To Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας, Πάνος Μυλωνάς μας θυμίζει πως ο τρόπος με τον οποίο κινούμαστε στο δρόμο πρέπει να καθορίζεται πρωτίστως από την ασφάλεια.
Είναι γεγονός πως τα τροχαία δυστυχήματα πλήττουν έναν πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων κάθε χρόνο. Το 2014 στην Ελλάδα 801 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία και από αυτούς 31 άτομα ήταν ηλικίας μεταξύ 0-17 ετών και 124 άτομα ηλικίας 18-25 ετών, δηλαδή το 19,4% του συνόλου.
Με μια προσεκτική ματιά στον τύπο του οχήματος που ενεπλάκη σε θανατηφόρο ατύχημα, τα Ι.Χ. οχήματα καταλαμβάνουν την πρώτη θέση και ακολουθούν σε δεύτερη θέση τα δίκυκλα οχήματα. Αυτό οφείλεται στο μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων. Πιθανώς πολλοί από τους οδηγούς αυτών των οχημάτων να μην τηρούσαν τους βασικούς κανόνες ασφαλείας κατά τη μετακίνησή τους, δηλαδή ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο, κράνος και προστατευτικό μπουφάν στο ποδήλατο ή τη μηχανή. Τα τροχαία συμβάντα μπορούν να προλαμβάνονται κι αυτό γίνεται, όταν γνωρίζουμε τους κινδύνους, αλλά και πώς μπορούμε να τους αποφεύγουμε.
Οι ζώνες ασφαλείας τριών σημείων είναι από τις πιο σημαντικές εφευρέσειςεντός του αυτοκινήτου. Υπολογίζεται μάλιστα ότι έχουν σώσει εκατομμύρια ζωές από τη στιγμή που άρχισαν να χρησιμοποιούνται. Ακόμα και σήμερα όμως υπάρχουν χρήστες των δρόμων που δε τις χρησιμοποιούν. Κάθε χρόνο, μόνο στην Ευρώπη, 7.500 ζωές θα μπορούσαν να σώζονται με τη χρήση της ζώνης ασφαλείας.
Λειτουργία της ζώνης ασφαλείας σε περίπτωση πρόσκρουσης: 1. Διατηρεί το σώμα του επιβάτη εντός του οχήματος και μακριά
από αντικείμενα που μπορούν να τον τραυματίσουν σε μια
σύγκρουση (τιμόνι, ταμπλό, κ.α.)
2. Συγκρατεί καίρια μέρη του σώματος (θώρακα, κλείδα, ισχίο)
3. Κατανέμει την ενέργεια της σύγκρουσης ομοιόμορφα
4. «Φρενάρει» ομαλά το σώμα
5. Προστατεύει το κεφάλι και τη σπονδυλική στήλη
Η ζώνη ασφαλείας είναι απαραίτητη εντός του αυτοκινήτου για όλους τους επιβάτες είτε κάθονται εμπρός είτε κάθονται πίσω. Οποιοσδήποτε επιπλέον εξοπλισμός ασφαλείας μέσα στο αυτοκίνητο λειτουργεί υποστηρικτικά προς τη ζώνη ασφαλείας (αερόσακοι, πλευρικές μπάρες προστασίας, κ.α.).
Δίκυκλο
Για κάθε 1,5 km απόστασης που διανύουμε με τη μοτοσικλέτα έχουμε 16 φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούμε σε θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα σε σύγκριση με το αυτοκίνητο. Η έλλειψη σταθερότητας κατά την οδήγηση σε σχέση με το αυτοκίνητο, ο μικρότερος όγκος της μηχανής, που σημαίνει πως δεν είναι εύκολα ορατή από τους υπόλοιπους, όπως επίσης και η έλλειψη εμπειρίας αρκετών μοτοσικλετιστών, είναι μερικοί από τους παράγοντες που κάνουν την οδήγηση ενός δικύκλου περισσότερο απαιτητική και επικίνδυνη.
