ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ
«Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ» Αράτου 21, β' όροφος, γραφείο 6 , ΠΑΤΡΑ
τηλ. (2610) 223.311, ΦΑΞ (2610) 275.778, ΚΙΝΗΤΟ 6977-361.362
e-mail: somatio.taxi.patras@gmail.com
Αρ. Πρωτοκ.: 94/2015 Πάτρα 08/05/2015
ΠΡΟΣ:
τον Πρωθυπουργό της χώρας
κο Αλέξη Τσίπρα
τον Υπουργό Εσωτερικών
κο Νίκο Βούτση
====================
ΕΠΕΙΓΟΝ
ΘΕΜΑ: Διαδικασίες μεταφοράς μαθητών .
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Κύριε Υπουργέ
όπως ίσως γνωρίζετε για την ανάθεση της μεταφοράς μαθητών για τις σχολικές περιόδους 2014-2015 και 2015-2016 προκηρύχθηκαν Διεθνείς Μειοδοτικοί Διαγωνισμοί οι οποίοι κατέστησαν άγονοι και επαναπροκηρύχθηκαν νέοι στις περισσότερες Περιφέρειες της Χώρας, που λόγω των διαδικασιών πιστεύουμε ότι και αυτοί θα κηρυχθούν άγονοι με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε αδιέξοδο σε ότι αφορά την μεταφορά μαθητών.
Θα θέλαμε λοιπόν να σας πληροφορήσουμε, ότι οι μεταφορείς αναλαμβάνουν κατά καιρούς τη μεταφορά μαθητών βάση της κείμενης νομοθεσίας αλλά και άλλων παρεμβάσεων και νομοθετικών ρυθμίσεων όπως η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ΦΕΚ 171/Α΄/5-9-2012 περίοδος 2011-2012 αλλά και το άρθρο 100 του Νόμου 4182/10-9-2013 με διαπραγμάτευση και ιδιαίτερα σ΄ότι αφορά τους μεταφορείς του κλάδου μας δεν έχουν πληρωθεί ακόμη για μέρος της περιόδου 2011-2012 και για ολόκληρη τη περίοδο 2012-2013.
Έχουν πληρώσει όμως το Φ.Π.Α. όταν κατέθεταν τα τιμολόγια και έχουν καλύψει όλο το κόστος της μεταφοράς, με λίγα λόγια δηλαδή η όλη κατάσταση μεταφοράς μαθητών χωλαίνει και χαρακτηρίζεται από προχειρότητες.
Αποτέλεσμα είναι οι εν λόγω μεταφορείς να αδυνατούν να τακτοποιήσουν τις ασφαλιστικές και φορολογικές τους υποχρεώσεις και σε αυτό έχει συντελέσει και η οικονομική κρίση η οποία κορυφώθηκε τα προηγούμενα επίμαχα χρόνια άρα δεν μπορούν να λαμβάνουν μέρος σε διαδικασίες διαγωνισμών δεδομένου ότι πρέπει να καταβάλουν τις εγγυήσεις Συμμετοχής αλλά και τις Εγγυήσεως καλής εκτέλεσης του έργου. Διεθνών Διαγωνισμών μάλιστα που και αυτό είναι αδιανόητο διότι ούτε το ύψος των δαπανών είναι τέτοιο ούτε η νομοθεσία επιτρέπει σε μεταφορικούς φορείς (ταξί, ΚΤΕΛ) να αναλαμβάνουν τέτοιου είδους έργο στην αλλοδαπή.
Ως εκ τούτου αυτονόητο είναι να αποκλείονται οι φυσικοί μεταφορείς από το έργο με αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας και να το καρπώνονται άλλοι που δεν είχαν καμία σχέση τα προηγούμενα χρόνια. Το παράδοξο όμως είναι ότι κάποιοι που έχουν την οικονομική δυνατότητα θα επιλέξουν το πιο αποδοτικό έργο (προνομιούχα δρομολόγια) αφήνοντας έτσι τα πιο ασύμφορα με αποτέλεσμα να μείνουν αδιάθετα και αζήτητα και να δημιουργηθεί πρόβλημα στην μεταφορά μαθητών των προσεχών σχολικών περιόδων, αφού έτσι δεν θα εξυπηρετείται όπως προβλέπεται το δημόσιο συμφέρον.
