Τρίτη 25 Αυγούστου 2015

Γυαλιά – καρφιά Δήμος και ΤΑΞΙ..!

Νέο επεισόδιο σήμερα στο Δημαρχείο με τους διαμαρτυρόμενους αυτοκινητιστές ταξί να διαμαρτύρονται για την απόφαση του Δήμαρχου Κέρκυρας και των
Τεχνικών Υπηρεσιών για παροχή διευκολυντικής βεβαίωσης στους λεωφορειούχους, παρά τις αρνητικές γνωμοδοτήσεις των εμπλεκομένων υπηρεσιών.


Για υποχρεωτική, εκ του νόμου, υπηρεσιακή απάντηση κάνει λόγο η πλευρά του Δήμου. 
Το «καλό κλίμα» επισφραγίστηκε με εξώδικο των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ κατά Δήμου και Τεχνικών Υπηρεσιών.
Οι ταξιτζίδες απέκλεισαν για ώρα τη Λ. Αλεξάνδρας ενώ προηγουμένως είχαν μεταβεί στο κτήριο των τεχνικών υπηρεσιών στην περιοχή του αεροδρομίου, ξεκινώντας από εκεί τη διαμαρτυρία τους.
Η ιστορία

Η προσπάθεια για δρομολόγηση ειδικών τουριστικών λεωφορείων ανοικτού τύπου έχει ξεκινήσει από το 2013, αλλά τότε είχε συναντήσει την άρνηση τόσο της προηγούμενης δημοτικής αρχής Τρεπεκλή, όσο και των εμπλεκομένων υπηρεσιών, με το σκεπτικό της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης της πόλης. Έτσι αρνητικές αποφάσεις έλαβαν με τη σειρά το Δημοτικό Συμβούλιο Κέρκυρας (5/7/2013), η Τροχαία (27/8/2014) και το Τμήμα Συγκοινωνιών της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου (26/9/2013).

Η αρνητική γνωμοδότηση της αρχαιολογίας

Κι ενώ στον ένα μόλις χρόνο που έχει μεσολαβήσει δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα άλλαξε (τουλάχιστον όχι προς το καλύτερο), το αίτημα επανέρχεται από τους επενδυτές ευελπιστώντας μάλλον, αυτή τη φορά, να βρουν άλλη αντιμετώπιση από τη νέα δημοτική αρχή. 
Οι Τεχνικές Υπηρεσίες στέλνουν έγγραφο προς την 21η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, η οποία απαντά αρνητικά (23/10/2014) για τη δρομολόγηση ανοικτών λεωφορείων,  επικαλούμενη κυκλοφοριακή επιβάρυνση και υπενθυμίζοντας ότι στην Παλιά Πόλη υπάρχουν κανόνες λόγω Unesco.

Η αλλαγή στην απάντηση των Τεχνικών Υπηρεσιών


Οι επενδυτές ξεκινούν νέες προσπάθειες, όπως άλλωστε είχαν δικαίωμα, και καταθέτουν στις  Τεχνικές Υπηρεσίες, δύο(!) έγγραφα στις 28/1/2015, με τα οποία ζητούν αφενός βεβαίωση για το μήκος της προτεινόμενης ειδικής διαδρομής και ότι αυτή βρίσκεται εντός αστικής περιοχής, καθώς και έγκριση των στάσεων. Επανέρχονται δε στις 4/2/2015 με νέα αίτηση και ζητούν βεβαίωση βατότητας διαδρομής καταθέτοντας την κυκλική διαδρομή που θα ακολουθήσουν καθώς και ότι το μήκος της διαδρομής αυτής είναι 14,2χλμ. 
Στις αιτήσεις αρχικά οι Τεχνικές Υπηρεσίες απαντούν (19/2/2015) ότι «το θέμα έχει διαβιβαστεί στα αρμόδια όργανα του Δήμου (Συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας Κερκυραίων, Επιτροπή Ποιότητας Ζωής) και αναμένεται γνωμοδότηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε βάσει της απόφασης να επεξεργαστούν και να απαντήσουν σχετικά». 
Όμως μόλις 20 ημέρες αργότερα η ίδια υπηρεσία (Τμήμα Κυκλοφορίας και Συγκοινωνιών, Τ.Υ. Δήμου Κέρκυρας) απαντά εκ νέου ότι «η διαδρομή έχει μήκος 14,2 χλμ, βρίσκεται εντός αστικής περιοχής και εντός ορίων Δήμου Κέρκυρας», προσθέτοντας ότι «η δρομολόγηση ειδικών τουριστικών λεωφορείων και ο καθορισμός από το Δήμο διαδρομών, δρομολογίων, στάσεων και αφετηριών επειδή παρεμβαίνει στον κυκλοφοριακό ιστό της πόλης θα τύχει της έγκρισης του Δήμου κατόπιν αποφάσεως Δημοτικού Συμβουλίου κανονιστικού χαρακτήρα…». 
Ουδείς γνωρίζει τι μεσολάβησε ανάμεσα στις δύο απαντήσεις των τεχνικών υπηρεσιών και γιατί η υπηρεσία αναγκάστηκε να απαντήσει δύο φορές στα ίδια αιτήματα, αλλά ο Δήμαρχος Κέρκυρας, με δελτίο τύπου υποστηρίζει ότι «απαντήσαμε υπηρεσιακά, όπως είμαστε υποχρεωμένοι εκ του νόμου, σε αίτηση που υποβλήθηκε από τους ενδιαφερόμενους για το μήκος της αιτούμενης διαδρομής», υπογραμμίζοντας ότι θα είναι αρνητική η εισήγησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα.

