ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΩΝ
ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ«Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»
Αράτου 21, β' όροφος, γραφείο 6 , ΠΑΤΡΑ
τηλ. (2610) 223.311, ΦΑΞ (2610) 275.778, ΚΙΝΗΤΟ 6977-361.362
e-mail: somatio.taxi.patras@gmail.com
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΑΙΓΙΟΥ
ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ«Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΥΤ/ΣΤΩΝ ΤΑΞΙ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
«Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΡΑΔΙΟ ΤΑΞΙ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΜΕΣΟΛΛΟΓΓΙΟΥ «Ο ΒΥΡΩΝ»
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ «Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»
Αρ. Πρωτ: 160 /2016 Πάτρα, 13/07/2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ- ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΕ ΑΛΛΟΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΥΠΕΡΕΡΓΟΛΑΒΟ ΑΝΑΔΟΧΟ ΠΛΗΝ ΤΩΝ ΤΑΞΙ. ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΙΛΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΓΟΡΩΝ» ΜΕ ΑΜΦΙΒΟΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΩΝ ΤΑΞΙ.
Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016, από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και παρουσιάστηκε από το ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων), η πιλοτική πλατφόρμα για τη συγκρότηση των δρομολογίων μεταφοράς μαθητών, αναδείχθηκαν οι αντιφάσεις, σκοπιμότητες, προχειρότητες και παρατυπίες, όπως προκύπτει και από τα παρακάτω:
Περιγραφή παλαιού καθεστώτος ανάθεσης έργου μεταφοράς μαθητών(πριν την ΚΥΑ 24001/2013) :
Ένας (1) ανάδοχος, ο οποίος αναδεικνυόταν από φωτογραφικούς διαγωνισμούς με αδιαφανείς διαδικασίες, με αναθέσεις «πακέτο» όλου του έργου, χωρίς διαχωρισμό ανά κατηγορία οχήματος, χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό, με αναθέσεις υπό μορφή υπεργολαβίας από τον ανάδοχο προς τρίτους μη επαγγελματίες (συνταξιούχους, ιδιοκτήτες Ι.Χ. οχημάτων) σε μη πιστοποιημένα επαγγελματικά οχήματα, τα οποία πολλές φορές μετέφεραν ένα (1) μαθητή χωρίς να γίνεται ομαδοποίηση, με αποτέλεσμα να μισθώνονται πολλά οχήματα για το ίδιο δρομολόγιο.
Αδιαφανείς διαδικασίες , αναθέσεις από τον ανάδοχο σε μη επαγγελματίες με Ι.Χ. αυτ/τα μη πιστοποιημένα, πολυκερματισμός των δρομολογίων περισσοτέρων του ενός (1) οχήματος για ένα (1) δρομολόγιο, χρέωση ανύπαρκτων χιλιομέτρων (χρεώνονταν πλασματικά-ανύπαρκτα χιλιόμετρα χωρίς κανέναν έλεγχο).
Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, όπως είναι φυσικό, ήταν το υψηλό κόστος μεταφοράς : 12,5 εκατ. ευρώ περίπου για την περιοχή μας.
Νέο καθεστώς Εφαρμογή της ΚΥΑ 24001/13 :
Μετά από επίπονες προσπάθειες των συνδικαλιστικών οργάνων του κλάδου θεσμοθετήθηκαν με την ΚΥΑ 24001/13 κανόνες με θετικά αποτελέσματα, βάζοντας τέλος στο παλαιό αναχρονιστικό και νεφελώδες καθεστώς στη μεταφορά μαθητών που ίσχυε μέχρι τότε και επί σειρά ετών.
Έγινε ανάθεση σε φυσικά πρόσωπα με πιστοποιημένα επαγγελματικά οχήματα:
Έγινε καταμερισμός και διαχωρισμός δρομολογίων σε κατηγορίες, ανάλογα με τον τύπο μέσου μεταφοράς :
Η Α΄ κατηγορία αφορά τη μεταφορά μαθητών με Δημόσια Συγκοινωνία.
Η Β΄ κατηγορία αφορά τη μεταφορά μαθητών με Ίδια μέσα Περιφερειών και Δήμων.
Η Γ΄ κατηγορία αφορά τη μεταφορά μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών (ταξί) .
Όταν ξεκίνησε η εφαρμογή της ΚΥΑ 24001/13, για ευνόητους λόγους, υπήρξαν τότε και εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις από τους τότε εμπλεκόμενους με το προηγούμενο καθεστώς, αλλά και τους σημερινούς διεκδικητές για λόγους προσωπικών συμφερόντων οικονομικών ή και πολιτικών.
Με την εφαρμογή της ΚΥΑ 24001/13 επιτεύχθηκαν κυρίως τα παρακάτω:
Λόγω της πλήρους διαφάνειας, η οποία ήταν αποτέλεσμα του εξορθολογισμού των διαδικασιών, και της ομαδοποίησης των δρομολογίων με πληρότητα των οχημάτων, αποφεύχθηκε η δρομολόγηση για το ίδιο δρομολόγιο περισσοτέρων του ενός (1)οχήματος.
Αποκλείστηκαν οι μεσάζοντες και έτσι είχαμε μεγάλη μείωση κόστους μεταφοράς: 4,5 εκατομ. ευρώ με το νέο καθεστώς από 12,5 εκατομ. ευρώ του παλαιού καθεστώτος, ενώ ταυτόχρονα είχαμε αύξηση των μεταφερόμενων μαθητών.
Διασφαλίστηκε πλήρως το δημόσιο συμφέρον.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι εξασφαλίστηκε η απόλυτη ασφαλής μετακίνηση μαθητών, με σύγχρονα πιστοποιημένα και ασφαλή οχήματα, αφού εξάλλου αυτό είναι και το ζητούμενο ανεξαρτήτου κόστους αλλά και ο στόχος των Υπουργείου Παιδείας & Εσωτερικών.
Αυτό εξάλλου επεσήμανε μεταξύ άλλων στην ημερίδα της 11/07/16 και η κα Νίκη Μπαφέ, Ειδική Επιστήμονας στην Ανεξάρτητη Αρχή του Συνήγορου του Πολίτη, αφού αναφέρθηκε στις διαπιστώσεις που έχει κάνει ο Συνήγορος, στο πλήθος καταγγελιών που έχει δεχθεί από γονείς αλλά και Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων για το θέμα της ασφάλειας των μαθητών, αλλά τον αποκλεισμό άλλων κοινωνικών ομάδων, κατά τη εφαρμογή του παλαιού καθεστώτος.
