμε κουμπαράδες» είπε ο υπουργός Μεταφορών, προσθέτοντας πως η κυβέρνηση δεν φοβάται και δεν θα κάνει πίσω. Τόνισε δε πως με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου θα σταματήσουν «οι γκρίζες ζώνες του παλαιοκομματισμού».

Επιπρόσθετα, επέρριψε ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις, αφού «δεν είχαν προβλέψει έλεγχο συμβάσεων» και άφησαν να αναπτυχθούν οι εταιρείες διαμεσολάβησης, δίχως -κατά τα λεγόμενά του- κανένας να ελέγξει την έδρα τους, το πού φορολογούνται και τί αποδείξεις εκδίδουν. Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για τεράστια φοροδιαφυγή, ενώ άφησε αιχμές και εναντίον του κεντρικού τραπεζίτη, Γιάννη Στουρνάρα. «Τι έκαναν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της Τράπεζας της Ελλάδος με όλα αυτά τα πέρα δώθε σε ξένες τράπεζες;» ρώτησε.

ΠΗΓΗ: http://www.documentonews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...