Πρακτικά αδύνατη εκτιμάται ότι θα είναι η εφαρμογή του μέτρου πεζοδρόμησης της οδού Ελ. Βενιζέλου (π. Ερμού) που επιθυμεί
η Δημοτική Αρχή για το καλοκαίρι, αν δεν λυθεί άμεσα το ζήτημα του προσδιορισμού της νέας θέσης αφετηρίας των ταξί, τα οποία και συνεχίζουν να παραμένουν περιμετρικά της πλατείας Μιαούλη.
η Δημοτική Αρχή για το καλοκαίρι, αν δεν λυθεί άμεσα το ζήτημα του προσδιορισμού της νέας θέσης αφετηρίας των ταξί, τα οποία και συνεχίζουν να παραμένουν περιμετρικά της πλατείας Μιαούλη.
Αν κι έχει παρέλθει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα από το πέρας των εργασιών υλοποίησης της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου στην Ερμούπολη, ωστόσο ακόμη, δεν έχει προσδιορισθεί ο χώρος που θα αποτελέσει τη νέα πιάτσα τους εντός της “καρδιάς” του κέντρου, με τις εντάσεις όσο πλησιάζει το καλοκαίρι, να πρωταγωνιστούν σε δημόσιες συνεδριάσεις και να αναδεικνύεται η διάσταση απόψεων ανάμεσα σε Δημοτική Αρχή και Σωματείο.
Παρά το γεγονός πως, την ευθύνη και την αρμοδιότητα για την οριστική απόφαση χωροθέτησης έχει ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης, ο οποίος έχει ζητήσει από όλους τους εμπλεκόμενους και τα συλλογικά όργανα να γνωμοδοτήσουν σχετικά, ωστόσο, η απόλυτη στάση της Δημοτικής Αρχής - όπως αυτή παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης -, δηλαδή, να παραχωρήσει τμήμα του παραλιακού μετώπου αποκλείοντας οποιοδήποτε διαφορετικό σενάριο και παραβλέποντας τις διαφωνίες του Σωματείου, οδηγεί τον σχετικό διάλογο στα άκρα.
Αντίθετος ο Εμπορικός Σύλλογος Σύρου με την αφετηρία στην οδό Στ. Πρωίου
Το θέμα άνοιξε εκ νέου στην πρόσφατη συνεδρίαση, οπότε και οι εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων κατέθεσαν τις παρατηρήσεις τους επί των προτεινόμενων κυκλοφοριακών μέτρων.
Ανάμεσα σε όσους μίλησαν, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Ευάγγελος Αλεξανδρίδης, ο οποίος επεσήμανε τη διαφωνία των μελών αναφορικά με τη χωροθέτηση της πιάτσας των ταξί στο πρώτο τμήμα της οδού Σταματίου Πρωίου με κατεύθυνση προς την οδό Ελ. Βεζινέλου. “Οι αυτοκινητιστές νομίζω ότι θα πρέπει να αναζητήσουν αλλού έδρα και νομίζω ότι έχουν κάνει τις προτάσεις τους. Δεν είμαστε εμείς συγκοινωνιολόγοι και ούτε θα έπρεπε να προκύψει τέτοιο θέμα με τα ταξί στην οδό Σταματίου Πρωίου.
Το θέμα με τη Σταματίου Πρωίου έπρεπε να έχει λυθεί από τη γέννησή του, δηλαδή από τη στιγμή έναρξης ανάπλασης της παραλίας, όταν τους απομακρύναμε από το μνημείο Εθνικής Αντίστασης, ίσως και πριν ξεκινήσει το έργο. Έπρεπε να συζητήσουμε μαζί τους και να βρίσκαμε τη χρυσή τομή, η οποία να είναι νόμιμη βάσει του ΚΟΚ” σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξανδρίδης αναδεικνύοντας το γεγονός πως η σοβαρή εκκρεμότητα συζητείται καθυστερημένα και μία ανάσα προ της καλοκαιρινής περιόδου.
“Έχει ολοκληρωθεί πόσες ημέρες η παραλία και τώρα λέμε να πάνε εδώ ή εκεί. Εμείς δεν είμαστε συγκοινωνιολόγοι” επανέλαβε ο πρόεδρος σε ήπιο τόνο, αναλύοντας την πλευρά των εμπόρων χωρίς να τάσσεται προκλητικά απέναντί τους και τονίζοντας πως, “Εμείς θέλουμε στα καταστήματα που έχουν βάση τη Σταματίου Πρωίου, να υπάρχει δυνατότητα στάσης οχημάτων με αλαρμ, ούτως ώστε να εξυπηρετείται ο κόσμος, τα καταστήματα της συγκεκριμένης περιοχής και μέχρι εκεί”.
Κατέληξε δε, λέγοντας πως, “Αν έρθουν τα ταξί εκεί, δεν θα είναι έγκλημα, αλλά θα φύγει όλος ο κόσμος από τα καταστήματα της Σταματίου Πρωίου και από όσα βρίσκονται στις κάθετες οδούς”.