Υποστήριξε ότι επιτεύχθηκε απόλυτα η νομιμότητα και πλήρης εφαρμογή του νόμου με την ΚΥΑ 24001/13, αφού λύθηκαν πολλά προβλήματα, αλλά πρέπει να γίνει προσπάθεια επίλυσης όσων νέων εμφανίστηκαν. Ζητούμενο και επιδιωκόμενο είναι και η επέκταση της μεταφοράς μαθητών και σε άλλες κοινωνικές ομάδες και ο μη αποκλεισμός κάποιων ,όπως Ρομά κλπ.
Επίτευξη των στόχων του Υπουργείου Εσωτερικών και της Πολιτείας που είναι:
Μείωση του κόστους αφού υλοποιήθηκε ο προϋπολογισμός που ήταν 140 εκατ. ευρώ. Διατέθηκαν 138 εκατομ. ευρώ, ενώ με το παλιό καθεστώς το κόστος υπερέβαινε κατά πολύ τα 200 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα επιτεύχθηκε η ασφάλεια μαθητών, το οποίο είναι πρωτεύον ζήτημα και δευτερευόντως το κόστος. «Αυτά τα δύο δεν μπαίνουν στην ίδια ζυγαριά», σύμφωνα και με δηλώσεις πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων, πράγμα που είναι και αυτονόητο άλλωστε. Δεν είναι αυτονόητο όμως για κάποιους όπως φαίνεται και από δηλώσεις διευθυντικών και πολιτικών στελεχών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αλλά και από τον κ. Γαροφαλάκη (μελετητή), ο οποίος ανέφερε ότι αναμένουν ειδικό νόμο για την ασφάλεια των μαθητών!!!
Σ΄ αυτό συνεπικούρησε και η απευθείας ανάθεση του έργου στη Γ΄ κατηγορία στους επαγγελματίες ταξί με πιστοποιημένα οχήματα, που τους ανήκει βάση του νόμου. (ΚΥΑ 24001/13)
Όλα αυτά επιτεύχθηκαν λόγω της νομοθετικής κάλυψης, η οποία συμπληρωνόταν πάντα με τροποποιήσεις & ερμηνευτικές εγκυκλίους, αντιμετωπίζοντας και λύνοντας ότι προβλήματα προέκυπταν.
Κατά διαβεβαιώσεις και δηλώσεις Υπουργών & Υπηρεσιακών παραγόντων προς την συνδικαλιστική ηγεσία του κλάδου μας, δεν υπάρχει κενό νόμου και ασάφειες που να αφήνουν περιθώριο παρερμηνειών.
Επίσης μας διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει μυστική ατζέντα στο Υπουργείο Εσωτερικών, πράγμα που συνήθως επικαλούνται ορισμένες Περιφέρειες.
Περιφέρειες & ενέργειές τους:
Δύσκολα προσαρμόστηκαν ή προσαρμόζονται στο νέο καθεστώς, στην εφαρμογή δηλαδή της ΚΥΑ 24001/2013 και των τροποποιήσεων, των εγκυκλίων κλπ. (αποκλεισμός μονοπωλίων και μεσαζόντων και εφαρμογή απόλυτης διαφάνειας με ότι αυτό συνεπάγεται.) Στις περισσότερες έγινε προσαρμογή , σε ελάχιστες όχι.
Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έγινε απόλυτη προσαρμογή κατ’ αρχήν και εξυγιάνθηκε το σύστημα. Στη συνέχεια βλέπουμε όμως μια σπουδή οπισθοδρόμησης και επαναφοράς στο ομιχλώδες παρελθόν. Πρέπει να απαντηθεί με απόλυτη σαφήνεια, γιατί γίνεται αυτό.
Οι λόγοι (προφάσεις) που επικαλούνται:
Α) Για μείωση του κόστους είναι αίολη, αφού καταρρίπτεται από την πραγματικότητα και επιβεβαιώνεται από την πολιτεία και τα εντεταλμένα όργανά της. Στην πραγματικότητα είχαμε κατακόρυφη μείωση του κόστους από 12,5 εκατ.ευρώ σε 4,5 εκατομ. περίπου.
Β) Οι ακυρώσεις διαγωνισμών από το Ελεγκτικό Συνέδριο στις διακηρύξεις της Περιφέρειας, έγιναν λόγω αδυναμίας της Περιφέρειας να τους προσαρμόσει στο ισχύον νομικό πλαίσιο και αφορούν τις διαδικασίες μόνο της Α΄ και Β΄κατηγορίας δρομολογίων και όχι τις διαδικασίες της Γ΄ κατηγορίας που αφορούν τα ταξί.
Γ) Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους έχει αποπληρώσει (εξοφλήσει) μόνο τα δρομολόγια της Γ΄κατηγορίας-τα ταξί (απόφαση υπ’ αρ. πρωτοκ. 2/35088/0026/19-08-14). Κι αυτό διότι εκτελέσθηκαν με απόλυτη διαφάνεια και νομιμότητα, ενώ εκκρεμεί η εξόφληση άλλων μεταφορικών οργανισμών-φορέων.
Υπήρχε τακτική και έγιναν ενέργειες διαχρονικά που αποβαίνουν εις βάρος μόνο στα οχήματα –επαγγελματίες της Γ΄ κατηγορίας (ταξί), τις οποίες και αποτρέψαμε με αγώνες και ζητώντας πάντα την παρέμβαση της κεντρικής εξουσίας –πολιτείας, η οποία ανταποκρινόταν με θεσμικές παρεμβάσεις-διευκρινίσεις και έκδοση εγκυκλίων.
Κι εδώ αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο άραγε;
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΥΣΜΕΝΕΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΠΟΥ δρομολογήθηκαν ερήμην του κλάδου μας:
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ανέθεσε μελέτη, χωρίς να υπάρχει καμία τέτοια αντίστοιχη δέσμευση ή υποχρέωση ή πίεση από το αρμόδιο Υπουργείο και τελικά δρομολογήθηκαν διαδικασίες που αποβαίνουν εις βάρος μόνο του κλάδου των ταξί, αλλά και εις βάρος της ασφάλειας των μαθητών, ενώ ευνοούν μονοπωλιακές μεταφορικές επιχειρήσεις και οδηγούν σε δημιουργία καρτέλ. Στη μελέτη αντίστοιχα εμπεριέχονται φωτογραφικά συμπεράσματα και προτάσεις.
