Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

ΝΕΑ ΠΝΟΗ - ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ..!

ΝΕΑ ΠΝΟΗ
Ανεξάρτητη Πανελλαδική Παράταξη
Ε.Δ.Χ. Ταξί

Θεσσαλονίκη 13/09/2013

Παρατηρήσεις στο νέο σχέδιο νόμου


Μετά τη δημοσίευση του σχεδίου νόμου και σε ό,τι αφορά τα ταξί ως κλάδο έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

• Άρθρο 104: Συμφωνούμε στις προτεινόμενες αλλαγές.

• Άρθρο 105: Είναι λάθος ο τίτλος και θα πρέπει να γίνουν ρυθμίσεις για τα Ε.Ι.Χ.(Ν.4093)

Προτείνουμε προσθήκη στο συγκεκριμένο άρθρο:

"να υπάρχει και φωτοτυπία του βιβλίου νεοπροσλαμβανομένων."

• Άρθρο 106: Δεν συμφωνούμε με την ειδική κατηγορία 5 έως 7 στα πλαίσια του N.4070, γιατί συμφώνα με την παράγραφο 3 του σχετικού άρθρου έχει την δυνατότητα έκδοσης νέων τέτοιων αδειών ο Περιφερειάρχης. Αντίθετα είμαστε υπέρ της τροποποίησης του σχετικού άρθρου του Ν. 3710 όπως αναφέρετε αυτό στο άρθρο 92α και για άλλες περιοχές.

Δεν μπορεί να φτιάξουμε και ειδική κατηγορία αλλά και να ισχύσει και το 92α.

• Συμφωνούμε με την κατάργηση των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 84 αλλά ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ στην κατάργηση της παραγράφου 10β του άρθρου 6 του Ν3109.

• Συμφωνούμε με την επαναφορά των διατάξεων του άρθρου 6 του Ν3109 με τις εξής παρατηρήσεις.

1. Να διαγραφεί η λέξη "αποκλειστικώς" σκοπός για την σύσταση και λειτουργία Α.Ε και Συνεταιρισμών γιατί έρχεται σε αντίφαση με την παράγραφο 1 του άρθρου 87 του Ν.4070.

2. Αναρωτιόμαστε εάν η μη επαναφορά της παραγράφου 9 του άρθρου 6 του Ν.3109 οφείλεται σε παράλειψη η σκοπιμότητα από το κείμενο του σχεδίου Νόμου.

• Διαφωνούμε ριζικά με την φρασεολογία που υπάρχει στην παράγραφο 6 όπου αναφέρει σε περίπτωση κλήσης με οποιοδήποτε τρόπο το ταξίμετρο μπαίνει στο σημείο επιβίβασης του πελάτη.

Ερώτημα που δημιουργείται εάν ο πελάτης είναι εκτός περιμετρικής ποτέ θα βάλει το ταξίμετρο; στο σημείο επιβίβασης;

• Παράγραφο 11 γίνεται αναφορά για είσπραξη κόμιστρου διαφόρου του νόμιμου και επιβολή κυρώσεων.

Να θυμίσουμε ότι στα περιφερειακά συμβούλια του 2012 και στο κλαδικό συμβούλιο τέθηκε το θέμα της ευελιξίας του τιμολογίου και το προεδρείο δεσμεύτηκε να ανοίξει διάλογο για το θέμα αυτό το 2013.Αντι να γίνει αυτό βλέπουμε την σχετική διάταξη η όποια αντί να ωφελήσει θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα .Για αυτό προτείνουμε να απαλειφθεί αυτή και να εξουσιοδοτηθεί ο Υπουργός να εκδώσει σχετική υπουργική απόφαση με την προϋπόθεση πρώτα να γίνει ο διάλογος για το τιμολόγιο και να κατατεθεί στο υπουργείο η πρόταση με την μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση για τον κλάδο, όπως αναφέρεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 91.

