Για μια ακόμη περίπτωση ο Δήμος Θεσσαλονίκης θέτει στο » στόχαστρο » τους αυτοκινητιστές ταξί, αντιμετωπίζοντάς τους
σαν να είναι το σημαντικότερο πρόβλημα για το κυκλοφοριακό ζήτημα της πόλης.
Συγκεκριμένα, μέσω των αλλαγών που σχεδιάζει η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων, η Δημοτική Αρχή επιδιώκει να θέσει τέλος στην παράνομη στάθμευση των ταξί σε βασικές οδικές αρτηρίες, όπως στις οδούς Τσιμισκή και Εγνατία, που έχει ως συνέπεια να μειώνεται η κυκλοφοριακή ικανότητα των συγκεκριμένων οδών και να δημιουργούνται προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Επίσης, θα καταργήσει πιάτσες ταξί που αποδεδειγμένα προκαλούν προβλήματα στην ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας. Ακόμη, θα προχωρήσει σε μειώσεις αριθμών θέσεων σε υφιστάμενους χώρους στάθμευσης ταξί όπως στην Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, από την οδό Γραβιάς έως την οδό Κορομηλά, από 10 σε 8. Ακόμη, θα καταργήσει υφιστάμενους χώρους στάθμευσης, οι οποίοι είτε είναι ανενεργοί, είτε έχουν μεταφερθεί σε νέες θέσεις, όπως στην συμβολή των οδών 28ης Οκτωβρίου – Κωνσταντινουπόλεως με πέντε θέσεις και στην οδό Μακένζυ Κίνγκ αμέσως μετά την Πλατεία Αγίας Σοφίας, τεσσάρων θέσεων, όπως και στην οδό Κεραμοπούλου ( Πρασακάκη – Αγίας Σοφίας ), πέντε θέσεων.
Για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των χώρων στάθμευσης ταξί ο Δήμος Θεσσαλονίκης θεσπίζει κανόνες οποίοι προβλέπουν πως σε περίπτωση που μετά από συστηματικές αυτοψίες εντός ενός διμήνου, από την ημερομηνία εφαρμογής των αποφάσεων χωροθέτησης των χώρων στάθμευσης διαπιστωθεί ότι οι χώροι αυτοί δεν χρησιμοποιούνται από τους οδηγούς ταξί, να καταργούνται και να επανέρχονται στο πρότερο ισχύον καθεστώς.
Επιπλέον, οι εγκεκριμένοι χώροι στάθμευσης που αποδεδειγμένα δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας και ιδιαίτερα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, λόγω της παραβατικότητας των οδηγών ταξί, να καταργούνται μετά από παρέλευση ενός διμήνου και αφού προηγηθεί έγγραφη όχληση του Σωματείου Ταξί και δεν διαπιστωθεί συμμόρφωση των μελών του.
Οι παραπάνω αυτοψίες και διαπιστώσεις θα διενεργούνται από την Δημοτική Αστυνομία, την Τροχαία ή και από μικτό κλιμάκιο.
Η Δημοτική Αρχή εκτιμά ότι με αυτές τις αλλαγές θα δημιουργηθούν νέα δεδομένα για τους χώρους στάθμευσης ταξί και σε μεγάλο ποσοστό θα επιτευχθούν οι στόχοι για καλύτερη διευθέτηση και λειτουργία των πιατσών ταξί, μείωση της παραβατικότητας, καθόσον αυξάνονται ουσιαστικά οι θέσεις Ταξί που έως σήμερα ήταν ανενεργές, με αποτέλεσμα τη βελτίωση τόσο των κυκλοφοριακών συνθηκών, όσο και της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
Η θέση του ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. Θεσσαλονίκης είναι πως για πολλοστή φορά ο κλάδος μας στην πόλη είναι υπό διωγμό, αν και αυτό συμβαίνει διαρκώς όταν απαγορεύεται η συνεχής χρήση των λεωφορειόδρομων από τα ταξί, όπως αντίθετα ισχύει σε σοβαρά ευρωπαικά κράτη. Ακόμα, ο Δήμος Θεσσαλονίκης έναντι των χώρων στάθμευσης ταξί είναι ο μεγαλύτερος παραβάτης, όταν ουσιαστικά τις αχρηστεύει τοποθετώντας κάδους απορριμάτων κάθε μεγέθους και χρήσεως ακόμη και σε κεντρικότατες πιάτσες, ενώ σωρηδόν παραβλέπεται η παράνομη χρήση τους ως χώρους στάθμευσης από κατόχους διωτικής χρήσεως οχημάτων.
Σίγουρα, προχωρώντας σε αυτοκριτική, ορισμένοι συνάδελφοι υπερβαίνουν τα εσκαμμένα όταν κάνουν στάση σε κόμβους και διασταυρώσεις οδών, όμως ούτε για τους αυτοκινητιστές ταξί είναι ευχάριστο γεγονός να επεκτείνουν αναγκαστικά την πιάτσα και να αναμένουν με πολύωρη αναμονή την παραλαβή πελατών, όμως αυτό το φαινόμενο είναι συνέπεια της κάθετης πτώσης της ζήτησης του ταξί από το επιβατικό κοινό ένεκα της κακής οικονομικής κατάστασης. Επίσης, καλό είναι να γνωρίζει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Καθαριότητας και Περιβάλλοντος κος Αθανάσιος Παππάς πως η χρησιμοποίηση των χώρων στάθμευσης ταξί από τους αυτοκινητιστές ταξί καθορίζεται από την δημοφιλία χρήσης τους από το επιβατικό κοινό. Όμως, τα εύκολα θύματα είναι οι οδηγοί ταξί, αφού η Δημοτική Αρχή για λόγους πολιτικού κόστους, φοβάται να λάβει αποφάσεις κατά της κυκλοφορίας επιβατικών αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης.
Βέβαια, για πολλοστή περίπτωση διάκειται ευνοικά έναντι του ΟΑΣΘ, όμως όταν πραγματοποιούνταν η πολυήμερη επίσχεση εργασίας των εργαζομένων του και ο κλάδος του ταξί ανέλαβε το βάρος της μεταφοράς του επιβατικού κοινού, τέθηκε η φαεινή ιδέα από την Δημοτική Σύμβουλο κα Πέγκα για μείωση του κομίστρου όσο θα διαρκούσε η κινητοποίηση των εργαζομένων του ΟΑΣΘ….Προφανώς, θεωρούσε πως το ταξί χρήζει νοοτροπίας λαικής αγοράς…’Οπως και κανείς δεν ενημέρωσε επίσημα τους αυτοκινητιστές ταξί αν άφοβα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τις λεωφορειολωρίδες, αφού δεν κυκλοφορούσαν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ….
Σχετικά με την στάση της ηγεσίας του Σωματείου, ως ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, εκ των προτέρων είμαστε βέβαιοι ποια θα είναι..Συμβιβαστική και υποτακτική. Οι συνάδελφοι ας είναι προετοιμασμένοι ανάλογα για την στάση της Δημοτικής Αστυνομίας και της Τροχαίας αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ: https://ethnikismos.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...