Αυτό θα προκύψει διότι για πρώτη φορά θα ανατεθούν ορισμένα δρομολόγια επιλεκτικά και ανεξαρτήτως αν θα ευδοκιμούν οι Διαγωνισμοί στην ολότητάς του, πράγμα πρωτοφανές και πρωτόγνωρο αφού όχι μόνο ελλοχεύουν οι προαναφερόμενοι κίνδυνοι αλλά θα γίνονται και προσφυγές ακύρωσης των Διαγωνισμών.
Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο με την τροπολογία που ψηφίστηκε στο Νόμο 4274/14-7-2014 άρθρο 49 που αναφέρει ανάθεση μέσω τακτικού Διαγωνισμού και επαναλαμβανόμενων πρόχειρων Διαγωνισμών, πράγμα αδύνατο που οδηγεί σε πλήρη αδιέξοδο με χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες ιδιαίτερα σε μεγάλες περιοχές με πολλά δρομολόγια τελείως διαφορετικά μεταξύ τους. Είναι αδύνατον λοιπόν να ευδοκιμήσουν για τους λόγους που σας παραθέτουμε παρακάτω:
ΔΙΟΤΙ:
Αν κρίνουμε από προηγούμενους διαγωνισμούς διαπιστώνουμε :
Ελάχιστη συμμετοχή ενδιαφερομένων-προσφορών για πολύ μικρό μέρος του μεταφορικού έργου (1%).
Αποκλείονται με ευθύνη της πολιτείας οι υφιστάμενοι μεταφορείς λόγω μη αποπληρωμής του μεταφορικού έργου παλαιότερων ετών. Οικονομική αδυναμία συμμετοχής στο διαγωνισμό.
Δεν επιτυγχάνεται ο απαραίτητος ανταγωνισμός που προϋποθέτει η Διακήρυξη και το Π.Δ. 118/2007.
Δεν υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία παλαιότερων διαγωνισμών αφού κανένας δεν έχει ευδοκιμήσει (είναι προαπαιτούμενο για την ανάθεση). Οι αρμόδιοι καταφεύγουν σε αυτοσχεδιασμούς και παρερμηνείες νόμων με ότι αυτό συνεπάγεται.
Οι διαγωνισμοί είναι πλασματικοί διότι δε γνωρίζουμε τα δρομολόγια της κατηγορίας Γ (δρομολόγια που ανατίθενται σε ΤΑΞΙ), αφού αυτά προκύπτουν μετά από τη διαμόρφωση των δρομολογίων των κατηγοριών Α και Β (ΚΥΑ 24001) και επί προσθέτως από αλλαγές που θα προκύψουν μεταξύ σχολικών μονάδων, Νηπιαγωγείων κλπ.
Είναι αδύνατο να γνωρίζουμε ποια είναι τα υφιστάμενα και ποια τα νέα δρομολόγια αφού αυτά προκύπτουν κατά τις εγγραφές των μαθητών στην αρχή της σχολικής περιόδου. Άρα τα δρομολόγια που υπάρχουν είναι πλασματικά αφού το 80% των δρομολογίων κάθε σχολικής περιόδου διαμορφώνονται ως ΝΕΑ.