Εφαρμόζει πιλοτικό πρόγραμμα (Δυναμικό Σύστημα Αγορών) χωρίς να είναι υποχρεωτικό από το νόμο και χωρίς να υπάρχει προηγούμενο, το οποίο αν εφαρμοστεί πριν βελτιωθεί και εξεταστούν όλοι οι παράμετροι θα δημιουργήσει πολύ περισσότερα προβλήματα απ’ ότι επιχειρείται να λύσει.
Σημειωτέον ότι αυτό προκύπτει από αναλύσεις που μας έχουν κάνει αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Εσωτερικών. Εδώ δηλαδή παρατηρείται μια διγλωσσία.
Για τo εν λόγω πιλοτικό πρόγραμμα, προτάθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών να εξεταστεί η εφαρμογή του από την Περιφέρεια Αττικής, η οποία όμως εντάσσει ένα μικρό μέρος των δρομολογίων δοκιμαστικά, όπως είναι και το ορθό, χωρίς να αποκλείει κανένα από τα δημόσια μέσα μεταφοράς ήτοι ΚΤΕΛ, τουριστικά, ταξί κλπ., σε αντίθεση με ότι επιχειρείται στην δική μας Περιφέρεια φωτογραφίζοντας υπερεργολάβους.
Αποκαλυπτική και αντίστοιχη ήταν και η αναφορά και τοποθέτηση της κυρίας Γιούλη Νοδαρά, Γενικής Δ/ντριας Δια Βίου Μάθησης της Περιφέρειας Αττικής, κατά τη διάρκεια της ημερίδας της 11/07/16. Συμπληρωματικά δήλωσε ότι δεν υπάρχει υποχρέωση ομαδοποίησης δρομολογίων, όπως είναι γνωστό άλλωστε και προκύπτει και από την ΚΥΑ 240001/13, καθώς και την Υ.Α. 31636/ΦΕΚ 1931/09-09-15, σε αντίθεση με αυτά που επικαλείται η Περιφέρεια Δ.Ε., δια στόματος Διευθυντικών στελεχών αλλά και πολιτικών προσώπων, για υποχρεωτική ομαδοποίηση των δρομολογίων.
Επίσης αυτό το «Δυναμικό Σύστημα Αγορών» αποκλείει κάποιους επαγγελματίες μεταφορείς από το έργο και το δικαίωμα εργασίας, αφού θα δημιουργηθεί κλειστό Μητρώο Μεταφορέων.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος οργάνωσε –συγκρότησε και μας παρέδωσε τα δρομολόγια, βάσει της μελέτης που είναι ατεκμηρίωτη και χωρίς να συμμετέχουμε στη διαδικασία οργάνωσής τους, σε αντίθεση με άλλο μεταφορικό φορέα, το ΚΤΕΛ, που ήταν πάντα παρόν στην διαδικασία. Αυτό επιβεβαιώθηκε και με επίσημη δήλωση του κ. Ιωάννη Γαροφαλάκη μελετητή –υπευθύνου καθηγητή του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (για το πιλοτικό πρόγραμμα), ο οποίος λειτουργούσε κατ΄ εντολήν του Περιφερειάρχη κ. Α. Κατσιφάρα, όπως ανέφερε στην ημερίδα της 11/04/2016.
Βάσει του πίνακα δρομολογίων περικόπτεται το 50 % έως και 70 % κατά περιοχές, των δρομολογίων της Γ΄κατηγορίας ταξί και αποδίδονται σε συγκεκριμένο μεταφορικό φορέα. Πλήρης επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς, που η πολιτεία είχε καταργήσει με την ΚΥΑ 24001/13 και τις σχετικές τροπολογίες. Και εδώ διερωτόμαστε : γιατί αυτός ο αποκλεισμός του κλάδου;
Επανέρχεται το καθεστώς ανάληψης του έργου από συγκεκριμένο φορέα, αφού τεχνηέντως αποκλείονται τα ταξί , τουριστικά εξαιτίας της ομαδοποίησης, ο οποίος εκ των πραγμάτων θα αναθέσει μέρος του σε τρίτους ταξί-Ι.Χ. κλπ. αποκομίζοντας όφελος μεσίτη από 30% έως 40 % κατά περίπτωση, όπως δηλαδή συνέβαινε στο παρελθόν πριν την ΚΥΑ 24001/13 τις τροποποιήσεις, τις εγκυκλίους κλπ., το οποίο δυστυχώς ισχύει εν μέρει στις Περιφερειακές Ενότητες Ηλείας & Αιτωλοακαρνανίας.
Δεν εξασφαλίζεται η απόλυτη ασφάλεια των μαθητών διότι:
Α) Δεν υπάρχουν υποδομές αναμονής και συγκέντρωσης μαθητών (ανύπαρκτες θεσμοθετημένες & οριοθετημένες ειδικές στάσεις συγκέντρωσης και αναμονής μαθητών, ανύπαρκτα στέγαστρα) και σε συνδυασμό με την έλλειψη συνοδών, στην ουσία γίνεται εγκατάλειψη ανηλίκου, το οποίο αποτελεί αδίκημα ποινικά κολάσιμο. Κι αυτό διότι οι αποστάσεις που πρέπει να διανύσουν οι μαθητές πεζοί από και προς το σημείο συγκέντρωσης και αναμονής των λεωφορείων που θα τους μεταφέρουν, είναι σε πολλές περιπτώσεις αρκετά μεγάλες και επικίνδυνες και γίνονται κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες. Τα δεδομένα αυτά πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς και μαθητές καθώς και οι Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων.
Β) Δεν υπάρχουν πεζοδρόμια, για ασφαλή μετακίνηση των μαθητών και ιδιαίτερα της Α΄/Βάθμιας Εκπαίδευσης.
Γ) Δεν υπάρχουν οριοθετημένες διαβάσεις πεζών ή σήματα –πινακίδες προειδοποίησης κίνησης μαθητών σε κεντρικές και μεγάλης κίνησης & επικινδυνότητας εθνικές και περιφερειακές οδούς. Δεν υπάρχουν σχολικοί τροχονόμοι.
5) Δεν εξασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον αφού ομαδοποιούνται τα δρομολόγια παρανόμως σε «πακέτο» και αποκλείουν τους μικρο-ιδιοκτήτες ΕΔΧ, μικρών ή μεγαλύτερων λεωφορείων και τουριστικών. Άρα δεν υπάρχει ανταγωνισμός που να προκύπτει από πολλές προσφορές. Αυτή ήταν και η αιτία ακύρωσης του διαγωνισμού από το Ελεγκτικό Συνέδριο - πράξη 269/2015), βασικό προαπαιτούμενο που αναφέρεται πολλάκις τόσο στην ΚΥΑ 24001/13, όσο και στην τροπολογία της.
