Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΤΑΞΙ & ΑΓΟΡΑΙΩΝ..!

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΤΑΞΙ & ΑΓΟΡΑΙΩΝ
Αράτου αρ.21, 262 21 ΠΑΤΡΑ
, Τηλ.2610.274.047
Fax: 2610.275.778
E-MAIL: taxi.ditikiellada@gmail.com 
ΑΡ. ΠΡΩΤ: 4/2017 ΠΑΤΡΑ  29/03/2017
ΠΡΟΣ: 
ΠΟΕΙΑΤΑ
 
ΚΟΙΝ:
ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ

Αποτελέσματα
από εισηγήσεις-τοποθετήσεις και προτάσεις κατά την συνεδρίαση του 
Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί Δυτικής Ελλάδος

Η μακρόχρονη κρίση και η επιβολή σκληρών μνημονιακών μέτρων λιτότητας, η δραματική αύξηση της ανεργίας και η φτωχοποίηση ευρύτερων κοινωνικών ομάδων, έχει οδηγήσει την χώρα σε κατάσταση πλήρους αδιεξόδου και παγίωσης μιας μόνιμης μιζέριας και ανασφάλειας και οικονομικής εξαθλίωσης των πολιτών.

Μέσα σε αυτό το αρνητικό κλίμα κάποιοι επαγγελματικοί κλάδοι πλήττονται περισσότερο από κάποιους άλλους. Μεταξύ αυτών είναι και ο κλάδος των ταξί.
Την κατάσταση επιδεινώνει η πλήρης ασυδοσία στον χώρο δραστηριοποίησής μας (ειδική μεταφορά) και η υποκλοπή του έργου μας από παράνομες δραστηριότητες εταιριών μέσω εφαρμογών, βλέπε UBER κλπ. 

Η υποκλοπή του έργου μας υπερβαίνει το 50%, γιατί εκτός της UBER και άλλων ομοειδών και ιδιόμορφων εταιριών, παραβιάζουν παράνομα την επαγγελματική μας δραστηριότητα και λυμαίνονται το έργο μας διάφοροι “Αλεξιπτωτιστές”, όπως αλλοδαπά 5θέσια, 9θέσια, 15θέσια κλπ, ενοικιαζόμενα μετά οδηγού, οχήματα τουριστικών και ξενοδοχειακών μονάδων που παραβιάζοντας τον νόμο κάνουν περιηγήσεις, Ανοικτά Τουριστικά Λεωφορεία Αστικής Περιήγησης κλπ, με αποτέλεσμα και μετά την οικονομική κρίση, να έχουμε οδηγηθεί στην εξαθλίωση, αφού ο τζίρος μας έχει σχεδόν μηδενιστεί.

Η κατάσταση επιδεινώνεται από την έλλειψη αστυνόμευσης και ελέγχου και τη μη επιβολή των νόμων παρότι είναι ελλιπείς.
Όπως είναι φυσικό αδυνατούμε να ανταποκριθούμε στις φορολογικές & ασφαλιστικές μας υποχρεώσεις. Κυρίως όμως αδυνατούμε να συντηρήσουμε τις οικογένειές μας από την εκμετάλλευση του Ταξί. Η κατάσταση επιδεινώνεται από τις συνεχείς αυξήσεις των φόρων, των προσαυξήσεων, των τόκων στις οφειλές, δημιουργώντας έτσι εκρηκτική κατάσταση. 

Οδηγούμαστε δε σε πλήρη αδιέξοδο αφού δεν μπορούμε να κάνουμε καμία αλλαγή (π.χ. αντικατάσταση οχήματος, μεταβίβαση, γονική παροχή) με αποκορύφωμα να μην μπορούμε να βγούμε τελικά στην σύνταξη και λόγω των οφειλών στον ασφαλιστικό μας φορέα.
Επίσης τα έξοδα άσκησης του επαγγέλματος μας αυξάνουν μέσα από τις αυξήσεις των καυσίμων και αναλωσίμων, του ΦΠΑ αλλά και της αναγκαστικής αντικατάστασης ταμειακών μηχανών και ταξιμέτρων.