• Άρθρο 91 παρ.2: δεν μπορεί να έχει συνέπεια μόνο ο οδηγός αλλά συνέπεια να έχει και ο ιδιοκτήτης.

• Τελικά τα ΕΙΔΜΙΣΘ και τα ΕΙΔΜΕΤ θέλουμε να σταθμεύουν στις πιάτσες; Δείτε τι αναφέρεται στην παρ.2 του 91;

• Με τις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 92 περίπτωση 2α και 2β έρχεται να θολώσει ακόμα περισσότερο το τοπίο για τα Ραδιοταξί. Εάν το Ραδιοταξί έχει κάνει συμφωνία για προκαθορισμένες τιμές ,με οποιοδήποτε φυσικό η νομικό πρόσωπο για να μετακινεί πελάτες για λογαριασμό τους με διαφορετικό κόμιστρο από τα ισχύοντα τότε το ραδιοταξί και ο αντισυμβαλλόμενος θα θεωρηθούν παράνομοι;

• Παρ. 14 Όπως προσδιορίζεται με απάλειψη της λέξης «Αποκλειστικό»

• Εάν ο στόχος είναι να πάρουν οι εταιρείες τύπου taxiplon και beat το επικόμιστρο τότε μάλλον ατυχήσατε .Όπως αναφέρει το 2β ρητά "διαφόρου του νομίμου" διευκρινίζει τα πάντα.

Μόνο τα ραδιοταξί θα συνεχίσουν να έχουν την υποχρέωση του επικομίστρου αφού αυτές δεν είναι ραδιοταξί και δεν απορρέει πουθενά από το σχέδιο ότι χαρακτηρίζονται ραδιοταξί. Αναρωτιόμαστε: Ποια η σημασία όλων αυτών?

Η θηλιά στο λαιμό μπαίνει μόνο στα ραδιοταξί και μόνο επιπλέον προβλήματα δημιουργεί.

Για αυτούς τους λόγους ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ με τα συγκεκριμένα άρθρα.

• Στο τέλος του 18 να προστεθεί "εφόσον ο πελάτης βρίσκεται εντός περιμετρικής σε διαφορετική περίπτωση γίνεται έναρξη ταξίμετρου από το όριο αυτής".

• Άρθρο 19.:Θυμίζουμε ότι στην Αθήνα υπάρχουν ραδιοταξί που έχουν συσταθεί με τον Π.Δ 578 και με την παρούσα ρύθμιση θα συστήνονται και θα λειτουργούν συμφώνα με την παράγραφο 14. Αυτό προφανώς θα αιφνιδιάσει ορισμένα Ραδιοταξί.

• Στην παράγραφο 20δ να προστεθεί "μετά από γνωμοδότηση της Δ.Υ.Ε"

Συμπεράσματα

Το κατατεθειμένο σχέδιο νόμου επιχειρεί ορθώς να διορθώσει τον Ν.4070 με το άρθρο 104 την κατηγορία EURO 5 ή EURO V.

Το άρθρο 105 είναι προς τη σωστή κατεύθυνση -κατά την άποψή μας - που ενδεχομένως με κάποιες προσθήκες να γίνει ακόμα πιο ευνοϊκό το νομοθετικό πλαίσιο για τον κλάδο.

Το άρθρο 106 επιχειρεί να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία ταξί, αυτή των ΕΙΔΜΕΤ. ΣΕ ΑΥΤΟ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ γιατί ήδη με τον Ν.3710 μπορεί να υπάρξει αντικατάσταση αδειών ΕΔΧ σε τύπου οχήματος ΕΙΔΜΕΤ 5θέσεων ενώ η συγκεκριμένη διάταξη μιλάει και για έκδοση νέων αδειών και όχι μόνο για αντικατάσταση. Από τη στιγμή που έτσι κι αλλιώς υπάρχουν τα ΕΙΔΜΙΣΘ δηλαδή οχήματα από 6 έως 9 θέσεων, το μόνο που έρχεται να κάνει αυτή η κατηγορία είναι να υποβαθμίσει επιπλέον τα ΕΔΧ ταξί. Σε συνδυασμό με το άρθρο 84 παρ.3α η νέου τύπου κατηγορία οχήματος θα μπορεί να αλλάξει έδρα μέσα στην Περιφέρεια όπου αντίστοιχη κατηγορία δεν υπάρχει.