6) Δεν υπάρχουν ειδικά οχήματα(σχολικά) με προδιαγραφές εκτέλεσης μαθητικών δρομολογίων όπως ζώνες ασφαλείας –ειδικά καθίσματα για νήπια κλπ.
7) Η πρόφαση για μείωση του κόστους είναι αίολη, αφού απαιτούνται για κάθε τέτοιο ειδικό σχολικό όχημα ειδικοί συνοδοί .
8) Δρομολόγια άγονων γραμμών τροποποιούνται και απαιτούνται δύο ειδών μεταφορικά μέσα για κάθε δρομολόγιο (ταξί για δύσβατες και ασύμφορες διαδρομές) μέχρι τις κεντρικές αρτηρίες και κατόπιν μετεπιβίβαση σε λεωφορεία για την μεταφορά στις σχολικές μονάδες (συμφέρουσες διαδρομές).
ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ότι αυτά τα δρομολόγια τα εξυπηρετούσαν ολόκληρα, αποκλειστικά και μόνο τα ταξί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Τώρα μετατρέπονται τα ταξί σε συμπληρωματικά εργαλεία –δεκανίκια μεγάλου μεταφορικού οργανισμού, το οποίο όπως είναι φυσικό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό από τον κλάδο μας.
9) Μεθοδεύονται διαδικασίες παράτασης των συμβάσεων των υπαρχόντων δρομολογίων μέχρι το τέλος του 2016, όσο χρόνο δηλαδή χρειάζεται η Περιφέρεια να ολοκληρώσει τις διαδικασίες και ο επωφελούμενος μεταφορικός φορέας να προμηθευτεί και να δρομολογήσει μικρά λεωφορεία που είναι απαραίτητα να εξυπηρετήσουν τα δρομολόγια που αφαιρούν από τον κλάδο του ταξί.
Μετά και από αποφάσεις Διοικητικών Συμβουλίων και Γενικών Συνελεύσεων του κλάδου δηλώνουμε ότι:
1)Δεν πρόκειται να δεχτούμε καμία παράταση στις συμβάσεις μεταφοράς μαθητών.
2)Καμία συμμετοχή δεν πρόκειται να έχουμε, σε διακηρύξεις που θα προκύψουν από την εφαρμογή του δοκιμαστικού πιλοτικού προγράμματος «Δυναμικό Σύστημα Αγορών», έως ότου αυτό θεσμοθετηθεί ρητά με νόμο και όταν εφαρμοσθεί θα αφορά όλη την επικράτεια.
Δεν θα μετατραπούμε εξευτελιστικά σε δεκανίκια και υποχείρια άλλων μεταφορικών φορέων –οργανισμών.
Δεν είμαστε επαίτες αλλά ισότιμοι και νόμιμοι επαγγελματίες.
Την ευθύνη για ότι αυτό συνεπάγεται για τη μεταφορά μαθητών με την έναρξη της σχολικής περιόδου, την έχει αποκλειστικά και μόνο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Δεν διαφαίνεται σαφώς ο στόχος και ο σκοπός που εξυπηρετούν αυτές οι διαδικασίες, αφού σαφέστατα δεν εξυπηρετείται και δεν διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, ενώ υπάρχει πλήρης αδιαφορία για την ασφάλεια των μαθητών, παρά την απαίτηση όλων των συμμετεχόντων στην ημερίδα εκπροσώπων Δήμων, Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων, εκπαιδευτικών κλπ.
Περίτρανη απόδειξη του γεγονότος ότι η Πολιτεία (Υπουργείο Παιδείας, Εσωτερικών) αδιαφορεί και δεν νομιμοποιεί τις εν λόγω διαδικασίες, πιθανόν δεν συμφωνεί, δεν εγκρίνει τον τρόπο εφαρμογής του πιλοτικού προγράμματος της Περιφέρειας, είναι και η απουσία εκπροσώπων της στην ημερίδα της 11/07/16 , παρότι ήταν προσκεκλημένοι, πράγμα και το οποίο αναφέρθηκε και καυτηριάστηκε στην ημερίδα ως αρνητικό από τον Περιφερειάρχη!
Σίγουρο είναι ότι επανερχόμαστε στο παλαιό ομιχλώδες καθεστώς που δεν εξασφαλίζει την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών.
Βέβαιο είναι ότι καταστρέφεται συνειδητά ένας κλάδος πολύ μικρών επιχειρηματιών, προς όφελος μεγάλων μονοπωλιακών οργανισμών με ότι αυτό συνεπάγεται, εν μέσω μάλιστα της μακροχρόνιας και συνεχιζόμενης ύφεσης . Κι αυτό γίνεται με αποκλειστική ευθύνη της Περιφέρειας που αντί να προστατεύσει τον κλάδο μας από τους «αλεξιπτωτιστές» και «πειρατές» που υποκλέπτουν το έργο μας, όπως πολλάκις έχουμε αιτηθεί, μας δίνει τη χαριστική βολή, αφού σε ορισμένες περιοχές η μεταφορά μαθητών αποτελεί το μοναδικό έργο των ταξί.
Όπως δηλώθηκε και με έπαρση στην ημερίδα της 11/07/16 από τον Περιφερειάρχη αν το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα πετύχει στην Περιφέρεια Δ.Ε., αυτόματα θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα. Έχει μήπως δεσμευτεί από την Ένωση Περιφερειών Ελλάδος, προκειμένου να αποτελέσει τον πυλώνα, τον πολιορκητικό κριό και να προετοιμάσει το έδαφος για την πλήρη εφαρμογή του «ευφυούς» αυτού σχεδίου;
Σ’ αυτή την περίπτωση μιλάμε για πλήρη απαξίωση του επαγγέλματός μας και ολοσχερή καταστροφή, το μόνο που θα μας απομείνει να κάνουμε θα είναι η παράδοση των πινακίδων των οχημάτων μας.
ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ, ενεργώντας υπό την αιγίδα και καθοδήγηση της κλαδικής μας Ομοσπονδίας, ότι θα υπερασπιστούμε τα νόμιμα δικαιώματά μας στην εργασία με κάθε πρόσφορο μέσο αλλά και με δυναμισμό και πίεση, ζητώντας την αρωγή της πολιτείας και της δικαιοσύνης.
ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ«Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»
Αράτου 21, β' όροφος, γραφείο 6 , ΠΑΤΡΑ
τηλ. (2610) 223.311, ΦΑΞ (2610) 275.778, ΚΙΝΗΤΟ 6977-361.362
e-mail: somatio.taxi.patras@gmail.com
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΑΙΓΙΟΥ
ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ«Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΥΤ/ΣΤΩΝ ΤΑΞΙ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
«Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΡΑΔΙΟ ΤΑΞΙ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΜΕΣΟΛΛΟΓΓΙΟΥ «Ο ΒΥΡΩΝ»
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ «Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»
Αρ. Πρωτ: 160 /2016 Πάτρα, 13/07/2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ- ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΕ ΑΛΛΟΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΥΠΕΡΕΡΓΟΛΑΒΟ ΑΝΑΔΟΧΟ ΠΛΗΝ ΤΩΝ ΤΑΞΙ. ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΙΛΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΓΟΡΩΝ» ΜΕ ΑΜΦΙΒΟΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΩΝ ΤΑΞΙ.
Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016, από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και παρουσιάστηκε από το ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων), η πιλοτική πλατφόρμα για τη συγκρότηση των δρομολογίων μεταφοράς μαθητών, αναδείχθηκαν οι αντιφάσεις, σκοπιμότητες, προχειρότητες και παρατυπίες, όπως προκύπτει και από τα παρακάτω:
Περιγραφή παλαιού καθεστώτος ανάθεσης έργου μεταφοράς μαθητών(πριν την ΚΥΑ 24001/2013) :
Ένας (1) ανάδοχος, ο οποίος αναδεικνυόταν από φωτογραφικούς διαγωνισμούς με αδιαφανείς διαδικασίες, με αναθέσεις «πακέτο» όλου του έργου, χωρίς διαχωρισμό ανά κατηγορία οχήματος, χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό, με αναθέσεις υπό μορφή υπεργολαβίας από τον ανάδοχο προς τρίτους μη επαγγελματίες (συνταξιούχους, ιδιοκτήτες Ι.Χ. οχημάτων) σε μη πιστοποιημένα επαγγελματικά οχήματα, τα οποία πολλές φορές μετέφεραν ένα (1) μαθητή χωρίς να γίνεται ομαδοποίηση, με αποτέλεσμα να μισθώνονται πολλά οχήματα για το ίδιο δρομολόγιο.
Αδιαφανείς διαδικασίες , αναθέσεις από τον ανάδοχο σε μη επαγγελματίες με Ι.Χ. αυτ/τα μη πιστοποιημένα, πολυκερματισμός των δρομολογίων περισσοτέρων του ενός (1) οχήματος για ένα (1) δρομολόγιο, χρέωση ανύπαρκτων χιλιομέτρων (χρεώνονταν πλασματικά-ανύπαρκτα χιλιόμετρα χωρίς κανέναν έλεγχο).
Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, όπως είναι φυσικό, ήταν το υψηλό κόστος μεταφοράς : 12,5 εκατ. ευρώ περίπου για την περιοχή μας.
Νέο καθεστώς Εφαρμογή της ΚΥΑ 24001/13 :
Μετά από επίπονες προσπάθειες των συνδικαλιστικών οργάνων του κλάδου θεσμοθετήθηκαν με την ΚΥΑ 24001/13 κανόνες με θετικά αποτελέσματα, βάζοντας τέλος στο παλαιό αναχρονιστικό και νεφελώδες καθεστώς στη μεταφορά μαθητών που ίσχυε μέχρι τότε και επί σειρά ετών.
Έγινε ανάθεση σε φυσικά πρόσωπα με πιστοποιημένα επαγγελματικά οχήματα:
Έγινε καταμερισμός και διαχωρισμός δρομολογίων σε κατηγορίες, ανάλογα με τον τύπο μέσου μεταφοράς :
Η Α΄ κατηγορία αφορά τη μεταφορά μαθητών με Δημόσια Συγκοινωνία.
Η Β΄ κατηγορία αφορά τη μεταφορά μαθητών με Ίδια μέσα Περιφερειών και Δήμων.
Η Γ΄ κατηγορία αφορά τη μεταφορά μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών (ταξί) .
Όταν ξεκίνησε η εφαρμογή της ΚΥΑ 24001/13, για ευνόητους λόγους, υπήρξαν τότε και εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις από τους τότε εμπλεκόμενους με το προηγούμενο καθεστώς, αλλά και τους σημερινούς διεκδικητές για λόγους προσωπικών συμφερόντων οικονομικών ή και πολιτικών.
Με την εφαρμογή της ΚΥΑ 24001/13 επιτεύχθηκαν κυρίως τα παρακάτω:
Λόγω της πλήρους διαφάνειας, η οποία ήταν αποτέλεσμα του εξορθολογισμού των διαδικασιών, και της ομαδοποίησης των δρομολογίων με πληρότητα των οχημάτων, αποφεύχθηκε η δρομολόγηση για το ίδιο δρομολόγιο περισσοτέρων του ενός (1)οχήματος.
Αποκλείστηκαν οι μεσάζοντες και έτσι είχαμε μεγάλη μείωση κόστους μεταφοράς: 4,5 εκατομ. ευρώ με το νέο καθεστώς από 12,5 εκατομ. ευρώ του παλαιού καθεστώτος, ενώ ταυτόχρονα είχαμε αύξηση των μεταφερόμενων μαθητών.
Διασφαλίστηκε πλήρως το δημόσιο συμφέρον.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι εξασφαλίστηκε η απόλυτη ασφαλής μετακίνηση μαθητών, με σύγχρονα πιστοποιημένα και ασφαλή οχήματα, αφού εξάλλου αυτό είναι και το ζητούμενο ανεξαρτήτου κόστους αλλά και ο στόχος των Υπουργείου Παιδείας & Εσωτερικών.
Αυτό εξάλλου επεσήμανε μεταξύ άλλων στην ημερίδα της 11/07/16 και η κα Νίκη Μπαφέ, Ειδική Επιστήμονας στην Ανεξάρτητη Αρχή του Συνήγορου του Πολίτη, αφού αναφέρθηκε στις διαπιστώσεις που έχει κάνει ο Συνήγορος, στο πλήθος καταγγελιών που έχει δεχθεί από γονείς αλλά και Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων για το θέμα της ασφάλειας των μαθητών, αλλά τον αποκλεισμό άλλων κοινωνικών ομάδων, κατά τη εφαρμογή του παλαιού καθεστώτος.