Μικρή ανάσα για τον κλάδο είναι και η θεσμοθέτηση του νόμου 4387/2016, βάση του οποίου οι ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται βάση του πραγματικού εισοδήματος με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλη μείωση στον κλάδο, αφού στο σύνολό του εντάσσεται στην κατώτατη κλίμακα, δηλαδή 168€ μηνιαίως. Αυτό όμως μακροπρόθεσμα θα έχει αρνητικές επιπτώσεις, αφού θα μειωθούν οι συντάξιμες αποδοχές (στους παλαιούς ασφαλισμένους λιγότερο, αλλά στους νέους πολύ περισσότερο) με αποτέλεσμα να υπάρχει ορατός ο κίνδυνος να καταλήξουμε στην Εθνική Σύνταξη (384€), αφού οι προσωπικές διαφορές θα έχουν μηδενισθεί.

Οι προσπάθειές μας πρέπει να έχουν στόχο να μην επηρεασθεί το ύψος των Συντάξεων από την μείωση των εισφορών, όπως ήταν το αίτημά μας.
Θετικό είναι ότι όσοι πληρώνουν κανονικά τις νέες εισφορές θα παίρνουν ενημερότητα βάσει υπουργικής απόφασης που υποσχέθηκε ο Υφυπουργός Εργασίας Τάσος Πετρόπουλος και αναμένεται.

Αρνητικό για τον κλάδο θα είναι και η εφαρμογή του τρόπου συναλλαγής βάσει P.O.S, αφού όλα μας τα εισοδήματα θα περνούν μέσω τραπεζών με κίνδυνο να κατάσχονται στην πηγή τους και με αποτέλεσμα να μην μένει τίποτα για την εξυπηρέτηση των βασικών οικογενειακών αναγκών. Μεγάλο πρόβλημα επίσης είναι η υψηλή προμήθεια των τραπεζών, μέχρι 3% επί του τζίρου, σε αντίθεση με ότι ισχύει στην Ενωμένη Ευρώπη που είναι πολύ μικρή, 0,02% έως 0,05%!
Μεταφορά μαθητών

Ένα και ίσως το μοναδικό έργο ιδιαίτερα στην Περιφέρεια, είναι και η Μεταφορά Μαθητών, το οποίο όμως το λυμαίνονται Μεταφορικά Μονοπώλια με τις ευλογίες του κράτους, αφού η κείμενη νομοθεσία είναι ελλιπής αλλά παράλληλα εφαρμόζεται κατά το δοκούν .
Η κατάσταση επιδεινώνεται με τις αυθαιρεσίες των Περιφερειαρχών, οι οποίες εγείρουν πολλά ερωτήματα για τις σκοπιμότητες που υποκρύπτουν. «Έχουν γίνει καταγγελίες και βρίσκονται στις διαδικασίες των ανακρίσεων». Απαιτείται νέα σύγχρονη νομοθετική ρύθμιση με διαφανείς κανόνες που να ΜΗΝ επιδέχονται παρερμηνειών-αυθαιρεσιών, με σκοπό την κατοχύρωση του έργου και τον αποκλεισμό των αυθαιρεσιών των Περιφερειαρχών για τουλάχιστον πολιτικούς λόγους.

Το έργο μας προκύπτει, πέραν από το ότι είναι αδύνατη η μεταφορά ορισμένων μαθητικών ομάδων από άλλα Μεταφορικά μέσα και από την μεταφορά ειδικών μαθητικών ομάδων όπως ΑΜΕΑ-ΕΠΑΛ-Μουσικά σχολεία κλπ.