Υπάρχουν δρομολόγια στις διακηρύξεις τα οποία δεν υφίστανται όπως για παράδειγμα στην προκήρυξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας και συγκεκριμένα:
607 ΠΝ 210 ΟΙΚ. ΕΠ. 17/12/13
608 ΠΝ 185 ΟΙΚ. ΕΠ. 22/11/13
658 ΠΝ 221 ΟΙΚ. ΕΠ. 17/02/14
ΠΝ 91 ΟΙΚ. ΕΠ. 31/10/14
687 ΠΝ 196 ΟΙΚ. ΕΠ. 22/11/13
688 ΠΥ 61
716 ΠΥ 6
787 ΠΝ 63 ΟΙΚ. ΕΠ. 31/10/13
786 ΠΥ 58
795 ΠΝ 220 ΟΙΚ. ΕΠ. 17/02/14
796 ΠΥ 80
617 ΠΝ 200 ΟΙΚ.ΕΠ.. 17/12/13
812 ΠΝ 45
823 ΠΝ 71 ΟΙΚ. ΕΠ. 31/10/13
823 ΠΝ 14 ΟΙΚ. ΕΠ. 22/10/13
Επίσης τα δρομολόγια των Νηπιαγωγείων δεν υφίστανται αφού οι μαθητές προάγονται στα Δημοτικά, αλλά συμπεριλαμβάνονται στις Διακηρύξεις. Άρα ποιος θα δώσει προσφορά και για ποια δρομολόγια αφού κανείς δεν τα γνωρίζει τουλάχιστον τώρα στους υπό εξέλιξη διαγωνισμούς και τι θα γίνει με τις εγγυητικές που το ύψος του ποσού τους δεν θα ανταποκρίνονται στα πραγματικά δρομολόγια. Οι διακηρύξεις λοιπόν αγγίζουν τα όρια της νομιμότητας και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Με όλα τα παραπάνω δεν εξασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον για μείωση του κόστους μεταφοράς μαθητών και κατ’ επέκταση αυτό έχει επιπτώσεις στους μαθητές, στους γονείς και στο κράτος αλλά και στους επαγγελματίες μεταφορείς.
Το περίεργο όμως είναι ότι η τροπολογία (Ν.4274/14-7-2014 άρθρο 49) παραπέμπει στο άρθρο 83 του Ν.2362/95 (ΦΕΚ Α 247) που πέραν του Πρόχειρου Διαγωνισμού δύναται να γίνεται ανάθεση και μέσω διαπραγμάτευσης δια της οικονομικής επιτροπής, ότι δηλαδή γινόταν και τις προηγούμενες σχολικές περιόδους και έτσι με αυτόν τον τρόπο λυνόταν το πρόβλημα χωρίς καθυστερήσεις και γινόταν η ανάθεση εγκαίρως κατά την έναρξη της σχολικής περιόδου.
Οι διακηρύξεις όμως αποκλείουν αυτές τις διαδικασίες και επιμένουν σε επαναλαμβανόμενους Διαγωνισμούς διαδικασίες που οδηγούν σε πλήρη αδιέξοδο με αποτέλεσμα να μην ανατίθενται τα δρομολόγια ή η ανάθεση τους να γίνεται με μεγάλη καθυστέρηση, μηνών πολλές φορές και με ότι αυτό συνεπάγεται.
Σε περιπτώσεις Συνεταιρισμών Ταξί (Νομικά Πρόσωπα του Ν. 4070/2012) κρίνεται αναγκαίο τα δρομολόγια να ομαδοποιούνται και να υπάρχει η δυνατότητα εκδήλωσης μειοδοτικού ενδιαφέροντος με μία ή περισσότερες προσφορές ή ανάθεσης ολόκληρου του μεταφορικού έργου αλλά σε κάθε περίπτωση με ενιαίο φάκελο και με την προσκόμιση δικαιολογητικών μία φορά όπως ακριβώς γίνεται η ανάθεση στην περίπτωση των Υπεραστικών και Αστικών ΚΤΕΛ κλπ. (με αυτό τον τρόπο ρυθμίζονται χωρίς επιπτώσεις τα λάθος δρομολόγια).
Σε περίπτωση ομαδοποίησης των δρομολογίων και κατάθεση μίας ενιαίας προσφοράς ή ακόμη και σε κατάθεση προσφοράς για περισσότερα μεμονωμένα δρομολόγια για την ίδια περιοχή στην οποία αναφέρεται η διακήρυξη, να εκδίδεται και να προσκομίζεται μία εγγυητική και όχι ξεχωριστή εγγυητική για κάθε δρομολόγιο καθώς και μία ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα για το Συνεταιρισμό (να εξεταστεί η περίπτωση μίας εγγυητικής καλής εκτέλεσης του έργου και η ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα να ζητούνται κατά την πληρωμή των τιμολογίων που αφορούν τη μεταφορά μαθητών και όχι κατά την ανάθεση του έργου).
