Σάββατο 16 Απριλίου 2016

Τσιρώνης: Πράσινες μεταφορές και αλλαγή καυσίμου στα ταξί πρότεινε στο Συμβούλιο υπουργών..!

Τους τρόπους με τους οποίους θα γίνει η απεξάρτηση των μεταφορών και των μετακινήσεων από τα ορυκτά καύσιμα, περιέγραψε ο Αναπληρωτής Υπουργός
Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Γιάννης Τσιρώνης, στο άτυπο Συμβούλιο υπουργών Μεταφορών και Περιβάλλοντος της ΕΕ, στο Άμστερνταμ.
Ο Γ. Τσιρώνης, κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου, τόνισε ότι «οι μεταφορές είναι ο μόνος τομέας στην ΕΕ όπου οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου εξακολουθούν να αυξάνονται. Η βιώσιμη κινητικότητα μπορεί να φέρει εξοικονόμηση κόστους, βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας και μείωση των εκπομπών CO2"". Τάχθηκε υπέρ των πράσινων μεταφορών, στην αλλαγή καυσίμου στα ταξί αλλά και στην προώθηση ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων υδρογόνου, όπως επίσης και οχημάτων αυτόματης οδήγησης.
Όπως ανέφερε βιώσιμη κινητικότητα σημαίνει μετακινήσεις μέσω μεταφορικών μέσων που είναι φιλικά στο περιβάλλον, χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς, δίνοντας προτεραιότητα στο περπάτημα, το ποδήλατο, τα δημόσια μέσα μεταφοράς και την ταυτόχρονη μετακίνηση κατά το δυνατόν περισσότερων επιβατών ανά ΙΧ. Οι πολιτικές πρέπει να βασίζονται σε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση με 4 κύριους πυλώνες: πράσινες τεχνολογίες, βελτίωση των μεταφορικών υποδομών, καλύτερη διαχείριση των ήδη υπαρχόντων οχημάτων και νέα πολεοδομικά σχέδια που να στοχεύουν στη μείωση των αναγκών μετακίνησης.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο (έως το 2030), η ΕΕ πρέπει να συνεχίσει :
-την ενδυνάμωση των περιβαλλοντικών προτύπων για τις αέριες εκπομπές (Κανονισμοί EURO) και τις εκπομπές CO2 των κινητήρων όλων των οχημάτων,
-την βελτίωση της διαδικασίας έγκρισης τύπου και της νομοθεσίας για τις Πραγματικές Εκπομπές από τις Οδικές Μεταφορές (Real Driving Emission) έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές εκπομπές,
- την περαιτέρω προώθηση της χρήσης αειφόρων βιοκαυσίμων και
-το «πρασίνισμα» των δημόσιων μεταφορών μέσω Πράσινων Δημόσιων Προμηθειών
Σε μακροπρόθεσμο επίπεδο (έως το 2050), πρέπει να δοθεί έμφαση στην προώθηση ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων υδρογόνου, όπως επίσης και οχημάτων αυτόματης οδήγησης.
Στο επίπεδο του Κράτους Μέλους, πρέπει να κάνουμε τις πόλεις μας συνεκτικές με μεγαλύτερη ενσωμάτωση στο αστικό/πολεοδομικό σχεδιασμό της διάστασης της βιώσιμης κινητικότητας, εστιάζοντας στην ανάπτυξη δημόσιων μεταφορικών μέσων.
Η μετάβαση σε μηδενικές ή πολύ χαμηλές εκπομπές από τις οδικές μεταφορές χρειάζεται γρήγορα, χαμηλού κόστους μέτρα, έτσι ώστε οι μετακινήσεις στις πόλεις να μην εξαρτώνται από το αυτοκίνητο αλλά από πιο πράσινα μέσα μεταφοράς. Τέτοια μέτρα π.χ είναι:
•η βελτίωση των δημόσιων μέσων μεταφοράς έτσι ώστε αυτά να είναι ελκυστικότερα στον πολίτη,
• η επέκταση των δικτύων πεζοδρόμων στις πόλεις,
•η προώθηση της χρήσης ποδηλάτων,
•η περαιτέρω ανάπτυξη των λεωφορειολωρίδων,
•η αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων και των κρατικών οχημάτων με νέα ηλεκτρικά ή με φυσικό αέριο και
η αλλαγή καυσίμου στα ταξί.
- επενδύσεις σε υποδομές όπως το μετρό, το τραμ και τα τρόλεϊ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...