Στη συνέχεια, το άρθρο 106 έρχεται να διορθώσει τη στρέβλωση του 4070 μετά από την κατάργηση του άρθρου 6 του Ν3109. Έχουμε κάνει κάποιες επισημάνσεις για προσθήκες σε συγκεκριμένες παραγράφους.

Η προμίσθωση και η λειτουργία του ταξιμέτρου όπως αναφέρει το άρθρο 106 έρχεται να αλλάξει τα έως σήμερα δεδομένα. Έτσι όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου δεν μπορεί να λειτουργήσει ορθολογικά η προμίσθωση στα ΕΔΧ.

Στο άρθρο 91 ατυχώς έρχεται να βάλει τα ειδικού τύπου κατηγορίας ταξί μέσα στις πιάτσες.

Στο άρθρο 92 έρχεται μια διαφοροποίηση με τα έως σήμερα δεδομένα που μόνο αναταραχές θα δημιουργήσει στον κλάδο.

Εάν ο στόχος είναι να υπάρξει εξορθολογισμός λειτουργίας εταιρειών που έχουν δραστηριοποιηθεί στον κλάδο τελευταία με νέες τεχνολογίες τότε μόνο ατυχή μπορούμε να περιγράψουμε την εν λόγω προσπάθεια. Το μόνο που καταφέρνει είναι να επιβάλει πρόστιμα σε Ραδιοταξί, να τα βάζει σε περιορισμούς τέτοιους που σε σχέση με το όλο τοπίο που έχει διαμορφωθεί λόγω νομοθεσιών και τεχνολογίας, με μαθηματική ακρίβεια τα οδηγεί σε αδιέξοδο.

Οι εν λόγω εταιρείες θα συνεχίσουν με τους ίδιους τρόπους να λειτουργούν και τότε τα πράγματα για τα Ραδιοταξί θα είναι ακόμα χειρότερα.

Με το 2β που αναφέρει "εάν στην είσπραξη του κομίστρου, διαφόρου του νομίμου, έχει συμπράξει αποδεδειγμένα οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που λειτουργεί ως ενδιάμεσος για τη διαχείριση της αναζήτησης ΕΔΧ", κτλ

Από τη στιγμή που νομικά ή φυσικά πρόσωπα δεν χαρακτηρίζονται Ραδιοταξί ή που δεν μπορούν να χαρακτηριστούν Ραδιοταξί, ποιο είναι το νόμιμο; ΦΥΣΙΚΑ ΑΠΑΝΤΑΜΕ : ΜΟΝΟ Ο,ΤΙ ΓΡΑΨΕΙ ΤΟ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΚΟΜΙΣΤΡΟ. Ποιος ο λόγος της εν λόγω προσπάθειας;

ΕΜΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ : ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΑ.

Εάν επιχειρήσουμε με διαφόρους τρόπους να τα βαπτίσουμε Ραδιοταξί τότε οι εν λόγω επιχειρήσεις θα έχουν και όλα τα προνόμια των Ραδιοταξί; Δηλαδή θα μπορούν να αιτηθούν ξεχωριστές πιάτσες στον Περιφερειάρχη, θα μπορούν να διεκδικούν μεταφορικό έργο μέσα από συμβάσεις και μέσα από δημόσιους διαγωνισμούς; Θα δραστηριοποιούνται -γιατί έτσι κι αλλιώς το κάνουν-σε όλη την Ελλάδα με όλα αυτά τα προτερήματα; Είναι δυνατόν να βλέπουμε το δέντρο και να χάνουμε το δάσος;

