Τα τμήματα της Ολυμπίας και της Ιόνιας οδού τα οποία υπολείπονται προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή αυτών των
δύο οδικών αξόνων μαζί με αυτά των υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμων της Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) και του αυτοκινητοδρόμου Μορέας (Κόρινθος Τρίπολη – Καλαμάτα) και Αιγαίου, αποτελούν τη βραδυφλεγή βόμβα μέσω της οποίας – ένα δεν ολοκληρωθούν εγκαίρως – ενδέχεται η Ελλάδα να υποχρεωθεί ακόμα και σε νέο μνημόνιο.
Αυτό προκύπτει από κύκλους των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών καθώς έχει περάσει πάνω από ενάμισι μήνας από την ημερομηνία που θα έπρεπε να είχαν υπογραφεί οι νέες συμβάσεις για τα μεγάλα οδικά έργα παραχώρησης. Βάσει χρονοδιαγράμματος αυτό θα έπρεπε να είχε γίνει ήδη στις 31 Μαρτίου του 2016 καθώς ακριβώς ένα χρόνο μετά, 31 Μαρτίου 2017, με βάσει το χρονοδιάγραμμα, οι κατασκευαστικές εταιρείες θα πρέπει να έχουν δώσει στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο μέρος των αυτοκινητοδρόμων πετυχαίνοντας τη λεγόμενη λειτουργική ολοκλήρωση.
Τι θα γίνει εάν στις 31 Μαρτίου 2017 δεν έχουν παραδοθεί οι δρόμοι; Αν δεν τα καταφέρουν λειτουργεί ο «κόφτης» της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Ελλάδα θα υποχρεωθεί να επιστρέψει όλα τα χρήματα που έχει πάρει για τα έργα από τα ΕΣΠΑ, 4 δισ. ευρώ περίπου, ενώ θα πρέπει να ψάξει να βρει - από εθνικούς πόρους - άλλο 1 δισ. ευρώ για να μη μείνουν οι δρόμοι γιαπιά. Σύνολο 5 δισ. ευρώ, άλλο ένα μνημόνιο κοντολογίς.
Όσο περνάει ο καιρός – πλέον μένουν περίπου 10 μήνες – οδηγούμαστε σε μία επανάληψη της περιόδου των Ολυμπιακών Αγώνων όπου οι χρόνοι συμπιέστηκαν ώστε να προλάβουν τα στάδια και οι εγκαταστάσεις να είναι έτοιμα για το βράδυ της Τελετής Έναρξης. Η μόνη διαφορά είναι είναι ότι στην τωρινή περίοδο δεν υπάρχουν τα κεφάλαια και οι ροές που είχε η Ελλάδα πριν από 12 χρόνια. Οι τρεις μεγάλες εταιρείες της χώρας λειτουργούν σε ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον και έχουν εμφανίσει για μία ακόμη χρονιά ζημίες, που έρχονται να μεγαλώσουν τις συσσωρευμένες ζημίες όλων των ετών της κρίσης, οι οποίες εκτιμώνται σε πάνω από 1 δισ. ευρώ για τον κατασκευαστικό κλάδο στο σύνολό του.
Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες έχουν δείξει και στο παρελθόν, με τα Ολυμπιακά έργα για παράδειγμα, ότι μπορούν να ξεπεράσουν δυσκολίες που μοιάζουν ανυπέρβλητες και να πετύχουν θαύματα. «Καμία ξένη εταιρεία δεν θα έκανε αυτό που κάνουμε κι εμείς κι άλλες ελληνικές εταιρείες σε πλήθος έργων», δήλωσε πριν από λίγες ημέρες ο αντιπρόεδρος της ΤΕΡΝΑ κ. Μιχάλης Γουρζής, αναφερόμενος στη Γέφυρα της Τσακώνας που η εταιρεία του πρόσφατα παρέδωσε, παρά τη χρεωκοπία της αυστριακής Alpine Bau που συμμετείχε στην κοινοπραξία, αναλαμβάνοντας μόνη της τεράστιο οικονομικό κόστος.
Τα τμήματα που απομένουν
-Aυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός» μήκους 196 χλμ., από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό)
-Αυτοκινητόδρομος «Κεντρικής Ελλάδος - Ε65», από το ύψος των Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό (μήκος 174 χλμ.) που περνάει κοντά από την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα
-Ολυμπία Οδός, συγκεκριμένα τα υπό κατασκευή 120 χλμ. της Κορίνθου - Πατρών
*Οι αυτοκινητόδρομοι ΜΟΡΕΑΣ (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη) και Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί, που περιλαμβάνει και τις νέες σήραγγες των Τεμπών) έχουν κατασκευασθεί σε μεγαλύτερα ποσοστά.
ΠΗΓΗ: http://dete.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...