Αν προκριθεί η βούληση των ιδιοκτητών ταξί, αλλάζουν τα μέτρα πεζοδρόμησης
Στον αρχικό σχολιασμό του, ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός έσπευσε να διευκρινίσει πως, το σενάριο μεταφοράς της πιάτσας των ταξί στην οδό Σταματίου Πρωίου δεν προτάθηκε από την πλευρά του Δήμου, τονίζοντας στη συνέχεια πως η Δημοτική Αρχή δεν συντάσσεται με την εν λόγω θέση, καθώς αυτό, θα σήμαινε αυτόματα την κατάργηση ή τροποποίηση των μέτρων πεζοδρόμησης. “Τέτοια πρόταση από εμάς δεν είχε γίνει. Υπήρξε μία πρόταση από το Σωματείο των ταξί να πάει εκεί η πιάτσα. Είχαμε ένα έγγραφο που εστάλη στην Περιφέρεια” σημείωσε ο κ. Μαραγκός, προσθέτοντας αμέσως, πως, “Είναι ένα πολύ σύνθετο θέμα και αποτελεί αντικείμενο διαβούλευσης”. Υπογράμμισε μάλιστα πως, “Αν αυτό προκρινόταν να εφαρμοστεί, προϋποθέτει και μία σειρά από άλλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου, αντιδρόμηση δηλαδή, αλλαγή κατεύθυνσης στην οδό Σταματίου Πρωίου και άλλα πράγματα”. Ταυτόχρονα, εξήγησε πως, επί της ουσίας θα απαιτούσε “αλλαγή και τροποποίηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τις πεζοδρομήσεις που θα ισχύσουν μετά τις δέκα το βράδυ”, αφήνοντας να εννοηθεί πως, η Δημοτική Αρχή δεν προτίθεται να διαφοροποιήσει τα σχέδιά της για την καλοκαιρινή περίοδο και ειδικότερα για το διάστημα από 15 Ιουνίου έως και 15 Σεπτεμβρίου.
Γ. Μαραγκός: Είστε ο πιο χαϊδεμένος κλάδος
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών, Σταύρος Γουσγουνέλης εμφανώς εκνευρισμένος, γνωστοποίησε πως, αν και αρχικώς είχε υπάρξει συμφωνία με την πλευρά του Σωματείου ώστε να δοθεί χώρος στο παραλιακό μέτωπο, το ΔΣ των ιδιοκτητών ταξί απομακρύνθηκε σταδιακά από τη συγκεκριμένη πρόταση, γνωστοποιώντας τελικώς την επιθυμία του να “σταθμεύσει” στο πρώτο τμήμα της οδού Σταματίου Πρωίου. “Ξαφνικά μας ήρθε ένα χαρτί άσχετο” σχολίασε έντονα ο κ. Γουσγουνέλης, λέγοντας πως, ο Δήμος είχε ενεργήσει κατάλληλα για τη λήψη αδειοδοτήσεων που θα επέτρεπε τη λειτουργία της αφετηρίας έναντι της τράπεζας Eurobank κατά μήκος της παραλιακής οδού. “Εκεί θα πάτε αν είναι” πρόσθεσε κατηγορηματικά ο ίδιος, με τον κ. Μαραγκό να κάνει λόγο ακολούθως για “αθέτηση συμφωνίας”.
“Σε σχέση με τον Δήμο είστε ο πιο χαϊδεμένος κλάδος γιατί όσες φορές ζητήσατε συναντήσεις, ποτέ δεν σας αρνηθήκαμε και προσπαθήσαμε να βρούμε διεξόδους και λύσεις” σημείωσε ο δήμαρχος, με τον πρόεδρο του Σωματείου ωστόσο, να διασαφηνίζει πως, η συμφωνία αφορούσε σε 18 θέσεις στο παραλιακό τμήμα, με το Λιμενικό Ταμείο εν τέλει να παρουσιάζει ένα σχέδιο της προτεινόμενης αφετηρίας, που θα μπορεί να υποδέχεται μόνον 11 ταξί, κάτι που βρίσκει αντίθετους τους ιδιοκτήτες ταξί.
“Δεν το κουνάμε από την πλατεία, αν δεν βρεθεί αφετηρία”
Με φόντο τα παραπάνω, την αγανάκτηση των μελών του Σωματείου εξέφρασε ο πρόεδρός τους, Κάρολος Βουτσίνος, τονίζοντας χαρακτηριστικά προς τον δήμαρχο, πως, με τη στάση της στο εν λόγω ζήτημα, η Δημοτική Αρχή “μας έχει κάνει να μην ξέρουμε πού να πάμε”. Πέραν της προωθούμενης απαγόρευσης διέλευσης των ταξί από την οδό Ελ. Βενιζέλου κατά το ωράριο πεζοδρόμησης, κάτι που όπως σημείωσε ο πρόεδρος, θα αυξήσει το κόστος της διαδρομής, καθώς θα απαιτηθεί - για την άφιξη των ταξί στην περιοχή της Μεταμόρφωσης -, οι οδηγοί να μεταβούν μέσω Βροντάδου ή Δηλίου, επεσήμανε ως μέγιστο πρόβλημα του κλάδου την παρούσα στιγμή, τη μη χωροθέτηση πιάτσας. “Μιλάμε τόση ώρα για να πεζοδρομήσουμε, αλλά έχετε υπολογίσει ότι ακόμη και σήμερα τα ταξί δεν έχουν πιάτσα και αν δεν βρουν πιάτσα δεν φεύγουν από την πλατεία; Εμείς περιμένουμε την απόφαση της αρμόδιας Περιφέρειας για το που θα πάνε τα ταξί. Αν δεν βρεθεί πιάτσα, δεν το κουνάμε από την πλατεία” δήλωσε κατηγορηματικά ο κ. Βουτσίνος, αναφερόμενος στους δύο βασικούς λόγους που δεν εξυπηρετεί η θέση της αφετηρίας στο παραλιακό μέτωπο.
