Ο 38χρονος Travis Kalanick, o ιδρυτής της Uber, έχει ήδη μία εντυπωσιακή ζωή. Πως ο πωλητής μαχαιριών κατάφερε να δημιουργήσει σε χρόνο μηδέν ένα κολοσσό
18 δισ. δολαρίων
18 δισ. δολαρίων
Είναι 38 ετών, τα λέει έξω από τα δόντια, έχει αυτοπεποίθηση και είναι ανταγωνιστικός. Ο λόγος για τον συνιδρυτή και Διευθύνων Σύμβουλο (CEO) της Uber, Travis Kalanick. Ο 38χρονος έχει βαλθεί να τα βάλει με τους απανταχού ταξιτζήδες αφού μέσω της εφαρμογής της Uber επιχειρεί να αντικαταστήσει πλέον τα ίδια τα ταξί!
"Είμαστε σε μια πολιτική εκστρατεία όπου υποψήφιος είναι η Uber και το «κατεστημένο» είναι ένας μ…. που ονομάζεται ταξί", έχει πει, ομολογώντας ότι ακόμα δεν έχει συνηθίσει να είναι ο «σπουδαίος στη πιάτσα».
"Όταν είσαι αουτσάιντερ, το καλό είναι ότι μπορείς να φέρεσαι παράτολμα και μερικές φορές σου βγαίνει σε καλό", προσέθεσε και πράγματι έτσι έγινε.
Ο Kalanick ήταν ένας νέος, διορατικός επιχειρηματίας ο οποίος αρχικά ήθελε να γίνει κατάσκοπος. Όμως είχε χάρισμα στις πωλήσεις. "Μπορούσε να σε πείσει να αγοράσεις το οτιδήποτε", λέει φιλικό του άτομο, το οποίο σημειώνει πως ο Kalanick υπήρξε και πωλητής πόρτα πόρτα, πουλώντας… μαχαίρια για την Cutco.
Όντας φοιτητής στο UCLA, όπου σπούδαζε μηχανικός ηλεκτρονικών υπολογιστών, γνώρισε τους Michael Todd και Vince Busam, με τους οποίους δημιούργησαν τότε μέσα σε ένα φοιτητικό δωμάτιο, την Scour, μια υπηρεσία κοινής χρήσης αρχείων η οποία προϋπήρχε του Napster. Εν τέλει παράτησε τη Σχολή το 1998, ασχολήθηκε εξολοκλήρου με αυτό και το απογείωσε.
Σύντομα η εν λόγω υπηρεσία έγινε ανάρπαστη από εκατομμύρια χρήστες, ωστόσο τράβηξε και τη προσοχή ισχυρών παικτών του κλάδου οι οποίοι μήνυσαν την εν λόγω υπηρεσία για 250 δις δολάρια, απαιτώντας να διακόψει τη λειτουργίας της καθότι λειτουργούσε παράνομα. Η ομάδα για να αποφύγει τα δικαστήρια υπέβαλε πτώχευση το 2000.
Τότε ο Todd και ο Kalanick άνοιξαν άλλη εταιρεία, την Red Swoosh και στην ουσία προσέφεραν την ίδια υπηρεσία. Η Red Swoosh στελεχώθηκε με την ομάδα της Scour. Αυτή τη φορά οι υπηρεσίες της ήταν νόμιμες αλλά όχι και όλες οι πρακτικές της. Η Red Swoosh παρακρατούσε φόρους από τους μισθούς των εργαζομένων κάτι το οποίο ο Kalanick αρνείται ότι γνώριζε. Η εταιρεία έπρεπε να πληρώσει 110.000 δολάρια πρόστιμο διαφορετικά θα πήγαινε φυλακή.
Ο Kalanick βρήκε τα χρήματα αλλά το περιστατικό τον οδήγησε στο να λύσει τη συνεργασία του με τον Todd. Έτσι, ο Kalanick πήρε τα ηνία της εταιρείας μέχρι που την αγόρασε η Akamai το 2007 έναντι 19 εκατ. δολαρίων.
Ως νέος εκατομμυριούχος πια, ο Kalanick δεν έχασε χρόνο. Το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να αγοράσει ένα σπίτι γιατί μέχρι τότε έμενε με τους γονείς του. Έπειτα έκανε ταξίδια και επένδυσε σε startups. Παράλληλα, ξεκίνησε να κάνει παρέα με τον πρώην υπάλληλο της Google Chris Sacca, (o οποίος τώρα είναι δις επενδυτής και χρηματοδότης της Uber) και με τους Tony Hsieh CEO της Zappos CEO και τον Ev Williams συνιδρυτή του Twitter.