Υποστήριξε ότι επιτεύχθηκε απόλυτα η νομιμότητα και πλήρης εφαρμογή του νόμου με την ΚΥΑ 24001/13, αφού λύθηκαν πολλά προβλήματα, αλλά πρέπει να γίνει προσπάθεια επίλυσης όσων νέων εμφανίστηκαν. Ζητούμενο και επιδιωκόμενο είναι και η επέκταση της μεταφοράς μαθητών και σε άλλες κοινωνικές ομάδες και ο μη αποκλεισμός κάποιων ,όπως Ρομά κλπ.
Επίτευξη των στόχων του Υπουργείου Εσωτερικών και της Πολιτείας που είναι:
Μείωση του κόστους αφού υλοποιήθηκε ο προϋπολογισμός που ήταν 140 εκατ. ευρώ. Διατέθηκαν 138 εκατομ. ευρώ, ενώ με το παλιό καθεστώς το κόστος υπερέβαινε κατά πολύ τα 200 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα επιτεύχθηκε η ασφάλεια μαθητών, το οποίο είναι πρωτεύον ζήτημα και δευτερευόντως το κόστος. «Αυτά τα δύο δεν μπαίνουν στην ίδια ζυγαριά», σύμφωνα και με δηλώσεις πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων, πράγμα που είναι και αυτονόητο άλλωστε. Δεν είναι αυτονόητο όμως για κάποιους όπως φαίνεται και από δηλώσεις διευθυντικών και πολιτικών στελεχών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αλλά και από τον κ. Γαροφαλάκη (μελετητή), ο οποίος ανέφερε ότι αναμένουν ειδικό νόμο για την ασφάλεια των μαθητών!!!
Σ΄ αυτό συνεπικούρησε και η απευθείας ανάθεση του έργου στη Γ΄ κατηγορία στους επαγγελματίες ταξί με πιστοποιημένα οχήματα, που τους ανήκει βάση του νόμου. (ΚΥΑ 24001/13)
Όλα αυτά επιτεύχθηκαν λόγω της νομοθετικής κάλυψης, η οποία συμπληρωνόταν πάντα με τροποποιήσεις & ερμηνευτικές εγκυκλίους, αντιμετωπίζοντας και λύνοντας ότι προβλήματα προέκυπταν.
Κατά διαβεβαιώσεις και δηλώσεις Υπουργών & Υπηρεσιακών παραγόντων προς την συνδικαλιστική ηγεσία του κλάδου μας, δεν υπάρχει κενό νόμου και ασάφειες που να αφήνουν περιθώριο παρερμηνειών.
Επίσης μας διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει μυστική ατζέντα στο Υπουργείο Εσωτερικών, πράγμα που συνήθως επικαλούνται ορισμένες Περιφέρειες.
Περιφέρειες & ενέργειές τους:
Δύσκολα προσαρμόστηκαν ή προσαρμόζονται στο νέο καθεστώς, στην εφαρμογή δηλαδή της ΚΥΑ 24001/2013 και των τροποποιήσεων, των εγκυκλίων κλπ. (αποκλεισμός μονοπωλίων και μεσαζόντων και εφαρμογή απόλυτης διαφάνειας με ότι αυτό συνεπάγεται.) Στις περισσότερες έγινε προσαρμογή , σε ελάχιστες όχι.
Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έγινε απόλυτη προσαρμογή κατ’ αρχήν και εξυγιάνθηκε το σύστημα. Στη συνέχεια βλέπουμε όμως μια σπουδή οπισθοδρόμησης και επαναφοράς στο ομιχλώδες παρελθόν. Πρέπει να απαντηθεί με απόλυτη σαφήνεια, γιατί γίνεται αυτό.
Οι λόγοι (προφάσεις) που επικαλούνται:
Α) Για μείωση του κόστους είναι αίολη, αφού καταρρίπτεται από την πραγματικότητα και επιβεβαιώνεται από την πολιτεία και τα εντεταλμένα όργανά της. Στην πραγματικότητα είχαμε κατακόρυφη μείωση του κόστους από 12,5 εκατ.ευρώ σε 4,5 εκατομ. περίπου.
Β) Οι ακυρώσεις διαγωνισμών από το Ελεγκτικό Συνέδριο στις διακηρύξεις της Περιφέρειας, έγιναν λόγω αδυναμίας της Περιφέρειας να τους προσαρμόσει στο ισχύον νομικό πλαίσιο και αφορούν τις διαδικασίες μόνο της Α΄ και Β΄κατηγορίας δρομολογίων και όχι τις διαδικασίες της Γ΄ κατηγορίας που αφορούν τα ταξί.
Γ) Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους έχει αποπληρώσει (εξοφλήσει) μόνο τα δρομολόγια της Γ΄κατηγορίας-τα ταξί (απόφαση υπ’ αρ. πρωτοκ. 2/35088/0026/19-08-14). Κι αυτό διότι εκτελέσθηκαν με απόλυτη διαφάνεια και νομιμότητα, ενώ εκκρεμεί η εξόφληση άλλων μεταφορικών οργανισμών-φορέων.
Υπήρχε τακτική και έγιναν ενέργειες διαχρονικά που αποβαίνουν εις βάρος μόνο στα οχήματα –επαγγελματίες της Γ΄ κατηγορίας (ταξί), τις οποίες και αποτρέψαμε με αγώνες και ζητώντας πάντα την παρέμβαση της κεντρικής εξουσίας –πολιτείας, η οποία ανταποκρινόταν με θεσμικές παρεμβάσεις-διευκρινίσεις και έκδοση εγκυκλίων.
Κι εδώ αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο άραγε;
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΥΣΜΕΝΕΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΠΟΥ δρομολογήθηκαν ερήμην του κλάδου μας:
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ανέθεσε μελέτη, χωρίς να υπάρχει καμία τέτοια αντίστοιχη δέσμευση ή υποχρέωση ή πίεση από το αρμόδιο Υπουργείο και τελικά δρομολογήθηκαν διαδικασίες που αποβαίνουν εις βάρος μόνο του κλάδου των ταξί, αλλά και εις βάρος της ασφάλειας των μαθητών, ενώ ευνοούν μονοπωλιακές μεταφορικές επιχειρήσεις και οδηγούν σε δημιουργία καρτέλ. Στη μελέτη αντίστοιχα εμπεριέχονται φωτογραφικά συμπεράσματα και προτάσεις.
