Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

Χάος απύθμενο στο χώρο των ταξί Σε απόγνωση οι ιδιοκτήτες αδειών ταξί..!

Διαδήλωση έξω από το γραφείο του πρέμιερ την περασμένη Δευτέρα.

ΤΗΣ BIBIAN ΜΟΡΡΙΣ
Απίστευτη η απόφαση της κυβέρνησης
Andrews να καταργήσει τις άδειες ταξί, μηδενίζοντας έτσι την αξία τους και πλήττοντας χιλιάδες ιδιοκτήτες αδειών ταξί, πολλοί από τους οποίους είναι συμπάροικοι.

Τα νέα μέτρα, τα οποία αποβλέπουν στην απελευθέρωση του κλάδου, έχουν φέρει σε απόγνωση εκείνους που αφορούν άμεσα και παρ' ότι έβλεπαν τα σύννεφα στον ορίζοντα, από καιρό τώρα, δεν μπορούν σήμερα να πιστέψουν ότι χάνουν τις περιουσίες τους από τη μια μέρα στην άλλη.

Η αποζημίωση που δεσμεύεται αυτή τη στιγμή να δώσει η κυβέρνηση και χαρακτηρίζεται κατάφωρα άδικη από τους ιδιοκτήτες αδειών, είναι $100.000 για την πρώτη άδεια και $50.000 για τη δεύτερη.

Οι αλλαγές οι οποίες θα λάβουν χώρα θα κατατεθούν σε νομοσχέδιο μέχρι το τέλος του χρόνου, η δε εφαρμογή τους, η οποία θα λάβει χώρα εντός δύο ετών, θα περιλαμβάνει δύο σκέλη. Το πρώτο σκέλος θα αναφέρεται στην κατάργηση του τεστ γνώσεων και των τελών που σχετίζονται με τις άδειες ταξί. Το δεύτερο σκέλος θα καθορίζει την επιβολή φόρου $2 για όλες τις διαδρομές με επαγγελματικά επιβατικά οχήματα, τις αλλαγές της ταρίφας των ταξί και την αναθεώρηση των συμφωνιών των έμμισθων οδηγών.

Σε ανακοίνωσή της, η κυβέρνηση Andrews αναφέρει: "Προσφέρουμε έναν ομοιόμορφο κλάδο μετακίνησης των επιβατών, δημιουργώντας 3.500 νέες θέσεις εργασίας. Αλλάζουμε τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται οι κάτοικοι της Βικτώριας, με το να τους δίνουμε ευρύτερο πεδίο επιλογών, λιγότερο χρόνο αναμονής και ασφαλέστερο τρόπο μετακινήσεων. Για τα άτομα τα οποία έχουν κάποια αναπηρία, τα ταξί είναι συνήθως το μόνο μέσο μετακίνησης που διατίθεται, γι' αυτό και με τις μεταρρυθμίσεις στις οποίες προβαίνουμε προσπαθούμε να βελτιώσουμε το σημείο αυτό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο".

Από την πλευρά της, η υπουργός Δημόσιων Συγκοινωνιών, Jacinta Allan, η οποία δέχεται επιθέσεις, παρακλήσεις και αιτήματα από όλες τις ενδιαφερόμενες κατηγορίες του κλάδου και, ιδιαίτερα, από τους ιδιοκτήτες αδειών ταξί, προσπαθεί, επίσης, να παρουσιάσει μια αισιόδοξη εικόνα, υποστηρίζοντας ότι "οι αλλαγές θα ανοίξουν την πόρτα σε περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες και καινοτομίες στον κλάδο. Θα προσφέρουν περισσότερες επιλογές και καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών".

Ένα σημείο το οποίο οδηγεί αρκετούς από τους ιδιοκτήτες αδειών να ελπίζουν σε δικαιότερη αποζημίωση, είναι ο ισχυρισμός της ότι "η κυβέρνηση θα εξακολουθήσει την επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους του κλάδου όσον αφορά τις λεπτομέρειες των μεταρρυθμίσεων, των μέτρων ασφάλειας και της εφαρμογής του φόρου".

ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ

Ο πρέμιερ της Βικτώριας, Daniel Andrews, ισχυρίζεται ότι οι μεταρρυθμίσεις αποβλέπουν στο "να βάλουν όλους τους παίκτες στο ίδιο γήπεδο".