Το 2008 ήταν κομβική χρονιά για τον Kalanick. Σε ένα τεχνολογικό συνέδριο, είχε μια συζήτηση με τον ιδρυτή της StumbleUpon ,Garrett Camp που θα του άλλαζε ακόμα πιο πολύ τη ζωή. Ο Camp του είπε την ιδέα που είχε σχετικά με μια υπηρεσία πολυτελών μετακινήσεων και έτσι οι δυο τους ξεκίνησαν την υπηρεσία UberBlack το 2009 και το 2010 η Uber πρωτολανσαρίστηκε στο Σαν Φρανσίσκο, ενώ ο ίδιος έγινε CEO της εταιρείας.
Η Uber επί της ουσίας επιτρέπει σε ιδιώτες κατόχους οχημάτων μέσα από την υπηρεσία UberX να μετατραπούν σε οδηγούς προς ενοικίαση, μοιράζοντας στην ουσία το αυτοκίνητό τους με τους χρήστες της εφαρμογής και κερδίζοντας χρήματα από τις διαδρομές αυτές.
H διαδικασία είναι απλή και ξεκινάει με την καταχώρηση της πόλης ενδιαφέροντος και ενός email στο site της εταιρείας . Οταν η εταιρεία επιλέξει να έρθει στη συγκεκριμένη πόλη αναζητά το στόλο από τα συνεργαζόμενα ΙΧ. Η πληρωμή των πελατών γίνεται απευθείας στην εταιρεία μέσω πιστωτικής κάρτας, και ακολούθως εκείνη πληρώνει με μέρος της αμοιβής τα συνεργαζόμενα αυτοκίνητα.
Η αξία της Uber εκτιμάται σήμερα στα 18 δις δολάρια, ενώ λειτουργεί σε 128 πόλεις σε 45 χώρες ανά τον κόσμο προκαλώντας έντονες αντιδράσεις στους επαγγελματίες του χώρου καθώς προσφέρει τις υπηρεσίες της σε ιδιωτικά ΙΧ και όχι μέσω των ταξί όπως κάνουν π.χ οι εφαρμογές Taxibeat και Taxiplon.
Η επιμονή του Kalanick έχει κάνει την Uber να επεκτείνεται από χώρα σε χώρα παρά τις αντιδράσεις και τα νομικά εμπόδια. Φυσικά έχει δημιουργήσει και ανταγωνιστές όπως η Lyft. Τέλος, ο Kalanick υπολογίζει μάλιστα μέχρι το Μάρτιο του 2016 το Λονδίνο να έχει γεμίσει με 42.000 οδηγούς της Uber.
Όπως έχει πει και ο θρυλικός επενδυτής Mark Cuban: "O Travis είναι έξυπνος. Στρώνει το κ@λο του κάτω, δουλεύει, είναι ένας αληθινός επιχειρηματίας".
Η Uber προ των ελληνικών πυλών
Η Uber δε θα μπορούσε να αφήσει εκτός της Ελλάδα, καθώς όπως όλα δείχνουν οδεύουμε προς τα επίσημα εγκαίνια της υπηρεσίας στην Ελλάδα. Αυτό μαρτυρά το επίσημο site της εταιρείας καθώς έχει αναρτηθεί αγγελία για Operations & Logistics Manager ενώ, όπως λέγεται έχουν ήδη πληρωθεί οι θέσεις Community & Marketing Manager και General Manager για τις οποίες είχαν δημοσιευτεί οι αγγελίες τον περασμένο Ιούλιο.
Παράλληλα, άνοιξαν και οι θέσεις για τους οδηγούς, καθώς στην ιστοσελίδα έχει ενεργοποιηθεί η επιλογή της Αθήνας και ήδη ενδιαφερόμενοι την ανακάλυψαν και έχουν εξασφαλίσει τις πρώτες θέσεις.
Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με την είσοδο του Uber στην ελληνική αγορά, ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος είχε δηλώσει στο WE του news247: "Έχουμε κάνει αγώνα για να λειτουργούν μόνο τα νόμιμα ταξί και δε θα αφήσουμε την πειρατεία των λαμογιών στον κλάδο μας όπως κι αν τον λένε. Αν δω στο δρόμο αυτοκίνητο της Uber θα το σπάσω. Η Uber έχει προβλήματα νομιμότητας σε όλη την Ευρώπη και θα έχει και εδώ". Συνεχίζοντας, εξηγεί "θα τους σταματήσουμε όπως σταματήσαμε και την προσπάθεια του Taxibeat να επεκταθεί στα πολυτελή αυτοκίνητα αναζητώντας ιδιώτες που διαθέτουν πολυτελή αυτοκίνητα για να συνεργαστούν μαζί τους. Εγκαίρως το αντιληφθήκαμε και πετύχαμε να τους σταματήσουμε", σημειώνει.
ΠΗΓΗ: http://news247.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε την άποψή σου...