Προτείνουμε λοιπόν άμεσα την έκδοση νέας τροπολογίας που να δίνει την δυνατότητα ανάθεσης και δια μέσου διαπραγμάτευσης χωρίς να δίνει κατ’ ανάγκη παράταση συμβάσεων όπως γινόταν παλαιότερα με την πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ΦΕΚ 171/Α’/5-9-2012 και με τον Νόμο 4182/10-7-2013 άρθρο 100 και 101, όταν οι διαδικασίες των διαγωνισμών κηρυχθούν άγονες.
Επειδή όλο το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη μεταφορά μαθητών είναι πρόχειρο, σαθρό και ατεκμηρίωτο πρέπει να επανεξεταστεί από την αρχή και τάχιστα να θεσμοθετηθεί νέος νόμος σαφέστατος με κανόνες και όρους ξεκάθαρους που αφενός μεν να οριοθετεί με σαφήνεια και χωρίς παρερμηνείες το έργο κάθε μεταφορικού φορέα, αφετέρου δε να γίνεται γρήγορα, νόμιμα και απολύτως εγγυημένα η ανάθεση προς όφελος των μαθητών και των οικογενειών τους, χωρίς άδικους αποκλεισμούς και παρεμβάσεις έτσι ώστε να εξασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον πράγμα που μας αφορά όλους.
Όλα τα παραπάνω για να γίνουν με δίκαιο και αξιοκρατικό τρόπο απαιτείται Δημόσια Διαβούλευση πριν ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις .
Εν αναμονή ενεργειών σας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Σκέντζος Παναγιώτης Σίδερης Γεώργιος
«Ο ΑΓ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ» Αράτου 21, β' όροφος, γραφείο 6 , ΠΑΤΡΑ
τηλ. (2610) 223.311, ΦΑΞ (2610) 275.778, ΚΙΝΗΤΟ 6977-361.362
e-mail: somatio.taxi.patras@gmail.com
Αρ. Πρωτοκ.: 94/2015 Πάτρα 08/05/2015
ΠΡΟΣ:
τον Πρωθυπουργό της χώρας
κο Αλέξη Τσίπρα
τον Υπουργό Εσωτερικών
κο Νίκο Βούτση
====================
ΕΠΕΙΓΟΝ
ΘΕΜΑ: Διαδικασίες μεταφοράς μαθητών .
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Κύριε Υπουργέ
όπως ίσως γνωρίζετε για την ανάθεση της μεταφοράς μαθητών για τις σχολικές περιόδους 2014-2015 και 2015-2016 προκηρύχθηκαν Διεθνείς Μειοδοτικοί Διαγωνισμοί οι οποίοι κατέστησαν άγονοι και επαναπροκηρύχθηκαν νέοι στις περισσότερες Περιφέρειες της Χώρας, που λόγω των διαδικασιών πιστεύουμε ότι και αυτοί θα κηρυχθούν άγονοι με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε αδιέξοδο σε ότι αφορά την μεταφορά μαθητών.
Θα θέλαμε λοιπόν να σας πληροφορήσουμε, ότι οι μεταφορείς αναλαμβάνουν κατά καιρούς τη μεταφορά μαθητών βάση της κείμενης νομοθεσίας αλλά και άλλων παρεμβάσεων και νομοθετικών ρυθμίσεων όπως η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ΦΕΚ 171/Α΄/5-9-2012 περίοδος 2011-2012 αλλά και το άρθρο 100 του Νόμου 4182/10-9-2013 με διαπραγμάτευση και ιδιαίτερα σ΄ότι αφορά τους μεταφορείς του κλάδου μας δεν έχουν πληρωθεί ακόμη για μέρος της περιόδου 2011-2012 και για ολόκληρη τη περίοδο 2012-2013.