"Δεν γίνεται ν' αλλάξουμε το νόμο για μια εταιρία (υπονοεί την Uber) και μετά όλη τη φοβερή αυτή διαδικασία, να παρουσιαστεί κάποια άλλη σε μια εβδομάδα, ένα μήνα ή ένα χρόνο και να πρέπει να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή".

Ισοπεδωτικός, με όλη τη σημασία της λέξης, ο πρωθυπουργός, φαίνεται να μην έχει συναίσθηση της πραγματικότητας και να αδιαφορεί παντελώς για την οικονομική καταστροφή που προκαλούν οι αποφάσεις της κυβέρνησής του σε χιλιάδες συμπολίτες μας. Άνθρωποι που εργάστηκαν σκληρά μια ολόκληρη ζωή για να εξασφαλίσουν ένα αξιοπρεπές εφάπαξ και να μην επιβαρύνουν την Πολιτεία, όταν θα συνταξιοδοτηθούν, να έρχεται αυτή η ίδια η Πολιτεία τώρα και εν ψυχρώ να λέει "λάθος υπολογίσατε. Η επένδυσή σας, από σήμερα, είναι μηδέν".

Στην ουσία, η ημερομηνία λήξης τους, είχε εμφανιστεί στον ορίζοντα από καιρό όταν η αξία των αδειών ήταν σε ελεύθερη πτώση και για αρκετούς μήνες τώρα, δεν υπήρχαν καν ενδιαφερόμενοι για όσους προσπαθούσαν να τις πουλήσουν, ακόμη και πολύ πιο κάτω από την τιμή που τις αγόρασαν. 

Κινητοποιήσεις, διαμαρτυρίες έξω από την πόρτα του εκλογικού γραφείου του πρέμιερ, διαδηλώσεις μπροστά στο Κοινοβούλιο, συναντήσεις με τον υπουργό Μικρών Επιχειρήσεων, κ. Φίλ. Δαλιδάκη και ηχηρά χτυπήματα στην πόρτα της αρχιτέκτονα του σχεδίου Jacinta Allan, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν φαίνεται να αποφέρουν καρπούς. 

Ποιο είναι το ζητούμενο;

"Μια δίκαιη αποζημίωση, καλύτερη από αυτή που έχουν ανακοινώσει" θα πει ο κ. Τάσος Ρέβης, εκφράζοντας την επιθυμία πολλών που βρίσκονται σε παρόμοια με εκείνον θέση. 

Ο ίδιος, παρακολουθούσε από καιρό την επιδείνωση του κλάδου, εκτιμούσε, εντούτοις, ότι η αποζημίωση θα ήταν $250.000.

"Πρόκειται για κατάφωρη αδικία που ανατρέπει τα σχέδια όλων εκείνων, που, μετά από σκληρή δουλειά πολλών χρόνων, προσέβλεπαν σε μια εξασφάλιση του εφάπαξ. Θα λάβουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα που προσφέρονται προκειμένου να ανατραπεί η απόφαση όσον αφορά το θέμα της αποζημίωσης" τονίζει. 

Είναι ψύχραιμος, παρ' ότι το υλικό κόστος είναι μεγάλο, πράγμα που δεν συμβαίνει με άλλους, στην ίδια θέση, που μιλήσαμε μαζί τους.

"Πρόκειται για ολοκληρωτική καταστροφή" δηλώνει ο κ. Νίκος Μπαντούνας, ένθερμος υποστηρικτής του Εργατικού Κόμματος. "Χάνουμε τις περιουσίες μας μέσα από τα χέρια μας, από τη μια μέρα στην άλλη. Χτυπάμε πόρτες συνέχεια. Φωνάζουμε, απαιτούμε, απειλούμε. Χθες κάναμε διαδήλωση έξω από το γραφείο του πρέμιερ στο Noble Park. Του στείλαμε στεφάνι με το μήνυμα "rest in peace", εννοώντας ότι για μας έχει πεθάνει. Υποστηρίζαμε, πολλοί από μας το Εργατικό Κόμμα, μια ολόκληρη ζωή. Και τώρα τι έκανε; Μας μαχαίρωσε πισώπλατα.

"Για μας ο πρέμιερ έχει πεθάνει. Σήμερα πήγαμε και στον κ. Δαλιδάκη, υπουργό Μικρών Επιχειρήσεων.

Μας άκουσε, αλλά τι να πει; Aυτές είναι κυβερνητικές αποφάσεις και αυτός είναι μέλος της κυβέρνησης".

Απόλυτα σωστό. "Μας παρέπεμψε στην Jacinta Allan" συμπληρώνει.