Η κερκόπορτα

Οι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ κάνουν λόγο για κερκόπορτα που άνοιξε και ο πρόεδρός τους Νίκος Καψοκαβάδης τονίζει ότι η σχετική βεβαίωση δόθηκε από το Τμήμα Κυκλοφορίας εν γνώσει και με εντολή της δημοτικής αρχής. 
Το κλίμα καχυποψίας οδήγησε μάλιστα σε ένταση στην συνάντηση στο Γραφείο Δημάρχου, παραμονές Δεκαπενταύγουστου, όπου αυτήκοοι μάρτυρες κάνουν λόγο για «συζήτηση πολλών ντεσιμπέλ». ΟΙ ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ είχαν επισκεφθεί νωρίτερα και τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, συνάντηση που και οι δύο πλευρές δεν θα θέλουν να θυμούνται… 
 
Το Υπουργείο και ο Δήμος

Είναι αλήθεια ότι η αδειοδότηση των 4 ειδικών λεωφορείων δόθηκε από τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού, αλλά επίσης είναι αλήθεια ότι χωρίς τη βεβαίωση του οικείου Δήμου οι επενδυτές δεν θα μπορούσαν να προχωρήσουν. Και, καθώς κανείς δεν προχωρά σε αγορές ειδικά στην παρούσα οικονομική συγκυρία, είναι κάτι περισσότερο από σίγουρο ότι έχουν τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις και το πράσινο φως για την αγορά που έκαναν. 
Τα 4 λεωφορεία έχουν ήδη έρθει στην Κέρκυρα, τι κι αν ο Δήμαρχος δηλώνει ότι «το θέμα θα τεθεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στη συνέχεια στο Δημοτικό Συμβούλιο, με αρνητική εισήγηση της δημοτικής αρχής που θα προχωρήσει και σε προσφυγή κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, καθώς ο Δήμος πρέπει να έχει άποψη για όλα τα θέματα που έχουν σχέση με τη λειτουργία της πόλης».

ΤΑΞΙ: Δεν τηρείτε τις δεσμεύσεις σας

Η πρώτη διαμαρτυρία των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ δεν άργησε να κατατεθεί τόσο προς το Δήμαρχο όσο και προς τον Πρόεδρο του ΔΣ για να λάβει γνώση το Σώμα στην επικείμενη συνεδρίαση για την Παρασκευή 21/8, η οποία όμως αναβλήθηκε λόγω έλλειψης απαρτίας.
«Η πράξη αυτή (σ.σ. να δοθεί η βεβαίωση) είναι λίαν επικίνδυνη, δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα, ξεπερνά τη δέσμευση της δημοτικής αρχής για τη μη έκδοση αδειών τουριστικών λεωφορείων ανοικτού τύπου στην πόλη μνημείο της Unesco με μείζονα κυκλοφοριακά προβλήματα και παντελή έλλειψη χώρων στάθμευσης. Ελλοχεύει κίνδυνος παράβασης καθήκοντος, όταν προκλητικά μια βεβαίωση στερείται νομιμότητας, υπερβαίνει λίαν επιεικώς τις αρμοδιότητες ενός αντιδημάρχου που καθορίζουν τη δημόσια τάξη και την ασφάλεια», δήλωνε ο πρόεδρος των ΤΑΞΙ Ν. Καψοκαβάδης ζητώντας ανάκληση της βεβαίωσης και λήψη απόφασης στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Και το εξώδικο