Κυρίως όμως το έργο μας προκύπτει από το θέμα της Ασφάλειας των μαθητών, λόγω έλλειψης υποδομών όπως: πεζοδρομίων, στεγάστρων, ειδικές σημάνσεις για διαβάσεις μαθητών & σημάνσεις ύπαρξης σχολικών μονάδων. Λόγω επικίνδυνου οδικού δικτύου-εθνικών δρόμων, ελλείψει Ειδικών Σχολικών Λεωφορείων με ειδικά καθίσματα και ρυθμιζόμενες ζώνες ασφαλείας, ελλείψει σχολικών συνοδών κλπ. Χαρακτηριστικά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών αλλά και οι υπηρεσιακοί παράγοντες δηλώνουν ότι η Ασφάλεια των μαθητών και το κόστος της μεταφοράς δεν μπαίνουν στην ίδια ζυγαριά όπως είναι αυτονόητο προηγείται η ασφάλεια.

Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ είχε κάνει ενέργειες με τον προηγούμενο Υπουργό Εσωτερικών κ Κουρουμπλή, αλλά και μετά από αλλεπάλληλες Συσκέψεις είχαν προκύψει κάποια θετικά αποτελέσματα, αλλά μετά την αντικατάστασή του οι αποφάσεις που είχαν ληφθεί πάγωσαν. Αρνητική εξέλιξη έχει και η συνταξιοδότηση του Ειδικού Διοικητικού Στελέχους του υπουργείου που αντικαταστάθηκε με άλλη εξειδικευμένη, η οποία όμως ξεκινά τη διαδικασία από την αρχή. Αρνητικό είναι ότι οι Περιφέρειες κάνουν προτάσεις ασαφείς και αυθαίρετες, πράγμα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε τεκμηριωμένα ούτως ώστε να αποκλείσουμε τις αυθαιρεσίες, να εξασφαλίσουμε το έργο μας οριστικά, αλλά και να επιτύχουμε την αύξησή του.

ΣΤΟΧΟΙ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Προσπάθεια να αποτραπεί η λειτουργία της UBER και άλλων παρόμοιων και παράνομων εταιριών μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών, με στόχο την πλήρη αποδυνάμωση και το οριστικό αποκλεισμό τους από το έργο μας.

Αυτό προϋποθέτει Ειδικό Νόμο με σαφέστατους κανόνες και όρους, πράγμα που η Διοίκηση της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ προσπαθεί και αναμένουμε θετικές εξελίξεις. 
Παράλληλα, πρέπει να πιεσθούν όλες οι πολιτικές δυνάμεις να πάρουν θέση και ειδικότερα η Νέα Δημοκρατία, αφού στελέχη της έχουν υπερθεματίσει υπέρ της UBER κλπ, ενώ το ίδιο το κόμμα με ανακοίνωσή του δεν έχει πάρει ξεκάθαρη θέση και δεν στηρίζει τον κλάδο στο θέμα αυτό αφού αρνείται να ψηφίσει τον Νόμο που προωθείται στη Βουλή και βάζει καθαρούς κανόνες.

Να απαιτηθεί η αύξηση της αστυνόμευσης από Ειδικά μεικτά κλιμάκια σε ότι αφορά την υποκλοπή του έργου μας από όλους που παράνομα δραστηριοποιούνται στην Ειδική Μεταφορά, όπως UBER κλπ, αλλοδαπά 5θέσια, 9θέσια, 15θέσια κλπ, ενοικιαζόμενα μετά οδηγού, οχήματα τουριστικών επιχειρήσεων και ξενοδοχειακών μονάδων, Ανοικτά Τουριστικά Λεωφορεία Αστικής Περιήγησης κλπ, με στόχο την εξάλειψη αυτού του θλιβερού φαινομένου που παρουσιάζεται στη χώρα μας, μοναδική θλιβερή εξαίρεση στην Ε. Ε.

Μείωση των φόρων και χαρατσιών, επαναφορά του ΦΠΑ στα χαμηλά επίπεδα 11% όπως ίσχυε.
Πάγωμα των παλαιών φορολογικών υποχρεώσεων με ταυτόχρονη κατάργηση των πρόσθετων και τόκων επί των πρόσθετων.
Θεσμοθέτηση 120 δόσεων για να καταστεί δυνατή η εξόφλησή τους σε βάθος χρόνου ανάλογα με τη δυνατότητα του κάθε οφειλέτη.