“Στα απορρίμματα δίπλα βάσει νόμου δεν μπορούμε να παραμείνουμε” υπογράμμισε, απαντώντας ευθύς αμέσως και για την αρχική “συμφωνία” που επικαλέστηκε η πλευρά της Δημοτικής Αρχής. “Εκεί (σσ. παραλιακό μέτωπο), είχαμε ζητήσει δεκαοκτώ οχήματα να μπορούν να παραμείνουν κι όχι έντεκα που μας δείξατε στο σχέδιο”. Ως εκ τούτου, ο κ. Βουτσίνος, έκλεισε το θέμα, επαναλαμβάνοντας πως, “Μας έχετε φέρει σε ένα σημείο που δεν ξέρουμε πού να σταθούμε. Όπου πάμε ενοχλούμε. Δεν πρέπει λοιπόν κι εμείς να βρούμε μία θέση προκειμένου να μην ενοχλούμε;”.
Απειλές... και υποδείξεις στην Περιφέρεια
Από την πλευρά του, ο Γιώργος Μαραγκός απαντώντας στον κ. Βουτσίνο επεσήμανε πως, “Οι εκβιασμοί τύπου “δεν το κουνάμε”, θεωρώ ότι δεν τιμούν αυτούς που τους κάνουν” δίνοντας παρόλα αυτά συνέχεια στο ύφος των συγκεκριμένων αναφορών. “Δηλαδή τί πρέπει να γίνει, να έρθει ας πούμε το περιπολικό και η κλούβα να σας μαζέψει; Αυτά τα πράγματα οι ενήλικες άνθρωποι δεν πρέπει να τα λέμε” πρόσθεσε ο δήμαρχος, λέγοντας τέλος πως, “Από εκεί και πέρα αναίτια – και δεν θα το αναλύσω - μας κοινοποιήθηκε ένα έγγραφο προς τη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας”, το οποίο όπως επανέλαβε, περιελάμβανε τη θέση του Σωματείου για χρήση τμήματος της οδού Στ. Πρωίου. “Η Περιφέρεια αν και ορίζει τις πιάτσες σε πρωτεύουσες νομών, δεν μπορεί να ενεργεί αυτόβουλα και χωρίς να λάβει υπόψιν τη γνώμη των φορέων. Η Περιφέρεια πρέπει να πράττει με γνώμονα τις κυκλοφοριακές ανάγκες και τις απαιτήσεις της περιοχής αυτής. Πρέπει να έχει μελέτες κλπ.” συμπλήρωσε ο δήμαρχος, λέγοντας προς τον κ. Βουτσίνο πως, ο κλάδος των ταξί δεν πρέπει “να στρέψει εναντίον του την τοπική κοινωνία”. “Μας ήρθε κεραμίδα. Το αν θα μείνετε χωρίς πιάτσα αυτό μπορεί να οφείλεται και σε εσάς” δήλωσε τέλος ο κ. Μαραγκός.
Αναφορά και από τον εκπρόσωπο του Δικηγορικού Συλλόγου Σύρου
Στο φλέγον ζήτημα της δυνατότητας διέλευσης από την κεντρική οδό της πόλης, του συνόλου των ταξί κατά το ωράριο πεζοδρόμησης αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Σύρου, Νίκος Παγίδας, στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης τοποθέτησής του, ως μέλους της Επιτροπής Διαβούλευσης. Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι η δυνατότητα διέλευσης των ταξί από την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου τις βραδινές ώρες (22.00 – 03.00), θα συμβάλλει στην ομαλή εξυπηρέτηση υπερήλικων, ΑΜΕΑ αλλά ακόμη και πολιτών ή επισκεπτών που κατά τις βραδινές ώρες ενδεχομένως να προβούν στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, αδυνατώντας να οδηγήσουν. Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, υπογράμμισε κατηγορηματικά πως, η ιδιαιτερότητα της Ερμούπολης ως πόλης αστικής, δεν μπορεί να παρακαμφθεί, προσθέτοντας πως, σε αυτό το πλαίσιο η Δημοτική Αρχή οφείλει να σεβαστεί ότι δεν αποτελεί μία νεκρή, αλλά αντίθετα μία ζωντανή πόλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...