Έχουν πληρώσει όμως το Φ.Π.Α. όταν κατέθεταν τα τιμολόγια και έχουν καλύψει όλο το κόστος της μεταφοράς, με λίγα λόγια δηλαδή η όλη κατάσταση μεταφοράς μαθητών χωλαίνει και χαρακτηρίζεται από προχειρότητες.
Αποτέλεσμα είναι οι εν λόγω μεταφορείς να αδυνατούν να τακτοποιήσουν τις ασφαλιστικές και φορολογικές τους υποχρεώσεις και σε αυτό έχει συντελέσει και η οικονομική κρίση η οποία κορυφώθηκε τα προηγούμενα επίμαχα χρόνια άρα δεν μπορούν να λαμβάνουν μέρος σε διαδικασίες διαγωνισμών δεδομένου ότι πρέπει να καταβάλουν τις εγγυήσεις Συμμετοχής αλλά και τις Εγγυήσεως καλής εκτέλεσης του έργου. Διεθνών Διαγωνισμών μάλιστα που και αυτό είναι αδιανόητο διότι ούτε το ύψος των δαπανών είναι τέτοιο ούτε η νομοθεσία επιτρέπει σε μεταφορικούς φορείς (ταξί, ΚΤΕΛ) να αναλαμβάνουν τέτοιου είδους έργο στην αλλοδαπή.
Ως εκ τούτου αυτονόητο είναι να αποκλείονται οι φυσικοί μεταφορείς από το έργο με αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας και να το καρπώνονται άλλοι που δεν είχαν καμία σχέση τα προηγούμενα χρόνια. Το παράδοξο όμως είναι ότι κάποιοι που έχουν την οικονομική δυνατότητα θα επιλέξουν το πιο αποδοτικό έργο (προνομιούχα δρομολόγια) αφήνοντας έτσι τα πιο ασύμφορα με αποτέλεσμα να μείνουν αδιάθετα και αζήτητα και να δημιουργηθεί πρόβλημα στην μεταφορά μαθητών των προσεχών σχολικών περιόδων, αφού έτσι δεν θα εξυπηρετείται όπως προβλέπεται το δημόσιο συμφέρον.
Αυτό θα προκύψει διότι για πρώτη φορά θα ανατεθούν ορισμένα δρομολόγια επιλεκτικά και ανεξαρτήτως αν θα ευδοκιμούν οι Διαγωνισμοί στην ολότητάς του, πράγμα πρωτοφανές και πρωτόγνωρο αφού όχι μόνο ελλοχεύουν οι προαναφερόμενοι κίνδυνοι αλλά θα γίνονται και προσφυγές ακύρωσης των Διαγωνισμών.
Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο με την τροπολογία που ψηφίστηκε στο Νόμο 4274/14-7-2014 άρθρο 49 που αναφέρει ανάθεση μέσω τακτικού Διαγωνισμού και επαναλαμβανόμενων πρόχειρων Διαγωνισμών, πράγμα αδύνατο που οδηγεί σε πλήρη αδιέξοδο με χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες ιδιαίτερα σε μεγάλες περιοχές με πολλά δρομολόγια τελείως διαφορετικά μεταξύ τους. Είναι αδύνατον λοιπόν να ευδοκιμήσουν για τους λόγους που σας παραθέτουμε παρακάτω:
ΔΙΟΤΙ:
Αν κρίνουμε από προηγούμενους διαγωνισμούς διαπιστώνουμε :
Ελάχιστη συμμετοχή ενδιαφερομένων-προσφορών για πολύ μικρό μέρος του μεταφορικού έργου (1%).
Αποκλείονται με ευθύνη της πολιτείας οι υφιστάμενοι μεταφορείς λόγω μη αποπληρωμής του μεταφορικού έργου παλαιότερων ετών. Οικονομική αδυναμία συμμετοχής στο διαγωνισμό.