Εδώ, θυμάμαι σε συνέντευξη που μου έδωσε τον περασμένο Απρίλη και έθιξα το θέμα του χάους που υπήρχε στον κλάδο, με το ερώτημα "πότε θα διευθετηθεί;" η απάντηση ήταν ότι "πρόκειται για δύσκολο, πολύπλοκο και πολύπλευρο θέμα, όλες τις πλευρές και τις παραμέτρους του οποίου προσπαθεί να εξετάσει η αρμόδια υπουργός ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή λύση" είχε πει ο κ. Δαλιδάκης. Η υπουργός, βέβαια, ως γνωστόν, κράτησε, για μήνες, σιγή ιχθύος. Όσοι βιάζονταν να μάθουν 'τι θα γίνει με τον εισβολέα που άκουγε στο όνομα Uber', θα έπρεπε να περιμένουν. Μέχρι που την προπερασμένη Τρίτη -αποφράδα μέρα- έγινε ο σεισμός που ισοπέδωσε τα πάντα: Μόχθο -για πολλούς- μιας ολόκληρης ζωής, όνειρα οικονομικής εξασφάλισης ακόμη και των επόμενων γενεών. 

ΘΑ ΠΑΜΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ

"Θα κινηθούμε δικαστικά. Αποφασίστηκε στη μεγάλη συγκέντρωση της περασμένης Κυριακής στο Veneto Club. Θα πρέπει να συγκεντρωθεί το ποσό του $1,5 εκ. Αλλά εκεί τώρα θα κολλήσουμε; Εδώ χάνουμε ολόκληρες περιουσίες" δηλώνει ο κ. Βασίλης Σπανός, ιδιοκτήτης τριών αδειών ταξί, στο ενοίκιο των οποίων στηρίχτηκε για να αγοράσει ακίνητο και τώρα βρίσκεται εκτεθειμένος, όπως τονίζει.

"Ποιος το περίμενε, να μηδενίσουν τον κόπο τόσων χρόνων. Φοβόμαστε ότι η εξέλιξη των πραγμάτων δεν θα μας ευνοούσε, στη χειρότερη όμως περίπτωση ελπίζαμε για μια δίκαιη αποζημίωση. Στην ουσία -και αυτό δεν ακούγεται καθόλου αυτές τις μέρες- ακόμη και αυτά που αποφάσισαν να μας προσφέρουν ως αποζημίωση δεν πρόκειται να τα πάρουμε τώρα, αλλά με δόσεις σε μια περίοδο οχτώ χρόνων, οπότε η αξία τους δεν θα είναι, όπως αντιλαμβάνεστε, η ίδια. Μετά υπάρχει το άλλο θέμα. Έχουμε νοικιάσει τις άδειες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είμαστε εξασφαλισμένοι για το συγκεκριμένο διάστημα. Όλη αυτή η σύγχυση, προσφέρεται για αθέτηση ακόμη και συμβολαίων και μεγάλη ανασφάλεια.

Μιλάει ο πρέμιερ για δημιουργία θέσεων εργασίας. Για 3.500 θέσεις. Από πού βρήκε αυτό το νούμερο και πώς θα βγάλουν μεροκάματο όλοι αυτοί, αφού και τώρα ακόμη ο κλάδος μας αντιμετωπίζει προβλήματα επιβίωσης; Είμαι 22 χρόνια ταξιτζής. Ποτέ δεν θυμάμαι να υπήρχαν τα σημερινά προβλήματα, τα οποία, αντί να προσπαθήσει να λύσει η κυβέρνηση, δίκαια και λογικά, με τις αποφάσεις της, επιδεινώνει την κατάσταση. Γιατί θα πρέπει να πληρώσουμε όλοι εμείς τη νομιμοποίηση της Uber; Σας ρωτώ".

Και εγώ, με τη σειρά μου, κάνω την ίδια ερώτηση στον εαυτό μου. Χωρίς φυσικά να μπορώ να δώσω απάντηση.

ΠΗΓΗ: http://neoskosmos.com/

3 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτοί θα μας πάρουν και τα σωβρακα για να κάνουν μονοπώλιο την uber στο θέμα των μεταφορών .... Και μετά θα πετάξουν τους οδηγούς έξω με τις κλωτσιές .... Για να βάλουν τα αυτοκινούμενα ... Βλέπε σύμφωνα με volvo και όλη την αυτοκινητοβιομηχανία που έχει ξεσηκωθεί ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για να βγάλει αυτόνομα οχήματα ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψε την άποψή σου...