Το κράνος θα πρέπει να συνοδεύει κάθε μετακίνησή μας με το μηχανάκι ή το ποδήλατο, ώστε να είμαστε ασφαλείς και να μην κινδυνεύουμε από σοβαρούς τραυματισμούς. Το κράνος λειτουργεί σαν προστατευτική κάψουλα για το κεφάλι μας και είναι το μόνο μέσο που μπορεί να το προστατέψει αποτελεσματικά σε μια πτώση.
Λειτουργία του προστατευτικού κράνους ασφαλείας σε περίπτωση πτώσης:
1.Εξωτερικό Περίβλημα
Είναι κατασκευασμένο από ισχυρά σύνθετα υλικά με βάση τα ανθρακονήματα ή τα θερμοπλαστικά από πολυκαρβονικά υλικά.
2.Εσωτερικό υλικό απορρόφησης ενέργειας
Από τα πιο σημαντικά τμήματα του κράνους, το οποίο απορροφά το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας κατά την πτώση.
3. Ασπίδα προσώπου – Προστασία σαγονιού
Προσφέρει προστασία στη γνάθο και το κάτω μέρος του κεφαλιού σε περίπτωση σφοδρής πτώσης. Επίσης προστατεύει από άνεμο, βροχή, αλλά και ιπτάμενα έντομα ή αντικείμενα που θα μπορούσαν να τραυματίσουν το πρόσωπο ή να μας αποσπάσουν την προσοχή.
4. Λουράκι ασφάλισης κράνους
Εάν ένα φορεμένο κράνος δεν είναι δεμένο, τότε μπορεί να μας τραυματίσει χειρότερα.
Το κράνος πρέπει να το διαλέγουμε στο σωστό μέγεθος και αναλόγως της χρήσης που θα κάνουμε. Μία πολύ καλή λύση είναι να απευθυνόμαστε σε εξειδικευμένα καταστήματα, τα οποία μπορούν εύκολα και με ασφάλεια να μας οδηγήσουν στην απόκτηση του κατάλληλου κράνους, αλλά και λοιπού εξοπλισμού ασφαλείας για μηχανές ή ποδήλατα.
Επίσης πολύ σημαντική είναι και η ένδυσή μας, η οποία θα πρέπει να αποτελείται από το μπουφάν που υποστηρίζει τη σπονδυλική στήλη στους οδηγούς μοτοσικλέτας και από ρούχα με ανακλαστικά υλικά και προστατευτικά άκρων σε ποδηλάτες.
Δεν οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ!
Το «αλκοόλ και η οδήγηση» είναι ένας συνδυασμός που ευθύνεται για σημαντικό αριθμό τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας. Οι παραβάσεις που σημειώθηκαν το 2014 και αφορούσαν στην οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ ήταν 29.597. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η παράβαση αυτού του είδους έχει σημειώσει μείωση σε σχέση με το 2013 κατά περίπου 1.250 άτομα.
Παρόλα αυτά η κατανάλωση αλκοόλ κατά την οδήγηση αποτελεί κατεξοχήν παράγοντα πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων. Στην περίπτωση που πηγαίνουμε με φίλους για φαγητό εκτός πόλης ή βγαίνουμε απλά για ένα ή δύο ποτά, η καλύτερη συμβουλή είναι να συμφωνήσουμε από πριν ποιος θα είναι ο οδηγός της παρέας ή κανονίζουμε ταξί / μέσο μεταφοράς για την επιστροφή στο σπίτι. Ορίζουμε τον Οδηγό της Παρέας σε κάθε έξοδό μας, όταν πρόκειται να καταναλώσουμε αλκοόλ, o οποίος δεν θα πιει καθόλου, ώστε να μας οδηγήσει πίσω στον προορισμό μας με ασφάλεια.
ΠΗΓΗ: http://www.protothema.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...