Δεν επιτυγχάνεται ο απαραίτητος ανταγωνισμός που προϋποθέτει η Διακήρυξη και το Π.Δ. 118/2007.
Δεν υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία παλαιότερων διαγωνισμών αφού κανένας δεν έχει ευδοκιμήσει (είναι προαπαιτούμενο για την ανάθεση). Οι αρμόδιοι καταφεύγουν σε αυτοσχεδιασμούς και παρερμηνείες νόμων με ότι αυτό συνεπάγεται.
Οι διαγωνισμοί είναι πλασματικοί διότι δε γνωρίζουμε τα δρομολόγια της κατηγορίας Γ (δρομολόγια που ανατίθενται σε ΤΑΞΙ), αφού αυτά προκύπτουν μετά από τη διαμόρφωση των δρομολογίων των κατηγοριών Α και Β (ΚΥΑ 24001) και επί προσθέτως από αλλαγές που θα προκύψουν μεταξύ σχολικών μονάδων, Νηπιαγωγείων κλπ.
Είναι αδύνατο να γνωρίζουμε ποια είναι τα υφιστάμενα και ποια τα νέα δρομολόγια αφού αυτά προκύπτουν κατά τις εγγραφές των μαθητών στην αρχή της σχολικής περιόδου. Άρα τα δρομολόγια που υπάρχουν είναι πλασματικά αφού το 80% των δρομολογίων κάθε σχολικής περιόδου διαμορφώνονται ως ΝΕΑ.
Υπάρχουν δρομολόγια στις διακηρύξεις τα οποία δεν υφίστανται όπως για παράδειγμα στην προκήρυξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας και συγκεκριμένα:
607 ΠΝ 210 ΟΙΚ. ΕΠ. 17/12/13
608 ΠΝ 185 ΟΙΚ. ΕΠ. 22/11/13
658 ΠΝ 221 ΟΙΚ. ΕΠ. 17/02/14
ΠΝ 91 ΟΙΚ. ΕΠ. 31/10/14
687 ΠΝ 196 ΟΙΚ. ΕΠ. 22/11/13
688 ΠΥ 61
716 ΠΥ 6
787 ΠΝ 63 ΟΙΚ. ΕΠ. 31/10/13
786 ΠΥ 58
795 ΠΝ 220 ΟΙΚ. ΕΠ. 17/02/14
796 ΠΥ 80
617 ΠΝ 200 ΟΙΚ.ΕΠ.. 17/12/13
812 ΠΝ 45
823 ΠΝ 71 ΟΙΚ. ΕΠ. 31/10/13
823 ΠΝ 14 ΟΙΚ. ΕΠ. 22/10/13
Επίσης τα δρομολόγια των Νηπιαγωγείων δεν υφίστανται αφού οι μαθητές προάγονται στα Δημοτικά, αλλά συμπεριλαμβάνονται στις Διακηρύξεις. Άρα ποιος θα δώσει προσφορά και για ποια δρομολόγια αφού κανείς δεν τα γνωρίζει τουλάχιστον τώρα στους υπό εξέλιξη διαγωνισμούς και τι θα γίνει με τις εγγυητικές που το ύψος του ποσού τους δεν θα ανταποκρίνονται στα πραγματικά δρομολόγια. Οι διακηρύξεις λοιπόν αγγίζουν τα όρια της νομιμότητας και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Με όλα τα παραπάνω δεν εξασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον για μείωση του κόστους μεταφοράς μαθητών και κατ’ επέκταση αυτό έχει επιπτώσεις στους μαθητές, στους γονείς και στο κράτος αλλά και στους επαγγελματίες μεταφορείς.
Το περίεργο όμως είναι ότι η τροπολογία (Ν.4274/14-7-2014 άρθρο 49) παραπέμπει στο άρθρο 83 του Ν.2362/95 (ΦΕΚ Α 247) που πέραν του Πρόχειρου Διαγωνισμού δύναται να γίνεται ανάθεση και μέσω διαπραγμάτευσης δια της οικονομικής επιτροπής, ότι δηλαδή γινόταν και τις προηγούμενες σχολικές περιόδους και έτσι με αυτόν τον τρόπο λυνόταν το πρόβλημα χωρίς καθυστερήσεις και γινόταν η ανάθεση εγκαίρως κατά την έναρξη της σχολικής περιόδου.