Με τούτα και με ‘κείνα, ήρθε και το πρώτο εξώδικο κατά του Δήμου και του υπογράφοντα τη βεβαίωση υπηρεσιακού παράγοντα, με κοινοποίηση στον Εισαγγελέα Κέρκυρας, την 21η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, την Τροχαία και το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Σε αυτό εν ολίγοις κατηγορείται η δημοτική αρχή ότι «…γνωρίζετε ότι δεν έχει τηρηθεί ούτε στο ελάχιστο η τυπική και νόμιμη διαδικασία όπως ο νόμος ορίζει και είσθε υποχρεωμένοι να τηρήσετε και να εφαρμόσετε, τουναντίον πράξατε το ακριβώς αντίθετο». 
Τέλος «καταγγέλλουν τον τρόπο άσκησης διοίκησης όλων των εμπλεκομένων, διαμαρτύρονται έντονα για την αδράνεια του Δήμου στην επίλυση του προβλήματος δια της εφαρμογής του νόμου και αιτούνται την ανάκληση της καταχρηστικώς χορηγηθείσης βεβαίωσης και δηλώνουν ότι αν ο Δήμος δεν πράξει τα δέοντα για την ανάκληση της βεβαίωσης θα κινηθούν δικαστικά».

Η διαδρομή

Η διαδρομή που θα έχουν αιτηθεί να ακολουθούν τα ανοικτού τύπου λεωφορεία είναι: Νέο Λιμάνι (πάρκινγκ ΟΛΚΕ), Εθν. Αντίστασης, Ελ. Βενιζέλου, Ξεν. Στρατηγού, Τάφρος Ν. Φρουρίου, Στ. Δεσύλλα, Γ. Ασπιώτη, Ιονίου Ακαδημίας, παραλιακή Γαρίτσας, Αθ. Καββάδα, Φαιάκων Παλαιόπολης, Ναυσικάς, Φαιάκων, Εμ. Θεοτόκη, παραλιακή Γαρίτσας, Αγ. Πολυτεχνείου, Β. Δούσμανη, Ελευθερίας, Καποδιστρίου, Αγ. Πολυτεχνείου, Ελευθερίας, Αρσενίου, Δόνζελοτ, Κ. Ζαβιτσιάνου, Ξ. Στρατηγού, Ελ. Βενιζέλου, Εθν. Αντίστασης, Νέο Λιμάνι (ΟΛΚΕ). 
Αφετηρία και τερματισμός Νέο Λιμάνι (ΟΛΚΕ)
Μήκος 14,2 χιλιόμετρα
Σημεία στάσεων Λαϊκή (στάση αστικών λεωφορείων), Κανόνι, Φαιάκων (είσοδος Μον Ρεπό), Λ. Δημοκρατίας (Ναυτίλος), Λιστόν (στάση αστικών λεωφορείων), Κ. Ζαβιτσάνου Σπηλιά (πάρκινγκ τουριστικών λεωφορείων).

Αναστολή κυκλοφορίας
Μετά την ολοκλήρωση της σημερινής (Δευτέρα 24/8) συνάντησης μεταξύ ιδιοκτητών ταξί και Δήμαρχου Κέρκυρας, ο Κ. Νικολούζος έκανε την εξής δήλωση:
«Είχαμε σήμερα μια βίαιη εισβολή στο Δημαρχείο των ιδιοκτητών ταξί που είναι εξοργισμένοι με την προγραμματισμένη κυκλοφορία τουριστικών λεωφορείων Δ.Χ. ανοικτού τύπου αστικής περιήγησης.
Θέλω να επαναλάβω ότι δεν πρόκειται για απόφαση του Δήμου αλλά κοινή απόφαση των Υπουργείων Μεταφορών και Δικτύων και Πολιτισμού και Τουρισμού. Η μόνη ανάμειξη του Δήμου είναι η χορήγηση απαντητικού εγγράφου σε σχετικό αίτημα για το μήκος της διαδρομής. 

Μάλιστα, στο ίδιο έγγραφο αναφέρουμε ότι η δρομολόγηση ειδικών τουριστικών λεωφορείων ανοικτού τύπου αστικής περιήγησης, θα τύχει της σχετικής εγκρίσεως του Δήμου κατόπιν αποφάσεως Δημοτικού Συμβουλίου κανονιστικού χαρακτήρα.
Ως Δημοτική Αρχή θεωρούμε ότι η κυκλοφορία τέτοιων λεωφορείων επιβαρύνει την ήδη επιβαρυμένη κυκλοφορία στην πόλη της Κέρκυρας. Συνεπώς, είμαστε εξαρχής αντίθετοι με τη δρομολόγησή τους ανεξαρτήτως των όποιων πιέσεων. Άποψή μας είναι ότι, εφόσον προκαλείται κοινωνική αναταραχή, ο Δήμος δεν μπορεί να μείνει αμέτοχος και για το λόγο αυτό θα ζητήσουμε να ανασταλεί η κυκλοφορία των λεωφορείων μέχρι την έκδοση της σχετικής κανονιστικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...