Εφαρμόζει πιλοτικό πρόγραμμα (Δυναμικό Σύστημα Αγορών) χωρίς να είναι υποχρεωτικό από το νόμο και χωρίς να υπάρχει προηγούμενο, το οποίο αν εφαρμοστεί πριν βελτιωθεί και εξεταστούν όλοι οι παράμετροι θα δημιουργήσει πολύ περισσότερα προβλήματα απ’ ότι επιχειρείται να λύσει.
Σημειωτέον ότι αυτό προκύπτει από αναλύσεις που μας έχουν κάνει αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Εσωτερικών. Εδώ δηλαδή παρατηρείται μια διγλωσσία.
Για τo εν λόγω πιλοτικό πρόγραμμα, προτάθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών να εξεταστεί η εφαρμογή του από την Περιφέρεια Αττικής, η οποία όμως εντάσσει ένα μικρό μέρος των δρομολογίων δοκιμαστικά, όπως είναι και το ορθό, χωρίς να αποκλείει κανένα από τα δημόσια μέσα μεταφοράς ήτοι ΚΤΕΛ, τουριστικά, ταξί κλπ., σε αντίθεση με ότι επιχειρείται στην δική μας Περιφέρεια φωτογραφίζοντας υπερεργολάβους.
Αποκαλυπτική και αντίστοιχη ήταν και η αναφορά και τοποθέτηση της κυρίας Γιούλη Νοδαρά, Γενικής Δ/ντριας Δια Βίου Μάθησης της Περιφέρειας Αττικής, κατά τη διάρκεια της ημερίδας της 11/07/16. Συμπληρωματικά δήλωσε ότι δεν υπάρχει υποχρέωση ομαδοποίησης δρομολογίων, όπως είναι γνωστό άλλωστε και προκύπτει και από την ΚΥΑ 240001/13, καθώς και την Υ.Α. 31636/ΦΕΚ 1931/09-09-15, σε αντίθεση με αυτά που επικαλείται η Περιφέρεια Δ.Ε., δια στόματος Διευθυντικών στελεχών αλλά και πολιτικών προσώπων, για υποχρεωτική ομαδοποίηση των δρομολογίων.
Επίσης αυτό το «Δυναμικό Σύστημα Αγορών» αποκλείει κάποιους επαγγελματίες μεταφορείς από το έργο και το δικαίωμα εργασίας, αφού θα δημιουργηθεί κλειστό Μητρώο Μεταφορέων.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος οργάνωσε –συγκρότησε και μας παρέδωσε τα δρομολόγια, βάσει της μελέτης που είναι ατεκμηρίωτη και χωρίς να συμμετέχουμε στη διαδικασία οργάνωσής τους, σε αντίθεση με άλλο μεταφορικό φορέα, το ΚΤΕΛ, που ήταν πάντα παρόν στην διαδικασία. Αυτό επιβεβαιώθηκε και με επίσημη δήλωση του κ. Ιωάννη Γαροφαλάκη μελετητή –υπευθύνου καθηγητή του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (για το πιλοτικό πρόγραμμα), ο οποίος λειτουργούσε κατ΄ εντολήν του Περιφερειάρχη κ. Α. Κατσιφάρα, όπως ανέφερε στην ημερίδα της 11/04/2016.
Βάσει του πίνακα δρομολογίων περικόπτεται το 50 % έως και 70 % κατά περιοχές, των δρομολογίων της Γ΄κατηγορίας ταξί και αποδίδονται σε συγκεκριμένο μεταφορικό φορέα. Πλήρης επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς, που η πολιτεία είχε καταργήσει με την ΚΥΑ 24001/13 και τις σχετικές τροπολογίες. Και εδώ διερωτόμαστε : γιατί αυτός ο αποκλεισμός του κλάδου;
Επανέρχεται το καθεστώς ανάληψης του έργου από συγκεκριμένο φορέα, αφού τεχνηέντως αποκλείονται τα ταξί , τουριστικά εξαιτίας της ομαδοποίησης, ο οποίος εκ των πραγμάτων θα αναθέσει μέρος του σε τρίτους ταξί-Ι.Χ. κλπ. αποκομίζοντας όφελος μεσίτη από 30% έως 40 % κατά περίπτωση, όπως δηλαδή συνέβαινε στο παρελθόν πριν την ΚΥΑ 24001/13 τις τροποποιήσεις, τις εγκυκλίους κλπ., το οποίο δυστυχώς ισχύει εν μέρει στις Περιφερειακές Ενότητες Ηλείας & Αιτωλοακαρνανίας.
Δεν εξασφαλίζεται η απόλυτη ασφάλεια των μαθητών διότι:
Α) Δεν υπάρχουν υποδομές αναμονής και συγκέντρωσης μαθητών (ανύπαρκτες θεσμοθετημένες & οριοθετημένες ειδικές στάσεις συγκέντρωσης και αναμονής μαθητών, ανύπαρκτα στέγαστρα) και σε συνδυασμό με την έλλειψη συνοδών, στην ουσία γίνεται εγκατάλειψη ανηλίκου, το οποίο αποτελεί αδίκημα ποινικά κολάσιμο. Κι αυτό διότι οι αποστάσεις που πρέπει να διανύσουν οι μαθητές πεζοί από και προς το σημείο συγκέντρωσης και αναμονής των λεωφορείων που θα τους μεταφέρουν, είναι σε πολλές περιπτώσεις αρκετά μεγάλες και επικίνδυνες και γίνονται κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες. Τα δεδομένα αυτά πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς και μαθητές καθώς και οι Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων.
Β) Δεν υπάρχουν πεζοδρόμια, για ασφαλή μετακίνηση των μαθητών και ιδιαίτερα της Α΄/Βάθμιας Εκπαίδευσης.
Γ) Δεν υπάρχουν οριοθετημένες διαβάσεις πεζών ή σήματα –πινακίδες προειδοποίησης κίνησης μαθητών σε κεντρικές και μεγάλης κίνησης & επικινδυνότητας εθνικές και περιφερειακές οδούς. Δεν υπάρχουν σχολικοί τροχονόμοι.
5) Δεν εξασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον αφού ομαδοποιούνται τα δρομολόγια παρανόμως σε «πακέτο» και αποκλείουν τους μικρο-ιδιοκτήτες ΕΔΧ, μικρών ή μεγαλύτερων λεωφορείων και τουριστικών. Άρα δεν υπάρχει ανταγωνισμός που να προκύπτει από πολλές προσφορές. Αυτή ήταν και η αιτία ακύρωσης του διαγωνισμού από το Ελεγκτικό Συνέδριο - πράξη 269/2015), βασικό προαπαιτούμενο που αναφέρεται πολλάκις τόσο στην ΚΥΑ 24001/13, όσο και στην τροπολογία της.