Με τέτοια οικονομική δυνατότητα και call centers κι εκεί που είναι οι " συνδρομές" τους, τελικά θα τους περιορίσουμε ή θα μας κλείσουν και θα περάσουν τα Ραδιοταξί σε ιδιωτικά χέρια;

Για τα θέματα των Ραδιοταξί, τον ορισμό του πρέπει με πολλή προσοχή να έρθουμε άμεσα να ανοίξουμε έναν διάλογο, να διορθώσουμε τις στρεβλώσεις του χθες και να δημιουργήσουμε ένα νέο τοπίο σε αυτές τις οργανώσεις του κλάδου που να μπορούν να είναι βιώσιμες και ταυτόχρονα ανταγωνιστικές προς οποιονδήποτε τρίτο επιδιώξει να μπει στο μεταφορικό έργο του Ταξί. Με τέτοια πασαλείμματα μόνο κακό θα κάνει.

ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ

Καλούμε το Προεδρείο της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α. σε ένα σοβαρό, άμεσο διάλογο για τα εν λόγω θέματα που έρχονται να αναταράξουν και να δυσκολέψουν ακόμα περισσότερο τη βιωσιμότητα των Ραδιοταξί μας.

Σε συνέχεια των όσων αναφέραμε τόσο στην συνεδρίαση στις 17/07 όσο και στις συναντήσεις μας μετέπειτα προτείνουμε – ζητάμε έναρξη άμεσα διαλόγου αρχικά σε επίπεδο Περ. Συμβουλίων και στην συνέχεια να καταλήξουμε σε Κ.Σ. ή Γ.Σ. με θέματα:

Α. Αναδιάταξη κλάδου – Ραδιοταξί και Νομικά πρόσωπα

Β. Τιμολογιακή πολιτική

Γ. Κανονισμός λειτουργίας

Δ. Εσωτερική αναδιοργάνωση – καταστατικό

Επί προσθέτως:

1. Στο άρθρο 85 παρ. 5 να προστεθεί… εφόσον τέτοιες άδειες δεν υφίσταται ή ο αριθμός τους υπολείπεται του αναλογούντος στη διοικητική μονάδα αριθμού αδειών Ε.Δ.Χ. ΕΙΔ.ΜΙΣΘ. ή ΤΑΞΙ αντίστοιχα ΒΑΣΗ ΠΑΝΤΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΔΡΑ ΑΥΤΗ ΕΙΤΕ ΥΠΟΛΕΙΠΟΝΤΑΙ ΑΔΕΙΕΣ Ε.Δ.Χ. ΕΙΔ.ΜΙΣΘ. ή ΤΑΞΙ ΕΙΤΕ ΟΧΙ.

Με τον τρόπο αυτό προστατεύουμε την αυθαιρεσία ερμηνείας περιφερειαρχών όταν σε έδρα που υπολείπονται αυτοκίνητα να μην μπορούν να κάνουν όλοι την τροποποίηση αλλά το ποσοστό αυτό που ο περιφερειάρχης και η επιτροπή θα ορίσει.

2. Η παράγραφος του άρθρου 88 του Ν.4070/12 όπου λέει… το ταξίμετρο τίθεται σε λειτουργία από τα διοικητικά όρια να γίνει από την περιμετρική ζώνη.

Αντί όλων αυτών θα πρέπει να ζητήσουμε ΜΟΝΟ την έκδοση της Υ.Α. που προβλέπει το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 85 για την εκ νέου μελέτη του νομοθετικού πλαισίου.

Για την ΝΕΑ ΠΝΟΗ
Τομέας
Οργανωτικού & Νομικών Προσώπων

Συνημμένο Αρχείο:

ΝΕΑ ΠΝΟΗ - ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

ΠΗΓΗ:http://xanthi-eurotaxi.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...