Να αποφευχθεί η μείωση των συντάξεων και η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών από τον ΕΦΚΑ λόγω της μείωσης των εισφορών.
Να γίνουν ανάλογες ρυθμίσεις με αυτών των φορολογικών οφειλών και να μεταφερθούν οι ασφαλιστικές οφειλές στο τέλος του ασφαλιστικού βίου αφού έχουν αφαιρεθεί οι προσαυξήσεις, τόκοι κλπ και να γίνουν ρυθμίσεις ανάλογα με τη δυνατότητα του κάθε ασφαλισμένου. 

Να δίνεται ασφαλιστική ενημερότητα αφού πληρώνονται οι Νέες Μειωμένες Εισφορές από 01/01/2017 και εντεύθεν όπως έχει υποσχεθεί ο αρμόδιος υφυπουργός Εργασίας Τάσος Πετρόπουλος, ούτως ώστε να περαιώνονται οι διαδικασίες Μεταβίβασης Αδειών, Αντικατάστασης οχημάτων και Συνταξιοδότησης των Ιδιοκτητών και να δύνεται η δυνατότητα συμμετοχής σε δημόσιους διαγωνισμούς όπως η μεταφορά μαθητών κλπ.

Να προστατευτούν με νόμο οι μικρο-οφειλέτες από κατασχέσεις και αναγκαστικές εισπράξεις οφειλών από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές μέσω του ΚΕΑΟ.

Να σταματήσουν οι κατά καιρούς υποχρεωτικές αντικαταστάσεις ταμειακών μηχανών και ταξιμέτρων που μόνο επιχειρηματικές δραστηριότητες κατασκευαστικών εταιριών εξυπηρετούν, πράγμα που από μόνο του προκαλεί ερωτήματα για την σκοπιμότητα που γίνονται, αν και είναι προφανής.
Εξυπακούεται ότι όσα ταξίμετρα έχουν ήδη αντικατασταθεί θα πρέπει να ισχύουν μέχρι την πλήρωση της μνήμης.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ-ΠΡΟΤΑΣΗ

Επειδή παρατηρείται αδιαφορία από την πολιτεία να προστατεύσει τα νόμιμα επαγγελματικά μας δικαιώματα, τα Σωματεία αλλά κυρίως η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ να προσανατολιστούν σε κινητοποιήσεις διαφόρων μορφών, που ο Δυναμισμός τους να αυξάνει προοδευτικά, μέχρι να δρομολογηθούν λύσεις στα προβλήματα του κλάδου, που δυστυχώς αυξάνονται κι επιδεινώνονται.

Τα σωματεία μέλη της ΠΟΕΙΑΤΑ-εκπρόσωποι Ραδιοταξί που συμμετείχαν στη Συνεδρίαση:
 Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Πατρών & Περιχώρων «Ο Αγ. Χριστόφορος»
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Δυτικής Αχαΐας
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Κορίνθου
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Λαμίας
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Πύργου
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Καλαμάτας 
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Ιωαννίνων
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Πάργας
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Αγρινίου
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Μεσολογγίου «Ο Βύρων»
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Ναυπάκτου « Ο Αγ. Χριστόφορος»
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Θέρμου «Η Τριχωνίδα»
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Αμφιλοχίας
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Αμαλιάδας
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Κιάτου
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Αιγίου & Περιχώρων «Ο Αγ. Χριστόφορος»
Περιφερειακό Συμβούλιο Ταξί Πελοποννήσου
Ραδιοταξί EXPRESS
Ραδιοταξί 18300
Ραδιοταξί Κέρκυρας

Για το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας

      Ο Πρόεδρος                                                           Ο Γεν. Γραμματέας
Παπούλιας Χρήστος                                                 Μενύχτας Αναστάσιος



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...