6) Δεν υπάρχουν ειδικά οχήματα(σχολικά) με προδιαγραφές εκτέλεσης μαθητικών δρομολογίων όπως ζώνες ασφαλείας –ειδικά καθίσματα για νήπια κλπ.
7) Η πρόφαση για μείωση του κόστους είναι αίολη, αφού απαιτούνται για κάθε τέτοιο ειδικό σχολικό όχημα ειδικοί συνοδοί .
8) Δρομολόγια άγονων γραμμών τροποποιούνται και απαιτούνται δύο ειδών μεταφορικά μέσα για κάθε δρομολόγιο (ταξί για δύσβατες και ασύμφορες διαδρομές) μέχρι τις κεντρικές αρτηρίες και κατόπιν μετεπιβίβαση σε λεωφορεία για την μεταφορά στις σχολικές μονάδες (συμφέρουσες διαδρομές).
ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ότι αυτά τα δρομολόγια τα εξυπηρετούσαν ολόκληρα, αποκλειστικά και μόνο τα ταξί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Τώρα μετατρέπονται τα ταξί σε συμπληρωματικά εργαλεία –δεκανίκια μεγάλου μεταφορικού οργανισμού, το οποίο όπως είναι φυσικό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό από τον κλάδο μας.
9) Μεθοδεύονται διαδικασίες παράτασης των συμβάσεων των υπαρχόντων δρομολογίων μέχρι το τέλος του 2016, όσο χρόνο δηλαδή χρειάζεται η Περιφέρεια να ολοκληρώσει τις διαδικασίες και ο επωφελούμενος μεταφορικός φορέας να προμηθευτεί και να δρομολογήσει μικρά λεωφορεία που είναι απαραίτητα να εξυπηρετήσουν τα δρομολόγια που αφαιρούν από τον κλάδο του ταξί.
Μετά και από αποφάσεις Διοικητικών Συμβουλίων και Γενικών Συνελεύσεων του κλάδου δηλώνουμε ότι:
1)Δεν πρόκειται να δεχτούμε καμία παράταση στις συμβάσεις μεταφοράς μαθητών.
2)Καμία συμμετοχή δεν πρόκειται να έχουμε, σε διακηρύξεις που θα προκύψουν από την εφαρμογή του δοκιμαστικού πιλοτικού προγράμματος «Δυναμικό Σύστημα Αγορών», έως ότου αυτό θεσμοθετηθεί ρητά με νόμο και όταν εφαρμοσθεί θα αφορά όλη την επικράτεια.
Δεν θα μετατραπούμε εξευτελιστικά σε δεκανίκια και υποχείρια άλλων μεταφορικών φορέων –οργανισμών.
Δεν είμαστε επαίτες αλλά ισότιμοι και νόμιμοι επαγγελματίες.
Την ευθύνη για ότι αυτό συνεπάγεται για τη μεταφορά μαθητών με την έναρξη της σχολικής περιόδου, την έχει αποκλειστικά και μόνο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Δεν διαφαίνεται σαφώς ο στόχος και ο σκοπός που εξυπηρετούν αυτές οι διαδικασίες, αφού σαφέστατα δεν εξυπηρετείται και δεν διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, ενώ υπάρχει πλήρης αδιαφορία για την ασφάλεια των μαθητών, παρά την απαίτηση όλων των συμμετεχόντων στην ημερίδα εκπροσώπων Δήμων, Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων, εκπαιδευτικών κλπ.
Περίτρανη απόδειξη του γεγονότος ότι η Πολιτεία (Υπουργείο Παιδείας, Εσωτερικών) αδιαφορεί και δεν νομιμοποιεί τις εν λόγω διαδικασίες, πιθανόν δεν συμφωνεί, δεν εγκρίνει τον τρόπο εφαρμογής του πιλοτικού προγράμματος της Περιφέρειας, είναι και η απουσία εκπροσώπων της στην ημερίδα της 11/07/16 , παρότι ήταν προσκεκλημένοι, πράγμα και το οποίο αναφέρθηκε και καυτηριάστηκε στην ημερίδα ως αρνητικό από τον Περιφερειάρχη!
Σίγουρο είναι ότι επανερχόμαστε στο παλαιό ομιχλώδες καθεστώς που δεν εξασφαλίζει την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών.
Βέβαιο είναι ότι καταστρέφεται συνειδητά ένας κλάδος πολύ μικρών επιχειρηματιών, προς όφελος μεγάλων μονοπωλιακών οργανισμών με ότι αυτό συνεπάγεται, εν μέσω μάλιστα της μακροχρόνιας και συνεχιζόμενης ύφεσης . Κι αυτό γίνεται με αποκλειστική ευθύνη της Περιφέρειας που αντί να προστατεύσει τον κλάδο μας από τους «αλεξιπτωτιστές» και «πειρατές» που υποκλέπτουν το έργο μας, όπως πολλάκις έχουμε αιτηθεί, μας δίνει τη χαριστική βολή, αφού σε ορισμένες περιοχές η μεταφορά μαθητών αποτελεί το μοναδικό έργο των ταξί.
Όπως δηλώθηκε και με έπαρση στην ημερίδα της 11/07/16 από τον Περιφερειάρχη αν το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα πετύχει στην Περιφέρεια Δ.Ε., αυτόματα θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα. Έχει μήπως δεσμευτεί από την Ένωση Περιφερειών Ελλάδος, προκειμένου να αποτελέσει τον πυλώνα, τον πολιορκητικό κριό και να προετοιμάσει το έδαφος για την πλήρη εφαρμογή του «ευφυούς» αυτού σχεδίου;
Σ’ αυτή την περίπτωση μιλάμε για πλήρη απαξίωση του επαγγέλματός μας και ολοσχερή καταστροφή, το μόνο που θα μας απομείνει να κάνουμε θα είναι η παράδοση των πινακίδων των οχημάτων μας.
ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ, ενεργώντας υπό την αιγίδα και καθοδήγηση της κλαδικής μας Ομοσπονδίας, ότι θα υπερασπιστούμε τα νόμιμα δικαιώματά μας στην εργασία με κάθε πρόσφορο μέσο αλλά και με δυναμισμό και πίεση, ζητώντας την αρωγή της πολιτείας και της δικαιοσύνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...