Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

ΦΩΤΟ: Χρειάζεστε πετρέλαιο υψηλής απόδοσης;

Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες σήμερα είναι υπερτροφοδοτούμενοι και η παραμετροποίηση των ηλεκτρονικών έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές.

Πέρυσι η αγορά αυτοκινήτου έκλεισε πάνω από 70 χιλιάδες αυτοκίνητα, τα περισσότερα εξ’ αυτών πετρελαιοκίνητα, χώρια τα μεταχειρισμένα μικρά πετρελαιοκίνητα που εισάγονται από εμπόρους. Λογικό είναι λοιπόν να έχει αυξηθεί η κατανάλωση πετρελαίου κίνησης. Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες που προσφέρονται στην Ελληνική αγορά είναι υπερτροφοδοτούμενοι, υψηλής απόδοσης και στη συντριπτική τους πλειοψηφία προδιαγραφών εκπομπών ρύπων Euro 5 και Euro 6. 

Αρκετοί μάλιστα έχουν εκπομπές ρύπων κάτω από τα 100gr CO2/km  πράγμα που σημαίνει ότι απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας. Ο σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας υψηλής απόδοσης χρειάζεται αντίστοιχης ποιότητας καύσιμο. Αν ψάχνετε για το φθηνότερο πετρέλαιο ετοιμαστείτε να το πληρώσετε πολύ ακριβά! 

Ίσως  παλιότερα να είχατε ακούσει ιστορίες από επαγγελματίες οδηγούς ταξίπου αγόρασαν και εισήγαγαν μόνοι τους πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο από το εξωτερικό. Πολλοί αναρωτιόντουσαν αν τους είχαν αλλάξει κινητήρα στο τελωνείο, ενώ στην πραγματικότητα απλά είχε τελειώσει το πετρέλαιο που είχαν βάλει ερχόμενοι από το εξωτερικό και είχαν ανεφοδιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει πολύ από τότε, αν εξαιρέσει κανείς τους κινητήρες πετρελαίου που είναι πολύ πιο ευαίσθητοι, ισχυροί και οικονομικοί σε σχέση με το παρελθόν. Σήμερα ο ιδιοκτήτης ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου δε μπορεί να βάζει «φθηνό να ‘ναι και ότι να ‘ναι» καύσιμο. 

Για την αξιολόγηση της απόδοσης του πετρελαίου χρησιμοποιείται ο αριθμός κετανίου 
(κορεσμένος υδρογονάνθρακας C16H34 ). Όπως στη βενζίνη έχουμε τον αριθμό οκτανίων έτσι στο πετρέλαιο έχουμε τον αριθμό κετανίου, χωρίς να είναι συγκρίσιμα μεγέθη. Ο αριθμός κετανίου καταδεικνύει πόσο γρήγορα αυτοαναφλέγεται το καύσιμο στο θάλαμο καύσης. Στους πετρελαιοκινητήρες δεν υπάρχουν σπινθηριστές (μπουζί) και η ανάφλεξη γίνεται λόγω υψηλής συμπίεσης. Οι κατασκευαστές πετρελαιοκινητήρων στις προδιαγραφές που λαμβάνουν υπόψη τους στην παραμετροποίηση/ηλεκτρονική χαρτογράφηση απαιτούν αριθμό κετανίου στο 55. 



Τα ελληνικά διυλιστήρια βγάζουν καύσιμο με αριθμό από 51 έως 54 κετάνια
ανάλογα την χώρα από την οποία προμηθεύονται πετρέλαιο. Υψηλότερος αριθμός κετανίου από τον απαιτούμενο (55) δεν βελτιώνει τη λειτουργία του κινητήρα. Όμως χαμηλότερος αριθμός κετανίου από τον απαιτούμενο, προκαλεί προβλήματα όπως το χαρακτηριστικό κροτάλισμα στο ρελαντί, τη δυσκολία στην έναυση ειδικά το χειμώνα σε υψόμετρο, τη δημιουργία κατάλοιπων, την αύξηση των ρύπων και του καπνού, την αύξηση των κραδασμών και άλλα.

Στόχος των εταιρειών πετρελαιοειδών που διαθέτουν πλέον προϊόντα υψηλής απόδοσης στην Ελληνική αγορά είναι να καλύψουν πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες που υπάρχουν καθώς οι turbo πετρελαιοκινητήρες υψηλής απόδοσης απαιτούν καύσιμο υψηλής ποιότητας (55 κετάνια) για την αποδοτική τους λειτουργία αλλά και για αξιοπιστία/μακροζωΐα. Σε ένα πετρελαιοκινητήρα με την πάροδο του χρόνου, δημιουργούνται επικαθίσεις στο σύστημα ψεκασμού μειώνοντας έτσι την απόδοσή του. Τα πρόσθετα που υπάρχουν σε προϊόντα υψηλής απόδοσης απομακρύνουν τις υπάρχουσες επικαθίσεις και αποτρέπουν την επαναδημιουργία τους. Έτσι η λειτουργία παραμένει ομαλή και η κατανάλωση χαμηλή καθόλη τη διάρκεια ζωής.

Το πετρέλαιο υψηλής απόδοσης εξασφαλίζει βέλτιση επιτάχυνση, μείωση θορύβων και λιγότερους κραδασμούς, ομαλή απόδοση ισχύος σε όλο το φάσμα στροφών καθαρότερο κινητήρα, ομαλή λειτουργία, πλήρη εξαφάνιση των εσωτερικών επικαθίσεων στους εκχυτήρες και αντιδιαβρωτική/αντιοξειδωτική προστασία χάρη στα ειδικά τεχνολογικά προηγμένα βελτιωτικά πρόσθετα. 
 


Πλεονεκτήματα πετρελαίου υψηλής απόδοσης
Λειτουργία κινητήραΜέγιστη ισχύ
Βελτιωμένη επιτάχυνση
Χαμηλότερη κατανάλωση

ΠροστασίαΣκουριά 
Φθορά

Καθαριστικά κινούμενων μερώνΚαλύτερος ψεκασμός καυσίμου
Βέλτιστη λειτουργία


ΠΗΓΗ: http://www.protothema.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...