Οι διακηρύξεις όμως αποκλείουν αυτές τις διαδικασίες και επιμένουν σε επαναλαμβανόμενους Διαγωνισμούς διαδικασίες που οδηγούν σε πλήρη αδιέξοδο με αποτέλεσμα να μην ανατίθενται τα δρομολόγια ή η ανάθεση τους να γίνεται με μεγάλη καθυστέρηση, μηνών πολλές φορές και με ότι αυτό συνεπάγεται.
Σε περιπτώσεις Συνεταιρισμών Ταξί (Νομικά Πρόσωπα του Ν. 4070/2012) κρίνεται αναγκαίο τα δρομολόγια να ομαδοποιούνται και να υπάρχει η δυνατότητα εκδήλωσης μειοδοτικού ενδιαφέροντος με μία ή περισσότερες προσφορές ή ανάθεσης ολόκληρου του μεταφορικού έργου αλλά σε κάθε περίπτωση με ενιαίο φάκελο και με την προσκόμιση δικαιολογητικών μία φορά όπως ακριβώς γίνεται η ανάθεση στην περίπτωση των Υπεραστικών και Αστικών ΚΤΕΛ κλπ. (με αυτό τον τρόπο ρυθμίζονται χωρίς επιπτώσεις τα λάθος δρομολόγια).
Σε περίπτωση ομαδοποίησης των δρομολογίων και κατάθεση μίας ενιαίας προσφοράς ή ακόμη και σε κατάθεση προσφοράς για περισσότερα μεμονωμένα δρομολόγια για την ίδια περιοχή στην οποία αναφέρεται η διακήρυξη, να εκδίδεται και να προσκομίζεται μία εγγυητική και όχι ξεχωριστή εγγυητική για κάθε δρομολόγιο καθώς και μία ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα για το Συνεταιρισμό (να εξεταστεί η περίπτωση μίας εγγυητικής καλής εκτέλεσης του έργου και η ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα να ζητούνται κατά την πληρωμή των τιμολογίων που αφορούν τη μεταφορά μαθητών και όχι κατά την ανάθεση του έργου).
Προτείνουμε λοιπόν άμεσα την έκδοση νέας τροπολογίας που να δίνει την δυνατότητα ανάθεσης και δια μέσου διαπραγμάτευσης χωρίς να δίνει κατ’ ανάγκη παράταση συμβάσεων όπως γινόταν παλαιότερα με την πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ΦΕΚ 171/Α’/5-9-2012 και με τον Νόμο 4182/10-7-2013 άρθρο 100 και 101, όταν οι διαδικασίες των διαγωνισμών κηρυχθούν άγονες.
Επειδή όλο το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη μεταφορά μαθητών είναι πρόχειρο, σαθρό και ατεκμηρίωτο πρέπει να επανεξεταστεί από την αρχή και τάχιστα να θεσμοθετηθεί νέος νόμος σαφέστατος με κανόνες και όρους ξεκάθαρους που αφενός μεν να οριοθετεί με σαφήνεια και χωρίς παρερμηνείες το έργο κάθε μεταφορικού φορέα, αφετέρου δε να γίνεται γρήγορα, νόμιμα και απολύτως εγγυημένα η ανάθεση προς όφελος των μαθητών και των οικογενειών τους, χωρίς άδικους αποκλεισμούς και παρεμβάσεις έτσι ώστε να εξασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον πράγμα που μας αφορά όλους.
Όλα τα παραπάνω για να γίνουν με δίκαιο και αξιοκρατικό τρόπο απαιτείται Δημόσια Διαβούλευση πριν ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις .
Εν αναμονή ενεργειών σας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Σκέντζος Παναγιώτης Σίδερης Γεώργιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...